Stel ; Je vind de gekozen naam van je neefje niet mooi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:48

Zijn ze echt van plan het kind in te schrijven als "Marcelleke"??? Dan zou ik er iig wat van zeggen.. Marcel, prima. Maar Marcelleke?? Dat vind ik eerlijk er ietsje over :=, ook al blijft het de keuze van de ouders. Dwingen om voor een andere naam te kiezen gaat veel te ver, maar er discreet wat van zeggen.. Ik zie niet in waarom dat niet kan.

Berdien

Re: Stel ; Je vind de gekozen naam van je neefje niet mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:30

Als iemand aan mij vraagt 'wat vindt je van die en die naam' dan zal ik daar zeker eerlijk in zijn :j Als iemand mij vraagt te kiezen tussen twee namen, dan kies ik daar ook eerlijk in. Er is natuurlijk wel een verschil tussen eerlijk en bot. Vriendin van me heeft ook heel wat namen doorgelopen voor haar zoontje werd geboren, en bij sommige heb ik ook echt wel gegniffeld. Waar ze zelf bij was, ze kon er zelf ook wel de grap van in zien. Uiteindelijk heeft hij een hele mooie naam gekregen, die precies bij hem en zijn ouders past.

Mijn moeder vertelde laatst welke overwegingen zij heeft gemaakt. Ik ben vernoemd naar mijn beide oma's, die heetten allebei "Berendina". Nou vond mijn moeder dat niet zo wat (phew!), het moest maar afgekort worden. Ze hebben serieus gedacht over "Berendje" of "Dientje". -O- Berendje! Ik ben een meisje! _O-
Andere optie was Mariken, dan vind ik dan nog wel weer mooi. Het is nou Berdien geworden, een naam die ik altijd minstens één keer moet herhalen en regelmatig ook moet spellen, maar ach.. het past me wel :P

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:18

Ik begrijp dat je het moeilijk vind, maar het is de keuze van de ouders. Het is goed dat je voor je mening uitkomt, maar het blijft hun beslissing.

Daarbij denk ik dat het wel gaat wennen. Het zal vast wel Marcel worden, kan me niet voorstellen dat hij altijd voluit met Marcelleke aangesproken gaat worden, maar dat doet er even niet toe. Vrienden van mij hebben ook een naam gekozen voor hun zoon die ik in eerste instantie erg ouderwets vond. Maar het went. Ik ben er nu helemaal aangewend en de naam past gewoon bij het ventje...

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:50

Ehh Marcelleke.. nee vind het ook niet zo leuk! Maar neem aan dat ze er als het kindje later ouder wordt Marcel van maken?
Vind het geen mooie naam maar Marcel is wel een normale naam! Marcelleke zou ik dan toch meer als bijnaam/koosnaampje houden als ouders en gewoon Marcel opgeven.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:56

Ik ken ook een jongentje van een jaar of 10 met de naam marcel.
Ik zou mijn kind zelf niet zo noemen, maar ach.. het is niet mijn zaak toch? ;)

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 01:02

Ik ken een marcelleke als een smoezelig wit opa-hemd :7
Misschien is eht gewoon een geintje? Marcel is geen rare naam hoor, wel als ze er marcelleke van maken maar zal dat niet een koosnaampje zijn en hem gewoon Marcel noemen?
Als het er eenmaal is wen je snel genoeg aan de naam :j

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 01:04

geloof dat ze in belgie wonen en daar marcelleke niet echt een hele rare naam is?
en inderdaad is de keuze aan de ouders wen er maar aan want je zult hem wel zo moeten noemen

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 01:29

ik ken twee marcels. de beste vriend van mijn vriend(20) en de ex van een vriendin(18).. dus dat kan opzich nog wel.
maar marcelleke is een beetje ehh ja... apart :+
maarja misschien als marcel zijn roepnaam wordt kan het wel..

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 02:23

MiSz_SaNdY schreef:
geloof dat ze in belgie wonen en daar marcelleke niet echt een hele rare naam is?
en inderdaad is de keuze aan de ouders wen er maar aan want je zult hem wel zo moeten noemen

Tsjah, alledaags is het hier anders ook niet in elk geval :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 02:58

Je hebt het volste recht je mening te geven, zeker als ernaar gevraagd wordt. :D Maar je hebt er uiteindelijk niets over te zeggen wat voor naam iemand anders zijn of haar kind krijgt..

Raggel schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ik vind dat je best kan zeggen dat je zelf een andere naam zou hebben gekozen.
Maar nooit gaan verplichten om iets anders te kiezen _O-
Het is hun poep-huil-machine?

Die wat later huilend thuis komt met: "Ze noemen me Marcelleke Lellebelleke" ;(

Ja, of 'Milan zit graag aan z'n pieleman'.. 'ron de honnepon'.. 'nicky met z'n pikkie', etc, etc. Kom zeg, op zoveel namen kan je wel iets kinderachtigs bedenken. :+ Daarbij zal die jongen dan toch ervoor kiezen Marcel genoemd te willen worden als Marcelleke 'problemen' veroorzaakt.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:18

ach er zijn zoveel mensen die hun kinderen een naam geven waarvan je denkt wat sneu
zo heet een meisje bij mijn dochter in de klas Floortje ja ook echt met TJE erachter
dat vind ik zo sneu (maargoed wij houden niet zo van nederlandse namen)
en in de media hoor je ook wel eens namen van bekende mensen die kinderen krijgen
zoals bloem,vlinder enz dat zou ik mijn kind ook niet aandoen
maar het is en blijft de keus van de ouders
mijn zus heeft een dochter die heet Abony en dat deed mij denken aan een paard van de ponyclub
nou ja ieder zijn ding hoor

