Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pasamba

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 23:29

Ja, dan moet je je juist niet op laten fokken. Gewoon met opzet langer wachten. :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 09:43

Of nét iets onder die max. snelheid gaan rijden :P was bij wegmisbruikers eerst ook een auto reed veel langzamer, en toen was er een andere auto die asso over de doorgetrokken streep crosste omdat hij het belachelijk vond datie zo langzaam ging, kreegie als commentaar dat je wel langzamer als de maximumsnelheid mag rijden maar niet mag inhalen over een doorgetrokken streep :P .

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:00

Ja ik moest 20 gaan rijden haha. Ook best erg, je mag niet onnodig langzamer rijden.. Maar mijn instructeur is me er ook 1tje.
Net dat je niet mag toeteren, associaal gedrag, maar hij toeterde gewoon keihard terug.
Kwam ook iemand met groot licht tegen toen deed hij mijn grote licht net zo lang aan tot die andere hem uit deed.

Oh trouwens over die doorgetrokken streep, die auto haalde me toen van rechts in (via het FIETSPAD) :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:21

pff := dan beter nog over de doorgetrokken streep denk ik dan!
Ben trouwens wel heel benieuwd hoe het is als ik zelfstandig de weg op mag! Best raar om voor te stellen dat ik dat nu gewoon mag als ik hem heb :P

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:26

ChantalSmook schreef:
pff := dan beter nog over de doorgetrokken streep denk ik dan!
Ben trouwens wel heel benieuwd hoe het is als ik zelfstandig de weg op mag! Best raar om voor te stellen dat ik dat nu gewoon mag als ik hem heb :P

Eindelijk niet meer met zo'n L op je dag rijden en iemand naast je die zegt waar je naartoe moet. 8-)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 11:57

Dat is echt heel relaxt ja. 8-) Nooit meer gezeur als er iets fout gaat, dan ga je gewoon verder en niemand die het gezien heeft. :P

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:03

Pasamba schreef:
Dat is echt heel relaxt ja. 8-) Nooit meer gezeur als er iets fout gaat, dan ga je gewoon verder en niemand die het gezien heeft. :P

Tenzij je vriend naast je zit ;)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 13:04

Ja dat is een ander verhaal. :)) Maar die heb ik niet dus geen last van.
Broer wel trouwens.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:22

Ik heb op 23 november m'n eerste les. Man zei dat voor een eerste les 2 uur het beste was, maar heb toch 1 uur gedaan.
Vind het doodeng. :oo

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:52

Mijn rijles ging baggerrrr. Geklooi met de koppeling en alles. Pfff..En dat nog na 23 lessen..Baal er een beetje van! Op het einde ging het wel oké. Kijken gaat ook steeds beter en durf nu ook sneller mijn auto er voor te "gooien" als het ware.

Hopelijk gaat het maandag beter :Y)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:37

Joonsel schreef:
Mijn rijles ging baggerrrr. Geklooi met de koppeling en alles. Pfff..En dat nog na 23 lessen..Baal er een beetje van! Op het einde ging het wel oké. Kijken gaat ook steeds beter en durf nu ook sneller mijn auto er voor te "gooien" als het ware.

Hopelijk gaat het maandag beter :Y)

Het schijnt ook zo te zijn dat je op een gegeven moment in een dik raakt. Ik weet dat ik na 26 lessen ook net weer een beginner leek, maar naar 2 lessen was dat bij mij weer over. De laatste les voor mijn examen ging het trouwens ook heel slecht, maar dat komt denk ik omdat je steeds meer druk op jezelf gaat leggen.

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:05

De laatste les voor mijn examen ging juist supergoed! Dus toen ging ik stressen want mensen zeggen altijd dat de generale slecht gaat en het examen zelf goed :') maar bij mij dus allebei.

Chantal dat heb ik ook ja, en ik vind het ook best een beetje eng :P maar ik ga eerst met mijn moeder rijden (en waarschijnlijk kritiek aanhoren, mijn moeder kennende, zucht) en als ze vindt dat het kan, dan mag ik zelf! Het is haar auto dus is wel logisch.

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:29

Mag ik ook gezellig mee praten? :)
Ik heb Vrijdag mijn Intest bij de rijschool. Dan ga ik eerst een uurtje in de rijsimulator rijden en dan een uur de weg op, zodat ze kunnen zien hoeveel uur ik ong. nodig heb.
Ik ga bij een rijschool lessen, waar ze via de 'methode' RIS Opleiding rijden. Iemand daar ervaring mee?
Ben benieuwd hoe het vrijdag gaat!
Donderdagavond al introductieavond gehad, ook al in een auto gezeten, alles leren afstellen en wat je allemaal moet doen voor dat je de auto binnen gaat en motor starten etc.

