Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:31

Ik ben laatst uitgescholden voor k.tw..f met me vuile Tatiana kop omdat ik geen scheerapparaat terugnam die overduidelijk was gestolen. 2 van die jonge meiden, geen bon en ze liegen dat het gedrukt staat. Kon er wel om lachen.

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:42

Hihi, ik herinner me net nog een leuke :D

Vrouw komt vragen achter scheerapparaat voor haar man, ik leg haar netjes de verschillen uit tussen de modellen en laat haar daarna even alleen...
Wanneer ik terug kom, zegt ze dat ze geen idee heeft welke ze moet nemen want het apparaatje moet natuurlijk ook voor haar dienen... :?

Ik zwijg diplomatisch en probeer mijn gezicht in de plooi te houden tot ze vroeg welke dan het meest geschikt is voor zowel het gezicht van de man als voor de intieme delen van een vrouw... _O-

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:44

Sandeman schreef:
Ik ben laatst uitgescholden voor k.tw..f met me vuile Tatiana kop omdat ik geen scheerapparaat terugnam die overduidelijk was gestolen. 2 van die jonge meiden, geen bon en ze liegen dat het gedrukt staat. Kon er wel om lachen.

Oh, of ze vragen om een scheerapparaat terug te nemen wat duidelijk al gebruikt is aan de haren bij het mesje te zien :r

Iepoetjuh

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:52

Ik had er dinsdag weer één. Ik was al klaar met het helpen van een vrouw en die had twee planten gekocht. De man die achter haar stond gaat ineens aan die planten ruiken, dus die vrouw zegt: 'nee ze ruiken niet hoor, het is geen kruid, het is venushaar!' Die man begint echt keihard te lachen, echt hij kwam niet meer bij! :P Zegt ie 'Haha, venushaar, hahaha, dat is toch een vrouwenplaneet, en dan haar van een vrouw, hahaha!'
En hij bleef maar lachen, ik dacht echt, wat is er nou zo grappig aan die naam xD

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:00

Bij ons kwam s'morgens vroeg een keer een klant die vroeg of we 50,- konden
wisselen. S'morgens doen we dat gewoon liever niet omdat we dan nog niet
zoveel briefjes van 10 en 20 hebben, dit dus gezegd tegen die mevrouw. Zegt
ze tegen haar kind; 'zoek maar even een snoepje uit lieverd' kind komt dus met
een snoepje van 0,15 cent aanzetten die door mevrouw natuurlijk betaald word
met de 50 euro :\ zegt ze er ook nog bij; zo nu moet je hem wel wisselen... |o

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:24

ja, dat is zo flauw he :P

Ik wissel zowiezo niet aan de kassa (we zijn geen bank). Het gaat vaak genoeg mis (valse briefjes, wisseltruc)..nee, ik doe het niet meer. Als mensen willen wisselen dan óf ze kopen maar iets óf ze gaan maar bij de bank wisselen.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:56

Ik had vorige week een klant, nou echt snipverkouden was ze.
T vrouwtje is al zeker in de 60.
Zegt de klant achter haar, zozo das niet best he, zo verkouden.
Zegt ze doodleuk terug: Ja en ik heb alle voorbehoedsmiddelen al gebruikt.
Damn moest zoveel moeite doen om mn gezicht in plooi te houden. De klant die het haar vroeg ook, die heb ik maar niet aangekeken :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:01

Ik vind dat wisselen ook niet prettig. Een briefje van 20 wisselen in 2 tientjes doe ik nog wel, maar ze komen ook vaak genoeg met briefjes van 100 of zelfs 200. Zoveel geld heb ik niet eens in m'n lade :')

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:17

Tja, wij mogen briefjes van 200 nieteens aannemen, en soms nemen we die van 100 ook niet aan.. Heb dan nieteens genoeg geld in mijn lade..
Had laatst een meisje die iets van 3 euro kocht en toen wilde betalen met een briefje van 100.. het ergste was nog dat zij ook bij ons had gewerkt en dus weet hoe irritant het is :?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 02:09

Wij mogen ook geen 100 of meer aannemen. En geirriteerd dat sommige gasten dan raken... Nou moet ik ook bekennen dat het niet duidelijk vermeld staat. Alleen op 1 bordje VOOR de mac in het raam. Tja daar kijken niet veel mensen. Maar als je het zegt is het ALTIJD een gevloek en getier WANT HET IS TOCH GEWOON GELD, WAT EEN ONZIN.. :S Ehh...ja sorry het is ons beleid meneer... Ik kan er toch niets aan doen..

