Islam, ik wil me verdiepen in het geloof..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 23:30

hihi,heb toch maar wat leuke dingetjes besteld!
ben beniewud, krijg het als het goed is dinsdag binnen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:49

oe :D wat heb je besteld als ik zo brutaal mag zijn? :D

laat je weten wat je ervan vond?

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 23:50

jameyskatje schreef:
oe :D wat heb je besteld als ik zo brutaal mag zijn? :D

laat je weten wat je ervan vond?

Eeuhm, van die schattige sandaaltjes (3 paar :o ), kohlpotlood ofzo:P, paar leuke tuniekjes, armbandjes en een tas

jameyskatje

Re: Islam, ik wil me verdiepen in het geloof..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:52

hihi leuk leuk!
geen boeken ??

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 23:53

jameyskatje schreef:
hihi leuk leuk!
geen boeken ??

werd afgeleid door de kleding :o :o :Y)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:00

Hahaha je blijft een vrouw hè :P

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 00:20

hahaha dat blijkt wel weer :+

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 10:59

trouwes, wat betreft de meeting, ik hoorde van een vriend van mij dat we naar een Moskee in Rotterdam moesten gaan. hij wit niet precies hoe de moskee heette maar daar kreeg je dan ook helemaal een rondleiding en moest heel mooi zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:12

christel1857 schreef:
Heino schreef:
Wat ik zo mooi vind aan de Islam is hoe men met de armen om gaat. Hoe men deelt, zelfs als men zelf eigenlijk helemaal niets te delen heeft. Hoe men zo blij is met wat men zelf bezit, maar ondertussen ook zo beseft dat niet iedereen dat geluk heeft.

Ja dat vind ik ook prachtig aan de islam. Ze zijn heel betrokken bij de armen! Eerlijk gezegd vind ik islamieten heerlijke mensen om mee om te gaan, ze zijn meer open-minded dan de meeste mensen denken :D

Niet om vervelend te zijn, maar ook Christenen en Joden zijn op dezelfde manier bezig met de armen. En de Islam is een combinatie van eigen, Christendom en Jodendom, waarbij ieder zijn eigen identiteit heeft. Ik ben zelf Christen, een hele goede vriend van mij is Joods dus ik maak het van dichtbij mee.

Wat iemand hier zei over doorslaan in geloven (de concierge), dat heb je niet alleen bij de Islam, maar ook bij het Christendom en Jodendom. Van beiden ken ik (helaas?) voorbeelden. Ook van iemand die bekeerd is tot de Islam en tegenwoordig alleen maar in lange gewaden rond loopt. Toch is ze goed met haar familie en is ze voor mij nog steeds dezelfde gezellige meid eigenlijk, gek is dat.

Ik denk altijd maar zo, als iemand maar goed is voor andere mensen en voor zichzelf, niemand bewust pijn doet en goed doet, dan maakt het niet uit wat je gelooft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:16

blackstar schreef:
Misschien omdat het cristendom meer soort van "ingeburgerd" is dan de islam?? Dat de islam nog een vrij nieuwe geloofsovertuiging is hier in Nederland??? en dat er daarom meer op gelet word????
Geen idee hoor, geef mijn bek ook maar een douw.
Don't shoot me als ik het verkeerd heb probeer alleen iets meer te weten te komen.

Nederland is van oudsher een Christelijk land, maar denk niet dat dit er heel veel mee te maken heeft. Is meer de negatieve publiciteit die de Islam krijgt door de bomaanslagen, hoofddoekrellen, de aanslagen op het WTC enzovoorts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:23

BibicheB schreef:
jameyskatje, weet je misschien een site of boek waar islamitische verhalen in staan? Ik bedoel inspirerende verhalen die iets zeggen over de normen en waarden van het geloof..

Ik weet bijvoorbeeld dat over het delen een gigantisch mooi verhaal bestaat over een reiziger die aanklopt bij een hele arme boer. De boer zijn enige en zeer kostbare bezit is zijn paard. De reiziger is op doorreis en vraagt of hij bij de boer mag overnachten, de boer slacht zijn kostbare paard om eten op tafel de kunnen zetten. De volgende dag vertelt de reiziger de werkelijke reden van zijn komst, hij heeft verhalen gehoord over het buitengewoon goede paard van de boer en zou het graag voor veel geld willen kopen...

