Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:52

MarcoBorsato schreef:
... Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij het feit dat je niet voor je kind wilt betalen

Hoezoo hij is de vader toch niet? (of lees ik het nou fout)
En ook het feit dat hij meer van zijn paard houdt dan van het kind vindt ik ook niet raar.
Ik geef hem juist gelijk.

Biancaa hoezoo snijdt hij zichzelf in de vingers met dat hij geen recht heeft op omgang met het kind want zoals ik het lees is hijn niet dol op het kind en heeft hij ook geen behoefte om vader te spelen over het kind. (Ts verbeter me al ik het fout heb hoor)

Zucht al die moeders met hun raare moedergevoelens hier de wereld wordt echt gestoord.

Penp die opmerking vindt ik echt op stront slaan jammer voor die mensen die kinderen willen maar niet kunnen maar er zijn ook nog altijd mensen die geen kinderen willen en als die er dan toch komen zijn die mensen totaal niet verplicht om van hun kind te gaan houden of er dingen mee te doen.

Overgens TS je bent op papier niet de vader dus er is geen wet die jou verplicht te betalen.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:57

juist russel...

@TS heel veel sterkte hoor! Ik weet heel goed hoe frustrerend het is om in zo'n situatie te zitten (al was bij ons het kind dan wel erkend). Zoek gewoon hulp bij een advocaat en kijk wat hij kan doen. succes in ieder geval!

@moontje, er staat toch echt duidelijk in zijn eerste post dat hij er alles aan deed om wat met het kind te doen, maar dat mocht niet van moeders. Dat hij nu na alle problemen de moed heeft laten zakken, kan ik me heel goed voorstellen. Zij WIL hem niet als vader, dus als zij hem geen plichten wilt geven, moet zij ook geen rechten vragen (dus geld) zij heeft ook haar benen wijdt gehouden, dus hij is niet de enige schuldige, dat zij hem daarna niet meer in haar leven wilt en hem geen kans geeft om bij het kind te zijn en dus een band op te bouwen, moet ze dan maar zelf dragen...

PenP ik wil ook graag een kindje met mijn nieuwe man, we zijn al meer dan een jaar bezig. Dat wil niet zeggen dat TS niets meer om zijn kind geeft, zijn ex geeft hem geen keus (en dat ken ik dus al te goed met de ex van mijn man)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:58

Biancaa schreef:
juist russel...

@TS heel veel sterkte hoor! Ik weet heel goed hoe frustrerend het is om in zo'n situatie te zitten (al was bij ons het kind dan wel erkend). Zoek gewoon hulp bij een advocaat en kijk wat hij kan doen. succes in ieder geval!

@moontje, er staat toch echt duidelijk in zijn eerste post dat hij er alles aan deed om wat met het kind te doen, maar dat mocht niet van moeders. Dat hij nu na alle problemen de moed heeft laten zakken, kan ik me heel goed voorstellen. Zij WIL hem niet als vader, dus als zij hem geen plichten wilt geven, moet zij ook geen rechten vragen (dus geld) zij heeft ook haar benen wijdt gehouden, dus hij is niet de enige schuldige, dat zij hem daarna niet meer in haar leven wilt en hem geen kans geeft om bij het kind te zijn en dus een band op te bouwen, moet ze dan maar zelf dragen...

PenP ik wil ook graag een kindje met mijn nieuwe man, we zijn al meer dan een jaar bezig. Dat wil niet zeggen dat TS niets meer om zijn kind geeft, zijn ex geeft hem geen keus (en dat ken ik dus al te goed met de ex van mijn man)

Ik haal eerlijk uit het bericht dat hij niks met het kind wil doen maar van de ex moet

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:01

Moontje1991 schreef:
Ik haal eerlijk uit het bericht dat hij niks met het kind wil doen maar van de ex moet

nee hoor, hij heeft vaker gevraagt of hij kon helpen én aan het eind zegt hij dat hij het kind wel zal missen door deze beslissing... (relatie uit)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:01

Pharagirl heeft al verschillende malen gequoted dat hij wilde helpen en meerdere malen heeft gevraagd of hij mocht helpen en dat zij dit niet wilde. Als hij dan uiteindelijk het kind eens in zijn handen kreeg, dan moest hij het zelf maar uitzoeken.

