'Jonge' Tienertjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:20

Jup hier meld zich iemand, met zo'n zusje, zit in de tweede....
Brugklas ging wel, maar daarna???
Ik snap niks van dat kind, iemand die het me uit kan leggen?

S'ochtends altijd net niet te laat komen, niet ontbijten, en waarom? Omdat ze gewoon echt, echt, een half uur in de badkamer staat!!!!!! En dan denk ik waarom, je bent echt niet lelijk maar met al die troep verpest je je huid, ze zit helemaal onder de puistjes.

Mijn passie is paarden, doe ik alles voor, begon met 1 verzorgpaard, ong. een jaar geleden, oké da's een beetje uit de klauwen gelopen, heb er nu drie. :+ School lijd daar wel onder, maar niet te veel. Make up boeit niet zo, als ik ga stappen enkel. (Eens in het half jaar ga ik er eens flink tegenaan.)
Kleding, ach wat ik zelf leuk en lekker vind. Naar school geen paardrijbroek, maar naar de stad ofzo wel hoor.

Maar esther... Ze kan best netjes rijden, kon zo een verzorgpaard krijgen, leuk beest. Mag altijd op de poown van mijn nichtje. Maar ze wil gewoon niet. Nee want weet je wat ze doet, tja niks eigenlijk.

Hele middag achter msn en hyves. Elkaar berichtjes sturen. Die en die naar het busstation brengen. Even naar die, dan even naar die. Muziek luisteren, want dit en dit luistert iederen en het is zo gaaf! (Vervang gaaf door vreemde uitdrukkingen die ik niet snap.)

Op school stoer doen, grote mond, slechte cijfers. Zich op laten jutten door klasgenootjes. Maar de rest let toch ook wel op, maar zij, zij leert niks zo.

Sinterklaas vieren op school. Wat moest ze kopen voor een klasgenoot, smirnoff ice (mix spul met 3 procent ofzo).
Wantja dat is alcohol, drinkt weg als limonade en is stoer dus.
(Geluk bij een ongeluk, iets sterkers lusten ze niet.)
Maar ze laat zich zo gek maken, dat ze mij gaat vragen om dat te kopen! Terwijl ze weet dat ze problemen gaat krijgen als ze dat doet, echt grote. (Vorig jaar hele hoop gezeik gehad over een playboy, kijk die vond ik nog wel grappig, mijn pa had het ding gekregen, en gezegd doe die er voor de gein maar bij voor die jongen.) Maar alcohol in de tweede is natuurlijk echt een stap te ver. Heb haar uiteindelijk een lege fles gegeven, maarja toen kwam het volgende. Ze had het over een soort appelcider (strongbow of iets in die trant) en dat wouden ze stiekem overgieten in normale flesjes. Want dat vonden ze lekker. :j
Geen flauw idee hoe het nou nog afgelopen is, wil het half en half niet weten....

Oja, en dansen. Bijna janken iedere zaterdagavond als ze niet mag, en ze wil tot 1 uur s'nachts, ze wil geld, maar ze is vorige week ook al niet naar de "party" geweest, en "iedereen" gaat.
En nu wil ze weer naar Gio ofzo, zo'n feest waar iedere idioot alcohol mee kan krijgen.....

Maarja dat is het dus gewoon, die mentaliteit van als je haar maar goed zit, de rest boeit niet, niks op willen bouwen ofzo, nee alleen maar jezelf willen bewijzen....
Ik snap het niet hoor. Laat mij maar stalletjes uitmesten, ben ik tenminste van de straat. :D

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:42

Het valt mij ook op.. Ik zit nu in 2Havo. De meeste bruggers kijken me met een arrogante smoel aan...
Niet alleen de meisjes, maar ook de jongens. Veel jongens die een arm om me heen slaan, in m'n kont knijpen, waar ik nijdig om kan worden, ik duw ze meteen weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:50

Bij hockey, zo'n jongetje van een jaar of 9/10; Jezus dit, jezus dat.
Nou serieus :oo Ik zei ook tegen hem; Hoe oud ben jij? En nu al vloeken? Jeetje.. :x.
Ik bedoel, ik vloek ook wel eens (niet heel vaak) maar eh, op die leeftijd..? :=

