Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:27

listiglistje schreef:
Marriiel_ schreef:
Dan heb jij duidelijk het partijprogramma niet gelezen over hoe ze dat willen aanpakken. Dus de volgende generatie mag jou rekening gaan betalen? ;)

Jawel hoor en ik sta er helemaal achter.... wat betreft je laatste vraag JA :Y) maar dat is niet het geval als rechts gaat regeren....

Vooral op die linkse sinterklazenpartijen te stemmen, je geld verdwijnt in een bodemloze put......

:))

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:30

listiglistje schreef:
Vooral op die linkse sinterklazenpartijen te stemmen, je geld verdwijnt in een bodemloze put......

Gaat in mijn boekje met andere grappige "synoniemen" :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:32

Barbara_m schreef:
En dan zijn we ook van de eeuwige studenten af. Mensen die aan het studeren om te studeren zijn.
Keuze maken wat je wilt en niet 10x wisselen. En wanneer ze het uit eigen zak zouden moeten betalen, zullen er veel sneller mensen afstuderen.

Dat moet afgelopen zijn! :j

bromfiets

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:32

ik stem sp :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:33

Adil18 schreef:
listiglistje schreef:

Gaat in mijn boekje met andere grappige "synoniemen" :')

:') Deze had ik inderdaad ook nog nooit gehoord! _O- Zal wel iets met rood zijn :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:33

vonneke schreef:
Barbara_m schreef:
@ vonneke... Je bent nu zwanger, toch?

haha nee?

iig niet dat ik weet.

willen wel aan kinders beginnen overigens binnenkort.

We hebben Char in ons midden! _O-

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:34

bromfiets schreef:

:Z

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:34

Bij mij kwamen pvv, ton en sp eruit.
Alledrie partijen waar ik me niet thuis voel. Dus ga ze zeker weten niet stemmen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:35

Barbara_m schreef:
bromfiets schreef:

:Z

wat? dat is toch de vraag?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:35

Ik stem denk ik ook PVV.
Waarom?

Nederland is vol genoeg, het is nu al moeilijk om voor alle mensen te zorgen. Als daar nog meer allochtonen bijkomen worden wij over 100 jaar dat derde wereld land (even kort door de bocht).

Daarbij gaat Wilders bezuinigen op gevangenissen.
En investeren in de zorg.

Ik vind mij hier het meeste in.
Bij andere partijen heb ik te grote struikelpunten zoals, in de zorg een eigenrisico van 1500, een huisarts die je zelf moet betalen, oudere die zelf het verzorgingstehuis moeten payen, het bezuinigen op zorg, rijken die in mijn ogen bestolen gaan worden, hypotheek-rente aftrek, veel geld uitgeven aan integreren en hulp aan gevangenen.

Nee ik bezuinig liever op immigratie en gevangenissen en een betere zorg in Nederland.

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:42

listiglistje schreef:
Marriiel_ schreef:
Dan heb jij duidelijk het partijprogramma niet gelezen over hoe ze dat willen aanpakken. Dus de volgende generatie mag jou rekening gaan betalen? ;)

Jawel hoor en ik sta er helemaal achter.... wat betreft je laatste vraag JA :Y) maar dat is niet het geval als rechts gaat regeren....

sinterklaas.. nou met rechts kom je er wel hoor. De ikke ikke ikke partijen :+

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:43

volgens mij is dat idd de vraag bromfiets......

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:44

Ik neig ook naar links als ik de partij programma's lees.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:44

Is dat zo, als je neutraal stemt dat je stem dan naar iedere partij gaat? Jeetje, ik dacht écht dat neutraal stemmen je stem zou worden "geschrapt" dat je dus niet stemt. Hmm..

Ik ga me dan toch ook deze keer even er voor zitten wat ik moet stemmen.

Overigens die discussie over wel/niet studiefinanciering. Zonder mijn studiefinanciering met bijlening had ik mijn opleiding nooit kunnen betalen.. School geld, boeken alles erop en eraan.. Ik heb naast mijn studie van 30 uur altijd 20 uur gewerkt.. Maar kwam zonder het geld van IB echt niet rond. Van mij part hoeft dat dus niet te verdwijnen. Krijg je nog meer mensen zonder diploma, lijkt me niet goed.

Wilders gaat bezuinigen op de gevangenissen, dat vind ik een goede zaak. Maar bezuinigen op het milieu, dat vind ik echt kwalijk. Daarom gaat mijn stem niet naar hem. ( immigratie beleid is voor mij nog een reden om niet op hem te stemmen.)

Pff, lastig.. Nu ga ik me er toch nog maar even in verdiepen.

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:48

doei schreef:
Ik stem denk ik ook PVV.
Waarom?

Nederland is vol genoeg, het is nu al moeilijk om voor alle mensen te zorgen. Als daar nog meer allochtonen bijkomen worden wij over 100 jaar dat derde wereld land (even kort door de bocht).

Daarbij gaat Wilders bezuinigen op gevangenissen.
En investeren in de zorg.

