Ik heb iedereen bedrogen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 08:30

Ik heb niet alle reacties in je topic gelezen, maar wel een groot gedeelte waardoor ik toch even wil reageren.

Aller eerst vind ik het moedig van je dat je de eerste stap hebt genomen, maar nog steeds mis ik een stuk van je motivatie hierin. Waarom wil jij nou eigenlijk veranderen? Omdat je spijt hebt van de pijn die je de mensen die écht om je geven hebt aangedaan? Of omdat je nu zelf verstrikt zit in je eigen leugens en geen andere uitweg meer ziet?

Je zal echt professionele hulpt moeten gaan zoeken, want jouw dwangmatige gedrag heeft extreme vormen aangenomen.

Tevens vind ik dat je ook open kaart moet spelen met je '20 jarige vriend'. In hoeverre je dit een relatie kunt noemen uiteraard. Want ken hij jou eigenlijk wel? Of leeft hij met een totale vreemde? Dit keer zal je degene die om jou geven eens voorop moeten zetten in plaats van jezelf. Misschien gaat het je vriendschappen kosten, maar die mensen zijn het wel waard om de waarheid te weten.

Succes! :)

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:56

Ten eerste heel knap wat je nu onder ogen ziet maar ik mis je motivatie. Ik vind dat je teveel uitstelt. Hoe kun je de mensen om je heen nu nog langer voor de gek houden, je geeft het nu toe wat je aan het doen bent, je bent je er bewust van en nog ga je door. Je gaat door met mensen nog langer te kwetsen dan nodig is. En allemaal omdat JIJ bang bent, omdat JIJ denkt dat iemand het niet aan kan, omdat JIJ een slechte eigenschap hebt van het uitstellen. Allemaal JIJ, JIJ, JIJ. Wanneer ga je eens aan andere denken, aan je 18 jarige vriend, aan je 20 jarige vriend, aan je ouders en je vrienden.
Geef je zelf eens een gigantische schop onder je hol en loop niet meer langer weg voor wat je aan het doen bent! Iedereen ook je 20 jarige vriend heeft recht op de waarheid. Iedereen in jouw omgeving heeft recht op de waarheid. Laat ze aub zelf beslissen over hun leven en wat ze met jou willen als ze de waarheid horen.
Je maakt een puinhoop van jouw leven maar ook van anderen, alleen JIJ kan dit veranderen. DOE DAT DAN OOK EN STOP MET UITVLUCHTEN TE VERZINNEN!

Succes!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:24

RESPECT!
Heel veel respect voor jou, dat je dit inziet, dat je er aan wíl doen.
Dat zegt heel veel over je, besef je dat wel hoor!

Je motivatie mist niet, je zelfvertrouwen en het lef is er nog niet genoeg, wat begrijpelijk is. Die flinke schop moet er komen, je moet even over die drempel heen en dat is zwaar.

Verder wil ik er in dit topic niet echt op in gaan (wegens privé-omstandigheden van mijzelf, dat hoeft niet open en bloot op internet), maar je laat mij met je verhaal ook weer even m'n situatie inzien.

Je mag me altijd pb-en en zoek echt hulp! Ga naar de dokter en laat je doorverwijzen naar een psycoloog, gooi het er maar een keer flink uit, hoe het precies zit. En dat is moeilijk, want dan word je (af en toe flink) met jezelf geconfronteerd. Maar probeer écht alles eerlijk te vertellen en voel je niet voor gek staan bij je psycholoog. En ook dát is moeilijk. Maar die mensen zijn er om je te helpen en zoals ik al zei, dat is confronterend, maar uiteindelijk ben jij er wel beter mee af. Dan heb je die spanningen niet meer, omdat je overal tussenin staat. Dan heb je rust en meer structuur in je leven.

Succes, het gaat je echt lukken *knuf*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:40

Marloes__ schreef:
Ik heb niet alle reacties in je topic gelezen, maar wel een groot gedeelte waardoor ik toch even wil reageren.

Aller eerst vind ik het moedig van je dat je de eerste stap hebt genomen, maar nog steeds mis ik een stuk van je motivatie hierin. Waarom wil jij nou eigenlijk veranderen? Omdat je spijt hebt van de pijn die je de mensen die écht om je geven hebt aangedaan? Of omdat je nu zelf verstrikt zit in je eigen leugens en geen andere uitweg meer ziet?

