OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:55

TurdusMerula schreef:
Per vervoersmiddel, dacht ik toch ook...

jeetje... das ook niet handig nee :\ Ik dacht als je je eerste vervoermiddel binnenkomt check je in, en als je op je bestemming bent check je uit :P Maar niet dus :')

TurdusMerula

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:58

Die naar Antwerpen vind ik ook wel een goede, hoe moet je dat doen?
Je kaartje van te voren halen met een gewijzigde bestemming, en dan ff snel uitchecken als je trein stopt op het station?! :')

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:38

Ik las net wat leuks in de volkskrant. Er zijn automaten die vastlopen of zoiets waardoor je veel te veel voor je reis betaald. 4 mensen hadden daarover een klacht ingediend maar het gebeurt waarschijnlijk veel vaker omdat de meesten niet weten hoeveel de reis hoort te kosten of niet eens op de automaat kijken naar het afgeschreven bedrag.
Geweldig weer.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:40

Wat denk je als de stroom op een station uitvalt. Dan is 't helemaal feest natuurlijk :')

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:45

haha, kortom.. ik denk niet dat de ov chip lang blijft leven :+

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:02

*Springt een gat in de lucht*

Fijn om te lezen dat meer mensen
* er niks van snappen
* het een omslachtig systeem vinden
* de informatie omtrant de OV-Chipkaart erg vaag vinden

Ik heb in ieder geval al een OV-chipkaart thuis liggen, al een hele tijd. Geactiveerd heb ik hem nog niet, moet nog eens ff bekijken hoe dat allemaal in z'n werk gaat.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:16

Ik zit ook nog met een ander probleem. Ik heb namelijk ook in de krant gelezen dat als je naast zo'n paal staat of er langs loopt je ook 'ongemerkt' in- of uitgecheckt kunt worden. Natuurlijk ontzettend vervelend dat je dan te veel betaald of 'illegaal' reist, maar op de meeste stations waarschijnlijk nog wel te vermijden. De bus die ik elke ochtend neem zit echter altijd propvol. Als ik naast zo'n paal sta, kan ik nergens heen. Zit de kans er dan in dat ik hele tijd in- en uitgecheckt wordt zonder dat ik dat wil?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:25

Lijkt me stug ML, ze zullen toch wel íets getest hebben van te voren? En anders valt dat sowieso wel op...

Gaan ze nu trouwens die poortjes op de stations ook invoeren? Dus dat je zo een poortje doormoet voordat je het station uberhaupt in kunt...

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:31

Wat ik ook niet helemaal snap... Ik reis venlo-nijmegen en venlo-eindhoven. Aangezien daar niet van die poortjes staan zie ik niet waarom ik me zou in en uitchecken. Ik heb gewoon een OV-kaart dus waarom al die extra moeite. Ik zie het al helemaal voor me dat je 30 min langer kwijt bent, omdat er maar 1 zo'n paal staat voor 100derden reizigers. Hoe kunnen ze trouwens controleren of je je ingecheckt hebt?

In Adam en Rdam hebben ze allemaal van die poortjes staan, oke prima geen probleem maar daar hoef je ook niet te wachten totdat iedereen in/uit gecheckt is.

Ik denk dat het 1 grote chaos gaat worden op bv EHV waar je maar 1 zo'n ding hebt ;)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:33

zou best kunnen hoor MonaLieske. Ik heb ook gezien dat mensen hem in hun jas laten of tas en erdoorheen laten scannen.. maar je hoort wel altijd een bliebje als ie dat doet dus dan merk je het wel denk ik?
Verder weet ik het ook niet.. rotsysteem... pff..

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:34

lucifertje schreef:
Wat ik ook niet helemaal snap... Ik reis venlo-nijmegen en venlo-eindhoven. Aangezien daar niet van die poortjes staan zie ik niet waarom ik me zou in en uitchecken. Ik heb gewoon een OV-kaart dus waarom al die extra moeite. Ik zie het al helemaal voor me dat je 30 min langer kwijt bent, omdat er maar 1 zo'n paal staat voor 100derden reizigers. Hoe kunnen ze trouwens controleren of je je ingecheckt hebt?

