Wie nog meer? Ebay!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:41

LisaMS schreef:
dagmarS schreef:
ik snap geen kak van ebay,

Ik ook niet :+
Heb al wel een account en leuke dingen gezien
Maar verder kom ik niet :+

Wat snap je dan niet? Genoeg Ebay'ers om het je hier uit te leggen. :)

lemanthia

Re: Wie nog meer? Ebay!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:02

weet toevallig iemand van jullie of de paardendekens de maat in bovenlente of onderlengte zijn?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:32

145 is bovenlengte van 195.

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:27

Citaat:

Citaat:

Ik zit op ebay.com
Ik ben op zoek naar hoofdstel,
dat kan ik al niet echt vinden. Alleen door linkjes van bokt.
Ik ben opzoek naar zo'n soort hoofdstel
http://www.hooks.se/product.aspx?produc ... Order=DESC
Kun je alleen met creditcard betalen?
En mail je met zo'n persoon je gegevens?
En als je je bedenkt? :+

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:41

en ben je verzekerd van je gekocht artikel? ik bedoel dat je 't ook echt krijgt en niet net als bijv. bij marktplaats nog voor verrassingen kan komen te staan dat ze 't bijv. niet opsturen.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:01

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:29

Kun je je eigenlijk ook met een Maestro kaart bij PayPal aanmelden? Want heb verder geen Mastercard ofzo :)

*heb het antwoordt al gevonden, niet dus.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:06

LisaMS schreef:
Citaat:

Citaat:

Ik zit op ebay.com
Ik ben op zoek naar hoofdstel,
dat kan ik al niet echt vinden. Alleen door linkjes van bokt.
Ik ben opzoek naar zo'n soort hoofdstel
http://www.hooks.se/product.aspx?produc ... Order=DESC
Kun je alleen met creditcard betalen?
En mail je met zo'n persoon je gegevens?
En als je je bedenkt? :+

Nee je hoeft niet met creditcard te betalen je kunt ook met paypal betalen en dan ben je zelfs tot 1000 euro verzekerd. Als je dan je artikel niet zou krijgen dan dien je een bezwaar in en stort paypal het terug. Aan je paypal zitten je adresgegevens gekoppeld als je daarmee betaald krijgt de verkoper deze te zien en weten ze waar het naartoe moet.
En je bedenken is nou net niet de bedoeling van Ebay. Als je het hoogste bod hebt dan moet je betalen, net zoals de verkoper het voor die prijs aan jou moet verkopen. Heb wel eens iets voor 1 euro gescoord, de verkoper kan dan niet achteraf zeggen dat je meer moet betalen. De koop is bindend. Betaal je niet dan krijg je negatieve feedback en zal Ebay je blocken. Vandaar dat Ebay ook veel veiliger is dan MP. Je kunt feedback van de verkopers lezen en je bent beschermd als je met paypal betaald.

edit: wat betreft hoofdstellen om ebay.com zoek eens op bridle english. Overigens zoek ik alles gewoon via .nl op want dan komen ook de artikelen uit het buitenland er op (van de mensen die bereid zijn naar het buitenland te zenden) en zie je meteen wat het dan in euro's is.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:20

Heeft iemand toevallig ervaring met dingen kopen en dit via paypal betalen?
Ik namelijk niet. Kreeg net een mail van paypal, maar weet niet of dit wel te vertrouwen is?

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:37

Ik kan dus geen PayPal aanvragen... maar als een verkoper vele positieve feedbacks heeft, is er dan nog steeds een (groot) risico?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:37

Vraagje over paypal.. Ik heb 2 juni iets besteld, betaald met paypal. Uitgestelde bankbetaling. Zou 6-8 dagen duren. 3 juni is het bedrag van mijn bankrekening afgeschreven en er staat al een tijdje 'In behandeling tot 9 juni'. Wanneer krijgt de verkoper het geld nu? :?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:12

help.. ik moet betalen maar weet niet hoe :')
heb geen creditcard en voor paypal moet je inloggen?

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:16

Heb je wel paypal dan? Soms kan je ook via bank gewoon geld overmaken. er staat dan een logo (iets met express geloof ik, is al een hele tijd geleden voor mij).

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:20

ik heb vaker met paypal betaald (niet op ebay) maar of ik een acount heb.. geen idee.., inloggen lukt iig niet :P

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:35

Dan zal je wel een account hebben, anders kan je nooit met paypal betaald hebben. ;) Aangezien je óf je creditcard aan Paypal moeten koppelen, óf geld naar je PP account moet overmaken, óf je bankrekening moet koppelen aan je PP account. Even je wachtwoord opvragen en anders opnieuw registeren.. Maar als je je nog voor Paypal moet registreren heb je wel een probleem, want het duurt wel even voordat dat in orde is.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:38

dan heb ik dat dus niet gedaan.. want dat zegt me allemaal niets :')

Hoe werkt het met postals weet jij dat?

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:30

postals? Dan moet je gewoon geld via post versturen ofzo? of een cheque? Kan je niet vragen aan de verkopen (als het een EU-verkoper is) of je het via bank transfer over mag maken? Dan heb je alleen een IBAN/BIC nodig, dan kun je gewoon via je eigen bank een buitenlandse betaling doen, kost je niets (SHA (shared costs)).
Als dat niet mogelijk is en je alleen met PP kan betalen is het niet erg handig van je... Voor je het PP account hebt geactiveerd en er geld op hebt staan/je bankrekening hebt gekoppeld ben je zeker een week verder. Misschien is het net op tijd maar sommige verkopers vereisen een betaling binnen 5 werkdagen. Als je dat niet gaat lukken gaat de verkoper je rapporteren bij eBay.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:35

mm.. naja ik heb iig contact met de verkoper.. heb m net weer een mailtje gestuurd..
Denk dat ie t wel begrijpt.. althans ik hoop het.