Nou mijn (ex)man van toen 37 wist niet eens wat hij met zo'n kleine frummel aan moest en die had zelfs hulp van de kraamhulp en het ziekenhuis, hoe moet een 21-jarige die 1 keer per dag langs (mag) kom(en) dit dan allemaal weten? Ze hadden gewoon hulp moeten krijgen van MW of de kinderbescherming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:03

De ouders lees je niet..zijn moeder misschien? Vraag mij af hoe oud de moeder is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:06

PenP schreef:
Oef wat heb ik een moeite met dergelijke berichten! Mensen die graag een kindje willen is het niet gegund en jij gaat zo met je kind om! Sorry, in wat voor situatie je ook zit, ik kan er geen begrip voor opbrengen.

Ik zou ook meer om mijn paard geven als ik mijn kind amper mocht zien van mijn vriendin..Lees z'n openingspost maar eens goed. Hij biedt haar hulp aan, maar die neemt zij niet aan. En als ze dit wel doet, dan krijgt hij het kind in z'n handen geduwd en moet ie zich maar redden.

Oef, wat heb ik een moeite met dergelijke berichten!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:06

kensha schreef:
Al een lange tijd hadden we al een continue discussie van waarom ik telkens niks met mijn eige kind deed (baby is nog maar 3 maanden oud)

Ook was ze er niet echt mee eens van dat ik naar mijn paard mocht(zo kwam het bij mij over)
En dan vindt zij het gek ik meer van mijn paard dan mijn eige kind houd.
Zelf werd er in het begin gezegt om puur mijn paard te verkopen.......... om dan meer bij het kind te zijn.

Uit dit stukje vatte ik dat op.
Bovenste zin zij is boos dat hij niet genoeg met het kind doorbrengt en daaronder zij zegt dat hij zijn paard moet verkopen om meer bij het kind te zijn.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:07

hij geeft niet perse meer om zijn paard, daar haalt hij zijn kracht en energie vandaan om door te gaan met zijn leven. Tuurlijk mist hij zijn kind, alleen krijgt hij geen kans om dit te laten zien. Daarom "geeft" hij nu meer om zijn paard...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:10

kensha schreef:
Naja vandaag is er een knoop van een best lang durige relatie doorgehakt.

Wanneer ik er ben en een hoop vraagt van moet ik je helpen met dit en dat is de antwoord vrijwel altijd nee gebleken maar werd wel verwacht ik in 1 keer alles met hem kon doen wanneer ik hem in mijn handen had.
Op gegeven moment stopte ik het ook maar ermee te vragen.
De laatse week heb ik hem niet eens in mijn hand gekregen het lijk wel ik er om moet smeken hem te kunen krijgen. Maja als ik dat zou doen wordt het blijkbaar in 1 keer naar mij gegeven van zoek het maar uit.(ook al eerder gebeurd)

Hier staat toch echt duidelijk dat hij meerdere malen vroeg om wat te doen en moeders niet wilde... Eens geef je het op!

Citaat:
Dit moest ik uit mijn hart typen en ik zal natuurlijk mijn kind missen .

En dat hij zijn kind dus zal missen, maar verder moet gaan met zijn leven

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:39

Biancaa schreef:
kensha schreef:
Naja vandaag is er een knoop van een best lang durige relatie doorgehakt.

Wanneer ik er ben en een hoop vraagt van moet ik je helpen met dit en dat is de antwoord vrijwel altijd nee gebleken maar werd wel verwacht ik in 1 keer alles met hem kon doen wanneer ik hem in mijn handen had.
Op gegeven moment stopte ik het ook maar ermee te vragen.
De laatse week heb ik hem niet eens in mijn hand gekregen het lijk wel ik er om moet smeken hem te kunen krijgen. Maja als ik dat zou doen wordt het blijkbaar in 1 keer naar mij gegeven van zoek het maar uit.(ook al eerder gebeurd)

Hier staat toch echt duidelijk dat hij meerdere malen vroeg om wat te doen en moeders niet wilde... Eens geef je het op!