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:20

WildWings schreef:
Je hebt het volste recht je mening te geven, zeker als ernaar gevraagd wordt. :D Maar je hebt er uiteindelijk niets quote]

Ja, of 'Milan zit graag aan z'n pieleman'.. 'ron de honnepon'.. 'nicky met z'n pikkie', etc, etc. Kom zeg, op zoveel namen kan je wel iets kinderachtigs bedenken. :+ Daarbij zal die jongen dan toch ervoor kiezen Marcel genoemd te willen worden als Marcelleke 'problemen' veroorzaakt.

ja dat klopt
onze zoon heet Dylan maar we maken er nog wel eens Dylliebyllie(bedacht door oma) of frikandylan
van

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:29

wees er liever nu gewoon voor je zus, in plaats van haar uitlachen, en je druk maken om de naam van het kind.. Laten we hopen dat het gezond is.. en ga asb niet zeggen" ik verzin wel een leuk koosnaampje" Wat moet je zus wel niet denken? Het is haar kindje, en ze wil waarschijnlijk heel graag dat iedereen superblij voor haar is, maakt haar eigen zusje een topic: helpt het kindje krijgt een lelijke naam..

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:21

Ik snap niet waar je je druk om maakt. Het is toch hun kind? Laat ze dan lekker zelf kiezen hoe ze hem noemen.
En dat ze de naam dan gaan verdraaien hou je toch niet tegen. Ik heet Kelly en daar kunnen ze soms ook wat raars van maken...
Maak je niet te druk...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:30

Waar maak je een probleem van zeg := Als het nou echt een lelijke naam was, maar marcel komt heel vaak voor!

Ik vind trouwens marcel beter en mooier dan milan :\

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:47

Als mijn zus zo'n naam zou opperen voor haar toekomstige kroost dan zou ik spontaan over de vloer rollen van het lachen :D
Kan ze wel hebben, als ik iets verzin wat ze belachelijk vindt dan doet ze dat bij mij ook, we kennen elkaar :))

Maar ik zou me er verder niet teveel tegenaan bemoeien. Het is hun kind en ze zijn vrij om hun kroost te noemen zoals ze willen, dat heb je als buitenstaander maar te accepteren.

Effe offtopic: ik ken een kind dat Rambo heet. Over treurnis gesproken.......

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:50

@ Oscar, zo is bij mij achter een jongetje geboren met de naam.... Kick

naja ik heb 6x het bord bekeken en het bleef echt kick... (en in die week werden ook een Raf, Storm, en nog een aparte naam die ik alweer vergeten ben geboren....en dat in een klein boeren dorpje waar je het meest jan en andere oerhollandse namen hoort ; )

Tsja ik vind marcel een normale naam(al ken ik alleen volwassenen met die naam maargoed t neefje wordt ook vanzelf ouder) maar Marcelleke vind ik echt geen naam :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:04

kick hoor ik ineens heel erg vaak. Typisch een modenaam?

Bij Raf denk ik aan Royal Air Force :=

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:08

haha ja Raf en Rafke zie ik hier in de regio vaker, schijnt uit belgië te komen zei iemand?
Maar Kick....pff vreselijk, vind dat echt geen naam meer hoor haha!

En dan te bedenken dat ik mn zusje's exvriend al niet serieus kon nemen omdat die Lieve heette (als jongen zijnde ja...)
Dat was ook belgisch, al was de jongen toch echt nederlands net zoals zijn familie.
Bloem hoorde ik laatst ook al 2x voorbij komen hier in de buurt, ook een beetje apart..

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:17

Zoontje van een vriendin van me heet ook Kick, moest er ook aan wennen maar nu is het al zo normaal dat ik het geen aparte naam meer vind!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:05

Ik weet weer wat die andere aparte naam is die ik in dezelfde periode als Raf, Storm en Kick had gezien, namelijk : Moke...
Alle meisjes hier hebben trouwens wel meer doorsnee namen (silke, mirte, maaike, eef en lenthe)
zijn veel kids geboren trouwens laatste tijd haha!

Mn buurkindjes hebben ook aparte namen maar ik vind die wel alle3 erg leuk!
Bjarn, Mace en Mila :)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:24

Er zit nogal een verschil tussen je mening geven en iemand keihard uitlachen..

Overigens vind ik Marcel ook mooier dan Milan, vind die laatste naam toch een beetje ordi.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:54

Renske_ schreef:
haha ja Raf en Rafke zie ik hier in de regio vaker, schijnt uit belgië te komen zei iemand?

Raf is volgens mij niet Belgisch, hier nog nooit gehoord. Wel in Nederland, afkorting van Rafael.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:41

Mijn neefje heet Jan-contsantijn .. en nog wat achter
En mn nichtje tosca ( meer honden naam) maar uiteindelijk verdwijnt dat 'beeld' wat je van die naam vind. Alleen valt het op dat mn neefje erg gepest word met zijn naam, en tegen mn nichtje zeggen ze soms wel fifi.
Dus marcel is een zéér mooie naam ;) En het is nogsteeds de ouders hun keuze, iedereen heeft daar een andere smaak in.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:07

nouja mooi of niet, heb je niks mee te maken, je went er vanzelf aan. ;)
tuurlijk mag je een oordeel hebben.

ik heb 2 kleinere neefjes en 1 kleiner nichtje, neefjes heten Jesper en Geerten en nichtje heet volluit Esmee Francess. (Ik het voluit Nicole franciska aleida). Namen die je niet vaak hoort. En bij Geerten had ik in het begin ook zoiets van mhh.... Even wennen, maar lelijk vind ik ze niet :)