, ook al blijft het de keuze van de ouders. Dwingen om voor een andere naam te kiezen gaat veel te ver, maar er discreet wat van zeggen.. Ik zie niet in waarom dat niet kan. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, ook al blijft het de keuze van de ouders. Dwingen om voor een andere naam te kiezen gaat veel te ver, maar er discreet wat van zeggen.. Ik zie niet in waarom dat niet kan.
Als iemand mij vraagt te kiezen tussen twee namen, dan kies ik daar ook eerlijk in. Er is natuurlijk wel een verschil tussen eerlijk en bot. Vriendin van me heeft ook heel wat namen doorgelopen voor haar zoontje werd geboren, en bij sommige heb ik ook echt wel gegniffeld. Waar ze zelf bij was, ze kon er zelf ook wel de grap van in zien. Uiteindelijk heeft hij een hele mooie naam gekregen, die precies bij hem en zijn ouders past.
Berendje! Ik ben een meisje!
Maar je hebt er uiteindelijk niets over te zeggen wat voor naam iemand anders zijn of haar kind krijgt..Raggel schreef:c_alsemgeest schreef:Ik vind dat je best kan zeggen dat je zelf een andere naam zou hebben gekozen.
Maar nooit gaan verplichten om iets anders te kiezen
Het is hun poep-huil-machine?
Die wat later huilend thuis komt met: "Ze noemen me Marcelleke Lellebelleke"
Daarbij zal die jongen dan toch ervoor kiezen Marcel genoemd te willen worden als Marcelleke 'problemen' veroorzaakt. WildWings schreef:Je hebt het volste recht je mening te geven, zeker als ernaar gevraagd wordt.Maar je hebt er uiteindelijk niets quote]
Ja, of 'Milan zit graag aan z'n pieleman'.. 'ron de honnepon'.. 'nicky met z'n pikkie', etc, etc. Kom zeg, op zoveel namen kan je wel iets kinderachtigs bedenken.Daarbij zal die jongen dan toch ervoor kiezen Marcel genoemd te willen worden als Marcelleke 'problemen' veroorzaakt.
Als het nou echt een lelijke naam was, maar marcel komt heel vaak voor!

En het is nogsteeds de ouders hun keuze, iedereen heeft daar een andere smaak in.