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:51

Rebeccaa schreef:
Nou serieus :oo Ik zei ook tegen hem; Hoe oud ben jij? En nu al vloeken? Jeetje.. :x.
Ik bedoel, ik vloek ook wel eens (niet heel vaak) maar eh, op die leeftijd..? :=

Inderdaad.. M'n zusje van 7 ook, rot dit rot dat... Nou dan zet ik d'r letterlijk buiten, nú al? :x
Gelukkig doet ze het de laatste weken niet meer, maar ze heeft het niet van iemand hier in huis, dat zeker niet .. Vast een vriendinnetje die het héel stoer vond

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:54

toen ik 11 was, speelde ik in de blubber bouwde ik hutten etc..
nu nog steeds gebruik ik geen make up en ben bijna 20 haha
en mijn leven bestond uit school & paarden..

ik vind belachelijk dat ouders ook zoveel toestaan bij die kleintjes(zo noem ik ze altijd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:54

Emilio_ schreef:
Rebeccaa schreef:

Inderdaad.. M'n zusje van 7 ook, rot dit rot dat... Nou dan zet ik d'r letterlijk buiten, nú al? :x
Gelukkig doet ze het de laatste weken niet meer, maar ze heeft het niet van iemand hier in huis, dat zeker niet .. Vast een vriendinnetje die het héel stoer vond

Ja inderdaad..
Ik verbeter jonge kinderen er ook gewoon mee hoor, ik zeg er gewoon wat van. Ik bedoel ben zelf niet gelovig, vloek zelf óok wel eens (niet bij kleintjes iig) maar tja.. :x

Emilio_

Re: 'Jonge' Tienertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:57

Inderdaad, ik ben ook niet gelovig, vloek wel eens, maar niet in het bijzijn van mijn zusje of andere uk's. Ik moet zeggen dat ik zaterdag de haren van mijn zusje gestijld heb, omdat ik bezig was en zij wou het ook graag, en wat mascara op, dat vind ze wel leuk, maar daarmee komt ze de deur niet uit, nu nog niet :n

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:19

ik ben zelf 13, en ik doe altijd alleen een beetje mascara op, en héél af en toe wat lipgloss.
dan zeggen sommige kinderen ook dat ik meer mascare op moet doen enzo, dan denk ik van ja daag! :z
ik ben jong ik heb nog genoeg jaren om make- up op te doen toch?
maar ik ken ook een paar kinderen, die in de brugklas gaan roken, en met k*nker schelden, omdat ze bang zijn om gepest te worden.. nouja daar doe ik niet aan mee tenminste! :P

zeggen ze ook nog dat ik/ zijzelf lelijk zijn zonder make- up... nouja je bent zoals je bent daar doe je niks aan.
maar gelukkig heb ik een paar vriendinnen die hun eigen pony's nog wél leuk vinden, zonder het een 'knol'' of schijtbeest te noemen. :P

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:59

Emilio_ schreef:
Het valt mij ook op.. Ik zit nu in 2Havo. De meeste bruggers kijken me met een arrogante smoel aan...
Niet alleen de meisjes, maar ook de jongens. Veel jongens die een arm om me heen slaan, in m'n kont knijpen, waar ik nijdig om kan worden, ik duw ze meteen weg..

Hihi, tweede klassers zijn ook nog gewoon onderbouw hoor. Vind bruggklassers een stuk leuker dan 2e klassers eigenlijk, pas weer een 2e klas jongen die zat te vloeken en te tieren op ''kankerbruggers''. Ventje is zelf net geen brugger meer. :(:) Verder valt het me ook wel op dat meiden steeds vroeger volwassen worden, zit nu zelf in de 6e en ben 18 jaar. Meisjes van 12 die idd op enorme hakken lopen en een plamuurlaag ophebben waar je bang van wordt. }:0 Nou geef ik best toe dat ik in de brugklas ook al wel wat mascara op had hoor, nu 6 jaar later trouwens nog steeds niet meer dan mascara, een lijntje onder mn ogen en met uitgaan eventueel nog lipgloss/oogschaduw.