(de islam zegt dat je reizigers (en mensen in het algemeen) altijd moet helpen en je moet delen wat je hebt)

Ik zou het ontzettend leuk vinden om meer van deze inspirerende verhalen te horen of lezen...

Huh, waarom vindt je zo'n verhaal inspirerend ??? Ik vind het een sneu verhaal, of ik snap de clou niet ?

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 11:25

ja, al die aanslagen en dreigingen schept toch wel angst en zelfs haat.
Maar dan denk ik weer een beetje berkrompenheid van de mensen, dat een groep mensen zo is,betekent toch niet dat ze allemaal zo zijn.

En idd, de media doet veel...teveel..niet alleen tegenover de Islam, maar kijk hoeveel meisjes zich anorexia "aanpraten" door wat ze zien op tv.
En de taal die er tegenwoordig op tv en radio te horen is...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:58

@ikkeweer:

maar het verschil is dat de zakaat (armenbelasting) een pilaar van het geloof is. de islam is op 5 fundamenten gebouwd. die 5 fundamenten maken de islam overigens wel uniek, zoals ze nu zijn vastgesteld, maar ieder fundament kent een vorm van oudsher (dus nog vóór Mohammed, en is het dus niet gek dat het in het christendom/jodendom ook voor komt.) 1 fundament daarvan is de verplichte armenbelastig. daar hoort een rekensommetje bij en iedere moslim is verplicht de uitkomst per jaar te betalen. naar mijn weten zijn andere religies niet op die manier bezig.. misscien zijn ze op de zelfde manier bezig wat liefdadigheid betreft.

daarnaast kan je ook sadaqa(liefdadigheid) geven. dat is 'vrijwillig', dus buiten het verplichte om.

er zijn dus 2 dingen. liefdadigheid (vast in ieder geloof bekend) en een verplichte armenbelastig(zakaat). een rekensom. in welke religies is dat ook zo? eigenlijk zelfs 3 manieren, want tijdens de ramadan is iedere moslim ook nog eens verplicht om geld te geven tijdens het feest.

ik snap overigens de clou van het verhaal wel. de gastheer wilde zijn gast voedden. hij had enkel niets, enkel een paard (een heel kostbaar paard die hem vast heel dierbaar was). toch ging zijn het voeden van een reiziger voor zijn eigen bezit. hoe nobel is dat? iets wat je zo dierbaar is, het enige wat je nog hebt, om dat af te staan om een ánder te voeden. het tegenovergestelde van egoisme.

overigens zijn deze verhalen meestsal verzonnen. het is bedoeld om een moraal over te brengen. (daarom kan ik er waarschijnlijk geen boeken over vinden. omdat de islam heel veel waarde hecht aan waargebeurde en betrouwbare verhalen, om misverstanden te voorkomen) hadith-boeken kunnen overigens wel dezelfde soort verhalen bevatten, dat zijn boeken met oerleveringen, gebeurtenissen en uitspraken van de profeet vzmh, zijn vrouwen, of zijn metgezellen.

Citaat:
Ik denk altijd maar zo, als iemand maar goed is voor andere mensen en voor zichzelf, niemand bewust pijn doet en goed doet, dan maakt het niet uit wat je gelooft.
vind ik helemaal waar :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:05

ik ken trouwens nog wel 2 leuke verhaaltjes:

1)
Citaat:
De enigste overlevende van een schipbreuk strandde aan op een onbewoond eiland...
Hij smeekte Allah aza wa jal om hem te redden en keek elke dag naar de horizon voor hulp..
Maar zag niets.. Uitgeput ging hij maar een hut bouwen waar hij in kon schuilen en waar hij zijn paar bezittingen kon plaatsen...
Maar op een dag dat hij net terug kwam van voedsel zoeken zag hij dat zijn hut in de brand stond zijn hele hut stond in lichterlaaie zulke grote vlammen en rook..
Het ergste wat kon gebeuren, alles was ie nu kwijt..
Hij stond verbaasd en was boos en "hoe kan je me dit aandoen" zei hij huilend tegen Allah swt?
(veel mensen zullen die woorden hebben gebruikt uit woede of als iets tegen zit)
De volgende morgen schrok de man wakker, hij hoorde een boot en de boot kwam steeds dichterbij. hij kwam de man redden..
De man nog verbaasd en vroeg aan de kapitein:
"Hoe wist je dat ik hier was"..? De kapitein antwoordde:
"Ik zag je rook signaal"..!

