Lonneke met spoed naar ziekenhuis. Update pagina 18.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

Re: hier weer eens een berichtje van mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 13:15

ik hoop dat het doorgaat. ik heb het via marktplaats. ik heb iemand via farmdate leren kennen die ook daar in de buurt woont. het is een prachtige boerderij. helaas zonder weiland. ieder huurt er 1 kamer met gebruik van het hele huis. maar ik hoor vanavond pas of het doorgaat. ik heb ook gereageerd op een kamer in winkel. ook bij iemand in huis. ik blijf gewoon zoeken tot ik een leuke woning heb gevonden. en inderdaad, ik heb een verleden met beesten, maar deze blijft voor de rest van zijn leven bij mij. hij doet me zoveel aan nina denken en het is echt een schat van een ponytje. ik ben bezig om een tuig en karretje te kopen en dan ga ik hem beleren. echt leuk. hij staat op een hele leuke boerderij in bleiswijk. echt een gezellige boel daar en leuke mensen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:18

Winkel is erg leuk. Ik heb in Nieuwe Niedorp gewoond en dat ligt er vlak tegenaan. Ze zijn daar ook veel nieuwbouw aan het plaatsen. Echter is er daar wel erg weinig en slecht openbaar vervoer en met slecht weer zit je wel een beetje in de middle of nowhere.

Wat je ook kunt proberen is hier in Obdam. Via de woonschakel (= woonstichting) worden er hier veel woningen verhuurd en het is een rustig dorpje met veel mogelijkheden tot het stallen van een paard of pony, en er is een eigen treinstation + heel veel leuke kleine winkeltjes.
Binnen 2 minuten zit je trouwens in HHW of Hoorn waar je dus uitgebreid kunt winkelen en de mensen die hier wonen zijn altijd erg vriendelijk en bereid om te helpen (heb er ervaring mee :D ) In Hoorn zit trouwens ook een groot GGZ centrum :)
Als je wilt kan ik je wel het telefoonnummer van de woonschakel geven. Ze bemiddelen overigens ook in andere dorpjes hier in de omgeving trouwens.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:30

lonneke schreef:
en inderdaad, ik heb een verleden met beesten, maar deze blijft voor de rest van zijn leven bij mij.

Pffff Lonneke, ook dit heb je al vaker gezegd.

Ik hoop echt van harte dat het dit keer wel goed gaat.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:21

Maak geen beloftes waar jij je niet aan kan houden...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:25

Ik wil niet vervelend overkomen, of je kwetsen maar ik zou op dit moment in je leven geen dieren nemen. Zorg eerst dat je een stabiel plekje heb voor jezelf, wat rust in je leven hebt en structuur hebt opgebouwd en daarna kun je weloverwogen zo'n beslissing nemen.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:30

Jammer te lezen dat je toch weer aan dieren begonnen bent...je kan je voorlopig beter op jezelf richten want daar heb je je handen al vol aan.

(Ben benieuwd hoelang dit dier blijft....maar dat zullen we wel niet te horen krijgen.)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 15:32

pfff gaaaaaan we weer. laten we het even ontopic houden. er word goed voor de shet gezorgd, hij word iedere dag gepoetst en bereden dus maak je geen zorgen aub

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:42

lonneke schreef:
het gaat hardstikke lekker.

Hoe lang gaat het al lekker? Al 2 dagen? En hoe lang gaat het nog lekker? :x
Dat je je zoveelste (wegwerp) pony koopt, daar kunnen we niks aan tegen houden. Maar hou een beetje rekening met ons en vertel er dan niet over op bokt......

Het doet me steeds zeer om het mis te zien gaan met jou.... maar het stuit me ontzettend tegen de borst en doet me zéker pijn om het weer mis te zien gaan met die onschuldige dieren. |(

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:48

lonneke, in je beginpost schrijf je het volgende:

lonneke schreef:
er is in de afgelopen maanden veel gebeurt en ik heb het er helemaal mee gehad. ik wil gewoon een rustig leven met wat leuke vriendinnen en een fijn pelkje voor me zdelf. dat plekje heb ik, die vriendinnen nog niet maar dat komt ook wel. dat plekje moet mij nu alleen weer vertrouwd gaan worden. dat kan niet van de een op de andere dag maar door vandaag naar huis te gaan is een begin.

Houd dat in gedachten. Bouw je leven weer langzaam op, je kunt niet gelijk weer vanalles willen doen. Een pony kopen is gewoon nog een stap te vroeg. Vorige week of die week er voor ben je nog met urgentie opgenomen in het GGZ omdat het niet goed met je ging...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:19

lonneke schreef:
pfff gaaaaaan we weer. laten we het even ontopic houden. er word goed voor de shet gezorgd, hij word iedere dag gepoetst en bereden dus maak je geen zorgen aub

Ik snap heel goed dat je baalt van de opmerkingen maar als we je naar de mond zouden praten hebben we het niet het beste met jou en je shet voor. Maar op deze wijze blijf je het wiel steeds uit willen vinden. Als je herhaaldelijk beslissingen blijft nemen die niet goed uitpakken, bouw je ook geen zelfvertrouwen op. Volgens mij is dit wel ontopic want het gaat toch over jou en de keuzes die je maakt?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:25

Lonneke :) luister lief, al deze mensen die hier nu negatief reageren lopen al een tijdje mee met jou en je leven. Ergens zijn al deze mensen om jou gaan geven....... vinden het belangrijk hoe het met je gaat en willen graag dat het beter gaat met je.

Wij oude garde bokkers hebben al heel veel met je meegemaakt, daardoor ben je een soort van "ons" je bent ons "zorgenkindje" wij maken ons allemaal zorgen om je.

