Leuk vriendje.... Een WK-contract voor vrouwen, tsss!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:15

ilse86 schreef:
@ jantine
o ja ;) maar ja, dat komt alleen bij de f-jes voor ;) en zodra voetballers de F fase ontgroeid zijn, spelen ze nauwelijks meer allemaal op 1 helft :P

That's true :))

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:16

ilse86 schreef:
buitenspel is easypeasy. een aanvaller staat buitenspel als hij op het moment dat hij de bal krijgt voorbij de laatste verdediger is.

99% goed. Een aanvaller staat buitenspel als hij (staand op de helft van de tegenstander) op het moment dat de bal voorwaarts naar hem gespeeld wordt nog maar 1 speler van de tegenpartij voor zich heeft.

Wat is het verschil in uitleg:
1. Hij moet op de helft van de tegenstander staan (lijkt logisch, maar soms start hij van eigen helft en dan is het dus GEEN buitenspel);
2. Niet het moment van krijgen van de bal is van belang, maar het moment waarop de medespeler de bal zijn kant op schiet. Dat is dus iets eerder in de tijd. Daarom laten ze in de herhaling ook altijd het moment van passen door de medespeler zien;
3. Er is alleen sprake van buitenspel bij een voorwaartse pass. Als dus de ene aanvaller (bijvoorbeeld) langs de zijlen rent tot aan de achterlijn en hem dan schuin naar achteren richting zijn maatje schiet, dan kan zijn maatje dus nooit buitenspel staan;
4. Het is niet 'de laatste verdediger voorbij', maar 'nog maar 1 speler voor zich heeft'. Het kan nl. zijn dat de keeper een wilde actie heeft gemaakt, het spel voorbij is geschoten en het doel op dat moment wordt verdedigd door een veldpeler. Als dan een voorwaartse pass wordt gegeven is het buitenspel, ook al staat er nog een verdediger.

Maar dit is weer wat meer de 'koppijn-uitleg' De uitleg van jou is meestal ook juist, maar dan zonder koppijn....

Sheila_

Re: Leuk vriendje.... Een WK-contract voor vrouwen, tsss!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:19

Vandaag echt de grap van de eeuw gehoord. Onze school heeft besloten dat wij op dagen dat het Nederlands elftal moet spelen een verkort lesrooster hebben, dat begint om 7.50 en eindigd om 13.00 zodat iedereen de wedstrijd kan zien. Wat een giller :')

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:20

Haha bij die uitleg Cowboy55 moet ik toch even nadenken en dat terwijl ik zelf op voetbal zit haha maar het klopt idd wel maar voor mensen die niets met voetal hebben is het idd misschien te ingewikkeld :P

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:20

Sheila_ schreef:
Vandaag echt de grap van de eeuw gehoord. Onze school heeft besloten dat wij op dagen dat het Nederlands elftal moet spelen een verkort lesrooster hebben, dat begint om 7.50 en eindigd om 13.00 zodat iedereen de wedstrijd kan zien. Wat een giller :')

Lekker toch :P Als je niet van voetbal doet kan je lekker naar je paard of andere leuke dingen doen!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:21

toen ik zei: op t moment dat ie de bal krijgt, bedoelde ik ook: de bal aangespeeld krijgt. dus wanneer de medespeler de pass inzet. klopt. maar voor de dummies en in 99% van de gevallen, volstaat mijn uitleg. dus dan hoef je je niet al te dom meer te voelen als je voetbal gaat kijken met de heren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:23

danielle_x schreef:
Haha bij die uitleg Cowboy55 moet ik toch even nadenken en dat terwijl ik zelf op voetbal zit haha maar het klopt idd wel maar voor mensen die niets met voetal hebben is het idd misschien te ingewikkeld :P

Net als paardrijden: als je het zelf doet weet je hoe het werkt. Als je dat niet weet is het allemaal abacadabra. De uitleg van Ilse volstaat inderdaad in 99% van de gevallen en is veeeeeel eenvoudiger te begrijpen en (dus) dummy-proof.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:25

Ik zie het al helemaal gebeuren dat vrouw roept tijdens de wedstrijd 'Heeeee buitenspel'.
Ik wil die koppen dan wel zien van de mannen, als mevrouw ook echt gelijk heeft ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:29

overkomt me regelmatig, jantine :P en idd, die gezichten zijn dan om te gillen

Ynskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:30

haha ik zou er de lol wel van in kunnen zien, maar zou mijn handtekening er echt niet onderzetten !

trouwens van dat buitenspel uitleg...snap er nog steeds helemaal niks van!

Onze school geeft ons trouwens geen vrij voor als het nederlands team moet spelen. paar jongens zeiden al : ' dan ga ik me ziekmelden hoor!'
ach ik had het wel leuk gevonden om eerder uit te zijn..maar niet om het voetbal.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:32

Geweldig, buitenspel regel ed ken ik zelf ook goed.