Dit is dus precies de rede waarom ik nooit op Ebay zit..
Maarja door dit topic werd ik weer nieuwschierig en kwam een een cheapass atticus broek tegen.
damnit :')

heb inmiddels paypal aangevraagd, dan wordt er geld op mijn rekening gestort???? moet ik dat ook weer terugsttorten?

duurd 2-3 werkdagen dacht ik?

Gosh I'm such a noob..

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:03

Je moet even op paypal.com lezen hoe het precies werkt. Het is een hoop klikken en kijken, ik kan je niet precies 1 2 3 vertellen hoe het werkt, ik gebruik het zelf al 6 jaar maar de indeling en mogelijkheden zijn de laatste jaren veranderd.
Je kunt er in ieder geval voor kiezen om:
- zelf geld over te boeken naar jouw Paypal account. Dan schrijf je bijvoorbeeld gewoon 50 euro naar je account, dat kun je weer gebruiken om je eBay aankopen te betalen. (tab Mijn Rekening > Geld toevoegen > zie instructies)
- Je machtigt PayPal tot automatisch incasseren van je bankrekening. Dit vind ik zelf het makkelijkst, want je koop wat op eBay, geeft aan dat je via Paypal wilt betalen, en als er geen geld op je PP account staat schrijft ie het bedrag vervolgens van je bankrekening af. Hiervoor moet je je rekening koppelen aan je PP account. PP maakt dan vervolgens 2 x 1 cent naar je over, en je moet dit middels een datum+code later bevestigen op je PP account. (tab Mijn Rekening > Profiel > Bankrekening toevoegen of verwijderen).

Overigens wil ik je niet ontmoedigen, maar als het echt zo'n goedkope merkbroek is, heb je dikke kans dat het een nepperd is. Verzendlocatie is hoogstwaarschijnlijk Hong Kong/China.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:06

thanks voor de info :)

verzendlocatie is een shop in sussex..
Schijnt collectie van 5 jaar terug te zijn..
en ach voor die prijs.. wil ik de gok wel wagen :j Mits het lukt ofcourse.. :D

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:14

Ah op die manier. Hier nog een handige site, kan je de naam van de verkoper invullen en zie je alleen de negatieve feedback, handig als het een power-seller is. :)
http://www.toolhaus.org/cgi-bin/negs

Verder is een sniper ook superhandig... Je stelt vooraf in hoe hoog je het eindbod wilt doen, de sniper biedt dan in de laatste seconden boven het hoogste bod. Niemand kan je dan meer overbieden. Ik gebruik zelf altijd gixen.com

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:41

Ik kom zomaar even binnen vallen. Het hoofdstel waar ik al een tijdje naar zoek staat op Ebay (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT) maar ik ben helemaal niet bekend met Ebay en ik vetrouw het nog steeds voor geen snars, maar goed het hoofdstel is wel diegene die ik heel graag wil.

Ik heb dit topic goed doorgelezen maar ondanks dat weet ik het niet? Is er wellicht nog een goede tip of iets anders? :o

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:09

Heb even het stukje gekopieerd van deedee19, vond het een erg goed stukje waar veel antwoorden van je vragen inkomen. Lees dit eens door! :)

Citaat:
Nee je hoeft niet met creditcard te betalen je kunt ook met paypal betalen en dan ben je zelfs tot 1000 euro verzekerd. Als je dan je artikel niet zou krijgen dan dien je een bezwaar in en stort paypal het terug. Aan je paypal zitten je adresgegevens gekoppeld als je daarmee betaald krijgt de verkoper deze te zien en weten ze waar het naartoe moet.
En je bedenken is nou net niet de bedoeling van Ebay. Als je het hoogste bod hebt dan moet je betalen, net zoals de verkoper het voor die prijs aan jou moet verkopen. Heb wel eens iets voor 1 euro gescoord, de verkoper kan dan niet achteraf zeggen dat je meer moet betalen. De koop is bindend. Betaal je niet dan krijg je negatieve feedback en zal Ebay je blocken. Vandaar dat Ebay ook veel veiliger is dan MP. Je kunt feedback van de verkopers lezen en je bent beschermd als je met paypal betaald.

edit: wat betreft hoofdstellen om ebay.com zoek eens op bridle english. Overigens zoek ik alles gewoon via .nl op want dan komen ook de artikelen uit het buitenland er op (van de mensen die bereid zijn naar het buitenland te zenden) en zie je meteen wat het dan in euro's is.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:20

en ik vindt paypal zo eng :)
Heb een account en heb geld van hun gestort gekregen, dit bedrag ingevoerd en 2 euro overgemaakt naar paypal. Maar ben zo bang dat er een keer iets mis gaat en mijn hele bankrekening leeggetrokken word :) ben ook absoluut geen held met dit soort dingen.
Moet je trouwens altijd geld storten naar paypal of kun je ook nu direct iets kopen op ebay en via een eenmalige incasso het af laten halen?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:29

Hoezo vind je paypal eng?
Je bankrekening kan niet leeggetrokken worden, tenzij je anderen je wachtwoordgegevens enzo geeft. Verder moet je zelf altijd toestemming geven voor betaling.

Je hoeft ook geen geld te storten naar paypal, want als je betaalt via paypal word het automatsich van je rekening afgehaald, als je geen paypal saldo hebt. Ik hou het geld liever op mn rekening, heb ik er nog wat zicht op, dus ik hou geen saldo op mn paypal.