Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:38

Succes morgen!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:40

Meid wat afschuwelijk voor jullie..je veilige onderkomen..je thuis..

Ik moet je wel eerlijk zeggen, toen ik je beginposten las, dacht ik ook in eerste instantie 'Oei, waarom zo afhankelijk van alimentatie, van iemand die vanaf begin al duidelijkl liet merken dat ie jullie kapot zou maken'? Nooit, maar dan ook nooit rekenen op iemand zn geld als die wraak wil..

Gekke vraag, heb je genoeg onderkomen om een paard in pension erbij te nemen? Zodat je er mss wat hooigeld en strogeld op kunt verdienen? Gelukkig komen de zomermaanden eraan en hoop ik voor je dat je diertjes genoeg aan het gras hebben.

Ik huur helaas weide, wat mij ook behoorlijk wat geld kost..anders had je ze hier absoluut neer mogen zetten, totdat alle ellende voorbij is en jullie weer wat dem kunnen halen.
Worden je paarden nog bereden? Zou het een idee zijn om ze op een zorgboerderij aan te bieden op hun kosten, in ruil voor getrut met de patienten?

Gets, weet niet zo goed wat ik moet zeggen, op de zeer goeie tips na die hier al gegeven werden.
Heel erg veel sterkte..en meissie, je houding is supersterk..het is een heel verdrietige periode waar jullie doorheen moeten en die zal nog wel een poosje duren gok ik zo..maar jullie komen er vast uit, om ergens anders een heel nieuw begin te starten.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:02

Hea bah meis, allereerst de reacties die bepaalde mensen maken :(
maar vooral de situatie waar jullie in beland zijn.
Helaas weet ik niet echt een tip oid, behalve dat decanen ed heel wat kunnen betekenen qua studie, maar daar ga je dus al achter aan.

Heel veel succes morgen en dit moet gewoon goed komen, dat verdienen jullie zo enorm :(:)

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:26

ik wil je alleen maar even heel veel sterkte en succes wensen!

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 23:31

Bedankt allemaal! Ik kan jullie helaas niet dagelijks op de hoogte houden, maar ik zal af en toe even een berichtje posten.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:52

ik kan je niet helpen maar een gesprek met de bank over een regeling zou dat niet kunnen desnood een uitstel van verkoop
tot jullie alles op een rijtje hebben.maar zoek hulp er zijn vast mensen die jullie kunnen helpen met de juiste weg te vinden. in deze moeilijke tijd, sterkte verder.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 08:17

Ik ben nu bij mijn oma, ben druk bezig dingen op papier te zetten en te regelen. Vanavond zal ik weer wat schrijven.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:33

moeilijk123 schreef:
Bedankt voor alle sterkte berichtjes. Er is iemand die mij morgen verder gaat helpen, want die ziet wel degelijk toekomst. :D Happy

Ik wil toch nog even zeggen tegen de mensen die negatief dit topic in kwamen. Als jullie je baas je salaris niet betaald, al maanden niet betaald, en hij woont in het buitenland, je komt in de knoop met de hypotheek van het huis... Dan is het toch heel vervelend als iemand zegt : ''Ja maar dan heb je boven he stand geleefd. Je had nooit moeten vertrouwen op je baas dat hij je salaris uitbetaald.'' Slaat namelijk echt nergens op en is kei negatief voor ons!
Ik ben heel strijdlustig, morgen ga ik er vroeg uit en klim ik meteen in de telefoon, mail, internet noem maar op. Het gaat ons gewoon lukken!!!

Alimentatie is ook geen salaris he.. ;) Sowieso als hij wel had betaalt had hij dat ook niet jullie hele leven hoeven doen en dan waren jullie wss ook in de problemen gekomen? Ik vind het heel sneu voor je, dat ter zijde maar ik snap ook niet waarom jullie het huis niet eerder hebben verkocht toen hij de alimentatie niet bleek te betalen. Wij hebben zelf ook van een groot huis naar een huurhuis moeten verhuizen, maar wij kunnen wel zonder schulden rondkomen. Ik wil je veel sterkte en succes wensen iig nog.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:34

@ TS: heel veel succes met alles!

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 09:04

Gittekit schreef:
moeilijk123 schreef:
Bedankt voor alle sterkte berichtjes. Er is iemand die mij morgen verder gaat helpen, want die ziet wel degelijk toekomst. :D Happy

Ik wil toch nog even zeggen tegen de mensen die negatief dit topic in kwamen. Als jullie je baas je salaris niet betaald, al maanden niet betaald, en hij woont in het buitenland, je komt in de knoop met de hypotheek van het huis... Dan is het toch heel vervelend als iemand zegt : ''Ja maar dan heb je boven he stand geleefd. Je had nooit moeten vertrouwen op je baas dat hij je salaris uitbetaald.'' Slaat namelijk echt nergens op en is kei negatief voor ons!
Ik ben heel strijdlustig, morgen ga ik er vroeg uit en klim ik meteen in de telefoon, mail, internet noem maar op. Het gaat ons gewoon lukken!!!

Alimentatie is ook geen salaris he.. ;) Sowieso als hij wel had betaalt had hij dat ook niet jullie hele leven hoeven doen en dan waren jullie wss ook in de problemen gekomen? Ik vind het heel sneu voor je, dat ter zijde maar ik snap ook niet waarom jullie het huis niet eerder hebben verkocht toen hij de alimentatie niet bleek te betalen. Wij hebben zelf ook van een groot huis naar een huurhuis moeten verhuizen, maar wij kunnen wel zonder schulden rondkomen. Ik wil je veel sterkte en succes wensen iig nog.