Vind foundation sowieso zonde, de meeste van die jonge meiden verpesten heel hun huid ermee.. Ook het alcohol gebruik valt me wel op ja, als je uitgaat vind je rond een uur of 4 nog steeds meiden van 12/13? En dan strontbezopen tegen jongens aan gaan schuren. :Z Nou mag ik best veel van mn moeder, maar zelfs nu nog moet ik het niet proberen straalbezopen thuis te komen, dan krijg ik toch wel flinke ruzie met mams..

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:27

ik zal wel ook een van de enigen zijn geweest (sorry als het niet zo is) die nog nooit is uit gegaan, dus ook geen alcohol. mijn leven bestaat ook nog steeds uit paarden en school.
vroeger zeiden mensen altijd, in de pubertijd gaan die paarden wel over. dan krijg je meer interesses in jongens :Y)
uhu ik heb nog nooit verkering gehad :P haha

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 15:28

Dat zeiden ook veel mensen tegen mijn ouders,dat jongens belangrijker zouden worden dan paarden.
Tuurljk ben ik ooit eens echt verliefd geweest maar ach meer ook niet.
Ik heb niets tegen de onderbouw hoor,maar ik merk wel dat de meeste dan naar de 2de klas gaan en opeens heel erg stoer zijn.
Hoppa nog meer foundation etc.
Heb ook ooit eens meegemaakt dat meiden uit mijn klas gewoon een stijltang mee naar school namen,wilden ze in de les hun haren gaan doen.
Toen het ook nog niet mocht van de leraar waren ze harstikke boos op de leraar.
Uhm toen snapte ik het even niet meer. 8)7

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:49

Rebeccaa schreef:

even op dit verhaal terug te komen.

vorig jaar was ik stage aan het lopen en moest ik de kinderen naar school brengen.
was een kindje uit groep 1/2 die tegen zijn moeder zei:
je bent een kk prutsmuts je bent kk dit en dat.

ik weet gewoon niet meer wat hij zei. me mond viel open en ben snel doorgelopen met die kinderen
was echt niet meer normaal.

ik dacht uit zo'n klein jong :oo
maar hij zal het vast wel niet van een vreemde hebben.

Ik merk het ook wel hoor.
Dat ze zo veranderen.
Sommige meisjes zijn echt extreem, en dan denk ik bij me eigen.
Meiden van mijn leeftijd zien er nog niet eens zo uit :')

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:02

Jup ik ken het fenomeen ook en zie het hier ook ..
hier is het gelukkig minder dan daar .. :)
in Belgie zie ik vaak kindertjes van 12 13 of 14 op een fuif proberen jongens te versieren en vulgair te dansen.. dan wil ik echt naar hun gaan en hun vertellen dat ze nog lang niet oud genoeg zijn om zich zo te gedragen ...

hier in college gaan veel mensen gewoon naar school in hun pyjamabroek enzo :+ wel het haar perfect gesteild liefst ..
ik vind het persoonlijk wel belangrijk dat mijn haar goed ligt :P ofwel krullen ofwellen steilen maar niet tussenin ..
en soms gebruik ik wel make up maar niet altijd .. ik denk dat natuurlijk nog altijd het best is ..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:13

Ohh ja bij ons ook kind zat de winkelwagen in de Appie en zei heel de tijd tegen zijn vader: houd je bek
Joh doe is ff normaal
Houd je bek
Hou je bek
Hou je bek....
:7

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:23

Marijee schreef:
Het valt bij mij op school ook al op, de meeste 1e klassers worden steeds brutaler en dragen al make-up etc. Dat is natuurlijk niet erg, maar hoe ze op andere leerlingen reageren zseg :n

dat is hier ook heel erg! :j Ze 'denken' het heel erg..
toen ik in de 1e zat had ik niet schijt aan alles en een grote bek tegen oudere klassers.. Vaak is het ook stoer doen voor de vriendjes maar als je eenmaal voor ze sta en zeg waar ze nou mee bezig zijn valt het kwartje..
Totaal geen respect voor oudere mensen! (ook leraren etc.)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:29

Rebeccaa schreef:

Dat valt nog wel mee, hier schelden ze op die leeftijd al met kanker.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:37

Ze zien er echt niet ouder uit, ze willen alleen ouder lijken.

