OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BlackEyed

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:36

Soms heb ik al ingecheckt in de tram, maar dan kan ik niet uitchecken, omdat die lezers ineens defect zijn.
Lekker handig weer en ik heb het nou al 3x gehad.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:25

Volgens mij moet je dan ergens een bewijsje krijgen (chauffeur, maatschappijkantoor?) Dat je wel wilde uitchecken maar dat niet kon.
Helemaal zeker ben ik niet.
Want na zoveel keer niet uitchecken wordt je kaart geblokkeerd ofzo

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:26

Als je hier (Utrecht) bij de bus niet kan uitchecken moet je naar het servicepunt van het GVU gaan en daar een bewijs halen dat je niet kon uitchecken. Dus misschien even naar de vervoersmaatschappij bellen?

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:32

Bedankt voor de tips!
Ik zal de htm even contacteren, over de te volgen stappen.

Ik sta nu overigens nog op 0.0 met mijn saldo en ik dacht dat als je niet uitcheckte dat je dan een boete van 4 euro kreeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:15

Goed. Ik heb het momenteel voor de volle 100% gehad met de ovchipkaart, het DUO / IBtroep etc.

Nou.. bij deze mijn verhaal. Mijn ovchipkaart is vandaag in een ongelukje gebroken. Meteen instanties gaan bellen, want ja, ik reis dagelijks op en neer tussen nieuwerkerk en amsterdam, en twee keer per week tussen apeldoorn en amsterdam.

Och mevrouw, vervelend dat hij gebroken is. Wij sturen u een formulier op, dan kan u dat formulier opsturen en dan heeft u over vier weken een nieuwe kaart. (Althans, dat maakte ik ervan, want de persoon aan de andere kant sprak nauwelijks nederlands bij studentenov-chipkaart.)

Op mijn vraag of er een vervangende kaart beschikbaar is, gezien ik die al eerder heb gehad, kon ze geen antwoord geven. Lekker handig dus. Ik bellen naar de gewone ov-chipkaart. Maar ze kunnen niet meer beginnen aan vervangende kaarten. Dus bij gestolen, kapot of verloren ben je zelf de sjaak en draai je op voor minimaal drie weken reiskosten vol tarief.

In mijn geval komt dit op ruim 130 euro per week. Ik krijg 300 stagevergoeding in de maand, en 90 stufi. Ik moet mijn rekeningen betalen. Dan kan ik die treinkaartjes er echt niet bijhebben.

Is hier uberhaupt wat aan te doen? Ik vind het gewoon echt niet kunnen. Mijn chipkaart is 1 keer gestolen geweest, netjes weer thuisbezorgd. En toen kon ik probleemloos een tijdelijke krijgen. Ik heb zelfs voor dit soort situaties mijn groene ovtje bewaard.

Ik kan gewoon niet thuis blijevn, omdat ik hier bij het bedrijf zit om af te studeren.. en ik wil mijn deadline ook niet missen doordat ik geen vierogengesprekken met begeleiding kan hebben..

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:25

Ik had een leuk geintje met de OV-chipkaart...
Had hem in de buurt van m'n pinpas gehouden, nu doet m'n pinpas het niet meer! :n
Let er dus goed op dat je dat niet doet! :)

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:28

Echt zooooooo gek word ik ervan!!!
Weet iemand hier hoe je moet declareren?

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:42

pniekepnak schreef:
Had hem in de buurt van m'n pinpas gehouden, nu doet m'n pinpas het niet meer! :n

Hij zit bij mij al vanaf December naast mijn pinpas en beide doen het nog prima..... lijkt me niet dat het daar door kan komen...

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:53

Volgens mij kan dat wel toch.. Dat is ook zo met je telefoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:54

Volgens mij niet. OVChipkaart werkt met RFID, straalt geen straling uit.

Ik gok eerder dat je bij een andere magneet in de buurt bent geweest.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:55

Oke, misschien komt t dan wel door je telefoon ;).

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 00:04

Unwritten schreef:
Volgens mij niet. OVChipkaart werkt met RFID, straalt geen straling uit.

Ik gok eerder dat je bij een andere magneet in de buurt bent geweest.

Ik wist het ook niet, maar de Rabobank-meneer zei dat het écht waar was...
Telefoon hou ik nóóit bij m'n pinpas in de buurt, dat heb ik namelijk ook al een keer meegemaakt... (ben een pro in het slopen van pinpassen :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:54

Hmm. Gezien ik mijn chipkaart en pinpas in hetzelfde hoesje altijd draag en mijn pasje het gewoon braaf altijd doet :j

Ik heb nu via mijn werk een maandabbonement. Dat dekt de periode dati k zonder chipkaart zit *\o/*

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:48

pniekepnak schreef:

Hij zit in mijn portomonnee bij mijn pinpas en hij doet het nog altijd. :')

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:40

Bij mij zit hij ook bij mijn pinpas, maar ik haal hem eruit met in-uitchecken. Heb namelijk ook nog mijn oude tijdelijke pas en daar staat nog tegoed op, en wil dat er dus niet afhalen ;)

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:34

Pff, ben een maand geleden mijn ov verloren, meteen een nieuwe aangevraagd en ook een mail gekregen dat ik hem binnen 2 weken zou ontvangen.
Nu heb ik nog steeds geen nieuwe ontvangen!! Ik heb net gebeld, is er iets mis gegaan in de productie :(.
Erg fijn, aangezien ik gewoon naar school moet(van Heerlen naar Eindhoven) en dit nogal een duur grapje is.