Je zal echt professionele hulpt moeten gaan zoeken, want jouw dwangmatige gedrag heeft extreme vormen aangenomen.

Tevens vind ik dat je ook open kaart moet spelen met je '20 jarige vriend'. In hoeverre je dit een relatie kunt noemen uiteraard. Want ken hij jou eigenlijk wel? Of leeft hij met een totale vreemde? Dit keer zal je degene die om jou geven eens voorop moeten zetten in plaats van jezelf. Misschien gaat het je vriendschappen kosten, maar die mensen zijn het wel waard om de waarheid te weten.

Succes! :)

Dit is precies wat ik me ook zat te bedenken, geef jezelf een schop onder je kont, want van uitstel komt afstel, en dan kom je nooit meer uit die situatie.
En je kunt er niemand de schuld van geven, want je doet jezelf al die ellende aan.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Ik heb iedereen bedrogen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:41

Ik sluit me bij het bovenstaande aan.
Heel vervelend voor je, maar ik zou het hem direct vertellen. Je laat hem nu gewoon nog een week lang in leugens zitten, en dat is not done.
Van uitstel komt afstel en dan ben je er direct vanaf.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:38

Het klinkt misschien kinderachtig, maar misschien moet je wel een lijstje maken van dingen die je per week recht gaat zetten, heb je 5 van de 10 dingen recht gezet dan zou ik als ik jou was iets leuks voor jezelf kopen (soort punten systeem, net als vroeger met stikkers als je jarig bent in je schrift)

Vind het knap van je hoe je het beschrijft, maar denk toch dat je voor jezelf streng moet zijn wil het lukken.

Punt 1 wat ik zou rechtzetten in jou situatie is: uitmaken met je 18 jarige vriend (dit geeft punt 1 rust in je hoofd m.b.t. eventueel verliezen van je vriendje van 20)
Maakt al één eind aan je dubbele leven, voorkomt dat iemand er ooit achterkomt.

Daarnaast goed dat je een afspraak hebt gemaakt/gemaild om een afspraak voor hulp van anderen.

Sterkte

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 19:31

Op de rest van de posts reageer ik straks, maar ik wil in ieder geval even kwijt dat ik net mijn 18-jarige vriend heb gebeld om te zeggen dat we deze week echt moeten praten... Door de afstand is dat wat moeilijk en kunnen we niet nu even bij elkaar langs gaan, maar woensdag zie ik hem. Hoop dat ik alles durf te vertellen, maar ik ga het sowieso ook uittypen voor hem. Mocht ik dichtklappen en/of instorten (niet heel onwaarschijnlijk) dan heb ik nog houvast :)
Dat wilde ik allereerst even kwijt, want ik heb hem net trillend en zwetend zitten bellen, zo eng vond ik het...

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 00:25

@TS: Goede eerste stap :j. Alleen moet je je eigen angsten en het woord 'durf' achterwege laten. Ik vind het een goed idee van je om alles op papier te zetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:25

Goed zo TS!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:45

Niemand heeft gezegd dat het makkelijk zou zijn ;) Maar nu je de eerste stap hebt gezet, vooral zo verder gaan! :)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:26

Goed dat je je problemen onder ogen ziet!
Het lijkt me slim om met iemand te gaan praten.
Je had jezelf een deadline gegeven om voor de 12e te gaan bellen is dat gelukt??

Goed dat je de stap richting je 18 jarige vriendje gemaakt hebt en met hem gaat praten! Succes.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:46

Ik heb niet de reacties gelezen. Maar reageer dus alleen op de beginpost.

Dwangmatig liegen heb ik ook een tijd gehad, omdat ik niet meer anders gewent was deed ik het opeens bij alles. Maar... Alles komt uit. En o wat kwets je mensen.
Het is goed dat je zelf de stap wilt maken. Dit kun je beter doen dan rennen. Ik adviseer je hulp te zoeken, want dit gaat niet makkelijk worden.

