Open relatie/vreemdgaan toestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaMaria

Re: Open relatie/vreemdgaan toestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:38

Klinkt mij in de oren als een wanhoopsdaad nav een gebrek aan vertrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:41

Noah2006 schreef:
Je hoeft niet onzeker te zijn, maar gewoon veel diegene houden waarmee je een relatie is.

Dat bedoel ik juist. ;) Van beide kanten (monogame mensen en mensen die voor een open relatie zijn) lijkt er onbegrip te zijn. Mensen met open relatie hebben de ware nog niet gevonden en mensen met monogame relaties zijn jaloers. Ik wilde juist stellen dat het veel genuanceerder is dan dat. ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:01

Op dit moment, ben nu 20, heb ik geen behoefte aan een open relatie. Al lijkt een open relatie mij later misschien juist heel erg mooi. Dat je elkaar zo kunt vertrouwen en loslaten dat dat gewoon kan. Wat KiWiKo ook al zei, niemand is van iemand. Je hebt niemand, niks.
Op het moment dat je dat samen kan, een open relatie. Denk ik dat je gewoon zelf een hele stabiele relatie hebt/moet hebben en zelf ook een sterke persoonlijkheid moet zijn. Eerlijkheid en openheid zijn dan heel belangrijk. Dat is toch wat iedereen wil? Natuurlijk kan dit ook in een niet-open relatie. Maar in een open relatie is 't toch net ff belangrijker.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:07

Als je een open relatie aan gaat om je saaie gesloten relatie op te kikken dan heb je gewoon niet de juiste partner IMO. (En ga me al vast negeren POLLO want ik ben maar 19 :+ )

En een gesloten relatie betekent toch niet dat je partner van jou is of jij van je partner?
Mijn partner mag naar een ander gaan, geen probleem... Maar ik mag dan ook zeggen dat ik zulke dingen niet wil en dat we dus niet bij elkaar passen. :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:08

Blijf dan gewoon vrijgezel.. als je het met jan en alleman wilt doen. Ik geloof dat als je een relatie hebt, je alleen het bed wilt delen met je partner, wil je meer dan klopt er iets niet. Prima hoor, open relaties.. Maar ik heb zeker niet meer respect voor die mensen;) Denk dat het heel vaak fout gaat.. Als je echt van elkaar houdt dan heb je niet iemand anders nodig. Ik zou t smerig vinden als mijn partner het bed deelt met anderen en daarna met mij.. gatver

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:11

Niet vervelend bedoelt hoor, maar het is misschien juist wel iets wat bij een andere leeftijdsfase past. Het valt mij ook op dat mannen en vrouwen rond de 35/40 toch andere behoeftes hebben, meer uit willen proberen? Let op ik zeg niet ALLEMAAL ;).
Ik heb ook zoiets van blijf dan vrijgezel.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:17

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd,

Maar niet in mijn relatie.

Ook niet na jaaaaren. We hebben bijna 9 jaar achter de rug.

1 x is het op het randje geweest wegens een ander. Net niet gezoend.

Geloof me, de piep brak letterlijk uit.
Zij een glas wijn in dr gezicht, hij een groot probleem, namelijk ik.

Je kiest voor mij, je houdt van mij, sekst met mij.
Gebeurd dit niet, dan zit er iets niet goed, dan wil je blijkelijk niet met mij zijn, dan houdt het op.
Ik vraag niet langer de binding, het commitment. Dan is de binding er niet meer en mag hij gaan en staan waar hij wil.

Fouten worden gemaakt, maar ik vraag me af wat een man denkt als hij vreemdgaat. Legaal of niet legaal.
Ik zou ten eerste me erg vies voelen en ten tweede ik zou me keihard afvragen hoeveel ik hem nog waard was.

Vreemdgaan met een ''meisje'' in de zin van collega/vriendin/ meisje uit de disco dan is het klaar.
Ik heb hem altijd gezegd, je kan behoefte hebben een ander te voelen/willen.
Maar, neem dan een prostitue.
Hij snapte dat niet. Kon er niet bij met zn hoofd. Waarom wel iemand die er geld voor krijgt?
(Dit was overigens geen vrijbrief)
Maar niet íemand van de straat?
Omdat er voor een prostituee geen gevoel bij komt kijken.. Ja gevoel voor een Prada tas ofzo.. Niet voor hem. Het is werk.

Ik vind het een moeilijk onderwerp want je kan dit van vele kanten bekijken.

Mijn kant vandaag is, als hij een ander wil proberen wil ik dat hij een prostituee neemt.
Maar ook dan is er ruzie in de tent....

