Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wemkelover schreef:Ik ben het helemaal eens met vinax.
Daarbij mensen die blowen weten nog heel goed wat ze doen en weten na die tijd ook nog heel goed wat ze hebben gedaan.
Mensen die dronken zijn denken alles te kunnen (zelfs autorijden denken ze vaak te kunnen) en weten vaak daarna niet eens meer wat ze gedaan hebben.
Iemand die stonend is en weten vaak (tuurlijk uitzonderingen) dat ze niet meer kunnen rijden en stappen dan ook niet meer in een auto.
sharoontje schreef:Vinax;Je hebt gelijk, mensen die dronken zijn weten meestal niet meer wat ze doen, ze zijn irritant, gaan aan je hangen etc. Blowers doen dat niet, je kan ermee lachen, om een stoeptegel lachen ze zich rot. Ik kán me niet irriteren aan die mensen. Ik denk ook dat veel mensen een ''hekel'' aan blowen hebben, omdat ze meteen denken aan drugs. Is het ook, tis softdrugs, maar drank is ook drugs, en dat is wel een paar keer zo erg als blowen vind ik.
sharoontje schreef:Vinax;Je hebt gelijk, mensen die dronken zijn weten meestal niet meer wat ze doen, ze zijn irritant, gaan aan je hangen etc. Blowers doen dat niet, je kan ermee lachen, om een stoeptegel lachen ze zich rot. Ik kán me niet irriteren aan die mensen. Ik denk ook dat veel mensen een ''hekel'' aan blowen hebben, omdat ze meteen denken aan drugs. Is het ook, tis softdrugs, maar drank is ook drugs, en dat is wel een paar keer zo erg als blowen vind ik.
Dreamer_S schreef:sharoontje schreef:Vinax;Je hebt gelijk, mensen die dronken zijn weten meestal niet meer wat ze doen, ze zijn irritant, gaan aan je hangen etc. Blowers doen dat niet, je kan ermee lachen, om een stoeptegel lachen ze zich rot. Ik kán me niet irriteren aan die mensen. Ik denk ook dat veel mensen een ''hekel'' aan blowen hebben, omdat ze meteen denken aan drugs. Is het ook, tis softdrugs, maar drank is ook drugs, en dat is wel een paar keer zo erg als blowen vind ik.
Qua gezondheid misschien wel ja, maar ik vind van blowen veranderd een persoon gewoon heel erg. zeker als je vaak blowt. je leeft gewoon in een constante roes ofzo, en je hebt het zelf niet eens echt door. Je vergeet meer dingen, bent minder actief en gewoon een stuk suffer in je praten ed.
Ik heb het gezien aan een heleboel vrienden van me, en aan mijn eigen vriend. Die is inmiddels helemaal gestopt en het is een totaal ander iemand, hij zegt zelf ook dat hij zich echt een heel stuk fitter voelt. En dat merk je ook aan hem.
(hij blowde dan ook echt al een jaar of 5 elke dag 2-3 joints)
Citaat:Ok ja, wiet is drugs. Maar niet het soort drugs waar je gaan van hallucineren, of het soort drugs waarvan je na 1x het te hebben gebruikt meteen verslaafd aan bent. Nee, dan vind ik alcohol schadelijker, ik heb nog nooit van iemand gehoord die zijn maag heeft moeten leegpompen, nierfalen heeft, of naar de ontwenningskliniek moet vanwege wi
lesilla schreef:Probleem met blowen is dat de nadelen ook jaren later komen, hoeveel patienten ik met psychoses zie te wijten aan blowen is dat echt diep triest.
Je leeft samen met een verslaafde persoon, en die zal in hoge waarschijnlijkheid niet zomaar stoppenCitaat:Ok ja, wiet is drugs. Maar niet het soort drugs waar je gaan van hallucineren, of het soort drugs waarvan je na 1x het te hebben gebruikt meteen verslaafd aan bent. Nee, dan vind ik alcohol schadelijker, ik heb nog nooit van iemand gehoord die zijn maag heeft moeten leegpompen, nierfalen heeft, of naar de ontwenningskliniek moet vanwege wi
ik denk dat jij je maar eerst beter moet informeren....
VinAx schreef:Ayasha schreef:Dus nogmaals mijn vraag: hoe mag ik me ergeren en hoe niet?
