Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:33

Zonnetje81 schreef:
Nou ik ben wel voor de pvv als het gaat om misdadigers terug naar hun land te sturen :+

Maar zo'n vlag, kom op, waar hebben we het over?

Nadeel is dat veel mensen die misdadiger zijn gewoon een Nederlands paspoort hebben en dat ze dus al in hun eigen land zijn...

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:33

Ik ben kwart canadees mijn grootvader heeft ons land bevrijd. En met grote trots hangt bij mij op 5 mei de canadese vlag buiten. 1 juli canada's day hangt hij er ook.

Apple

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:35

Ik vind het trouwens leuker dat iemand mee doet met zo'n traditie met zn eigen vlag als dat er helemaal niet gevlagd zou worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:35

Yarrah, dat kan dus tegenwoordig niet meer, dan ben je niet ingeburgerd en "bedreigend" las ik net zelfs... :n

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:55

ha! maar ik doe het lekker wel :j . Ik leef in een vrij land ....... nog wel, hoewel er mensen in de politiek daar anders mee om willen gaan .... en ik heb een nederlands paspoort .. hihihi dus ingeburgerd.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:03

Trouwens, op 5 mei mogen er ook andere vlaggen buiten hangen, dat is dus legitiem.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:06

Bij mij in de straat woont een turks gezin waarvan de dochter geslaagd is en daar hangt zowel de nederlandse als de turkse vlag buiten, dat vind ik erg netjes!
Als je turks of iets anders ben hang dan en de nederlandse vlag op en de vlag van het land van herkomst~!

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:08

Vind het een beetje jammer. :j

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:35

Anne_GTI schreef:
Moontje1991 schreef:
Het is uiteraad een begin maar voor mij nog niet voldoende.
Ik vindt wel dat ze hun cultuur en oude leven overboort moeten gooien als ze hier willen wonen.
Oja en als ze hier wonen door hun grootouders en ze hier niet willen wonen ze weten waar schiphol is.

Vlakbij jouw huis, komen ze nog langs ook voor een afscheidsborrel.

OO dat mag hoor geen probleem maar wel op zen hollands dan.
Vindt jij het dan niet krom als ik iemands naam effe niet weet en ik zeg tegen iemand had je die turk nog gebeld is het discriminatie maar hollands zijn ze ook niet.
Ze willen zelf turks blijven maar als ik zeg dat iemand een turk is of voor mij part een surinamer dan mag dat niet want dat is discrimineerend

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:36

Cultuur en oude leven overboord? :oo
Waarom? Zolang je er zelf geen last van hebt is het toch prima?
Leven en laten leven hoor.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:37

Adil18 schreef:
En ik zou nooit mijn vlag en paspoort weggooien, waar ik ook zou wonen. Ik ben een Nederlandse, en dat veranderd niet als ik ergens anders ga wonen. Ik ben niet meer of minder dan iemand anders, ik heb alleen een andere achtergrond. Dat wil niet zeggen dat ik niet mijn best zou doen om te passen binnen wat er binnen de cultuur belangrijk is, maar ik zal nooit een Ierse, Belgische, Turkse, Deense, Amerikaanse, Mexicaanse of wat dan ook worden. Ik vind het op een bepaalde manier ook arrogant om te denken dat ik dat wel zou kunnen.

Waarom niet als ik vragen mag=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:39

Moontje1991 schreef:
OO dat mag hoor geen probleem maar wel op zen hollands dan.
Vindt jij het dan niet krom als ik iemands naam effe niet weet en ik zeg tegen iemand had je die turk nog gebeld is het discriminatie maar hollands zijn ze ook niet.
Ze willen zelf turks blijven maar als ik zeg dat iemand een turk is of voor mij part een surinamer dan mag dat niet want dat is discrimineerend

Ik snap het niet.... Probeer het even te formuleren in het ABN ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:39

Yarrah: Dat wist ik niet eens, dat dat zo was op 1 juli. Maar dat vind ik wel een mooi gebaar naar Canada toe. Laten we eerlijk zijn: De marokkanen/ Turken hebben niet meegedaan met bevrijden als ik goed geïnformeerd ben toch? Ik heb ook helemaal geen moeite met vlaggen van andere nationaliteiten, maar ik vind wel als je in Nederland een diploma haalt dat je eigen land daar dan erg weinig in heeft bijgedragen, toch? Dan mag je toch wel aangeven dat je diploma in het nederlands is geschreven en deels door de Nederlandse belastingbetaler is betaald? Dat was de topicvraag toch?