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:21

Allemaal leuk en aardig wat ik hier allemaal lees. Ieder z'n eigen mening en ieder zijn eigen keuze.
Laat iedereen alsjeblieft in z'n waarde, ongeacht leeftijd.
Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat mensen onder de 25 geen benul hebben van een relatie.
En ja, ik ben ook pas 20, dus lees over mijn reactie maar heen.

Dan nu even mijn persoonlijke mening.
Not my cup of tea, zo'n open relatie, en zal het ook niet worden.
Bovendien ben ik, eerlijk is eerlijk, een ontieglijk jaloers kreng en deel ik absoluut niet.
Ik heb liever een vrijgezel scharrelleven dan een open relatie.
Zoals iemand terecht opmerkte in dit topic, als het om de seks gaat, koop dan een Tarzan. :D
En als partnerlief vindt dat ie toe is aan een open relatie, prima.. Maar dan zonder mij.

Myukii schreef:
Het getuigt mij van een enorme sterke band met elkaar, een hele goede relatie, als je het vreemdgaan van de ander kunt accepteren. Als je kunt zeggen: "Ik weet dat je emotioneel gezien 100% voor mij gaat, dan 'gun' ik je het lichamelijke plezier met anderen" (ik zeg maar wat. :D )

Ik denk niet per se dat een open relatie beter of slechter is. Het ligt aan de personen in een relatie.

En over vreemdgaan.. als het goed zit in een relatie hoeft iemand het niet buiten de deur te gaan zoeken.
En ja, ook ik ben zo'n type dat zegt '1 keer proberen en hij vliegt eruit'.
Karin schreef:
Dat ligt er maar net aan of je in 'de ware' gelooft en/of of je er behoefte aan hebt om 'de ware' te vinden.

Ik geloof in meerdere 'waren'. Dat jij toevallig persoon X bent tegengekomen omdat-ie in hetzelfde dorp woont of dat je 'm via je werk kent is alleen maar mooi. Maar dat wil niet zeggen dat er aan de andere kant van de wereld niet iemand rondloopt die nóg beter bij je zou passen - als je 'm zou kennen.

Hier ben ik het wel mee eens. Ik denk echter net ietsje anders en dat is dat er geen ware bestaat.
Tuurlijk zijn er mensen die goed bij je passen.. maar jij verandert en de personen waar je mee omgaat veranderen.
Relaties veranderen en de keuzes die je maakt, daar ben je zelf bij.

Maar stel dat je persoon X tegenkomt terwijl je nog een relatie hebt met persoon Y..
Daar wringt de schoen. Persoonlijk zou ik zeggen: kijken voor wie je meer gevoelens hebt en een keuze maken.
Iemand met een open relatie heeft waarschijnlijk een andere kijk hierop.

Zo, ik heb mijn licht ook weer laten schijnen over dit interessante topic.
Als ik dit over een paar jaar teruglees en mijn mening is veranderd, stop me maar in het gekkenhuis.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:24

Pharagirlke, daar heb je helemaal gelijk in. Dat hoort dus bij dat loslaten gedeelte waar ik 't over had. Jouw vriend kiest daarvoor en jij geeft 'm die keuze.

Tja blijf vrijgezel. Ik denk niet dat mensen met een open relatie plots zin hebben om iedere nacht met een ander het bed te delen en dus jan en alleman te néuken. Ik kan me gewoon goed voorstellen dat als je 10/20 jaar een relatie hebt, kinderen, huisje boompje beestje. Dat je dan wel eens wat anders wilt. Als je 's avonds maar wel weer gewoon naast je vrouw/man in bed ligt. En wat KiWiKo nog zei, praten doe je met degene waar je een relatie mee hebt, emotionele binding mee hebt. Dat wat je met mensen buiten je relatie doet is dan gewoon néuken en meer niet.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:31

Ha nou daar word je vrolijker van : "schat, we doen t nu al 10 jaar met elkaar, wil ook welleens een ander.. "

mensen zijn ook veel te veel met zichzelf bezig in plaats van met hun relatie, waar je SAMEN aan werkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:33

_Tara_ Inderdaad, hij vindt het wel altijd gek als ik zeg dat als hij gevoelens heeft voor een ander, of behoefte heeft aan een ander, dat ik liever heb dat hij daar eerlijk over is en het me verteld dan dat hij het onderdrukt en op kropt... Daar moet over gepraat kunnen worden en ik wil hem niet tegen houden als hij bij een ander gelukkiger is... Als dat zo is (dat hij bij een ander gelukkiger is) dan is hij nooit bedoelt geweest voor mij.... Bij mij is het voordeel wel dat we nog geen huisje samen hebben, geen kinderen (die komen er hopelijk ook niet maar goed, voor het idee), geen lening... Dan is dat wat makkelijker he? :) Als die dingen er wel allemaal zijn ligt het wat moeilijker om zo over zulke dingen heen te gaan...