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:04

Oehh gisteravond een afrijdatum afgesproken! 30 november! Spannend, maar heb er wel zin in eigenlijk :).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:13

VeronicaM schreef:
Oehh gisteravond een afrijdatum afgesproken! 30 november! Spannend, maar heb er wel zin in eigenlijk :).

Spannend inderdaad :D
Hou ons op de hoogte *D

Ik kon afgelopen vrijdag niet rijden, dus aanstaande vrijdag weer les :j Hopelijk gaat het net zo fijn als vorige week :)
en de 25e heb ik theorie :=

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:44

miranda_x schreef:
Ik heb Vrijdag mijn Intest bij de rijschool. Dan ga ik eerst een uurtje in de rijsimulator rijden en dan een uur de weg op, zodat ze kunnen zien hoeveel uur ik ong. nodig heb.
Ik ga bij een rijschool lessen, waar ze via de 'methode' RIS Opleiding rijden. Iemand daar ervaring mee?
Donderdagavond al introductieavond gehad, ook al in een auto gezeten, alles leren afstellen en wat je allemaal moet doen voor dat je de auto binnen gaat en motor starten etc.

Is dat een opleiding van de ANWB?
Is er trouwens iemand die bij de ANWB wil gaan lessen, met elk nieuw lid dat ik aanmeld kan ik 25 euro verdienen namelijk! :+

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:28

Ik heb donderdag weer les, heb nog 2 lessen staat voor mn examen, de 26e, maar ik denk dat ik er nog maar 1 tussen zet :j
Iemand ervaring met rustgevende ( homeopatische) middelen? Wil het eigelijk toch wel proberen, ik heb geen idee hoe ik ga reageren, of ik heeeel erg zenuwachtig wordt of dat het nog wel te controleren valt, maar zou het toch doodzonde vinden als ik mn examen verknal door mn zenuwen..
zag op internet wat gevonden van Avogel, iemand daar ervaring mee?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:31

Emma, opzich begrijp ik wel dat je moeder een keer mee wil, natuurlijk haar auto. Maar je hebt natuurlijk niet voor niks je rijbewijs he! :)
Ik ga in mijn vriends auto rijden, en dan is hij denk ik sowieso ltijd wel mee. Ook wel fijn want hij is echt goed in het rijden en kan het ook goed uitleggen, dus als ik vragen heb dan kan hij me altijd nog beetje helpen :)

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:05

Ja klopt, maar ze zegt ook dat ze me wel zo snel mogelijk alleen laat rijden en dat ze er ook op vertrouwt dat ik het wel kan :) woensdag gaat ze mee het pasje ophalen en dan mag ik daarna gelijk naar mijn oma rijden (20 minuten rijden) en terug. Zaterdag rij ik naar de manege met mijn vader er naast, en als ze het me toevertrouwen mag ik daarna alleen :D eng maar wel leuk!
Dat is wel fijn dat je vriend het goed kan uitleggen!

Inge zoek ook eens op Valeriaan :)

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:18

Marijuhhhhh schreef:
miranda_x schreef:

Is dat een opleiding van de ANWB?
Is er trouwens iemand die bij de ANWB wil gaan lessen, met elk nieuw lid dat ik aanmeld kan ik 25 euro verdienen namelijk! :+

Nee dat is via Schonenburg in Houten, nabij Utrecht ;)
Wat vind jij van die manier van rijlessen ??

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 09:33

@Chantal, nog gefeliciteerd :)

Mijn les zaterdag ging redelijk.. maar niet geweldig nog 3 lessen te gaan (Waarvan de laatste direct voor mijn examen valt := )

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:56

Ik heb vandaag voor de 2e keer afgereden en ben GESLAAAAGD!!! *\o/*

'Mankeerde niks an'. :D

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 11:19

Gefeliciteerd hoor!!

Ik mag donderdag....heb net vanochtend m'n laatste les gehad.
Ook om 8 uur....kon ik alvast wennen voor het examen die ook om die tijd is.
Ging vanochtend heel goed!
Maa begin nu wel de zenuwen te krijgen hoor :=

Is trouwens ook wat....we moesten na mijn les iemand halen voor de volgende.
Meisje reed nogal schokkend weg....veeeeeels te dicht langs de stoeprand en stilstaande auto's.....
Vertelde ze (aangezien we vandaag de invaller hadden en zij die nog niet had gehad) dat ze nog maar
26 lessen had gehad en haar theorie nog niet eens heeft >;)
Ik heb 25 lessen gehad en mag dus nu gaan afrijden......ben ik nou dan zo snel :?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:13

Oeh spannend, donderdag al! Succes alvast.

Niet iedereen kan het zo goed... Ik vind 25 lessen ook snel.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:23

miranda_x schreef:

Ik ben ook pas begonnen met de rijopleiding in stappen. Ik vind het persoonlijk heel fijn werken, je weet van te voren wat je in de les gaat doen, zodat je je goed kan voorbereiden. Het is in logische stappen opgedeeld.

@ Paula: Gefeliciteerd!