Marktplaats AAAARGH!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:08

Waar ik me aan irriteer zijn van die mensen compleet zonder geduld. Die je in 10 minuten 3 mailtjes sturen, waarvan de laatste al op beledigde toon dat je geen antwoord geeft.

Ok zoals dit. Ik had maandag wat spullen op marktplaats gezet, waaronder een tas. Dinsdag een bod op gehad van €10 en dinsdag avond een mailtje naar die man gestuurd dat ik de tras zou verkopen aan degene die op vrijdagavond 9 uur het hoogste bod had. Prima. Maar ik werkte op vrijdagavond en had dus zaterdag ochtend pas weer tijd om te kijken. Heb ik het volgende mailtje:

goedemorgen
vrijdag 21.00 uur is geweest
het is inmiddels zondagmorgen 9.10 uur
hebben we een deal of niet

Kan aan mij liggen, volgens mij was het zaterdag, maar ok. Dus ik hem een mailtje gestuurd waarin ik uitlegde dat ik de avond ervor aan het werk was en dat ik nu pas kon kijken, maar dat we wat mij betreft een deal hadden en wat hij wilde: verzenden of ophalen. Ophalen in Breda graag. Prima, terug gemailed dat dat kan(mailtje zaterdag ochtend gestuurd), en dat ik dan ff moet kijken wanneer ik weer in Breda ben. Ik ben niet 24/7 online, dus ik heb niet direct terug gemailed. Had ik gistermiddag weer een mailtje in mijn inbox staan:
goedenavond
heb helaas niks meer van u gehoord
is het mogelijk dat ik de tas kom halen
laat u mij iets weten

Man doe ff rustig! Ik ben niet 24/7 online, maar je gaat toch ook niet iedere dag als je geen mailtje krijg dit soort dingen sturen? Het is toch niet meer dan normaal dat het soms een dagje duurt voordat mensen reageren, of ligt dat aan mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:09

Dat klinkt heel bekend Vjestagirl. Sommige mensen mailen zo vaak dat het op stalken lijkt!

Overigens heb ik nu zelf een (duur) product op MP staan. Gaat niet weg voor minder dan 900 euro, en dan is het nog een koopje. Er staat heel duidelijk in de advertentie dat dit echt de minimumprijs is. En toch word ik telkens gemaild met de vraag 'Mag ik het voor 250 euro hebben als ik het vanavond kom halen?' NEE! Het ding staat me niet in de weg, dus waarom zou ik? :? En een bod doen, okée, maar om nou 70% minder dan de VP te bieden vind ik wel heel brutaal.
Dus ik mail altijd keurig terug: de minimumprijs staat in de advertentie. Krijg ik de gekste mailtjes terug, waarin ik voor de naarste dingen word uitgemaakt.

magda_90

Re: Marktplaats AAAARGH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:13

Bekende verhalen. :=

Zo heb ik eentje die nu structureel iedere dag een email stuurt of ze nu dat dekje voor €10,- mag ophalen, terwijl ik, weet ik veel hoe vaak inmiddels, duidelijk heb gezegd dat ze dit mag voor €20,-. Inmiddels heb ik haar op negeermodus, maar kom op zeg. De volgende keer zal ik het letterype 50 neerzetten. :=

johnvannim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:35

Oh wat herkenbaar allemaal :)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:47

Ik vind het zo vreselijk irritant wanneer mensen het onderste uit de kan willen halen. Ik had ook een keer iemand die kwam een sjabrak op halen voor €5 (had 3 kleine roest vlekken), komt ze aan zegt ze ja ik ga hier geen €5 voor betalen hier heb je der 3. Ik stond even met mijn mond vol tanden, ik had het gemeld in de advertentie etc. En uiteindelijk is ze boos weg.. Dan heb ik ook zo iets van kom op hé!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:50

hahaha wat erg renee

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:54

Er stond een leuk bed te koop op MP (geen telefoonnummer).
Geen vraagprijs, maar teab. Er was (geloof ik) 15 E voor geboden.
Ik stuur adverteerder een mailtje met de vraag of het bed nog te koop stond en voor welk bedrag ik het kon komen halen.

Krijg ik een mailtje terug: voor 20E mag je hem komen halen.
Ik helemaal blij (hadden met spoed een kinderbed nodig), stuur binnen! een uur een mailtje terug: Graag kom ik het bed halen voor 20E. En het verzoek om hun telefoonnummer zodat wij een afspraak konden maken voor het ophalen.