En soms moet je als echte vrienden elkaar dingen zeggen die niet leuk aankomen bij de ander, gewoonweg omdat die ander je intresseert als mens........

IK persoonlijk vind het ook niet verstandig dat je weer aan een paard begonnen bent, ik weet het is jouw leven, jouw beslissing, jouw ding......... maar ik (en anderen) maken ons zorgen om JOU en dat dier natuurlijk.

Nu gaat het goed, maar wat als het morgen weer niet meer gaat, je weer opgenomen moet worden???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:43

ik ga totaal met Kiwiko mee.
ik lees al jaren met veel 'interesse'je berichten..
heb veel woorden neergetypt met de bedoeling je te helpen,te steunen,net als heel veel andere bokkers...

maar nu begint het me werkelijkwaar te irriteren Lonneke,sorry.
Niet jij,uiteraard,je lijkt me een vreselijk lieve vrouw..
Maar wáárom ontken je jezelf?
Wanneer ga je inzien en je erbij neerleggen dat dit niet de manier is?

Wáárom koop je een pony. is dit om leegte op te vullen?
omdat het je leuk lijkt?
omdat je hem wilde redden?
omdat je niets te doen hebt?
Heb je het voor jezelf helder?
En heb je voor jezelf helder dát het elke keer met dieren misloopt,en weet je ook,waarom??

Ik heb het ook niet altijd makkelijk gehad,heb 3 paarden verkocht omdat het niet ging/klikte, en zal de laatste zijn die dát veroordeelt.
Maar een dier kopen als je in een enorm onzekere situatie zit, of dat nou een goudvis of een paard is, is níet,níet NIET slim.

Ga dan kijken of je ergens af en toe kan mennen.
Of lekker met iemands hond kan wandelen,ga in een asiel helpen,zoek een fijne manege, zoek een bokker wie je kan helpen.

Snap prima dat je lekker afleiding wilt,maar dit is niet het moment.
het is het moment dat je jezelf een trap onder je kont moet geven,en keihard voor je eigen geluk moet knokken!
Want dat kan je,ik geloof daar echt in!!!

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:29

maar waar zijn je kids dan?En kun je daar geen voldoening uit halen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 21:52

ik ga zaterdag naar die kamer in noord holland in winkel kijken. ik mag de pony wss meenemen, we gaan een schuurtje bouwen op het veld achter het huis als ik de kamer zou nemen. de kamer is 20m2 en ik mag gebruik maken van het hele huis. ben zo benieuwd of het wat is. word er zaterdag om 19.00 uur verwacht. pfff dat zal een lange dag worden want ik moet om half 5 al weg en ben pas om half 12 weer terug. maar ik heb er zin in!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:54

Wat leuk Lonneke. In welke straat is het? mag desnoods ook via pb.
Ik ben wel redelijk goed bekend in Winkel. Er zit trouwens ook een grote dierenwinkel met wat paardenspul (Faunaland Zeeman). Vroeger hadden ze best een redelijk assortiment, maar ik weet niet hoe het nu is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:02

Winkel is niet zo ver bij mij vandaan en bij mijn stal.
Mijn stal is tevens een zorgboerderij(incl haal en breng service), wie weet kun je daar ook iets mee. Maar goed zorg eerst maar dat die kamer iets word.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:12

lonneke...probeer eerst eens jezef te 'handelen'....als dat lukt en stabiel is,is het pas tijd voor dieren....je hebt nu nog je handen vol aan jezelf

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 06:59

geerke schreef:
lonneke...probeer eerst eens jezef te 'handelen'....als dat lukt en stabiel is,is het pas tijd voor dieren....je hebt nu nog je handen vol aan jezelf

Ik denk dat Lonneke toch doet wat ze zelf wil, ondanks de goede raad die hier steeds gegeven wordt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:19

Diablo schreef:
geerke schreef:

Ik denk dat Lonneke toch doet wat ze zelf wil, ondanks de goede raad die hier steeds gegeven wordt.

ik weet zeker dat je gelijk hebt... :D

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:49

Spannend Lonneke, hopelijk is het iets voor je. Zit daar ook iets in de buurt,wat jou kan opvangen,mocht het mis gaan?
En niet meer richting je zus/familie?

Missch een rare vraag,maar had jij ook laatst niet een fries x nog iets gekruist, te koop staan?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 09:00

ik ben geweest en het was echt gaaf. de omgeving, de mensen, het huis, de kamer, alles was precies zoals ik het me had voorgesteld. ik verhuis volgende maand. en nee, ik had geen paard te koop staan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:03

Succes Lonneke!

ik wens je al het best en al het goeds!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 09:50

dankje wel. ben zo blij. het voelt echt als thuis komen. en ik ga ook gewoon regelmatig met de trein naar mijn kinderen en mijn ouders. dus dat komt wel goed. ikke ben blij!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:52

heeei Lonneke.............. niet om het een of ander.......... maar dat heb ik vaker gehoord......

ga het nou maar eens doen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:04

Nou , dat klinkt weer super ! +:)+

Besef wel dat het niet allemaal perfect zal zijn hè , overal is er wel iets en geluk / tevredenheid komt vanuit jezelf en niet vanuit je omgeving :)

Als je verwacht dat het allemaal geweldig is dan gaat het geheid tegenvallen , dus wees erop voorbereid dat er ook daar dingen zullen zijn die niet zo leuk zijn , en die je zult moeten overwinnen , anders valt het zo tegen :)

Maar je ponietje kan dus mee ? Dat is wel gaaf !