Wat is een leuke eerste auto?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Re: Wat is een leuke eerste auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 17:56

Dus kan nog steeds ideen gebruiken. Heb gehoord van die man vd lancia (bleek toch een beetje een handelaar) dat fiat en alfa ook wat zwaarder koppelen. Dus denk niet dat ik die kant op ga zoeken.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:59

ik vind fiat juist wel meevallen.
tja zelf ben ik voor VW e.d. gewoon auto's die goed megaan ;)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:05

let wel op bij vw. die koppeling zit heel diep. en om nou te zeggen dat ze heel licht koppelen vind ik ook een beetje tegenvallen. probleem wat ik dus heb met mijn polo is dat die koppeling dus diep zit en ook best lang is, zit ik veel te dicht op het stuur. dit had ik trouwens met elke vw die ik gereden heb. verder rijdt ik regelmatig in de auto van mijn vader(mazda 5 uit 07) en die rijdt zo ontzettend fantastisch. maar dat is niet echt een beginnersauto :P

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:07

Jep, een VW polo ofzo is echt wel een tof autootje, onderdelen zijn zat te verkrijgen en goedkoop! VW heeft idd wel het 'probleem' dat de pedalen wat verder naar achteren zitten, maar dat went echt heel snel hoor :) .

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:13

ja het wend inderdaad heel snel maar kan voor sommige als nadeel beschouwd worden. verder is het een topautootje!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:00

De pedalen zitten idd "ver weg" bij de VW en ik heb dan ook nog eens een sportuitvoering (heb nog originele recaro sportstoelen erin zitten), waardoor je zowat in je auto ligt en nu is mijn probleem al een eeuwigheid dat ik slecht kan schakelen, moet echt een stukje naar voren komen uit mn stoel als ik moet schakelen, omdat mn arm niet lang genoeg is om goed bij de pook te komen, haha. Maar het went hoor ;) K heb gewoon te lange benen en te stijve armen. ;)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:07

heb ook 2 vw's gereden met recaro sportstoelen maar toch vond ik het niet veel verschil maken. ik heb de stoelen sowieso vrij rechtop staan omdat ik rugpatient ben. ook heb ik de stoelen op hun allerhoogst staan. wel een stom gezicht in een sportauto moet ik zeggen hoor :+

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:11

ik heb eigenlijk nergens last van , maar komt ook omdat ik zelf vrij lange benen heb :+ dus zowiezo al verder achterin een auto zit.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 17:18

Is dat alleen bij de oude modellen van vw? Want heb ook een tijdje gelest in een vw golf en daar dus nooit wat van gemerkt maar had toen ook nog geen vergelijkingsmateriaal. Maar vw zijn niet zo zuinig of wel?

Vandaag in de auto van mijn moeder gereden. Reed wel erg fijn. Is een citroen zx station uit 97 met stuurbekrachtiging. In vergelijking met de auto van mijn pa. Een daihatsu cuore zonder stuurbekrachting is dat dan toch een verademing.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 19:51

Iedereeen trouwens ook een hele fijne kerst en alvast een gelukkig 2010!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:58

@Lianne: ik kan de stoelen niet op het allerhoogst zetten, want dan zitten mn benen klem onder het stuur, haha.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:07

Afbeelding
De eerste auto van mijn dochter , omdat het een automaat is , gaan we de eerste tijd ruilen , (met mijn toyota starlet)

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:15

Heb sinds deze week mijn Peugeot'tje 107! Hij doet het prima! Hij heeft me van Nederland naar Parijs gebracht van de week ;)
Ik denk een leuke beginnersauto :D Voor mij in ieder geval wel.

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:19

daihatsu cuore; liefst de nieuwste versie, je betaalt geen wegenbelasting omdat ie zo zuinig is en als je écht je best doet, kun je 1 op 23 rijden (mij nog nooit helemaal gelukt :P )

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:38

Daihatsu cuore, hier het oude model, erg fijne auto, en goedkoop in wegenbelasting en erg zuinig!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:42

Suzuki alto's zijn fijne autotje's en gaan lang mee :)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 16:56

Mijn ouders hebben een daihatsu cuore nieuw model wel leuk autotje inderdaad. Heb ook een ouder model op internet gezien met half leder interieur etc wel erg leuk

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:09

een peugot is ook wel een leuk beginnersauto'tje.
Die staan er ook wel genoeg op MP onder de €2000,-

Verder een leuke VW tegengekomen
http://link.marktplaats.nl/298986979

Als ik je 1 tip mag geven.
Kies niet de dikste auto's uit want je betaald je scheel aan de verzekering.
Onze auto zou mij 65,- per maand aan verzekering kosten.
Voor m'n vriend is het 19,- per maand.