Nu is het natuurlijk mijn eigen domme schuld dat ik dat ding ben kwijtgeraakt :7 , maar zou ik dat geld wat ik extra kwijt ben niet terug kunnen krijgen? Want het duurt nu langer dan een maand door hun fout.

Tip: Raak je ov nooit kwijt.. :+

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:36

Was laatst bij radar een heel stuk over. moet je ff bij uitzending gemist kijken! Mensen die al maanden wachten op een nieuwe ov..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:37

Arlettee schreef:
Pff, ben een maand geleden mijn ov verloren, meteen een nieuwe aangevraagd en ook een mail gekregen dat ik hem binnen 2 weken zou ontvangen.
Nu heb ik nog steeds geen nieuwe ontvangen!! Ik heb net gebeld, is er iets mis gegaan in de productie :(.
Erg fijn, aangezien ik gewoon naar school moet(van Heerlen naar Eindhoven) en dit nogal een duur grapje is.

Nu is het natuurlijk mijn eigen domme schuld dat ik dat ding ben kwijtgeraakt :7 , maar zou ik dat geld wat ik extra kwijt ben niet terug kunnen krijgen? Want het duurt nu langer dan een maand door hun fout.

Tip: Raak je ov nooit kwijt.. :+

Bescherm je OV met je leven.. ik wacht alleen al 5 dagen op het formulier om een nieuwe aan te vragen >;)

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:10

Wie o wie kan mij helpen! ( heb het topic al doorgelezen, maar zag dat de vraag nog niet was gesteld)

Ik ga 30 april naar A-dam. Nu heb ik gewoon door de weeks ov.
Als ik het goed begrijp kan ik dan gewoon kaartje kopen met 40% toch? En moet ik dan een saldo op mijn OV- chip zetten omdat het feestdag is of... ?

Daarnaast zijn er 2 mensen zonder ov chipkaart mee. Die kunnen een anonieme aanvragen en dan met korting met ons mee reizen en wel een kaartje kopen dan en saldo erop zetten als wij met de bus gaan?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:42

Trein is gewoon een kaartje kopen als je moet betalen. Bij de bus heb je nooit samenreiskorting.

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:06

En dan gewoon kaartje met 40% en bij de bus moet je saldo op de ovchipkaart zetten neem ik aan? :)

In ieder geval; dankjewel!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 15:08

met de trein moeten jullie allemaal een 40% korting kaartje kopen. Bus moeten ze zelf een pasje voor hebben (dacht dat amsterdam ook geheel op de pas is gegaan toch?). Dus voor de bus moet je saldo erop zetten. Zorg ervoor dat je meer als 5 erop zet, want ik heb wel eens gehad dat ik niet meer kon inchecken omdat ik nog maar een of twee euro erop had. Je gaat neem ik aan ook weer terug met de bus, of is dat de volgende dag? ;)

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:27

Hoi,

ik denk dat jullie me vast wel kunnen helpen.
Ik reis nooit meer met de bus maar vandaag komt toevallig mijn oma en moeten we toch de bus pakken...

Is het nog mogenlijk in de bus een kaartje tekopen of is dat der helemaal uit?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:08

x_Mliss schreef:
Hoi,

ik denk dat jullie me vast wel kunnen helpen.
Ik reis nooit meer met de bus maar vandaag komt toevallig mijn oma en moeten we toch de bus pakken...

Is het nog mogenlijk in de bus een kaartje tekopen of is dat der helemaal uit?

Ligt eraan waar je de bus pakt. In Rotterdam en Amsterdam heb je een ov chipkaart nodig (je kunt overigens ook een wegwerpchip kopen in de bus zelf). En in de rest van het land kan je nog met een strippenkaart reizen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:09

Geaa schreef:
Wie o wie kan mij helpen! ( heb het topic al doorgelezen, maar zag dat de vraag nog niet was gesteld)

Ik ga 30 april naar A-dam. Nu heb ik gewoon door de weeks ov.
Als ik het goed begrijp kan ik dan gewoon kaartje kopen met 40% toch? En moet ik dan een saldo op mijn OV- chip zetten omdat het feestdag is of... ?

Daarnaast zijn er 2 mensen zonder ov chipkaart mee. Die kunnen een anonieme aanvragen en dan met korting met ons mee reizen en wel een kaartje kopen dan en saldo erop zetten als wij met de bus gaan?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Moet je met de metro in Amsterdam? Ik heb namelijk gelezen dat je op koniningendag gratis met de metro mag, maar dat zal je even moeten nachecken want ik ben er niet 100% zeker van!