werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:48

Als ik geen paard had, zou ik een veel hoger bedrag kunnen krijgen.
Maar ik zou zonder Kim niet gelukkig zijn en als je je boodschappen bij de Lidl en Aldi doet, kom je vaak precies goed uit. :j

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:48

KoudbloedKim schreef:
Ik krijg 40 euro per week om mezelf te onderhouden.
Het geld voor Kim wordt automatisch van mijn (bewindvoerings)rekening afgeschreven, waar ik dus zelf niet bij kan. ;)

idd knap dat je het red :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:49

KoudbloedKim schreef:
Ik krijg 40 euro per week om mezelf te onderhouden.
Het geld voor Kim wordt automatisch van mijn (bewindvoerings)rekening afgeschreven, waar ik dus zelf niet bij kan. ;)

aaah ja oke dan kan t :) ik ken mensen die 40 euro per week hebben waar ze ook honden/katten van eten moet geven, en daar ze daar niks regelen vaak, soms ook nog dingen betalen om niet afgesloten te worden :) dus denk al 40 euro en daar samen met je paard van leven is WEINIG :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:50

KoudbloedKim schreef:
Als ik geen paard had, zou ik een veel hoger bedrag kunnen krijgen.
Maar ik zou zonder Kim niet gelukkig zijn en als je je boodschappen bij de Lidl en Aldi doet, kom je vaak precies goed uit. :j

Je rookt zeker niet :7 :o

Ik vind het echt super hoor, dat je zelf minder hebt om zo je paard lekker bij je te kunnen houden...

maar (en ik hoop natuurlijk van niet) wat als je paard een DA nodig heeft?

Mizoan

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:53

Vriendlief belde net, hij heeft een baan in the pocket

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Om 14:30 moet hij er zijn dan heeft hij om 16:00 weer elders een gesprek.
Is het salaris e.d. allemaal naar wens, dan bellen we die laatste af en kan hij maandag al aan het werk *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:54

Ja, dat zou niet kunnen.
Ik heb nog wel een cavia waar ik hooi, zaagsel en voer voor moet kopen en daar krijg ik niet apart geld voor.
Je zit dan echt op het randje, maar als je gewoon de goedkoopste merken koopt wel te doen. :j

Lotus83: Nee hahaha, gelukkig niet!
Als mijn paard een DA, hoefsmid of wormenkuur nodig heeft, stuur ik de rekening op naar mijn bewindvoerder en die betaald het dan.
Tenzij ik zelf nog wat over heb van de 40 euro in de maand.
Ik probeer van de 40 euro nog wel wat over te houden en soms lukt dat.
Dan leg ik dat vaak in een bakje en haal het er uit als ik het weer nodig heb.

miep1979: Gefeliciteerd!! :))

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:55

miep1979 schreef:
Vriendlief belde net, hij heeft een baan in the pocket

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Om 14:30 moet hij er zijn dan heeft hij om 16:00 weer elders een gesprek.
Is het salaris e.d. allemaal naar wens, dan bellen we die laatste af en kan hij maandag al aan het werk *\o/*

gefeliciteerd :D

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:56

KoudbloedKim schreef:
Ja, dat zou niet kunnen.
Ik heb nog wel een cavia waar ik hooi, zaagsel en voer voor moet kopen en daar krijg ik niet apart geld voor.
Je zit dan echt op het randje, maar als je gewoon de goedkoopste merken koopt wel te doen. :j

Lotus83: Nee hahaha, gelukkig niet!
Als mijn paard een DA, hoefsmid of wormenkuur nodig heeft, stuur ik de rekening op naar mijn bewindvoerder en die betaald het dan.
Tenzij ik zelf nog wat over heb van de 40 euro in de maand.
Ik probeer van de 40 euro nog wel wat over te houden en soms lukt dat.
Dan leg ik dat vaak in een bakje en haal het er uit als ik het weer nodig heb.

miep1979: Gefeliciteerd!! :))

jeetje :) ik vind het knap van je hoe je het doet :)
maar dat heb ik je al vaker gezegt :P

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:57

Hola!

Aantal bekenden van mij in dit topic :D . Ik ben helaas regelmatig ziek thuis, waaronder nu ook weer. Naja ben ook (33 weken) zwanger, dus vrees dat ik voorlopig wel uitgewerkt ben ook. Vanmorgen nog weer eens geprobeerd naar mijn werk te gaan, eind gekomen, maar onderweg: bloedheet, misselijk en overgeven, dus weer naar huis.