Je mag je best ergeren. Ik denk dat men hier bedoeld dat het niet erg acceptabel is, om drugsgebruikers zomaar over 1 kam te scheren: de ene doet irritant als ie stoned is, de andere niet.
Je gewoon ergeren omdat iemand blowt, is kortzinnig. Zoals Kohtje: ze zegt zelfs dat ze niets over drugs weet, maar ze heeft er wel een klare mening over. Ze zegt ook: voor mij geen leven en laten leven. Er komt heel veel overlast op bv straat? Ik persoonlijk vind de olielek op zee erger dan hier en daar een peuk hoor.. Gevaarlijk in het verkeer? Dat hangt van blower tot blower af, de ene behoudt zijn reflexen, de andere niet. Mijn vriend kan perfect nog rijden als ie stoned is, ikzelf doe nog niet eens moeite, ik zou mezelf zo dood rijden. Ook gaan stinken door een roker? Tja. Roken is NIET verboden op straat, de laatste jaren roken er steeds minder en minder mensen, maar vele zijn 'slachtoffer' en roken nog steeds door alle reclame die er vroeger rond gemaakt werd.. Ofzo, weet niet haha. Ikzelf ben ook een roker, en ik rook gewoon lekker op straat. Ik loop toch ook niet zomaar naar een niet-roker, en zeg van 'héé jij rookt niet ga weg je stoort me omdat ik moet uitkijken dat mijn rook niet in jouw gezicht blaast?'
Overigens heb ik meer problemen met dronken mensen dan met mensen die stoned zijn. De kans dat je van blowen agressief wordt, is veel kleiner dan bij alcohol hoor.
Dus, je mag je best ergeren hoor. Aan blowers die irritant doen, aan wegmisbruikers, aan dronkaards die tegen je deur plassen. Maar het is niet omdat Jefke stoned is en dom doet, dan Karel dit ook doet.. Dus erger je alleen aan de mensen die irritant ZIJN/DOEN, en niet aan 'iedereen die blowt'.
Ayasha schreef:Helaas gaan die vaak samen en ik heb er een hoop voorbij zien komen.Of ik zit in het verkeerde dorp, of de mensen die er zo super goed mee om kunnen en perfect weten wat ze nog kunnen gaan allemaal naar Antwerpen.
Ze denken het hier overigens wel allemaal te kunnen hoor. Ze zeggen het stuk voor stuk "de drugs moet jou niet controleren, jij moet de drugs controleren" maar hun acties spreken anders. Dus het spijt me als ik niet meer echt geneigd ben om dergelijke dingen "we functioneren nog perfect" "we weten wat we doen" enz niet meer echt serieus te nemen. Eerst zien, dan geloven. En ik moet de eerste nog tegen komen.
Als België wiet legaliseert dan is het helemaal een apenland
mistery schreef:Valt me op dat blowen hier wel heel erg goedgepraat wordt. Hoewel het natuurlijk niet het einde van de wereld is, maar het blijft drugs. En drugs is eigenlijk nooit alleen maar goed.. Er hangen best wel wat consequenties aan bij veelmatig gebruik.
Heb zelf ook geblowd, periode gehad waarop ik iedere dag stoned was. Vond het zelf geen probleem, ben op een gegeven moment gaan minderen omdat ik het niet leuk meer vond dat ik er alleen maar suf en lui van werd. Maar nog steeds ben ik niet anti blowen..
Mijn vriend blowt nog wel steeds veel en daar heb ik tegenwoordig wel problemen mee. Niet om het blowen zelf maar omdat hij er verslaafd aan is. Hij slaapt slecht als hij niet heeft geblowd.. als hij wil blowen en het kan niet om wat voor reden dan ook dan wordt hij strontchagerijnig. Zodra het een verslaving is, is het gewoon niet ok meer.
En daar komt bij dat ik hem er beter uit vind zien als hij een paar dagen niet heeft geblowd. Hij oogt een stuk frisser en is ook heel wat fitter dan.
wemkelover schreef:Ayasha schreef:meestal combineren ze het niet.
Vanwaar komt jullie wiet?Misschien ligt het aan de afkomst
Kan je wel lachen, maar er zijn verschillende soorten wiet hoor.
pp bijvoorbeeld heeft een geestelijke uitwerking.
amh heeft een lichamelijke uitwerking.
Dus is maar net welke soort je gebruikt.
ikdoemaarwat schreef:en nederwiet is toevallig wel de sterkste