Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

SAKKIA

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:04

Ik heb net even een lijstje gemaakt voor de boodschappen van komend weekend. Er is erg veel fruit in de aanbieding bij de AH dus daar ga ik sowieso even heen. Groente is bij de c1000 en brood ook :j Nou dat scheelt echt al een heel stuk moet ik zeggen :j

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:06

Ik vroeg mijn moeder even, die is 200 e per week kwijt --> 800 e per maand verdient de AH aan hun := 4 mensen in huis, vaak 5 die mee-eten. Maar mijn moeder koopt echt alles biologisch, en let totaal niet op de prijs :') En ook vaak dat ze vis eten, wat dan al gemarineerd in zo'n pakje zit van 6 euro voor 2 stukjes vis. Nou dan koopt ze 2 pakjes, en dan heb je alleen nog maar de vis. Reken maar uit :+

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:42

Daar val ik van schrik achterover Talisa 800 euro per maand. Jeetje wat een geld dat is mijn hypotheek netto per maand.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:44

nowornever schreef:
Daar val ik van schrik achterover Talisa 800 euro per maand. Jeetje wat een geld dat is mijn hypotheek netto per maand.

Indd :=
Ik in mn eentje 200 pm.. Dat vind ik al veel.. :+
M'n moeder doet niet aan opletten waar de aanbiedingen zijn etc. Ze koopt gewoon waar ze zin in heeft := Allemaal fijnproevers hoor bij ons thuis..
Ze gaat 2 keer per week naar de AH en heeft dan een hele kar vol, di en vrijdag, voor 100e per keer. Niet normaaaal :+

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:44

Wij zijn ook met z'n vieren ongeveer 700 a 800 per maand kwijt.. Dit is inclusief sigaretten, hondenvoer, vogelvoer, luiers e.d. Ik bezuinig dan ook niet op de boodschappen..

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:46

Oja idd bij die 800 zit dan ook het dure honden en kattenvoer.. Van die zakjes vlees per portie, en dure brokken. Duur grapje :=

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:38

Voorbeeldje groentenkoopje voor volgende week:
Zak spruiten
Grote bloemkool
Broccoli
Kilo stoofperen
Kilo uien
Kilo prei

Samen... 5 euro!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:38

ik zal zeggen dat ik daar geen enkel idee van heb :P

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:39

marius schreef:
Voorbeeldje groentenkoopje voor volgende week:
Zak spruiten
Grote bloemkool
Broccoli
Kilo stoofperen
Kilo uien
Kilo prei

Samen... 5 euro!

O............. edit........ zie dat je het een groentenkoopje noemt :o :D

Ik zag trouwens gisteren op Nova dat in de USA verse groenten onwijs duur is en mensen die dit wel willen eten dit bij een soort van voedselbank halen omdat ze het gewoon in de winkel niet kunnen betalen..

Dat vind ik toch wel redelijk triest..
Laatst bijgewerkt door Lame op 11-02-10 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:39

Ze bedoeld alleen maar dat ze dit de hele week eet aan groenten :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:42

ik denk dat mijn vriend en ik samen zo rond de 400 zitten per maand

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:54

Voor alleen de boodschappen denk ik zo rond de 250 euro. We kopen eigenlijk grotendeels dingen in de aanbieding.
Sommigen hier geven in mijn ogen echt veel geld uit aan boodschappen. Vreemd vind ik het dat veel bokkers niet letten op aanbiedingen!!
Als de brocoli in de aanbieding is (0,80 cent voor een stronk), en bijvoorbeeld bloemkool niet (1.99 voor een stronk), dan ga je toch geen bloemkool eten :? .

We letten dus op met wat we eten, en wat er in de aanbieding is. Zelfde met vlees: twee stukken kip kost bijna net zoveel als een voordeelverpakking met 8 stukken kip.. dan koop je toch de voordeelverpakking en vries je 6 stukken in?
Is niet moeilijk om geld te besparen met booschappen doen denk ik! :) .

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:55

Ik denk dat er 2 verschillende consumenten zijn. Want ook wij letten heus wel op de aanbiedingen en kopen dan groot wasmiddelen en schoonmaakmiddelen en kattenbakkorrels enzo in. Maar qua vlees eten we biologisch, dus daarmee letten we niet echt op de kosten. En de hond en katten eten duur, dus daarmee besparen we ook niet..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:00

Ghani schreef:
Voor alleen de boodschappen denk ik zo rond de 250 euro. We kopen eigenlijk grotendeels dingen in de aanbieding.
Sommigen hier geven in mijn ogen echt veel geld uit aan boodschappen. Vreemd vind ik het dat veel bokkers niet letten op aanbiedingen!!
Als de brocoli in de aanbieding is (0,80 cent voor een stronk), en bijvoorbeeld bloemkool niet (1.99 voor een stronk), dan ga je toch geen bloemkool eten :? .