Maar idd als er dan toch wordt mee gedaan en je hebt geen hollandse vlag, dan maar met die van je eigen natie hoor. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet eens een Hollandse vlag heb en ik volg nu heel onnederlands ook het voetballen niet eens! Hoe lang moeten ze nog, want de tv is niks momenteel. :+
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 24-06-10 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:40

sommige zijn ook vluchtelingen maar blijven vechten om ooit terug te kunnen naar hun eigen land en waar maken mensen zich druk om om welke vlag de buren in de tuin hangen mogen mensen straks ook geen andere t'programma's meer kijken als "gewone" nederlanders of ze moeten ook hutspot en worteltjes eten? pfff ik zou het juist mooi vinden om hier wat andere vlaggen te zien dit is een multicultureel land inderdaad leven en laten leven

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:42

Er zijn ook mensen die een Friesche vlag uithangen en van de week hing er een Union Jack in het dorp.
Ik kan daar echt geen probleem van maken :=

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:42

in friesland zie je alleen maar de friese vlag.. ook als nederland heeft gewonnen enz.. soms denk ik, ze hebben daar niets anders in huis haha.. kan me echt niets schelen

oh cayenne was me voor:p

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:43

idefix4 schreef:
Yarrah: Dat wist ik niet eens, dat dat zo was op 1 juli. Maar dat vind ik wel een mooi gebaar naar Canada toe. Laten we eerlijk zijn: De marokkanen/ Turken hebben niet meegedaan met bevrijden als ik goed geïnformeerd ben toch?

Maar idd als er dan toch wordt mee gedaan en je hebt geen hollandse vlag, dan maar met die van je eigen natie hoor. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet eens een Hollandse vlag heb en ik volg nu heel onnederlands ook het voetballen niet eens! Hoe lang moeten ze nog, want de tv is niks momenteel. :+

Tussen gewoon geen vlag en een vlag uit het buitenland zit een groot verschil dan liever geen vlag heb ik tenslotte ook niet.
En de voetbal kijk en hutspot cultuur is allang uitgestorven.
maar een beetje respect voor het land waar je woont door als je een vlag ophangt die vlag op te hangen kan toch wel of is dat nou echt zoveel gevraagt.
Eerst jezelf afzonderen en duidelijk maken kijk ik ben een buitenlander en vervolgens klagen als iemand je buitenlander noemt vindt jij dat logies? ik niet.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:45

oh man oh man wat een reacties weer :D

Het zal mij jeuken welke vlag er uit hangt. Zie liever een turkse vlag uithangen voor iemand die geslaagd is dan de hele straat vol oranje zooi.

En ik vind het hele grote onzin om te verwachten dat mensen hun identiteit en nationaliteit moeten achterlaten in het land van herkomst. Ik hou van variatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:46

Leg dan eens uit in welk opzicht die mensen zichzelf afzonderen? Ze doen mee met een mooi Nederlands gebruik; het vlaggen bij een gehaald eindexamen!!

Ik vind het alleen maar gaaf dat mensen dat mixen met hun eigen cultuur!

Uberhaupt ben ik dol op onze culturenmix :) Neem zelfs wel eens wat van mijn buren over... zo krijg ik op het Suikerfeest wel eens iets lekkers uitgedeeld. Met kerst heb ik mijn buren ook wat gegeven van het eten dat ik heb gekookt!