Nee want over 12,5 jaar is de gehele hypotheek bijna afbetaald.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:07

Ik kan je helaas geen tips geven, maar ik wil je even heel veel sterkte wensen. Ongeacht wiens schuld dit is, en of je dit ooit hadden kunnen zien aankomen, is dit een situatie die je je ergste vijand nog niet toewenst.

Heel veel sterkte voor jou en je moeder... :(:)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:11

12.5jaar?
Hmmm dan moet het toch een top hypotheek geweest zijn?
Anders had je die resterende 12,5jaar toch met gemak moeten kunnen betalen?

Beter is om na een scheiding met een schone lei te beginnen!Niet met boze vingers naar elkaar wijzen,wat geweest is is geweest.

Ik weet niet hoe oud je bent maar als je 18+ bent dan vind ik het eigenlijk een beetje oneerlijk tegenover een man dat hij zn leven lang moet betalen voor de ex.
Alleen al voor mn eigen eer had ik het geld niet nodig van mn ex,ookal moeten dan flink wat stappen terug gezet worden.

Maar een nieuw begin maken is altijd wat eng,wens jullie daarom ook heel veel sterkte toe,laat de moed niet hangen!!!

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 09:19

funnyhorses schreef:
12.5jaar?

Beter is om na een scheiding met een schone lei te beginnen!Niet met boze vingers naar elkaar wijzen,wat geweest is is geweest.

Ik weet niet hoe oud je bent maar als je 18+ bent dan vind ik het eigenlijk een beetje oneerlijk tegenover een man dat hij zn leven lang moet betalen voor de ex.
Alleen al voor mn eigen eer had ik het geld niet nodig van mn ex,ookal moeten dan flink wat stappen terug gezet worden.

Maar een nieuw begin maken is altijd wat eng,wens jullie daarom ook heel veel sterkte toe,laat de moed niet hangen!!!

Deze opmerking slaat helemael nergens op.
Hij moet gewoon zijn plichten nakomen en netjes betalen. Omdat hij dat nu niet doet, maakt hij er ons probleem van.
Vind je het dan wel eerlijk, dat wanneer er geveild wordt, en er blijft geen restbedrag over (gaan we vanuit) dat hij dan wel meedeelt in de winst?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:20

Ik weet hoe het is.. Het is idd niet altijd even gemakkelijk om alimentatie te krijgen.. en als je moeder het alleen niet kan betalen.. ja dan komen er zulke maatregelen.. dat is heel erg triest, en heel vervelend. Ik hoop dat er iets voor jullie gedaan kan worden.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:22

geld van de man moet je nooit afslaan, doen teveel vrouwen die denken dat ze dan hun eigen "eer redden", maar dus wel in zon situatie zitten. Het moet natuurlijk niet te gek worden,maar Ts haar moeder heeft er gewoon recht op.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 09:23

Maar er is hoop hoor ;). Wordt van veel kanten geholpen. Deze week heb ik een afspraak bij de bank :D.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 09:24

pinuts schreef:
geld van de man moet je nooit afslaan, doen teveel vrouwen die denken dat ze dan hun eigen "eer redden", maar dus wel in zon situatie zitten. Het moet natuurlijk niet te gek worden,maar Ts haar moeder heeft er gewoon recht op.

Precies, hij moet gewoon netjes betalen voor ons mam en schoolgaande kinderen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:25

hoe oud ben jij ts?

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 09:26

19

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:27

moeilijk123 schreef:
funnyhorses schreef:
12.5jaar?

Deze opmerking slaat helemael nergens op.
Hij moet gewoon zijn plichten nakomen en netjes betalen. Omdat hij dat nu niet doet, maakt hij er ons probleem van.
Vind je het dan wel eerlijk, dat wanneer er geveild wordt, en er blijft geen restbedrag over (gaan we vanuit) dat hij dan wel meedeelt in de winst?

Ik begrijp de frustratie wel hoor.Je hoeft niet boos te worden,over een jaartje begrijp je hoe ik het bedoel.
In plaats van achter andermans centen aan te jagen kun je beter je leven zelf weer op de rails zetten,dat maakt het leven zo veel leuker.
Laat niet alles om het materieële draaien. :(:)

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 09:32

Tuurlijk heb ik frustratie. Ik jaag wel achter mjn centen,naja ons mam dr centen aan. En weet je wat, het gaat ons gewoon lukken!!! Ik weet het zekerk. Want als je er niet achter aan jaagt en maar wacht tot het gaat regenen, ja dan blift het regenen. En ik wil heel veel zonneschijn.
Over een jaartje zitten wij lachend in onze mooie tuin.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:33

Ik gun het jullie,hopelijk blijft het dan een vaste bodem!

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 09:35

Tuurlijk ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:37

Gittekit schreef:

Heb jij wel gelezen? :? Ze hebben het huis al een paar maanden te koop staan, maar in deze tijd is er geen markt voor dat soort huizen. Verder: alimentatie kan wel geen salaris zijn, maar het is wel iets waar TS en haar moeder recht op hebben en waar ze dus vanuit mogen gaan dat ze het krijgen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:39

wow dat is even heftig,
maar heb je het al via de rechter geprobeert?
het lijkt mij sterk dat dit gewoon mag ik zou naar de rechter gaan.
ik neem aan dat jullie je de pleures werken om het te kunnen blijven betalen toch?
want als dit zo door gaat sta je met 2 paarden op straat. als je naar de rechter gaat dan heb je kans dat de rechter de kans op de veiling afzegt en dat hij je vader, je moeder toch moet betalen.