2)
Citaat:
Een man en zijn zoon gingen met hun ezel naar de markt in een dorp verderop gelegen. Toen ze een korte tijd onderweg waren, passeerden zij een boer en deze zei:”Jullie zijn ook niet goed wijs, want een ezel is om op te rijden en zeker niet bedoeld om er naast te gaan lopen!”

En de man zette zijn zoon op de ezel en zij vervolgden toen weer hun reis. Maar spoedig ontmoetten zij een groep mannen, waarvan er één man zei:”Moet je eens die luie jongen zien, hij laat zijn vader lopen, terwijl hij lekker op de ezel zit?!”

De man beval zijn zoon onmiddellijk om van de ezel af te komen en ging er vervolgens zelf opzitten. Maar ze hadden slechts een kort stukje weg afgelegd, toen zij twee vrouwen passeerden. De ene vrouw tegen de andere vrouw:”Wat is dat toch een wrede vader dat hij zijn zoontje zo naast de ezel laat strompelen?!”

Nu, toen wist de man niet meer wat hij moest doen; toen ging hij maar op de ezel zitten en zette tenslotte de jongen voor zich neer op de ezel. En zij kwamen in het dorp aan.
De toeschouwers begonnen hem uit te jouwen en hem na te wijzen. De man stopte en reed met de ezel naar de toeschouwers en vroeg waarom zij toch zó vervelend deden.
En de toeschouwers zeiden:”Schaam jij je niet diep, dat jij die arme ezel zo zwaar belast met jezelf en je lompe zoon?”

De man en de jongen gingen van de ezel af en gingen diep nadenken wat zij nu toch zouden moeten doen. Zij dachten en dachten, totdat ze op het laatst een oplossing hadden. Zij hakten een stevige grote tak af en bonden hieraan de poten van de ezel vast. Zij pakten de paal op en droegen de ezel met de paal op de schouders. De jongen voorop en de man erachter. Zó liepen ze vervolgens naar de marktplaats en de mensen, die ze onderweg tegenkwamen, begonnen hen bij dit aparte tafereel luidkeels uit te lachen.

Toen ze echter bij de brug vlak voor de markt waren aangekomen, schopte de ezel zijn achterpoten los van de paal en dat veroorzaakte dat de jongen van schrik de paal uit zijn handen liet vallen. In het strijdgewoel dat hierna ontstond, viel de ezel over de brug en kwam hij in de diepe rivier terecht. En omdat zijn voorpoten nog waren vastgebonden, verdronk hij jammerlijk.

“Dat zal jullie leren,” zei een oude wijze man, die hen gevolgd had:

“Wanneer je het ook iedereen naar de zin wil maken, krijgt uiteindelijk niemand zijn zin!”

(dus de les, voor een ander doe je het toch nooit goed. hou rekening met anderen, maar blijf bij jezelf.)

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:25

@ikkeweer;
Ik denk dat jameyskatje mijn ervaring van de essentie van het verhaal heel goed verwoord.. Begrijp je de waarden die het verhaal uitdraagt en daarmee de inspiratie tot het willen leven als een goed mens, die daaruit voortkomt ?

jameyskatje schreef:
@ikkeweer:

ik snap overigens de clou van het verhaal wel. de gastheer wilde zijn gast voedden. hij had enkel niets, enkel een paard (een heel kostbaar paard die hem vast heel dierbaar was). toch ging zijn het voeden van een reiziger voor zijn eigen bezit. hoe nobel is dat? iets wat je zo dierbaar is, het enige wat je nog hebt, om dat af te staan om een ánder te voeden. het tegenovergestelde van egoisme.

overigens zijn deze verhalen meestsal verzonnen. het is bedoeld om een moraal over te brengen. (daarom kan ik er waarschijnlijk geen boeken over vinden. omdat de islam heel veel waarde hecht aan waargebeurde en betrouwbare verhalen, om misverstanden te voorkomen) hadith-boeken kunnen overigens wel dezelfde soort verhalen bevatten, dat zijn boeken met oerleveringen, gebeurtenissen en uitspraken van de profeet vzmh, zijn vrouwen, of zijn metgezellen.