Hoor ik een paar dagen niks, stuur nogmaals een mailtje of ze de vorige wel ontvangen hebben.
Krijg ik een mailtje terug:
Sorry hoor, maar heb hem al verkocht aan mijn nicht... want ja die gaat voor natuurlijk.

:( :(

Ik was eerst nog van plan om een mailtje terug te sturen dat we officieel een koopovereenkomst hadden... maar ik heb mij in kunnen houden. Gelukkig nog wel een ander bed kunnen halen.

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:57

daarom heb ik eigenlijk meer een voorkeur voor vooruit betalen en opsturen. dan heb je het geld al dus geen gezeik! en verstuurd = verkocht.
ik vind het ook irritant als mensen niets bieden :( 10 euro voor iets waar je 60 of 70 voor vraagt. ik doe altijd al bieden vanaf .... en dan nog mailen ! ik geef niet eens antwoord ik verwijder de mail gewoon.

johnvannim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:58

Brainless; wat asociaal! Sommige mensen.... Ooooh!

johnvannim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:01

Geachte van Kooten,

voor 100 euro kom ik hem ophalen

mvg

Deze reactie is afkomstig van;
Naam: Verkoop

Dit mailtje krijg ik net op mijn advertentie voor een laptop. Die trouwens 150,00 moet kosten.
Dus ik stuur terug; de laptop moet eigenlijk 150,00 opbrengen maar als je hem vanavond op komt halen dan mag je hem hebben voor 125,00. Dan delen we het verschil.

Schappelijk toch?

Mailed ie terug dat ik een k*ankeridioot ben om 125,00 te vragen als hij 100,00 biedt. Want als hij 125,00 had willen betalen had ie dat wel geboden.

Ik heb teruggemailed dat ik het knap vond dat ie van een afstand kon zien dat ik getroffen was door deze verschrikkelijke ziekte en hem vriendelijk bedankt voor zijn diagnose.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:06

Wat een mafketels heb je er soms toch tussen zitten :(

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:10

Renee schreef:
Ik vind het zo vreselijk irritant wanneer mensen het onderste uit de kan willen halen. Ik had ook een keer iemand die kwam een sjabrak op halen voor €5 (had 3 kleine roest vlekken), komt ze aan zegt ze ja ik ga hier geen €5 voor betalen hier heb je der 3. Ik stond even met mijn mond vol tanden, ik had het gemeld in de advertentie etc. En uiteindelijk is ze boos weg.. Dan heb ik ook zo iets van kom op hé!

Zo eentje ook gehad. Was met een hoofdstel toen die tijd, we waren een prijs overeen gekomen, probeert ie alsnog te onderhandelen aan de deur. :\

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:20

ik ben opgelicht met een Friis Tas,
nou nieuwe collectie had er weet ik het hoeveel liggen,

ik een mail ontvangen met de modellen en maten,
ik uiteindelijk mijn keuze kunnen maken,
& betaald via internet bankieren( geen Ideal)

vervolgens zou de tas opgestuurd werden,
toen kwam de smoes dat ze te laat thuis was,
mij ook wel eens gebeurd maar goed, toen zou ze het nog eens doen, weer niet gedaan, daarna nog eens niet,
en toen hoorde ik niks meer :+ ,

ben ik gaan dreigen met politie e.d. nog niks,
klacht ingediend via MP en net had ik hem binnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:22

Roane schreef:
Ook weer biedingen per mail dat ze zoveel euro bieden op m'n laptop, terwijl in mijn advertentie staat 'bieden vanaf 80'. :+ Voor het bedrag dat zij bieden kunnen ze een kapotte kopen, diegene die ik heb werkt nog prima en alles zit erbij wat je erbij wilt hebben :D

Maargoed, vind het fijn van marktplaats dat je nu 'bieden vanaf' in kunt stellen, maar erg irritant dus dat mensen dan over de mail proberen te bieden. Die krijgen standaard 'minimumprijs staat bij de advertentie' terug.

Ding staat niet echt in de weg ofzo :+

Dat heb ik ook met mijn laptop. Er staat bieden vanaf 175 euro en bij 200 euro direct verkocht. Ding doet het nog perfect, alles wat ik erbij kreeg zit erbij en er zit zelfs nog 6 maanden garantie op maar dan krijg ik van die reactie dat ze hem voor 50euro direct op komen halen...

johnvannim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:23

Pfoe, gelukkig dan maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:28

heb het ook een keer gehad via MP dat ik een longeersingel wilde kopen. Ik dus braaf gemailt maar na 4 dagen nog geen reactie dus ik bellen en geen gehoor dus nog maar een keer mailen.