Ik wens je sterkte en succes. Het gaat niet leuk worden, maar het is zeker het beste wat je kunt doen.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:50

goed zo dat je eidnelijk de stap hebt durven te zetten!

ik wens je super veel succes met dit alles.
En hoop dat je je leven snel weer op orde hebt, en op orde houdt!

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 22:57

eroslover schreef:
Je had jezelf een deadline gegeven om voor de 12e te gaan bellen is dat gelukt??

In zekere mate is dat gelukt. Ik heb geen psycholoog of HA gebeld, maar wel mijn studie adviseur een e-mail gestuurd. Bij hem moest ik nog langskomen voor mijn studie op zich, maar hij moet het ook weten wanneer studenten persoonlijke 'problemen' hebben waardoor onder andere een studie misschien even niet goed gaat of op een laag pitje staat. Hij heeft ook connecties met vertrouwenspersonen op de uni, met schoolpsychologen en andere instanties. Het is dus geen professionele hulp in die zin, maar wel een opstap ernaartoe. Heb hem dus een mail gestuurd vrijdag (de 12e ;) ) om een afspraak voor een gesprek te maken. Tot op heden nog geen antwoord gehad, maar het is tenslotte weekend :)

Bedankt allemaal voor het succes wensen... Hik er nu al tegenaan, maar het is nu even door de zure appel heenbijten en over de ergste drempel heen...
Dit weekend heb ik heel veel ruzie gehad thuis. Dit ging over schoolprestaties, dus had hier niets mee te maken. Maar ik ben erdoor gebroken en onder het uitgaan in huilen uitgebarsten bij mijn 20-jarige vriend en twee andere vriendinnen. Dat was niet heel prettig maar even de ontlading van wat er allemaal komen gaat. Hoop wel dat ik me straks beter kan houden, ook al wordt het allemaal moeilijker als ik echt leugens ga rechtzetten. Ookal zie ik er nu tegenop, ik kijk er diep van binnen ook naar uit. Laat het nu maar over zijn, nu ik het lef heb om actie te ondernemen. Nu wil ik er graag doorheen zodat het snel over is :)

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:37

Lente, je vreet jezelf nu ook op van de zenuwen. Je hebt het balletje nu een zet gegeven door je 18-jarige vriend te melden dat je wil praten en door een mail naar je studie-adviseur te sturen. Dat is dapper.

En het zal allemaal best beroerd zijn op het moment dat je "met de billen bloot" moet, maar reken maar dat het oplucht en dat je jezelf niet veel later zal verwijten "had ik het maar eerder gedaan". De periode vóóraf is het ergst! Omdat je je in je hoofd haalt welke scenario's er zich allemaal af kunnen gaan spelen en hoe erg en genant dat allemaal wel niet voor je zal zijn.

De opluchting na afloop is je beloning, hoe de situatie zich vervolgens ook zal ontwikkkelen. Je zal een last kwijtraken. Go for it!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:38

Ik vind het een hele goede zet van je om met je studie adviseur te gaan praten! Balen dat het thuis niet lekker loopt hopenlijk gaat het snel allemaal beter.

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 12:22

Thuis is alles weer bijgelegd inmiddels :) Alles is uitgepraat en zand erover nu ;)

Inmiddels heb ik ook een afspraak met de studie adviseur, ik kan volgende week maandag (de 22e) langskomen voor een afspraak. Het is een heel fijne man die echt de tijd neemt voor je en zich helemaal op zijn werk (dus mijn vragen ;) ) stort. Dat scheelt een hoop, dus ik heb er vertrouwen in!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:17

Je bent goed op weg!
Goed zo! +:)+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:34

Ach meisje... iedereen liegt in meer of mindere mate, laten we elkaar maar niks wijsmaken! Ik vind jouw leugens wel meevallen hoor - wat je je wel moet afvragen is WAAROM je het doet. Als je het doet om geaccepteerd te worden, heb je misschien wel een laag zelfbeeld en daar kun je best wat aan doen zodat je de 'waarheid' niet mooier hoeft te maken dan dat het is.
Hier iets om je op weg te helpen:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/communicatie/38392-je-liegt-iedere-dag.html

Succes!