En ik voel me dus echt te slap voor iets. Booschappen doen is al de krachtsinspanning van de dag, in huis komt er ook niks uit mijn handen en wat iedereen al zegt: heel veel achter de computer....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:59

@Conny1964: een vriend van ons zegt altijd: "voor het feit dat hij werkt, hoeft niemand zich te schamen", dit met het oog op het dragen van bijvoorbeeld (vuile) werkkleding.
Ik snap niet dat er mensen zijn die op überhaupt op anderen neer kijken, maar dan ook nog om het werk dat hij/zij doet?
De meeste mensen met superbanen kan ik heel goed missen, maar als ze bijvoorbeeld de vuilnis niet komen ophalen e.d. dan heb ik toch echt een groot probleem. Respect voor eenieder die werk doet, misschien nog wel meer voor mensen die zwaarder/minder geliefd maar o zo noodzakelijk werk doen al dan niet van algemeen nut!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:00

Ik heb niet heel het topic gelezen en ben niet werkloos. maar ik zou denk ik zelf helemaal depri/chagie worden en me nutteloos voelen. Ik merk dat ik nu ik weer aan het werk ben sinds de feestdagen mezelf alweer beter voel dan dagen achter elkaar lummelen en bij elkaar op de lip zitten.

Maar ik vraag me af hoe mensen onder ons het doen die alleen een koophuis hebben, zonder partner....?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:05

@Miep: gefeliciteerd. Super hoor. Toch snel gegaan!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:06

Ik heb een huurhuis, zonder partner + 2 paarden in volpension.
En ben sinds vorig jaar mei werkloos (in de tussentijd nog wel tijdelijk een baantje gehad van 7 weken).
Tis heel erg letten op wat je uitgeeft. Behalve aan boodschappen en écht noodzakelijke dingen en de paarden, geef ik verder niks uit.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:08

Ik heb ook altijd het idee dat ik maar heel kort uitkering zou krijgen omdat ik sindsmijn studie nog maar 3,5 jaar werk. Ik kom nu met mijn teruggave vd belasting wel rond maar anders niet...en dat valt toch weg als je een uitkering krijgt + dat je maar 70% krijgt??

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:12

Je krijgt ook belastingteruggave als je niet werkt hoor.
Als je onder een bepaald bedrag verdiend/krijgt, dan krijg je geld terug van de Belastingdienst.
Ik heb maar 3 maanden WW gehad. En nu alweer een tijd in de bijstand.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:14

De bijstand is toch nog erger? Dan zou je je huis moeten verkopen lijkt me...

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:15

Bijstand is inderdaad weer een stuk minder dan de WW.
Dat zou inderdaad niet uitkunnen als je een koophuis hebt. Of je moet een hele hoop spaargeld achter de hand hebben.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:20

LiVetime schreef:
Bijstand is inderdaad weer een stuk minder dan de WW.
Dat zou inderdaad niet uitkunnen als je een koophuis hebt. Of je moet een hele hoop spaargeld achter de hand hebben.

bij ons is het zo,als je dat hebt,dat je dan geen bijstand kunt krijgen,dan moet je eerst je spaargeld opgebruiken ;)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:22

Ja oke, maar met een hele hoop spaargeld had ik óók geen bijstand gekregen hoor ;) Ik zat net op t randje.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:27

Ik ben ook hele dagen thuis en verveel me ook redelijk veel.
Zeker nu met die gladheid kan ik niks met de paardjes doen.
Maar goed ik volg het ook even hier.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:35

Zo heel het topic doorgelezen :P
Ben daan 19jr werkloos en ook opleidingloos
Gelukkig krijg ik elke maand van mn vader geld en zorgtoeslag en daar kan ik het prima van doen :)

Kwa verveling valt het wel mee bij mij heb sinds gister een verzorgpoon voor 2x pw en kijk overdag veel tv ga is naar de stad met een vriendin of met de hond wandelen
Laatst bijgewerkt door shilady op 05-01-10 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:35

Wat misschien wel een tijdelijke oplossing is als je iets te doen zoekt, is om eens goed op te ruimen.
Mijn vader is al twee maanden thuis van zijn werk (overspannen achtig) en hij vermaakt zich met de zolder/schuur opruimen, en de die weg kan boel op marktplaats zetten. Dus er worden overal foto's van gemaakt, advertentieteksten geschreven, pakjes gemaakt, naar de post gebracht etc. Het is geen bezigheid voor elke dag de hele dag, maar wel voor een paar uurtjes. Bijkomend voordeel is dat je er wat extra geld en een opgeruimd huis aan over houd.

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:43

ik heb een wah jong. en heb sinds kort een baan als vrijwilligers op een rusthuis voor manegepaarden in dalmsholte. geen verschil in rang oid. het zijn allemaal vrijwilligers, dus voor mij ideaal. en supergaaf om te doen!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:43

@Blijheid: inderdaad, dat doe ik ook regelmatig, alleen raak ik zo langzamerhand wel door mijn "voorraad" heen. Ik ga zelfs wel eens naar rommelmarkten en verkoop dat dan weer door op Marktplaats. Alleen zijn er nu geen rommelmarkten.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:51

Vind de tip om heel het huis onder handen te nemen ook er goed!
zo is het lekker opgeruimd en verdien je idd nog een centje ook :D