Én dat hij het kind soms wel kreeg, maar dan geen ondersteuning kreeg! Dat is voor mij een indicatie dat de moeder ook gewoon geen flauw idee heeft hoe om te gaan met deze situatie! Uiteraard heeft de ts geen flauw idee hoe met een kind om te gaan, maar zijn exvriendin valt niet te verwijten dat ze niet weet hoe met een nieuwe vader om te gaan! Dit is voor beide heel moeilijk, ik zie niet in waarom de moeder meer schuld heeft dan de vader in dit geval..

Nogmaals, ik pleit voor hulp en begeleiding vanuit de professionele hoek. Er zijn genoeg instanties om jonge gezinnen te begeleiden, je moet ze alleen even zoeken en om hulp durven vragen (en uiteraard is dat ook een heel moeilijk punt. Je zult over je eigen 'trots' heen moeten stappen om hulp te vragen en dat doet niemand graag!)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 17:43

Wij hebben met elkaar gesproken.

Morgen gaan wij gezamelijk wat regels opstellen voornamelijk met haar familie en mij.
Zij geeft toe dat ze niet wilde mijn kind bij mij kwam maar meer omdat ze bang was het fout zou gaan en daarom meer naar familie overdroeg.
Dit straalde ook toen negatief door haar eige familie heen dat ik niks met mijn kind deed.
(dit omdat ik vrijwel geen ervaring met babies heb)
Dat zij dit niet eerder toegaf in eerdere discussies is toch maar de vraag.
(misschien angst om antwoord?)

Ik heb besloten haar 1 kans te geven om alles goed recht te zetten voornamelijk het ook om mijn kind gaat.
(en om de regels aan de houden)

Ze zal ook ermee stoppen met het zeggen om mijn paard te verkopen en na blijke gaat zij zelf op zoek naar part-time baan om toch wat meer mee te betalen en ik minder hoeft te betalen.

Joyce_

Re: Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:45

Ah, wat super goed! Vind het knap dat je alsnog gepraat hebt met haar, dát is volwassen gedrag!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:45

Myukii schreef:
Dit is voor beide heel moeilijk, ik zie niet in waarom de moeder meer schuld heeft dan de vader in dit geval..

Ik denk dat de fam van de moeder waar zij bij woont een grote rol speelt voor de vader.....
schuld is denk ik niet het juiste woord.

Kan me voorstellen dat het moeilijk is voor beide en dus zeker ook voor de vader die hier door sommige "de grond wordt ingeboord" .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:46

Super dat je eruit bent gekomen, hopelijk gaat het goed!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:47

super!!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:52

Super dat jullie gepraat hebben en proberen tot een oplossing te komen!!
Erg fijn dat jullie regels gaan opstellen hopelijk, schaft dat meer duidelijkheid voor iedereen zowel voor jou en je vriendin als je schoonouders..

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:59

Fijn dat jullie gepraat hebben! Ik hoop dat jullie anders ook hulp zoeken bij maatschappelijk werk (of dat je dat in ieder geval voorsteld, ga even langs de huisarts om dit te bespreken)

@myukii ik geef ook moeder niet de schuld, ik heb zelf ook gezegd dat ze hulp moeten zoeken. Ik zeg alleen dat als moeder hem niet als vader wil erkennen, zij ook niet om geld moet gaan roepen ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:10

Fijn dat jullie hebben gesproken met elkaar!
Misschien is het een idee om bijvoorbeeld elke zaterdag sowiewo iets leuks te doen als gezinnetje zodat jullie meer naar elkaar toe groeien?

Of neem je kind en je vriendin een dagje mee naar je paard kunnen jullie met zn 3e genieten van jou paard..