In Adam en Rdam hebben ze allemaal van die poortjes staan, oke prima geen probleem maar daar hoef je ook niet te wachten totdat iedereen in/uit gecheckt is.

Ik denk dat het 1 grote chaos gaat worden op bv EHV waar je maar 1 zo'n ding hebt ;)

ja inderdaad.. of ze moeten nog tachtig extra paaltjes gaan plaatsen..

Vraagje:
krijg je volgend jaar ook gewoon een 2e ov jaar kaart?? Of alleen die chip?

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:38

Je hoort inderdaad een piepje of iets dergelijks en er komt een melding op het scherm. Maar dan sta je daar dus de hele reis: bliebbliebbliebbliebbliebblieb. :')

Volgens mij krijg je geen papieren kaart meer.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:40

hihi inderdaad!! We zouden eigenlijk dit topic rechtstreeks naar het *ben ff de naam kwijt voor al die ov toestanden .e.d* :P Kijken hoe ze al onze vraagjes beantwoorden.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:42

Volgens mij krijg je alleen je chip ;)
Ik vind het niet erg dat ze de chip invoeren, maar je moet niet de reizigers vergeten die een langere wachttijd hebben.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:43

@ML, ik heb dat idd ook gelezen en volgens mij is dat nog een probleempje wat ze op moeten lossen 8-)
@TM, ik geloof dat die poortjes alleen maar op grote stations komen en niet op de kleintjes.
@lucifertje, dat vraag ik me idd ook af, wat het nut van het in/uitchecken is als je OV-kaart hebt. Ik neem aan dat het controleren wel via de streepjescode gaat?
@Em_p, ik heb nog geen OV jaarkaart moeten ophalen, en dat moest altijd in dec., dus ik neem aan dat we die ook niet meer krijgen.

ik vind het jammer dat ze een systeem invoeren dat nog lang niet waterdicht is naar mijn gevoel.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:43

lucifertje schreef:
Hoe kunnen ze trouwens controleren of je je ingecheckt hebt?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Misschien via de gegevens via de ib-groep ofzo? Dat ze zien hoe vaak je eigenlijk nu met het openbaar vervoer reist. Ze zullen er vast wel iets op gevonden hebben, anders deden ze het niet maar heb geen idee hoe!....

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:45

Dat zou ik raar vinden als ze dat via de ib-groep zouden kunnen traceren...die kunnen toch niet weten hoevaak jij per OV moet reizen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:46

Tja ik zeg ook maar wat hoor, heb geen idee hoe dat precies werkt :+. Een voorbeeld ;).

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:48

Ik denk een bliep apparaat onder de conducteurs...haha! Zou niet weten hoe ze het anders moesten controleren. Maar er is mij idd ook nog heeeeeeeeeeeeeeel veel onduidelijk over die kaart en ik moet er toch nog een half jaar mee reizen!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:54

wat heeft het dan voor nut als de conducteurs een blieb apparaat hebben :P kunnen ze net zo goed weer een knip apparaat hebben toch ? :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:54

Tsja, die poortjes staan hier al maandenlang, ongebruikt...
Ze willen van Leiden CS een 'wereldstation' ofzo maken, dus een place-to-be...
Gaat handig worden met die poortjes... :')

"Goedemiddag, mag ik uw chipkaart even afbliepen alstublieft?" :')

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:56

Whaha wat een gedoe ook, poortjes waar je zelf moet blieben en conducteurs die evengoed even langs moeten komen blieben. Wordt nog gezellig, ik hoef zelf ook nog maar een half jaar met de OV-chip te reizen, maar als het goed is bestaat het systeem daarna ook nog. Ach ik laat het allemaal maar op me af komen, zo moeilijk zal het wel niet zijn....denk ik :P

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:57

Welnee, we krijgen straks gewoon een bliebende robot die langs komt blieben om onze bliebkaartjes af te blieben ;)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:59

owhja we moeten natuurlijk wel met de tijd meegaan

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:00

ja..maar dan zou ik het nut al HELEMAAL niet snappen aangezien dan alle conducteurs hun baantje verliezen :P Dat kan toch niet de bedoeling van het o zo handige systeem zijn :)