Ik ben overigens van mening dat seks helemaal niks met liefde te maken hoeft te hebben... Maar het gaat zo vaak mis, dat "seks zonder liefde"... Een van de twee krijgt gevoelens... Stel dat mijn kerel op een ander gaat met mijn toestemming en dat meiske krijgt gevoelens en gaat stoken... Dat ie op een ander gaat heb ik geen last van maar dat stoken zou toch best irritant zijn :+ Is het wel fair naar degene die je enkel als seksspeeltje gebruikt?

En houd een open relatie echt enkel seks met een ander in?
Want dat maakt het voor mij een stuk begrijpelijker maar in een andere zin dan "we zijn elkaar zat/we willen wel es wat anders"...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:35

pinuts schreef:
Ha nou daar word je vrolijker van : "schat, we doen t nu al 10 jaar met elkaar, wil ook welleens een ander.. "

mensen zijn ook veel te veel met zichzelf bezig in plaats van met hun relatie, waar je SAMEN aan werkt

Hier ben ik het niet mee eens, een open relatie kan juist ten goede komen aan de relatie... dus iets wat je samen hebt. ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:36

Pinuts, Natuurlijk werk je daar samen aan. Maar een open relatie ben je dan toch ook samen mee bezig. Juist met een open relatie moet je wel samen bezig zijn. Anders loopt 't fout.

Pharagirlke, Zonder huisje, kinderen enz is het inderdaad wel makkelijker om een relatie te stoppen.
Dat het mis kan gaan, dat is inderdaad een risico :j Je moet dan wel duidelijk zijn tegenover degene waar je enkel seks mee hebt. Dat diegene weet dat je een relatie hebt, dat 't dus tussen hun nooit wat gaat worden. Eerlijkheid.
Voor mij zou een open relatie echt puur seks met een ander in houden. Geen etentjes/film kijken/weet ik 't wat allemaal. Geen emotionele gezelligheid ofzo :P

Ik zit er op dit moment echt nog niet op te wachten hoor verder. Maar je weet nooit hoe je zelf verandert.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:38

_Tara_ schreef:
Dat wat je met mensen buiten je relatie doet is dan gewoon néuken en meer niet.

Zo zie ik het niet. Zowieso met iemand liggen krikken waar ik niks voor voel, daar voel ik niks voor. Ookal is hij oh zo knap.
En ten tweede, als je niet met jan en alleman gaat in een open relatie, met wie dan wel? 1 vaste extra partner? En daar krijg je geen gevoelens voor.
Zowieso, voor mensen die je vaker dan 1x ziet krijg je toch wel een beetje respect en gebruik je ze toch niet als opblaaspop?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:39

Als het enkel om seks gaat kan ik wel begrijpen hoe sommige mensen daar toe komen... Maar dan echt puur seks, puur de lust, geen liefde en tederheid, geen gezellig samen filmpie kijken of whatever...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:39

Roosch schreef:
Hier ben ik het wel mee eens. Ik denk echter net ietsje anders en dat is dat er geen ware bestaat.
Tuurlijk zijn er mensen die goed bij je passen.. maar jij verandert en de personen waar je mee omgaat veranderen.
Relaties veranderen en de keuzes die je maakt, daar ben je zelf bij.

Ben ik het mee eens. Dat zou je trouwens ook kunnen zien als meerdere 'waren': niet alleen voor wat betreft verschillende locaties op de wereld, maar ook voor wat betreft tijd.

Wat ik net al zei: mensen veranderen, behoeftes veranderen, en je bent vrij om keuzes te maken (en consequenties daarvan te dragen). 'Vroeger' bleef je bij elkaar, zo hoorde dat. Tegenwoordig kun je net wat meer kanten op - iig wordt dat net wat meer geaccepteerd, hoewel dat ook nog lang niet voor alles geldt. Sommige reacties in dit topic zeggen genoeg. ;)

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:40

pinuts schreef:
Blijf dan gewoon vrijgezel.. als je het met jan en alleman wilt doen. Ik geloof dat als je een relatie hebt, je alleen het bed wilt delen met je partner, wil je meer dan klopt er iets niet. Prima hoor, open relaties.. Maar ik heb zeker niet meer respect voor die mensen;) Denk dat het heel vaak fout gaat.. Als je echt van elkaar houdt dan heb je niet iemand anders nodig. Ik zou t smerig vinden als mijn partner het bed deelt met anderen en daarna met mij.. gatver

Alsof dat daarvoor al niet gebeurd is.. ;) Komt dat niet op hetzelfde neer?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:41

En als je toch iets extra's wilt maar niet op deze manier... dan nodig je toch gewoon iemand extra uit :Y) ? Dat kan ook nog. Mits jij en je partner daar iets voor voelen. :+

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:42

Ik hoor hier en daar iets over 'we zijn dieren dus van uit daar kan die behoefte komen'

maar er zijn ook dieren die als ze elkaar hebben gevonden de rest van hun leven echt een koppeltje blijven!

