Sinterklaas. Hoe kwamen jullie erachter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:36

.
Laatst bijgewerkt door Hinata op 02-04-25 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

drafbalk

Re: Sinterklaas. Hoe kwamen jullie erachter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:49

een klasgenootje van mij zij het al in groep 4. ze vertelde het echt tegen iedereen dat hij niet bestond!!.
zelfs tegen de kleuters...
nah, thuis nagevraagd en bleek dus te zijn dat ie niet bestond.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:54

men, ik heb best lang geloofd :')
ik vroeg eens papa mama, zeg pleaaas eerlijk bestaat ie nou of niet!?
toen zeiden ze ineens nee. met de hoop dat ze ' ja' zouden zeggen men wat was ik boos/verdrietig :')

mij scheelde het niks dat de rest niet geloofde. ik was trouwe fan :Y) nogsteeds :)) :)) :))

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:02

Hehe :o ik geloof dat ik iets op te biechten heb.

Was denk ik een jaar of 7, ging mijn cadeautje uit mijn schoen halen, maar wat zag ik? Ik had een zakje pepernoten.. En wat had mijn vader in zijn schoen? Een stuk marsepein!
En wat wilde ik natuurlijk..
Juist ja, marsepein!
Dus Tessa, slim als ze was, dacht 'ahh, sinterklaas kan zich ook wel eens *vergissen*' en heb dus mijn zakje pepernoten in mijn vaders schoen gestopt en als de sodemieter voor mijn ouders beneden kwamen het stuk marsepein voor mijn vader op gegeten XD.

Maarja, toen ik dat aan mams vertelde (dat sinterklaas zich moest hebben vergist) kwam zij met de mededeling dat zij voor sinterklaas had gespeeld en toch echt wel wist welke schoen van mij was en welke van mijn vader. Byebye geloof in sinterklaas!

:o Tsja.. Kinderen...

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 20:41

ik vond het wel erg verdacht dat de peentjes nooit opraakte!
en mams ging altijd een brief posten en als ze weg was werd er geklopt! }:0

ze wilde ook nooit even wachten tot sinterklaas was langs geweest met de brief posten! :Y)
toen had ze het maar verteld..

En toen geloofde k alleen nog maar in sinterklaas als die in nederland was! :+
want ja je wilt tog wel cadeautjes hebben!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 20:46

Was toevallig aan het rondneuzen in het nachtkastje van m'n moeder, waarom weet ik niet meer. Daar vond ik dus mijn zelfgeschreven brieven aan Sinterklaas. :+ Nou, toen was het toch wel een beetje duidelijk. Ouders ermee geconfronteerd, en die hebben het maar toegegeven.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:40

Ik weet niet meer precies eigenlijk... Op een gegeven moment viel het op dat er wel heel erg veel hulpsinterklazen waren. Toen heb ik het een keer aan mijn ouders gevraagd :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:45

Ik weet het nog precies.. :+
Ik stond in de badkamer en vroeg aan mijn moeder
'Bestaat sinterklaas nou écht?' Daarop zei ze:
'Wil je dat echt weten?' 'Ja, ja!' :))
'Nee, hij bestaat niet?'
'DAT GELOOF IK NIET!' >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:56

Ik heb geen idee hoe oud ik was, maar gelukkig had ik het zelf ontdekt;)
Toen was de wegwijspiet er nog, en de man die hem speelde speelde ook in een
gewone Nederlandse serie. Daar herkende ik hem van, en heb het toen tegen m'n moeder gezegd.
Zij heeft me toen verteld dat dat klopte, en dat Sinterklaas niet bestaat..:)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:37

Mijn moeder heeft het mij ook verteld, was een jaar of 8. En ik weet nog dat ik het de dag nadien aan mijn beste vriendin vertelde en die wist het nog niet :x :=

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:52

mijn nicht van 2 jaar ouder wist het, en ik niet. En ik wist dat er iets was wat ze niet wilde zeggen, en toen heb ik zo lang doorgezeurd dat ze het uiteindelijk toch gezegt heeft. En het leukste was nog dat ik dacht dat mijn broer en zus van 11 en 13 het nog niet wisten. :+
Mama maar hoe moet dan dan want ik weet het wel maar hun niet. :){ :(

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:55

Ik kon er op een gegeven moment simpelweg niet meer in geloven dat die vent met een paard op het dak kon lopen. Dus toen gin ik naar mijn moeder 'Mam, Sinterklaas bestaat niet he?' En toen heeft ze het maar eerlijk verteld. (Mijn eigenlijke plan was om te ontdekken wie er iets in mijn schoen stopte, maar dat is helaas nooit gelukt :+) Sinterklaas: de eerste les over logistiek in een kinderleven :Y)

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:11

Mijn vroegere vriendinnetje is op 5 December jarig. Nou oke, ze vierde der verjaardag in de macdonalds.. maar voor de macdonalds is dus een hele drukke weg.

Dus, elke keer zag ik een auto voorbij rijden met sinterklaazen en zwarte pieten, het ergste was nog wel wat er een sinterklaas helemaal uit de auto hing. Daar gaat je goede gedachte dan Y;(

En mijn broer heeft het later ook verteld..

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:15

Ik zei al als een heel klein kind dat paarden niet over daken konden lopen :D .