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:32

Wij nemen alleen 100 euro aan als ze boven de 75 euro kopen.
Bij ons willen ze ook vaak wisselen voor de kaartjes automaten. Worden ook vaak boos omdat we niet wisselen.

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:22

Wij nemen wel 100 euro aan als mensen er mee willen betalen. Alleen vaak doen ze dat ook als ze maar iets van 5 euro kopen. En dan kan ik meestal niet terug dus moet ik naar mijn leidinggevende bellen of ze even een briefje van 100 euro wil wisselen. Dat duurt altijd even dus vraag ik eerst aan de klant of die het echt niet kleiner heeft. Die zeggen dan eigenlijk altijd nee sorry (ik begrijp ook wel dat ze graag dat briefje van 100 gewisseld willen hebben)
Ik zeg dan altijd: even een klein momentje alstublieft, ik moet het briefje even laten wisselen. En dan zijn ze gelijk helemaal geirriteerd en vinden het belachelijk dat ik daar niet van terug heb :?
Dan zeg ik altijd maar: ja sorry ik kan er ook niks aan doen. En dan blijven meestal wel geduldig staan wachten.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:51

Een keer had een meneer zijn glas bier op de grond laten vallen, of ik dat op kwam ruimen. Dus ik bezig met stoffer en blik en een doekje, zegt hij: "Ja, blijf maar zo zitten. lekker uitzicht!"

En laatst zei een man tegen mijn baas: "Zo, ben je door een nijlpaard genomen ofzo? Je loopt zo moeilijk!"

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:29

Ik had een keer zo'n filmpje gezien over hoe mensen je in de maling nemen met geld. Die gast betaalde met leeg A4 papier in reepjes geknipt en wist daarbij zo af te lijden dat de cassieres het stuk voor stuk nog aannamen ook. Zo zie je maar weer hoe snel dat kan gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:22

Mirjamsel schreef:
Een keer had een meneer zijn glas bier op de grond laten vallen, of ik dat op kwam ruimen. Dus ik bezig met stoffer en blik en een doekje, zegt hij: "Ja, blijf maar zo zitten. lekker uitzicht!"

En laatst zei een man tegen mijn baas: "Zo, ben je door een nijlpaard genomen ofzo? Je loopt zo moeilijk!"

:r

Van de week kwam een vrouw naar me toe:
'Bij de AH staat de hüttekase bij de kaas in de koeling, maar ik ben niet van plan om hier te zoeken dus waar staat het hier?'

:x

Toevallig ook gewoon bij de kaas in de koeling.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:55

Wij nemen ook briefjes van 100 aan, maar deze worden wel dubbel gecontroleerd.
Overigens worden alle briefjes tegenwoordig bij ons gecontroleerd..

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:56

poes schreef:
Collega sloeg ipv 10.80 zomaar even 1080 euro aan, en de klant drukte ook nog vrolijk haar pincode en Ok in :+

Men kijkt ook echt niet wat voor bedrag er op het schermpje staat..

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:05

Miss_DJS schreef:
Whaha TL _O-

Wij hebben een of andere award gewonnen voor klantvriendelijkheid en gaven vandaag gratis appels weg. Zolang het gratis is, willen mensen wel hoor :+ .

Ik: Wilt u er een appel bij?
Klant: *Kijkt me verschrikt aan** WAT!?
Ik: Wilt u er een appel bij? **wijzend naar het mandje met appels achter/naast mij**
Klant: Uhm.. Zijn ze gratis?
Ik: Ja die krijgt u van ons.
Klant: Oké ja doe dan maar **haha**

Ik heb wel eens dat ik ipv €5,- €50,- aansla. Moet ik weer eventjes hoofdrekenen :)) .

Wij gaven een paar weken terug ook gratis spullen weg. O.a. potjes jam en flesjes met saus.
Continue kreeg ik de vraag:
'' Is het nog wel goed? ''
'' Is het niet over de datum? ''

Eeeeh, we willen je niet vergiftigen hoor. :roll:

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:08

Afgelopen week:

Klant rekende een aantal grote hondenkluiven en nog wat hondensnacks af, dus ik vroeg: ''Zal ik er een tasje omheen doen?''
Klant: ''Nee dat is niet zo handig, want ik moet nog een heel stuk lopen.'' Liep vervolgens weg met zn handen vol. Ehm!? :))

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:55

milatje schreef:
Miss_DJS schreef:
Whaha TL _O-

Wij hebben een of andere award gewonnen voor klantvriendelijkheid en gaven vandaag gratis appels weg. Zolang het gratis is, willen mensen wel hoor :+ .