Probeer het goed te combineren, Maak tijd voor hun en anders om natuurlijk ook.
Zet alles duidelijk op papier.

Maar vergeet niet dat je ook moet genieten met zn 3e en niet alles te zakelijk te gaan doen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:33

Ben blij om te lezen, dat je met de moeder van je kindje hebt gepraat.

En na dit lezen ziet het er al stukje positiever uit, hopelijk kunnen jullie deze positiviteit voortzetten bij de opvoeding van jullie kindje.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:15

Moontje1991 schreef:
MarcoBorsato schreef:
... Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij het feit dat je niet voor je kind wilt betalen

Hoezoo hij is de vader toch niet? (of lees ik het nou fout)
En ook het feit dat hij meer van zijn paard houdt dan van het kind vindt ik ook niet raar.
Ik geef hem juist gelijk.

Biancaa hoezoo snijdt hij zichzelf in de vingers met dat hij geen recht heeft op omgang met het kind want zoals ik het lees is hijn niet dol op het kind en heeft hij ook geen behoefte om vader te spelen over het kind. (Ts verbeter me al ik het fout heb hoor)

Zucht al die moeders met hun raare moedergevoelens hier de wereld wordt echt gestoord.

Penp die opmerking vindt ik echt op stront slaan jammer voor die mensen die kinderen willen maar niet kunnen maar er zijn ook nog altijd mensen die geen kinderen willen en als die er dan toch komen zijn die mensen totaal niet verplicht om van hun kind te gaan houden of er dingen mee te doen.

Overgens TS je bent op papier niet de vader dus er is geen wet die jou verplicht te betalen.

Beter lezen. Het is wel zijn kind.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:25

fijn dat je haar nog een kans geeft.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:35

wil je een eerlijk antwoord.. hier is ie dan.
peroonlijk vind ik je een lafaard! je eigen kind. je moet wel gevoelloos zijn, wil je voor zo'n klein afhankelijk kindje geen alimentatie betalen.
Ik vind het ronduit schandalig!
Tuurlijk is het fijn voor je paard dat je hem niet in de steek laat.
Je ex zou je op moeten geven voor HELP mijn man heeft een hobby.
Jij moet echt een keer vol met je neus op de feiten worden gedrukt.
Absolute schande dat je je ex laat zitten met zo'n klein kindje -:(-

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:38

kensha schreef:
Wij hebben met elkaar gesproken.

Morgen gaan wij gezamelijk wat regels opstellen voornamelijk met haar familie en mij.
Zij geeft toe dat ze niet wilde mijn kind bij mij kwam maar meer omdat ze bang was het fout zou gaan en daarom meer naar familie overdroeg.
Dit straalde ook toen negatief door haar eige familie heen dat ik niks met mijn kind deed.
(dit omdat ik vrijwel geen ervaring met babies heb)
Dat zij dit niet eerder toegaf in eerdere discussies is toch maar de vraag.
(misschien angst om antwoord?)

Ik heb besloten haar 1 kans te geven om alles goed recht te zetten voornamelijk het ook om mijn kind gaat.
(en om de regels aan de houden)

Ze zal ook ermee stoppen met het zeggen om mijn paard te verkopen en na blijke gaat zij zelf op zoek naar part-time baan om toch wat meer mee te betalen en ik minder hoeft te betalen.

Lees nu dit,
Goed van jullie dat er gepraat is.
Wel vind ik deze tekst heel erg naar haar toe neigen. Zij mag dit niet zeggen, ik geef haar nog 1 kans.
Kijk ook even naar je zelf oke.

Als jullie van beide kanten alles goed bekijken dan hoop ik echt dat het voor de situatie van jullie kindje een stuk beter zal gaan.
sterkte en succes

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:55

sax89 schreef:
Absolute schande dat je je ex laat zitten met zo'n klein kindje -:(-

Misschien toch eerst even lezen?
Zijn vriendin wilde hem niet als vader van de baby erkennen en hij mocht af en toe langskomen en dan nauwelijks met de baby bezig zijn.

Hoezo laat hij zijn ex zitten?