We letten dus op met wat we eten, en wat er in de aanbieding is. Zelfde met vlees: twee stukken kip kost bijna net zoveel als een voordeelverpakking met 8 stukken kip.. dan koop je toch de voordeelverpakking en vries je 6 stukken in?
Is niet moeilijk om geld te besparen met booschappen doen denk ik! :) .

Wij letten daar helemaal niet op als ik heel eerlijk ben.
Wij halen gewoon waar we zin in hebben. Wij halen ook niet 1 keer per week maar elke dag soms voor 2 dagen :Y) wel kijk ik naar de duurdere dingen als wc papier en wasmiddel als dat in de aanbieding is sla ik ook in. Maar ik ga bijv niet naar 2 verschillende winkels omdat het bij de 1 goedkoper is als bij de ander.

waarschijnlijk dat wij daarom ook zoveel kwijt zijn aan boodschappen :Y) misschien moet ik ook maar meer een koopjes jager worden :P

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:02

marius schreef:
Vlees ben ik voor 3,50 per week klaar .. :)

voor 2 personen? wat eet je dan zoal?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:05

per week?????

Wij eten dat met zn 2e per dag :Y)

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:07

__Nathalie__ schreef:
per week?????

Wij eten dat met zn 2e per dag :Y)

Hahaha hier ook.
mijn vriend is dan ook een echte vleeseter

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:10

Wij kijken ook echt niet naar de prijs.. momenteel doen we Sonja B en loop ik gewoon met mijn lijstje door de supermarkt en laad ik m'n kar vol...

Ik ga ook niet voor de ene aanbieding naar de ene winkel en voor de andere naar de andere winkel... daar heb ik geen tijd voor en wil ik ook eigenlijk geen tijd voor maken..

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:11

Marius,
Bij ons kost de bloemkool al 2,50. Die eten we dus niet. De rest is volgens mij op het moment ook niet zo duur. Maar ik ken natuurlijk ook niet alle prijzen uit mijn hoofd. Ik moet zeggen dat ik ook niet zou weten wat ik met een kilo prei moet behalve preitaart maken.

Overigens lijkt mij jouw overzichtlijstje nog lang niet compleet en dat terwijl je toch al aardig richting je budget gaat. Ik kan het me dus nog steeds niet voorstellen 25euro. Al moet ik zeggen dat ik het wel eens wil proberen. Gewoon als uitdaging.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:13

We waren afgelopen week 65 euro kwijt.. dit is weer voor 2 weken, en dit redden we precies op de kop af..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:14

dat zou ook niet in mij opkomen geen bloemkool eten omdat ie 2,50 kost. Als je dat nou lekker vind?

Ik kijk eerlijk gezegt ook nooit naar wat iets kost. Ik pak gewoon wat ik wil hebben.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:15

Ghani schreef:

Ik snap best dat je op de aanbiedingen let, dat doe ik ook.
Maar ga je nou serieus bloemkool laten liggen om € 1 verschil? :?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:16

Toen wij pas samenwoonden gaven we echt heel veel uit aan boodschappen.. :o
Tegenwoordig doen we in het weekend de grote boodschappen voor de hele week en ik doe zelf wat kleine boodschappen (verse producten) door de week. We komen nu op zo'n 70 euro per week, ik heb dus voor de optie 250-350 gekozen (we zijn met zn tweeën). Dit is alles wat wij in de supermarkt halen (eten en wat toiletartikelen), hier zit niet het (dure) dieetvoer van de katten bij en mijn shampoo koop ik ergens anders.
Ik eet wel wat ik lekker vind, maar eerder kookte ik redelijk ruim dus we hadden altijd over. Nu kan ik het wat beter inschatten, dus ik kook precies genoeg of expres teveel zodat we er twee dagen van kunnen eten.

Overigens komen al onze boodschappen bij de AH of Vomar vandaan. Maar ik let wel op aanbiedingen en huismerken. Bij de Aldi kan ik het nooit zo vinden :o en voor die paar producten die mij wel bevallen ga ik niet omrijden voor de Aldi. Ik weet wel dat als het zou moeten (plotseling minder inkomen oid) ik goed zou kunnen besparen op boodschappen.
Laatst bijgewerkt door Figaro op 11-02-10 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:17

Ik heb zelf echt geen zin om om de dag naar de supermarkt te gaan :D
Maar dagelijks of meerdere keren per week boodschappen doen is idd zeker duurder :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:19

ik zou niet weten wat ik dan mee moet nemen. Ik heb niks op kruiden na thuis. Wij halen gewoon elke dag de dingen die we die dag of eventueel de volgende dag eten en meer niet. En in het weekend halen we altijd drinken voor de hele week. En wat lekkers voor het weekend.