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:04

Er wordt een topic geopend. Er kijken honderden mensen naar. Er wordt op gereageerd door meelevenden ...
Hoop dat degene die dit heeft geopend wel serieus is in het vragen van advies.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:13

lente01 schreef:
Thuis is alles weer bijgelegd inmiddels :) Alles is uitgepraat en zand erover nu ;)

Inmiddels heb ik ook een afspraak met de studie adviseur, ik kan volgende week maandag (de 22e) langskomen voor een afspraak. Het is een heel fijne man die echt de tijd neemt voor je en zich helemaal op zijn werk (dus mijn vragen ;) ) stort. Dat scheelt een hoop, dus ik heb er vertrouwen in!

De ruzie is verholpen; maar NIET alles is uitgepraat! Je hebt nog een boel te vertellen thuis.
Zelfs hier én tegen je zelf speel je mooi weer (waarschijnlijk zonder dat je het door hebt... )
Ik hoop dat je snelheid achter je acties zet, want dit duurt gewoon te lang.

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:04

SantaCruz schreef:
Er wordt een topic geopend. Er kijken honderden mensen naar. Er wordt op gereageerd door meelevenden ...
Hoop dat degene die dit heeft geopend wel serieus is in het vragen van advies.

Als je het topic goed hebt gelezen zie je dat ik met de tips al een hoop doe. Ik heb bijvoorbeeld alles voor mijn vriend al op papier gezet en ga het hem woensdag vertellen en dus de dubbele relatie al eindigen. De psychologische hulp heb ik nu indirect gezocht via de studie adviseur. Mocht dat niet richting psychologische hulp leiden terwijl dat nog wel nodig is, dan kan ik alsnog via mijn HA een verwijzing vragen. Want een nieuwe HA heb ik sinds vandaag ook in de Randstad gevonden, dus het lijkt mij dat ik zeker weten wel wat met de tips doe ;) Ik wil alleen niet overhaasten omdat ik dat niet kan, niet durf en omdat ik dan mezelf helemaal overhoop loop. Dit speelt al zo lang, dat kan ik in mijn hoofd niet aan om ALLES in een weekje op te lossen :)

fargo schreef:
De ruzie is verholpen; maar NIET alles is uitgepraat! Je hebt nog een boel te vertellen thuis.
Zelfs hier én tegen je zelf speel je mooi weer (waarschijnlijk zonder dat je het door hebt... )
Ik hoop dat je snelheid achter je acties zet, want dit duurt gewoon te lang.

Het dikgedrukte is inderdaad waar, zonder dat ik erbij nadacht. Maar dat komt nog wel.
Ik wil het stap voor stap doen, en mjin 18-jarige vriend deze week en de studie adviseur maandag volgende week gaat voor mij al snel genoeg. Natuurlijk wil ik dat alles in één klap goed is, maar als ik nog minder tijd ertussen zou laten dan kan ik dat niet bijbenen geestelijk, dat heb ik al eerder gemerkt :)

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:13

Ik vind het heel dapper dat je dit durft te plaatsen.

Sterkte! :(:)

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 23:17

Dankjewel ajsmits :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:25

fargo schreef:
Zelfs hier én tegen je zelf speel je mooi weer (waarschijnlijk zonder dat je het door hebt... )Ik hoop dat je snelheid achter je acties zet, want dit duurt gewoon te lang.

Lente 01: Het dikgedrukte is inderdaad waar, zonder dat ik erbij nadacht. Maar dat komt nog wel.
Ik wil het stap voor stap doen, en mjin 18-jarige vriend deze week en de studie adviseur maandag volgende week gaat voor mij al snel genoeg. Natuurlijk wil ik dat alles in één klap goed is, maar als ik nog minder tijd ertussen zou laten dan kan ik dat niet bijbenen geestelijk, dat heb ik al eerder gemerkt

Ok Lente01 dat snap ik, zolang je het zelf maar in de gaten hebt en je er toch de vaart een beetje inhoudt, anders wordt het ook voor jezelf een gebed zonder einde. Kan me voorstellen dat te veel snelheid ook eng is, maar zorg dat je in ieder geval elke week 1 of 2 stappen maakt, dan zie je ook voor jezelf resultaat en zoals gezegd dan houd je de vaart er een beetje in. Des te eerder dit achter de rug is, des te beter..