Jameyskatje, jammer dat deze verhalen moeilijker te vinden zijn! Ik vind ze namelijk wel heel erg mooi.. Ik ga eens verder googlen naar hadith boeken.

Die twee verhalen die je vertelt zijn ook interessant! Dit soort verhalen bevatten (zoals je uit deze twee ook leuk op kan merken) waarden, intelligentie en inzicht, maar hebben soms ook een geloof stimulerende toon.
Voel jij je tot meer aangetrokken tot enkel waarden-gerelateerde verhalen (als het paard) of meer tot geloof-stimulerende verhalen (als de schipbreukeling, een verhaal ook bedoeld om het vertrouwen in Allah te sterken)
Of ervaar je hier geen verschil in?

(dit is overigens mijn interpretatie, de jouwe zou natuurlijk ook heel goed af kunnen wijken.. :))

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:39

Angelita schreef:
BibicheB:

Poeh er zijn zoveel verhalen en fabels... Zelf ben ik meer van de uitspraken, een verhaal zegt heel veel maar als je de beginselen van het boeddhisme kent dan zeggen de uitspraken eigenlijk meer dan genoeg. :)

Verder vind ik dat het boeddhisme en alle volgelingen al perfect laten zien wat onze normen en waarden zijn. Je zult nergens een echte boeddhist vinden die zijn geloof opdringt met dwingende woorden of geweld, en zoiets heeft zich in de gehele geschiedenis ook nog nooit voor gedaan door een leider of groepering. Het is zo'n ontzettend lieve levensovertuiging (een geloof is het in feite niet), en ik ben o.a. daarom zo blij dat ik er deel van ben geworden.

Bedankt voor de links Angelita! Uitspraken spreken mij ook altijd heel erg aan.. Een uitspraak die ik als lijfspreuk aangenomen heb, is een uitspraak van Mahatma Gandhi; "Live as if you were to die tomorrow, learn as if you were to live forever".
Een uitspraak waar ik momenteel graag op terug val en kracht uit put is van Lao-Tzu (een Chinese filosoof); a journey of a thousand miles must begin with a single step.

Ik ga de links eens goed bekijken.. Mocht je nog bepaalde uitspraken kennen die je zelf als bijzonder of extra inspirerend ervaart, ik zou ze heel graag horen! De liefheid van de levensovertuiging spreekt mij ook heel erg aan.. Ik geloof niet in het opdringen of afdwingen van een geloof, dus het boedhisme spreekt mij ook in die zin erg aan. :)

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:41

Heino schreef:
BibicheB schreef:
Laatst hadden we het over depressies ed en toen wees hij mij erop dat depressies in Marokko eigenlijk niet tot vrijwel niet voorkomen. Volgens hem is dat een kwestie van het feit dat mensen er echt voor elkaar zijn, echt altijd bij elkaar terecht kunnen. Daarnaast is ook familie erg belangrijk. :)

En hoeveel Marrokaanse ouderen vind je in een bejaardentehuis? Zegt voor mij ook wel iets :)

Je hebt helemaal gelijk! :j

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:23

Die uitspraak van Mahatma Gandhi is een uitspraak die eigenlijk het hele boeddhisme omvat. Dat is precies waar het om draait. Ik kan me voorstellen dat dat je lijfspreuk is geworden. :j

Ik heb zeker nog een aantal uitspraken voor je, zijn niet allemaal de meeste ''hoogstaande'' maar ze hebben stuk voor stuk wel inhoud. Zoals de eerste uitspraak van de 14de dalai lama; het klinkt zó simpel, maar wat een tof mens ben je als je een onbekende die verdriet uitstraalt een hartelijke glimlach geeft. Hoeveel mensen doen dat nou? :)

'Niemand heeft zoveel behoefte aan een glimlach als hij die niet naar een ander kan glimlachen.' De 14de dalai lama