Kijk door de dikke laag make-up heen en je ziet gewoon een jong iemand :=
Ze willen allemaal oud lijken en bovenal stoer gevonden worden.
Ik heb er een hekel aan in iedergeval :=

Er zijn trouwens ook wel 'normale' mensen van die leeftijd, maar die vallen natuurlijk niet zo op :j

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:45

Nog een voorbeeld:
Mijn vriendin op school (we zitten in de 2e) word dagelijks geplaagt/gepest door de brugklassers....
:(

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:01

Ze lijken het ouder..
Want als tiener om maar ff te noemen KUN je je niet net zo gedragen als volwassenen, hoe mooi dat ook klinkt wat ben jij volwassen je bent het nog lang niet.
levenservaring 0,0 dus ze lopen gewoon mee met de mode !!

Tieners hebben niet de hersen fucntie om net zo denken als volwassenen en ook omdat totaal nog geen levenservaring hebben dus !!
ik ben zelf 19 en volwassen noem ik mezelf niet.. Ben ik ook blij van haha
Mijn vriend is 18 maar daarin tegen wel erg volwassen vergeleken met jongens van zijn leeftijd..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:02

Pfff moet er nog even niet aan denken dat mijn 2 jarige dochter gaat puberen. In 'mijn tijd' (klinkt erg oud haha) werd er in groep 8 ook wel stiekem gerookt door ongeveer 2 á 3 mensen in de klas. In de brugklas en de 2e werden er dat langzaam aan toch meer. En inderdaad puur voor het stoer doen. En daar heb ik toen net zo hard aan meegedaan ;) al ben ik er snel mee gestopt omdat ik het toch wel erg vies vond.

Make up ging ik ook vanaf ongeveer 14 jaar gebruiken. Maar dan gewoon suptiel wat mascara. Uit gaan mocht ik vanaf mijn 16e, maar echt niet elk weekend en ook niet gelijk tot 2:00. Ik schrik er van als ik hoor dat er meiden/jongens zijn van 13/14 jaar die echt geregeld uitgaan en alcohol drinken. Maar dan vraag ik me ook sterk af wat het aandeel van de ouders hier in is. Ik had dat toch echt niet gemogen hoor op mijn 13e of 14e en mijn dochter straks ook niet. Mijn ouders wisten echt wel wat ik aan het doen was en met wie. Natuurlijk deed ik wel eens iets stiekems, maar geen schokkende dingen. En kleding mocht ik zelf uitkiezen, maar er was echt wel een grens. Met super hoge hakken, minirokjes, laag uitgesneden truitjes of van die verschrikkelijke naveltruitjes (die in 'mijn tijd' echt helemaal in waren) kon ik dus echt niet thuis komen.

Tja en sex. Zelf was ik 16 toen ik het voor de eerste keer deed. Ik heb er altijd spijt van gehad en voelde me erg gepushed. Ik vind dat ik het gewoon echt te jong heb gedaan. Ik vind het dan ronduit schokkend dat er meiden en jongen van 12,13 of 14 (of jonger := ) sex hebben. Ik vind dat niet iets waar je op die leeftijd al echt mee bezig moet zijn.

Nu ik zelf een kindje heb ben ik er toch anders over gaan denken. Ik voel me, sinds ik mama ben, nu soms zelfs erg ouderwets als het over bepaalde onderwerpen gaat :o. Zo zou ik dus echt niet willen dat mijn dochter met haar 13e met strakke blote truitjes rondloopt of geregeld uitgaat. Bepaalde regels die ik van mijn ouders nooit snapte, snap ik nu wel. En ik heb echt wel eens verkeerde dingen gedaan hoor, ben ook niet heilig :D.
Ik denk dat er in sommige gevallen wat meer controle van ouders zou mogen zijn. Soms vraag ik me af of ouders wel weten wat hun kinds uitspoken.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:07

Ik moet zeggen dat het op mijn school reuze mee valt, ik denk dat het ook wel een beetje ligt aan de soort school. (bij ons heb je bijvoorbeeld echt ''kakkers-scholen'' en de wat ''associalere-scholen'' zo worden ze iig genoemd door elkaar) Ik zit dan op zo'n 'kak-school' maar daar valt het toch reuze mee terwijl als ik dan kinderen zie van een school die 1 km verderop zit dan schrik ik toch wel een beetje soms. Kinderen zijn érg associaal, tegen iedereen en schijnen zich zelf erg stoer te vinden. Ik vraag me ook altijd af hoe zulke mensen in hemelsnaam vrienden maken, worden vrienden door hun uitgekozen ofzo want in mijn ogen katten ze iedereen af.