Dit vindt ik echt een gave kleur! :P
http://link.marktplaats.nl/307203801
De auto lijkt goed onderhouden te zijn, en onlangs is de distributieriem vervangen + de remmerij. en dat zijn dure onderhoudswerkzaamheden!
Bij ons in de buurt stond zo'n auto 4 jaar geleden voor 7000,- te koop, dat was me toen een beetje teveel van het goede.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 17:26

Die laatste is erg gaaf!! Jammer dat hij wat meer kost. Mijn budget ligt op dit moment eigenlijk tot 1500 euro. Maar zoiets komt zeker wel in aanmerking.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:30

als je even verder zoekt op VW, dan kom je precies zo'n zelfde auto tegen voor zo'n 1600,-

Bedenk je wel dat het vervangen van een distributieriem bij de garage al gauw 1000,- gaat kosten.
nieuwe remblokken + schijven zijn zo'n 400,-
4 nieuwe (goede banden) 250,-

En ga zo maar door.
Bekijk een auto dus heel kritisch.
Neem ook vooral het lijstje van deze auto mee wat er allemaal aan vernieuwd is, want dat waren allemaal vrij prijzige ''ingrepen''.

Een distributeriem moet afhanekelijk van type iedere 60.000 - 90.000 km vervangen worden.
Als je de motorkap opent dan staat er bijna altijd wel een sticker bij hoeveel km dit is gebeurd.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 17:45

Oke thanks!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:50

Het is zowieso altijd heel erg moeilijk om een eerlijk beeld van een auto te krijgen. De verkoper weet niet altijd wat er mis is en zal, als er veel mis is, hier waarschijnlijk ook niets over zeggen...

Toen ik mijn auto kocht had ik mijn vriend mee, die was toen al een jaar of 8 werkzaam als automonteur en mijn vader en buurman hadden meegekeken. Ook beiden zeer actief bezig met auto's en boten. Maar niemand had kunnen raden hoeveel werk deze auto nog met zich mee zou brengen... Ik heb hem gelukkig voor een prikkie gekocht, maar eigenlijk was dat nog teveel. Met het geluk van een handige vriend (lekker goedkoop aan onderdelen komen en gratis reparatie) heeft het me niet al teveel gekost om de auto helemaal op te lappen en heb ik er nu heel veel plezier van. Zoveel plezier zelfs dat ik nu graag in mijn auto investeer (zoals een nieuwe linnen kap) en ik hoop dat ik mn auto'tje dus in de toekomst voor een mooie prijs kan verkopen!

Maarja, houd er dus wel rekening mee dat als je een auto koopt, hij op het oog oke kan zijn, maar dat je binnen no-time voor verrassingen kan komen te staan. Dus houd een paar honderd euro achter de hand voor onvoorziene reparaties!

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:02

annastasia schreef:
als je even verder zoekt op VW, dan kom je precies zo'n zelfde auto tegen voor zo'n 1600,-

Bedenk je wel dat het vervangen van een distributieriem bij de garage al gauw 1000,- gaat kosten.
nieuwe remblokken + schijven zijn zo'n 400,-
4 nieuwe (goede banden) 250,-

En ga zo maar door.
Bekijk een auto dus heel kritisch.
Neem ook vooral het lijstje van deze auto mee wat er allemaal aan vernieuwd is, want dat waren allemaal vrij prijzige ''ingrepen''.

Een distributeriem moet afhanekelijk van type iedere 60.000 - 90.000 km vervangen worden.
Als je de motorkap opent dan staat er bijna altijd wel een sticker bij hoeveel km dit is gebeurd.

ZO das dan wel een hele duren distributieriem hoor..
Ik heb de mijne dit jaar laten vervangen en dat koste me toen 400 euro..

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:07

Afbeelding

Dt is dus mijn allereerste racemonster:

Toyota Starlet Sport Edition uit 1998..
Ik heb hem nu 5 jaar en ben er helemaal weg van..
Heb zelf het één en ander eraan veranderd zoals lampen erop gezet, booskijkers enz..
Ik vind het een leuk wagentje als eerste auto..
Lopen ook best zuinig en zijn niet duur in wegenbelasting en verzekering..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:10

Tamara21 schreef:
ZO das dan wel een hele duren distributieriem hoor..
Ik heb de mijne dit jaar laten vervangen en dat koste me toen 400 euro..

Heb je er een originele riem op laten zetten of zit er een imitatie op?
Daar zit nl ook een groot verschil in.
scheelt je zo'n 20.000- 30.000 km wat ze het langer uithouden.
Wil je het goed doen dan neem je het spanrolelement + bijbehorende riempjes EN de waterpomp ook mee.