'Geluk is het resultaat van innerlijke rijheid. Geluk hangt van onszelf af en is een vrucht waar geduldig, dag na dag aan gewerkt wordt. Op lange termijn zijn geluk of ongeluk dus een deel van jezelf of een manier van leven.' Matthieu Ricard

'Als er een remedie is, waarom zouden we dan ongerust zijn? Pas ze gewoon toe. Als er geen remedie is, waarom zouden we dan ongerust zijn? Het zou de pijn alleen maar verzwaren.' Shantideva

'We moeten slechte daden afwijzen, maar dat betekent niet dat we de dader als mens moeten afwijzen. Met een volgende daad kan de ander zich als een vriend tonen.' De 14de Dalai Lama

'Er is een groter gerechtshof dan alle bestaande rechtbanken en dat is het gerechtshof van het geweten.' Mahatma Gandhi

Myrthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:44

Ik weet niet of het off topic is, dan zeggen jullie het maar hoor, maar ik wilde even reageren op een opmerking dat alle godsdiensten 'gelijk' zijn. Nu is dat in zekere zin waar, er is alleen 1 groot verschil: in het christendom heeft God zijn eigen leven gegevens voor ons, in andere godsdiensten zijn we vooral aangewezen op onszelf: onze goede daden, ons geloof enzovoorts.
Dat wilde ik toch even zeggen........

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:21

christel1857 schreef:
Heino schreef:
Wat ik zo mooi vind aan de Islam is hoe men met de armen om gaat. Hoe men deelt, zelfs als men zelf eigenlijk helemaal niets te delen heeft. Hoe men zo blij is met wat men zelf bezit, maar ondertussen ook zo beseft dat niet iedereen dat geluk heeft.

Ja dat vind ik ook prachtig aan de islam. Ze zijn heel betrokken bij de armen! Eerlijk gezegd vind ik islamieten heerlijke mensen om mee om te gaan, ze zijn meer open-minded dan de meeste mensen denken :D

Hier wilde ik, als christen, nog even opreageren met een stukje uit Matteus (eerste boek uit het Nieuwe Testament):

Citaat:
Let op dat jullie de gerechtigheid niet beoefenen voor de ogen van de mensen, alleen om door hen gezien te worden. Dan beloont jullie Vader in de hemel je niet. 2 Dus wanneer je aalmoezen geeft, bazuin dat dan niet rond, zoals de huichelaars doen in de synagoge en op straat om door de mensen geprezen te worden. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen. 3 Maar als je aalmoezen geeft, laat dan je linkerhand niet weten wat je rechterhand doet.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:40

Bij toeval in dit topic gerold (ben zelf helemaal niet gelovig) maar wel heel interessant!

Ben wel een beetje nieuwsgierig: @ jameyskatje: draag je ook een een hoofddoek onder je cap? Ik spiekte even in je profiel en daar zag ik dat je geen cap droeg, maar ik kan me voorstellen voor de foto's?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:14

Citaat:
Voel jij je tot meer aangetrokken tot enkel waarden-gerelateerde verhalen (als het paard) of meer tot geloof-stimulerende verhalen (als de schipbreukeling, een verhaal ook bedoeld om het vertrouwen in Allah te sterken)
Of ervaar je hier geen verschil in?

sowieso vind ik deze verhalen wel inspirerend om te lezen, maar lees liever hadith omdat deze ook (in mijn overtuiging) waar gebeurd zijn. dan is het inspirerend en waarheidsgetrouw.
beide verhalen vind ik prachtig, maar die van de schipbreukeling is alles omvattender, inderdaad het vertrouwen in Allah en de beproevingen die wij krijgen.

Citaat:
@ jameyskatje: draag je ook een een hoofddoek onder je cap? Ik spiekte even in je profiel en daar zag ik dat je geen cap droeg, maar ik kan me voorstellen voor de foto's?

hoihoi

ja als het moet dan draag ik een cap. maar ik was sowieso nooit van de caps en nu nog niet. te eigenwijs, ik weet dat het niet goed te praten is haha. maar draag m echt alleen als het ergens verplicht is
als ik een cap draag met een hoofddoek eronder doe ik er een elastische of sport hoofddoekje onder, niet zo 1 als op de foto's. op die ene springfoto in mijn profiel heb ik wel een hoofddoekje, maar de foto is te vaag haha

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:29

Er zijn veel geloven, en ik denk dat het in alle geloven ongeveer om hetzelfde draait, God.
Dus misschien kan je God vragen wie Hij nu precies is, en als Hij zich wil tonen zoals Hij echt is ;).