Maar het zijn niet alleen die jonge kinderen, ook de oudere (daar kijken ze tenslotte ''van af'') die zich érg associaal gedragen vind ik, ik vind het allemaal aardig respectloos aan toe gaan op school of tegen elkaar een beetje begrip is toch niet overbodig..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:45

superlise schreef:
Ik moet zeggen dat het op mijn school reuze mee valt, ik denk dat het ook wel een beetje ligt aan de soort school. (bij ons heb je bijvoorbeeld echt ''kakkers-scholen'' en de wat ''associalere-scholen'' zo worden ze iig genoemd door elkaar) Ik zit dan op zo'n 'kak-school' maar daar valt het toch reuze mee terwijl als ik dan kinderen zie van een school die 1 km verderop zit dan schrik ik toch wel een beetje soms. Kinderen zijn érg associaal, tegen iedereen en schijnen zich zelf erg stoer te vinden. Ik vraag me ook altijd af hoe zulke mensen in hemelsnaam vrienden maken, worden vrienden door hun uitgekozen ofzo want in mijn ogen katten ze iedereen af.

Maar het zijn niet alleen die jonge kinderen, ook de oudere (daar kijken ze tenslotte ''van af'') die zich érg associaal gedragen vind ik, ik vind het allemaal aardig respectloos aan toe gaan op school of tegen elkaar een beetje begrip is toch niet overbodig..

De ergste kinderen bij mij op school zijn dus juist die uit de buurt waar de huizen allemaal van die Gouden Kooien zijn, die altijd alles van hun pappie en mammie mogen en krijgen, waarbij "nee" niet in het woordenboek staat. De kinderen uit de minder nette buurten weten veel beter waar de grens ligt, geloof me.

IceBabY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:13

Op de gewone middelbare school waar ik zat waren in mijn tijd ook niet echt van die tutjes enzo.
Had wel een heel brutale klas moet ik zeggen maar de meiden waren nog niet zo met make-up en jongens bezig.
Toen ik 13/14 was heb ik op een Z.M.O.K. school gezeten (heb PDD-NOS) en dat was echt geen pretje.
Daar zat echt een heleboel "tuig".
Ik was echt nog een kind en al die klasgenootjes zaten uitgebreid te vertellen hoelang ze wel niet droog stonden.
Wist toen niet eens waar ze het over hadden en om mij te pesten vroegen ze het ook aan mij en lachten ze me uit omdat ik niet wist waar ze het over hadden.
Ook werd er dagelijks onderweg naar school en van school geblowt (ik liep met groepje mee naar en van de trein) en onder schooltijd werd er ook vaak drugs gebruikt.
Dit soort dingen gebeurden vast ook wel op normale scholen maar ik denk in veel mindere mate.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:17

Ik denk trouwens dat ik ook wel zo'n type ben, maar dan niet zo erg. Te laat komen, vaak corvee, slechte cijfers, tikje arrogant, altijd met muziek op in de les, sms'en/bellen in de les, niet echt opletten, stress om m'n gestijlde haar etc. Nou zo klinkt het wel erger dan ik ben, eigenlijk. :') Maar tja. Ik geef gewoon echt niks meer om de hele dag met paarden bezig zijn, eigenlijk rijd ik nog héél afentoe een keer en heb ik er dan ook weer wel genoeg van.. Moet er niet aan dénken elke dag paard te rijden, bluh.. Hockey ga ik daarentegen wel met plezier naar toe.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:24

Nou hier op school is het ook. Vandaag weer, die bruggers kunnen een party arrogant kijken. Ik vind dat dichtgemakeupte trouwens ook maar lelijk :n Maar echt niet dat ik in de eerste arrogant ging kijken naar mensen uit de 3e/4e :=

Ik doe nu voor de tweede keer de 3e en draag alleen mascara, verder niks en als ik het een dagje vergeet, achja jammerdan :=