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:17

Ik kreeg het van een vriendinnetje te horen in groep 4... Of ik het heel erg jammer vond? Dat weet ik niet al niet meer.. _O-

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:19

Ik kwam er zelf achter dat ik een jaar of 6/7 was. Vond het handschrift van de Sint verdacht veel lijken op die van m'n moeder en in de koelkast waren nooit minder wortels... Toen heb ik me op een dag in de kast verstopt & zag ik mams mn cadeau in mn schoen doen, de waterbak leeggooien en de wortel in de ijskast doen :Y). Ik had al zo'n vermoede en heb nog 1 jaar gedacht dat Sinterklaas het aan mams had gevraagd te doen. Toen ik 7/8 was dacht ik HOOOO eens even, die Sinterklaas is de directeur :Y).

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:20

ik kreeg het in groep 4 te horen van klasgenootjes. Ik geloofde er niks van. Sinterklaas was echt voor mij. Ik heb het toen aan mijn moeder gevraagt en die zei ook dat sinterklaas niet bestaat. Maar aangezien ik 2 jongere zusjes en een jonger broetje heb (nu 9 jaar oud) en ik heb dus nog heel lang moetsen spelen dat ik het geloofde. Ik vond het altijd wel leuk :P

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:21

Chantal___ schreef:
Ik kwam er zelf achter dat ik een jaar of 6/7 was. Vond het handschrift van de Sint verdacht veel lijken op die van m'n moeder en in de koelkast waren nooit minder wortels... Toen heb ik me op een dag in de kast verstopt & zag ik mams mn cadeau in mn schoen doen, de waterbak leeggooien en de wortel in de ijskast doen :Y). Ik had al zo'n vermoede en heb nog 1 jaar gedacht dat Sinterklaas het aan mams had gevraagd te doen. Toen ik 7/8 was dacht ik HOOOO eens even, die Sinterklaas is de directeur :Y).

Haha geweldig! _O-

lagavita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:22

Ik kwam er achter toen ik 5 was. De piet klopte hard op het raam van de deur en sloeg die in. Piet heeft zich ergens verbonden zodat het niet opviel dat hij een witte hand had. Een dag later kwam een vriendin van mijn moeder langs die nou precies diezelfde hand bezeerd had en ook de stem leek er toch wel verdacht goed bij te passen. Toen ik achterdochtig vroeg hoe ze aan die wond op haar hand kwam en ze een smoes probeerde te verzinnen heb ik heel hard gegild: JE LIEGT!!! Ze hebben het geweten dat ik erachter was hoe de vork in de steel zat. Ik voelde me bedrogen en ze mochten van mij de cadeautjes weer terug hebben. Ook de smoes dat ze door de sint gevraagd was in te vallen voor een zieke piet ging er niet meer in...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:24

Ik heb t vanaf m'n 5de wel gedacht, vanaf mn 7e geloofde ik absoluut niet meer maar heb nog tot mn 8e doorgespeeld dat ik wel geloofde trouwens :Y). Smiecht :=.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:30

Ik weet niet meer of het in groep 3 of in groep 4 was dat ik erachter kwam.
Een jongen bij mij in de klas vertelde dat sinterklaas niet bestond, ik weet nog wel dat ik toen boos op hem werd want sinterklaas bestond wel :')
Mijn ouders vertelde me diezelfde week geloof ik nog dat sinterklaas niet bestond, toen vond ik het ineens heel erg cool dat ik het wist en mijn broertje nog niet :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:11

Mijn moeder heeft het me verteld toen ik in groep 4 zat geloof ik. Vond het wel erg jammer dat hij niet echt bestond. Mijn moeder heeft het eerder aan m'n broertje verteld omdat hij altijd gewoon ziek was rond 5 december van de zenuwen. Maar m'n broertje geloofde niet dat m'n moeder geld had om zoveel kadootjes te kopen dus die geloofde daarna toch nog een poosje. :+

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:15

Ik heb zowiezo tot mijn 12e getwijfeld. Ik kan me niet meer precies herinneren hoe het is gebeurd, maar ik was er wel een jaar lang ziek van.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:42

Ik kwam erachter rond mijn 8e. Een paar jongensr riepen al dat hij niet bestond. Dus ik vroeg op een ochtend aan m'n moeder of hij nou wel of niet bestond. Nee zei ze.. Oh.. -O- Maar daarna direct: Dus nu hebben we samen een geheimpje want je zusje mag het niet weten. Toen voelde ik mij wel trots, als 'oudere zus' 8-)

Trouwens beetje offtopic :+ ik vind Bram van der Vlugt wel de enige echte Sinterklaas O:) :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:49

Ik heb het altijd al geweten :j Mijn ouders hebben het mij gewoon verteld, niet vanwege het geloof ofzo, maar omdat mijn broer elke keer als hij een zwarte piet zag een waar trauma opliep :+ Hij was er zo panisch voor dat ze niks anders konden doen dan het hele gezin vertellen dat het allemaal een leugen was. Daarna hebben we ook nooit meer sinterklaas gevierd en altijd cadeautjes onder de kerstboom gehad :j Was ook altidj leuk en nog heb ik niet zo veel met sinterklaas, want om heel eerlijk te zijn, ik ben nu 26 en ik hou ook nog steeds niet van mensen die onherkenbaar verkleed zijn :+