Heb een tijdje bij mijn ex z'n elftal als grensrechter gefungeerd bij wedstrijden.
Moest je die tegenstanders is zien kijken dat er een vrouw stond ipv een kerel met een vlag in de handen :P !

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:32

Ik kan er als vrouw-die-maar-een-klein-beetje-van-voetbal-houdt toch best wel om lachen al zou ik alleen wel het volgende tegen mijn man/vriend zeggen: "Liefje, tuurlijk teken ik dat contract maar je bent wel één klein puntje vergeten. Namelijk de bepaling dat wij de komende 6 maanden geen sex zullen hebben omdat ik als vrouw bij moet komen van al die extra werkzaamheden tijdens het voetbal". Kijken hoe snel dat contract dan in de prullenbak belandt...

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:34

Haha ik roep ook regelmatig: Ja buitenspel! haha zitten ze me aan te kijken van huh hoe weet jij dat _O-

Wij konden een kaartje kopen van 3,50 en dan kon je het op school kijken als je geen kaartje had moet je gewoon naar de lessen.. Nou ik kijk het wel thuis mijn ma zei nou ik schrijf dan wel een briefje!

Ik zou het overigens niet ondertekenen maar wel echt in een deuk liggen haha.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:34

hehehehehe dat contract belandt sneller in de prullenbak dan de bitterballen in zijn maag denk ik

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:35

Hahaatje schreef:
Ik kan er als vrouw-die-maar-een-klein-beetje-van-voetbal-houdt toch best wel om lachen al zou ik alleen wel het volgende tegen mijn man/vriend zeggen: "Liefje, tuurlijk teken ik dat contract maar je bent wel één klein puntje vergeten. Namelijk de bepaling dat wij de komende 6 maanden geen sex zullen hebben omdat ik als vrouw bij moet komen van al die extra werkzaamheden tijdens het voetbal". Kijken hoe snel dat contract dan in de prullenbak belandt...

Haha dan zou het snel in de prullenbak liggen denk ik :Y)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:36

Hahaha prachtig. :))
Mannen en voetbal.. het is me wat.
Gelukkig is mijn vriend niet zo'n overdreven voetbalfreak, en als hij tóch voetbal wil kijken.. dan zegt ie altijd "dan zal ik jou daarna wel een half uur masseren".

Dus laat mijn man maar lekker z'n voetbal kijken dan. :D :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:38

Oh, Take_one, waar haal je zo een????

Die van mij gaat dus vanaf vrijdag elke avond kijken naar alle wedstrijden. Neem vrij als het NL elftal onder werktijd moet voetballen enz.

Voordeel is wel dat hij voor vrijdag de tuin omgespit heeft omdat hij anders geen voetbal kan kijken. Schiet dat tenminste op en kan ik lekker buiten prutsen.

De toffe wedstrijden kijk ik wel mee natuurlijk!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:40

Waar je zo'n man haalt? Hihi heb hem van mijn vriendin afgepikt dus heb geen idee waar je die vandaan haalt tegenwoordig. :o

Succes voor alle vrouwen die een vriend hebben die flink voetbal gaan volgen. :D
Misschien kun je er zelf iets leuks voor tegenover stellen, proberen kost niks. :D

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:42

Ik ben overigens sind kort weer vrijgezel en zal dus niet zo snel met een dergelijk contract om mijn oren geslagen worden :D . En buiten dat, ik ga de wedstrijden (i.i.g. die van het Nederlands elftal) lekker met mijn vrienden kijken, mannen én vrouwen samen!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:43

Sheila_ schreef:

Bij ons op t werk wordt een groot scherm geplaatst in de kantine en gaan we met zn allen kijken incl. bittergarnituur :D
Ik hou van Sandd :P

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:49

WAUW _O- als mijn vriend dat zou geven zou ik hem echt zo hard uitlachen _O- Ik zou het zeker niet serieus nemen haha te komisch _O-

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:54

heerlijke beginpost. _O-

Bij ons mogen de leerlingen die willen de wedstrijd die Nederland moet spelen onder schooltijd kijken. Voor de kinderen die dat niet willen is er een ander programma. ;) Er zijn zelfs klassen die de klas oranje maken.
Het vaderdagcadeau is zelfs in wk sfeer :')

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:01

Hij heeft wel humor zeg :)) !

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:03

Haha geweldig, zou toch flink lachen moest ik dat krijgen :D

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:51

Hahah geweldig! Ben stiekem toch wel een beetje blij dat mijn vriend dat contract nog niet onder ogen heeft gekregen, weet zeker dat ik 'em anders ook onder mn neus geschoven krijg :P