alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 17:48

Ja hoor, afgelopen dagen alleen geschaatst en alleen naar een museum geweest.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:11

Ik had gisteren naar een concert gewild, maar wat denk je? Stik vergeten! Komt door de stress van een nieuwe baan...

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 21:56

Nature93 schreef:
Als jullie een stedentrip mogen kiezen, waar ga je dan in je eentje heen?

Ik ben niet zo van de steden, maar als ik ooit alleen op vakantie zou gaan, zou ik met de trein gaan en dan naar Zwitserland. De Glacier Express, die door de bergen gaat richting Zermatt, staat nog altijd op mijn lijstje en mijn partner ziet dat eigenlijk niet zo zitten.
Dus wie weet.
Het landschap trekt aan je voorbij en je hoeft enkel te kijken en te genieten en het is nog aardig goed CO2 neutraal ook. 8-)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:01

Toevallig ga ik dat binnenkort doen, in mijn eentje met de trein door Zwitserland. Niet met de Glacier Express, maar met de nachttrein naar Zürich en dan door naar Liechtenstein en Oostenrijk. Lekker hoor, een beetje uit het raam kijken met fijne muziek in mijn oren <3

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:17

Naar de bioscoop, wandelen, sporten, het theater of uit eten doe ik allemaal prima in mijn eentje. Op vakantie is de laatste keer helaas niet zo bevallen en ik twijfel of ik dat nogmaals zal doen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:26

Wat is je er niet aan bevallen, Ineke?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:37

Ik heb moeite met heuvels ( vooral naar beneden ) en trappen zonder leuningen. Of andere dingen waarbij enigszins in balans kunnen blijven wel fijn is. Laat nou op de meeste vakantiebestemmingen dat voor komen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:42

Ah, dan kan ik me voorstellen dat het prettiger is om niet alleen te hoeven zijn :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:46

Ja, ik heb niet veel hulp nodig, maar om steeds vreemden te moeten vragen of ze mij een steuntje kunnen geven naar beneden is niet heel fijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 11:56

Ook met stokken? Ik vind het wel fijn lopen met een stok op ongelijke grond. (En mocht ik nog een keer gaan, dan overweeg ik er twee.) De decathlon heeft bv wel een aantal redelijk goedkope lichtgewicht die je ook kunt inschuiven of op kunt vouwen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:00

Ik ben nu alleen naar Engeland. Dus ook alleen gevlogen, hotel uitgezocht, taxi geregeld en dergelijk. Gister alleen naar een concert geweest. Daar was nog een meisje helemaal alleen dus samen opgetrokken. Vandaag nog wat in de omgeving kijken en dan morgen weer naar huis. Het is spannend. Maar wel uitdagend. En heb het prima naar mijn plezier!

Aankomende zomer ga ik alleen naar Canada voor 8 weken

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:11

Wat een leuk topic! Eerder deed ik best veel alleen. Ik had een bios abonnement waar ik veel gebruik van maakte, en dagjes sauna. Boek mee, heerlijk!

Inmiddels een stuk minder tijd en beval bijna van mijn dochtertje, wil wel kijken hoe ik dan toch nog dingen voor mezelf kan blijven inplannen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:47

Shadow0 schreef:
Ook met stokken? Ik vind het wel fijn lopen met een stok op ongelijke grond. (En mocht ik nog een keer gaan, dan overweeg ik er twee.) De decathlon heeft bv wel een aantal redelijk goedkope lichtgewicht die je ook kunt inschuiven of op kunt vouwen.

Toevallig zag ik vandaag een wat jongere vrouw (ik schatte haar hooguit een jaar of 40) met zo'n telescopische wandelstok een trap af gaan. Ik moest direct aan de post van Ineke denken en zie nu dat ik niet de enige ben met dat idee :o Maar je moet je er natuurlijk wel comfortabel bij voelen.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 04:43

Zijn er hier mensen wel eens alleen naar een concert gegaan?

Zit te denken om onverwachts naar Bring Me The Horizon dinsdag te gaan alleen vind t dood eng :')
paar jaar terug wel naar RAW/ Hardcore feesten geweest maar nooit alleen

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 07:09

ja ik, regelmatig! heb altijd een leuke tijd gehad, en vaak mensen ontmoet dus nooit echt alleen geweest.

Gewoon doen!

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 07:14

Ja gewoon doen!

Ik zag er ook enorm tegenop, het is me zo goed bevallen dat ik sindsdien regelmatig alleen ga :D

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 07:58

Ja gewoon doen!
Ik ging voorheen bijna altijd alleen naar concerten en vermaakte mij prima.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 08:11

Happy_Hippie schreef:

Zit te denken om onverwachts naar Bring Me The Horizon dinsdag te gaan alleen vind t dood eng :')

Als je het niet doet kom je nergens meer. Het lijkt wel alsof er tegenwoordig niks meer spontaan kan, alles moet gepland. Het voordeel van concerten is dat er altijd gelijkgestemden om je heen staan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 09:03

Ik ga ook graag alleen naar een concert, als het kan kies ik wel een zitplek, maar meestal ben ik zo'n beetje de eerste die wel aan het dansen is :') het zitten heeft meer de voorkeur omdat m'n rug niet zo best is en het is gewoon chiller dat je kan zitten voor het begint

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 09:19

Eerlijk gezegd doe ik bijna niet anders. Ik ga in principe alleen en koop dus ook meestal maar één kaartje. Voor sommige artiesten heb ik vaste concertmaatjes, maar vaak kom ik wel anderen tegen (bekenden of onbekenden) en vaak ook niet, en dan heb ik alsnog een toffe avond. Je komt toch voor de muziek en je staat daar met tig anderen die ook voor de muziek komen, dus lekker genieten zou ik zeggen **\O/**

Ik gooi deze er nog een keer in:

Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 09:23

Shadow0 schreef:

Op heuvels zou het misschien kunnen, op trappen ehm… Dat is gewoon heel spannend zonder leuning. Maar wie weet lukt het, ik ga er eens naar kijken bij de Decathlon, bedankt voor de tip :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 10:01

Happy_Hippie schreef:

Ik heb dat toevallig een paar weken geleden voor het eerst gedaan. Ondanks dat ik veel alleen doe zoals reizen, viel alleen naar een concert gaan mij wel tegen.
Maar aan de andere kant, als je echt graag dat concert wil zien, zou ik hem niet overslaan omdat je alleen moet, zie hier ook bokkers met positieve ervaringen, en je moet het toch een keer geprobeerd hebben om te weten of het wat voor je is. Dus ik zou zeggen doen :D

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 10:19

Wat viel je tegen Faelynn?

Ik ga echt vaak alleen naar een concert. In mei eindelijk naar pentatonix en na 3 keer verzetten. En nu heeft mijn moeder precies dan een reis geboekt. Die zou meegaan. Weer zo'n reden waarom alleen gaan beter is. Geen gedoe met een extra kaartje. Volgens ticketmaster kan ik dat geld terug krijgen door het kaartje te annuleren. Daar moet ik alleen nog wel achter aan.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 10:53

Ik ging in mijn uppie naar een concert en omdat iedereen die ik sprak dat cool vond en langer was dan ik werd ik steeds naar voren gelaten. Uiteindelijk stond ik tegen het podium aan en was ik helemaal blij en aan het dansen met allemaal vreemden. Was top!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 11:04

Happy_Hippie schreef:

Ben vrijdag alleen naar Black Veil Brides gegaan hier in Engeland. Super leuk!

Afbeelding

Gewoon doen! :D