Groetjes!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:53

jameyskatje schreef:
had beloofd om een lijstje te maken met interessante en betrouwbare links over de islam. maar inmiddels heb ik best veel pbtjes gekregen van bokkers die ook graag die informatie willen. dus plaats ik het lijstje ook even in het topic.
zal zo ook nog even opzoek gaan naar interessante activiteiten die binnenkort plaatsvinden.

http://www.ontdekislam.nl

http://www.ontdekislam.nl/forum heel leuk en gezellig forum. Zit een goede organisatie achter en mensen die echt verstand hebben over de islam. Ook is het meerendeel bekeerd. Je kan hartstikke veel vinden op het forum of bv zelf een topic openen. Ook organiseert ontdekislam regelmatig activiteiten in Nederland, dus het is altijd leuk om eens rond te snuffelen op deze site. Niet-moslims worden altijd warm onthaald op dit forum.

http://www.moslima.nl/introductie/intro.html leuke site met allerlei verhalen over bekeringen etc. heb ik in het begin best veel aan gehad

http://www.lpnm.nl/ landelijk platform voor nieuwe moslims. Werken samen met ontdekislam. Nieuwe organisatie, moet nog een beetje van de grond komen maar er zitten hele leuke mensen met goede bedoelingen. Ik ben zelf ook vrijwilliger, maar wel nonactief momenteel. Er zijn bv ook maatjesprojecten, dan kan je gekoppeld worden aan een moslima en deze kan je dan rondleiden en meenemen naar allerlei activiteiten, dat is de persoon die je altijd kan bellen in geval van nood, vragen etc. omdat niet iedere nieuwe moslima direct islamitische vrienden heeft vind ik dit een belangrijk project, dan sta je er in ieder geval niet alleen voor.

http://www.duakracht.nl/ een site met allerlei smeekbedes. Kan heel inspirerend zijn en bruikbaar

http://www.overislam.nl/ overzichtelijke site met vraag en antwoord mbt moslim willen worden

http://groenemoslims.nl/ een hele leuke site vind ik zelf. Over moslims en groene ontwikkelingen

http://www.al-yaqeen.com/nieuw/mediatheek/voorkant.php via deze site luister ik lezingen

http://www.wijblijvenhier.nl/index.php actuele site met leuke collums

http://www.alnisa.nl/ vrouwenorganisatie. Zitten ook hele leuke vrouwen bij!

http://www.ummahfilms.com hele grappige filmpjes over de islam! En ook nog eens hartstikke leerzaam.

http://www.koranonline.nl

http://www.daralilm.nl geeft kwaliteitvolle cursussen door heel Nederland. Interessant voor ‘ieder niveau’. Hele open en duidelijke docenten. Heb er zelf echt top-ervaringen mee! Ook daar kan je weer in contact komen met andere moslims, er komt echt van alles op af!

http://www.nationaalislamcongres.nl ben er vorig jaar geweest en ben van plan dit jaar zeker weer te gaan! Zeker een aanrader!

http://www.moskeewijzer.nl/ hier kan je gemakkelijk een moskee vinden

http://www.islamproducten.nl persoonlijk bestel ik altijd via deze site (als ik te lui ben om naar de winkel te gaan haha). Nette service, uitgebreid assortiment. Er staan veel interessante boeken op. Heb er al best veel van gelezen, dus je mag altijd vragen of een bepaald boek aan te raden is, of juist niet. Ook staan er recensies op de site.

http://www.flw.ugent.be/cie/CIE/index.htm lijkt een beetje een ingewikkelde site, maar als je eenmaal je weg er in kan vinden zal je hier vast heel veel aan hebben! staat echt uitgebreide informatie op.

wilde hier graag nog iets aan toevoegen: http://www.watisislam.nl/onderwerpen/ov ... enrechten-
deze site heb ik net gevonden, super overzichtelijk!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:40

Wat een heel mooi topic dit!!! Super. :)
Heb een stipje gezet en ik lees graag mee. :)