Vond dat zo'n mooi gebruik :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:46

SaNdY: Haha! Op zijn minst! En haring lusten hoort dan ook bij het integratieproces hahaah (Ik bedoel dit als grapje hoor! Ik lust zelf niet eens haring :p)
Maar laten we wel even heel reëel blijven. Als ik in een ander land ga wonen, wordt er ook daar van mij verwacht, dat ik me de taal eigen maak en de bewoners respecteer. Dat kun je alleen als je je dan ook een beetje probeert in te leven en je verdiept in de gewoontes. Dat een land zo gastvrij is om jou onderdak te verschaffen is mooi, maar dan mag je als gastland toch wel op zijn minst verwachten dat zo'n gast zich in elk geval netjes opstelt naar de gastheer toe? Integreren en respecteren zijn voor mij 2 heel verschillende dingen. De meesten zijn niet gevlucht omdat het zo goed ging in eigen land hè? Er kan ook daar dus vanalles beter.

Ach, als je een Amerikaanse vlag verbrand ben je crimineel. Doe je dat met een Nederlandse vlag, dan zal men hooguit denken: Hij zal het koud gehad hebben. :D Wat was eigenlijk de achterliggende gedachte bij het vlaggen van het halen van het examen? Persoonlijk vind ik het ook knap malotig om de vlag buiten te hangen voor 11 goedbetaalde gastjes die in een warm land achter een bal aan gaan rennen. Ja, toch? En dan krijgen we ook nog verslag over één van die gastjes die over zijn voeten is gestruikeld en nu niet mee kan voetballen. Idioot gewoon!
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 24-06-10 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:47

Vjestagirl schreef:
Zonnetje81 schreef:
Nou ik ben wel voor de pvv als het gaat om misdadigers terug naar hun land te sturen :+

Maar zo'n vlag, kom op, waar hebben we het over?

Nadeel is dat veel mensen die misdadiger zijn gewoon een Nederlands paspoort hebben en dat ze dus al in hun eigen land zijn...

Ja maar over die heb ik het niet. En of het er nou 10 per jaar zijn die stout zijn die niet NL zijn, die mogen terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:48

idefix, ik ben met je eens dat je moet proberen te integreren! :j

Maar dit vind ik nu persoonlijk juist het topic van integratie!

Integreren betekent niet je onderwerpen aan de eenheidsworst. Je eigen karakter, je eigen achtergrond en je eigen gebruiken horen er ook bij!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:48

toen ik laatst op vakantie was bij familie in t buitenland hebben we t hele huis versierd met oranje, vlaggen opgehangen en alles! Geen moment aan dat land ged8.. je bent toch vrij? Als mensen hun eigen vlag willen ophangen, dikke prima! Mag ook voor t voetbal, als ze bijv. voor italie zijn ipv nederland.. lekker doen!

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:49

ind vanlotje dat ben ik met je eens
moontje waarom maak je eigen zo druk als er een andere vlag dan die stomme van ons?
who cares welke vlag er in godsnaam hangt zeg of wat iemand in zn tuin heeft of welke auto die rijd sjongjonge
waarom zijn wij zo'n bemoeirig volkje

ind in het buitenland zie je ook genoeg nederlandse vlaggen hangen

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:50

En weet je wat ik het leukste vind, bijvoorbeeld onze vorige buurman. Hekel aan alles wat niet Nederlands was maar wel op vakantie naar Turkije ieder jaar! En dan weigeren om daar iets anders te praten dan Nederlands.
De wereld is gewoon steeds multi cultureler aan het worden. En daar kun je je tegen blijven verzetten of je kunt er het beste van maken. Leven en laten leven.
Ik vind het trouwens echt belachelijk dat er door een bokker werd geoppert dat ze hun cultuur maar overboord moeten gooien. %)

Wat moeten 'de buitenlanders' wel ongelofelijk dankbaar zijn dat ze in een heerlijk en verdraagzaam land als Nederland mogen wonen. En dan heeft dat ondankbaar tuig het er ook nog niet voorover om zijn gehele cultuur achter te laten. Geeft maar weer aan hoeveel beter wij zijn dan zij..
Maar voor de duidelijkheid, niet mijn standpunt dus. Ik vraag me echt af hoe sommigen zichzelf beter kunnen vinden dan andere culturen. En ik vraag me af of die ook heeel hun cultuur overboord zouden doen als ze bv. naar Frankrijk zouden verhuizen.
:n