2 weken later kreeg ik een mailtje terug dat ik hem voor 20 euro op kon halen... Toen zei ik dus wel dat ik geen eeuwen ga zitten wachten en het wel bij een ander koop.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:33

Renee1990 schreef:
ik ben opgelicht met een Friis Tas,
nou nieuwe collectie had er weet ik het hoeveel liggen,

ik een mail ontvangen met de modellen en maten,
ik uiteindelijk mijn keuze kunnen maken,
& betaald via internet bankieren( geen Ideal)

vervolgens zou de tas opgestuurd werden,
toen kwam de smoes dat ze te laat thuis was,
mij ook wel eens gebeurd maar goed, toen zou ze het nog eens doen, weer niet gedaan, daarna nog eens niet,
en toen hoorde ik niks meer :+ ,

ben ik gaan dreigen met politie e.d. nog niks,
klacht ingediend via MP en net had ik hem binnen

Gelukkig kan je klachten indienen het zou toch flink naar zijn als je je geld kwijt ben :oo

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:37

wij hebben nu ook een product op mp staan er wordt als een gek op geboden vervolgens geef je ze geluk en je hoort er niks van weer!!! :( bied dan ook niet als je geen interesse hebt!!! _-:(

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:49

Ik had ook een bieder op mijn boksbroekje..
2 keer gemaild maar ook geen antwoord..
Het is blijkbaar te moeilijk om even af te mailen..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:59

Ik heb nu wel een leuke ervaring met markplaats? :')
Keek eergisteren toevallig op gratis met een afstand van 10 km.
Stond er een tv op ophalen voor een bosje bloemen, nou ik wilde wel een nieuwe dus ik bellen :P
Ze wisten niet precies hoe groot hij was, maar het was wel een grote tv.
Dus ik een afspraak gemaakt (voor gistermiddag) en een bosje bloemen gekocht.
Nou hij is echt groot... :')
Ben er echt blij mee, hij doet het super goed en ik heb (eindelijk :')) een andere tv :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:17

Ik had laatst mijn schoolboeken op het internet gezet, met als vraagprijs 250 euro.

Een mevrouw mailde mij met dat ze 250 wel een goede prijs vond en ze graag kwam halen.

2 dagen later afgesproken, heeft ze netjes contant betaald en alle boeken zijn weg :)

Gelukkig zijn er ook eerlijke/normale mensen op MP.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:19

Oh, ik heb idd ook prima MP verhalen, maar deze keer zit het niet mee :P.

Overgens heb ik de man van de tas n mailtje gestuurd dat ik tot September niet meer in Breda ben. Ik red het allemaal niet en hij bekijkt het maar. Ik wil m best opsturen, maar ik werd helemaal gek van 5 berichtjes per dag dat k nog niet geantwoord had, en van de 'ps, als je nog in Tilburg komt hoor ik dat graag' onder ieder berichtje.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 12:31

Met schoolboeken heb ik ook goede ervaringen. Heb alleen hier één boek liggen (anatomie van dieren, voor diergeneeskunde) wat te koop staat. Boek is rond de 300 euro nieuw en ziet er ook helemaal nieuw uit (ik weigerde hem mee te nemen de snijzaal in, dus hij is echt in nieuwstaat). Krijg ik heel zielige mails van studenten die hem graag goedkoper willen want ze hebben weinig geld. Ik snap het ergens wel dat je het probeert, maar toch ik ga hem echt niet voor onder de 100 weg doen }> .

_Nancy schreef:
Ik had laatst mijn schoolboeken op het internet gezet, met als vraagprijs 250 euro.

Een mevrouw mailde mij met dat ze 250 wel een goede prijs vond en ze graag kwam halen.

2 dagen later afgesproken, heeft ze netjes contant betaald en alle boeken zijn weg :)

Gelukkig zijn er ook eerlijke/normale mensen op MP.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:39

Ik vind die buitenlandse reacties ook zo verschrikkelijk irritant op elektronica. Rot op zeg :\ Haha.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:15

Ik heb een advertentie op marktplaats staan als gastouder.

kreeg ik gisteren een mailtje van een meneer van 27 die behandeld wil worden als een baby van 18 maanden. Ik kreeg er wel meer voor betaald omdat hij groter was, maar hij wou wel een flesje, schone luier en spelen. Nou ik kwam niet meer bij van het lachen en heb ook niet gereageerd. :P