Ik: Wilt u er een appel bij?
Klant: *Kijkt me verschrikt aan** WAT!?
Ik: Wilt u er een appel bij? **wijzend naar het mandje met appels achter/naast mij**
Klant: Uhm.. Zijn ze gratis?
Ik: Ja die krijgt u van ons.
Klant: Oké ja doe dan maar **haha**

Ik heb wel eens dat ik ipv €5,- €50,- aansla. Moet ik weer eventjes hoofdrekenen :)) .

Wij gaven een paar weken terug ook gratis spullen weg. O.a. potjes jam en flesjes met saus.
Continue kreeg ik de vraag:
'' Is het nog wel goed? ''
'' Is het niet over de datum? ''

Eeeeh, we willen je niet vergiftigen hoor. :roll:

Doet me meteen aan die reclame van SIRE denken;
aardige mensen, hoe gaan we er mee om? :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:16

"Kan ik ook pinnen?"

Sta ik dan, met m'n Domino's-scootertje.

:o?

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:31

Bij ons was dit keer de dierentuinzegel actie. niet heel bijzonder.
maar we hebben een klant, die keer op keer weer zeurt voor een extra zegel, dan gaat ze er een probleem van maken en krijgt ze omdat zij toch een klant is, die extra zegel.
ik had het er samen met men leidinggevende over dat 't gewoon een irritant mens was die keer op keer weer loopt te zeiken en keer op keer t weer voor elkaar krijgt. dus a fijn, goed. die krijgt geen extra zegeltje meer. :+

kwam ze deze zaterdag om die spaarkaarten in te leveren. goed ik zie dat op een spaarkaart nog 1 zegeltje mist.. & ja hoor. 'ach, kan je die er niet gewoon bij geven? tis maar één zegeltje' ja met die andere 15 die je zomaar hebt gehad. dus ik zeg 'nee mevrouw. dat kan ik niet maken.' zegt ze gewoon 'ach, nou dan regel ik t wel bij een andere collega van je' en loopt weg.

tis toch te bizar voor woorden. en dat allemaal voor die kútzegeltjes.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:58

Dudette; Ja dat is hetzelfde bij de AH met die voetbalplaatjes, '' ach kan er niet eentje bij, want ik heb 2 kinderen/kleinkinderen ''. Soms zijn het net zelf kleine kinderen..

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:02

zap schreef:
ja, dat is zo flauw he :P

Ik wissel zowiezo niet aan de kassa (we zijn geen bank). Het gaat vaak genoeg mis (valse briefjes, wisseltruc)..nee, ik doe het niet meer. Als mensen willen wisselen dan óf ze kopen maar iets óf ze gaan maar bij de bank wisselen.

Zo had ik laatst ook een man aan de servicebalie staan die een hele plastic zak vol met muntjes van €2, €1, €0.50 'even' wilde wisselen bij mij. Was ook nog op een zaterdag waarop het super druk was. Sommige mensen denken inderdaad echt dat je een bank bent. Zeg je dat je dat niet wilt wisselen omdat je ten eerste geen bank bank bent en ten tweede het veel te druk is om alles na te tellen, gaan ze je nog raar aan staan te kijken en lopen verontwaardigd weg... :Y)

Cerilene_ schreef:
Ik had een keer zo'n filmpje gezien over hoe mensen je in de maling nemen met geld. Die gast betaalde met leeg A4 papier in reepjes geknipt en wist daarbij zo af te lijden dat de cassieres het stuk voor stuk nog aannamen ook. Zo zie je maar weer hoe snel dat kan gebeuren.

Oke... dit snap ik niet helemaal. Hoe kan je als cassiere zo stom zijn om een wit papiertje aan te nemen? Je kijkt toch altijd naar briefgeld wat je krijgt? Ik persoonlijk controleer álle briefjes die ik in mn handen gedrukt krijg (dus ook de briefjes van €5)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:28

Daar ben ik ook benieuwd naar... Als ze misschien een link naar dat filmpje heeft...?