Ik vind mij hier het meeste in.
Bij andere partijen heb ik te grote struikelpunten zoals, in de zorg een eigenrisico van 1500, een huisarts die je zelf moet betalen, oudere die zelf het verzorgingstehuis moeten payen, het bezuinigen op zorg, rijken die in mijn ogen bestolen gaan worden, hypotheek-rente aftrek, veel geld uitgeven aan integreren en hulp aan gevangenen.

Nee ik bezuinig liever op immigratie en gevangenissen en een betere zorg in Nederland.

Maar wil je dan serieus iemand als Geert Wilders aan de leiding? Ik word zo moe van die man, in mijn ogen roept hij maar wat.
Je leeft in Nederland in een samenleving, maar dat vergeten veel mensen.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:53

VVD, ik vind Mark Rutte erg capabel. De VVD heeft een sterk economisch prorgramma, en veel capabele bestuurders.
Een linkse partij smijt veel te veel geld over de balk, en de PVV is mij veel te populistisch. Bovendien heeft Geert Wilders economisch gezien een veel minder sterk programma, alles wordt op immigratie gegooid.. Ik ben absoluut tegen kansloze immigratie, maar de Geert Wilders manier is absoluut niet de mijne. Hij voedt extremisten alleen maar, en zorgt voor polarisatie in de samenleving.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:55

Marriiel_ schreef:
Maar wil je dan serieus iemand als Geert Wilders aan de leiding? Ik word zo moe van die man, in mijn ogen roept hij maar wat.

Als iemand op PVV wil stemmen, moeten ze PVV stemmen..

Ik vind Rouvoet een enge man, Cohen al helemaal, maar ik zal nooit tegen iemand zeggen: Stem jij CU of SP?? Gadver! Ik word zo moe van die en die!

Ik stem op ideeen..

En als PVV gaat bezuinigen op gevangenissen waar gevangenen die iets hebben misdaan het beter hebben als mijn opa of oma in een verzorgingstehuis, dan mag deze partij wel eens laten zien of ze dit waar kunnen maken :)

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:57

Ik krijg op 1: Groenlinks. 2: PVDA. 3: PvdD.

Maar ik vind het echt lastig.. Op korte termijn nog maar eens heel goed in gaan verdiepen..

Ik ben met een aantal puntjes wel eens met Wilders, maar ik zou hem echt niet de scepter in handen willen geven..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:59

Ik ben het op heel veel punten eens met wilders, maar zie hem absoluut niet als leider van dit land. Denk ook niet dat dat goed gaat komen.

Daarnaast zie ik bijvoorbeeld Mark Rutte wel als goede kanidaat om het land te leiden. Maar mijn ideeen en het programma van de VVD komen niet echt overeen op alle punten...

Best lastig...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:01

PVV, dat komt er bij alle stemwijzers uit bij mij :)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:02

Marriiel_ schreef:

Ja ik durf op Wilders in te zetten.
Wel vind ik het erg jammer dat nu maar weer blijkt dat je direct erop wordt "aangevallen" als je voor Wilders kiest.
Ik word ook moe van Halsema, Balkenende, Rutten etc. Daar zeg ik ook niets over. Iedereen is vrij om te stemmen op wie die wilt.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:03

Het komt nooit helemaal overeen, en je kunt je altijd wel in elke partij érgens in vinden. Het mooist zou zijn als we niks hoefden te bezuinigen, groen konden investeren, betere zorg, beter onderwijs, AOW op 65, dierenrechten... Maarja; het gaat om het totale effect op de samenleving en onze toekomst. En dan moet er nu eenmaal bezuingd worden, ook al is dat voor niemand echt leuk. Het gaat erom waar je prioriteiten liggen. En mijn prioriteiten liggen bij de economie (dus bij de VVD ;)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:05

doei schreef:
Marriiel_ schreef:

Ja ik durf op Wilders in te zetten.
Wel vind ik het erg jammer dat nu maar weer blijkt dat je direct erop wordt "aangevallen" als je voor Wilders kiest.
Ik word ook moe van Halsema, Balkenende, Rutten etc. Daar zeg ik ook niets over. Iedereen is vrij om te stemmen op wie die wilt.

De reactie van Barbara_m op het stemgedrag van Bromfiets was anders ook niet erg aardig :n

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:07

ik wou het niet zeggen :=

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:07

Ik ga denk ik op D66 stemmen.

Voornamelijk omdat ze voor de verhoging zijn van de AOW, willen niet met wilders regeren, voor een vermindering van de hypotheekrenteaftrek, ze willen het makkelijker maken voor starters om een huis te vinden, en ze willen programma's voor topstudenten bevorderen.

Ik weet niet of ik het helemaal eens ben met het afschaffen van de stufi. Aan de ene kant weet ik dat genoeg studenten het gebruiken voor "extra" dingen als uitgaan en vakanties, aan de andere kant is het bij sommige studies (bv coschappen geneeskunde) wel lastig om geld bij te verdienen. Ik ben eigenlijk voorstander van het afschaffen van stufi én collegegeld :)