Zoals bijvoorbeeld zwanen.. Bij een partner blijven is in theorie niet goed voor de voortplanting maar goed er zijn al mensen genoeg niet ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:42

Noah2006 schreef:
_Tara_ schreef:
Dat wat je met mensen buiten je relatie doet is dan gewoon néuken en meer niet.

Zo zie ik het niet. Zowieso met iemand liggen krikken waar ik niks voor voel, daar voel ik niks voor. Ookal is hij oh zo knap.
En ten tweede, als je niet met jan en alleman gaat in een open relatie, met wie dan wel? 1 vaste extra partner? En daar krijg je geen gevoelens voor.
Zowieso, voor mensen die je vaker dan 1x ziet krijg je toch wel een beetje respect en gebruik je ze toch niet als opblaaspop?

Dat is dan gewoon hoe jij erover denkt. Is prima toch. Als jij je daar niet goed bij voelt om séks te hebben met iemand waar je niks voor voelt moet je dat ook zeker niet doen.
Sommige mensen denken hier gewoon heel anders over. Als je dan iemand vindt die er net zo over denkt als jou, séks. Dan kun je diegene bv als vaste "partner" "gebruiken" om 't zo maar even te zeggen. Maar dan weer blijft 't gewoon erg belangrijk om met diegene en je partner te blijven praten erover.

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:44

POLLO schreef:
POLLO schreef:
Iemand die jonger is dan 25 en dat is eigenlijk ook nog te jong..
Kan hier gewoon niet over mee praten Sorry.
Als ik dan lees en dan wordt het echt niet saai hoor..
Dan denk ik hoe oud ben jij dan? 21 tja dan spreek je uit ervaring he.

Wat een onzin, alsof mensen onder de 25 niet aan open relaties doen....

Dit is een beetjes in hokjes plaatsen..

Mijn reaktie was gebasseerd op een reaktie van: marjolein88.
Ik bedoelde niet dat jonge mensen met een open relatie niet mee kunnen spreken..
Maar als iemand van 21 jaar gaat vertellen dat een relatie na een x aantal jaren niet saai hoeft te worden dan is er toch wel een beetje ervaring voor nodig omdat te kunnen zeggen.Dat bedoelde ik.
Nee spreek gerust mee. Ik ben ook gewoon benieuwd hoe iedereen erover denkt.

Nu je het zo verteld vind ik zeker dat je daar een kern van waarheid hebt.

Hoewel er ook wel degelijk mensen zijn die op hun 16de samenwonen en dus al 5 jaar samen zijn en wonen. je kunt niet iedereen over 1 kam scheren.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:50

Het is ieder zijn ding denk ik. Dat kun je ook niet Pollo, maar er zijn wel meiden (onder de 20) die al (voor hun leeftijd) vrij lang een relatie hebben. Neem een vriendin van mij van 26, gaat nu trouwen en al 11 jaar samen met dezelfde jongen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:03

Als ik met mijn huidige vriendje op 20 jaar relatie zit, dan ben ik 55. :oo

Wie weet wat voor behoeften we tegen die tijd hebben - misschien zelfs wel jaren eerder. ;)

Maar Pollo, vanaf hoeveel jaren relatie zou je dan behoefte aan een ander 'mogen' hebben?
Laatst bijgewerkt door Nadia op 13-02-11 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:28

:(:)
Laatst bijgewerkt door Nadia op 13-02-11 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:34

POLLO schreef:
Maar je kunt toch niet een 5 jarige relatie met een relatie van 20 jaar vergelijken.

Geen enkele relatie kun je met elkaar vergelijken. ;)

Tja nogmaals, ieder zijn eigen ding maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit een open relatie zou beginnen.
Ten eerste is delen niet mijn sterkste kant en ten tweede..waar trek je de lijn?
En wat als er gevoelens komen?

Ik hoef geen vent die z'n leuris of tong in een andere meid steekt.
En dat is geheel persoonlijk. :j