ayo schreef:Ik sla die wirwar berichtjes vol fouten gewoon vaak over, gewoon geen zin om moeite te doen om het allemaal te ontrafelen. Ik heb ook nooit de illusie dat er daadwerkelijk iets nuttigs in dergelijke berichten staat, en dat komt grotendeels door de vorm. Als het netjes geschreven zou zijn, heb je al een heel ander beeld van de booschap.
Als ik een leek was, en ik start op bokt een topic met: "Ik heb een jaarling gekocht maar ik weet er niet zo veel van. Ik vroeg me af of ik er al een zadeltje op mag gooien, en er misschien eens op zitten, misschien wat stappen, gewoon om te proberen. Kan dit?"
Stel dat ik 2 antwoorden krijg op dit topic.
Antwoord 1:
"Een paard is niet van suiker, en een veulen ook niet. Ik zou het niet elke dag doen, maar je mag gerust eens een keertje een zadel op je veulen leggen. Als je niet te veel weegt, kan je er zelfs een keertje gaan opzitten. Zorg er wel voor dat er iemand bij is die hem vasthoudt."
en antwoord 2:
"je gaat tog niet op een veulen zitten laat staan bereiden die rug is veel te zwak dat is egt niet goed. ik vindt dat je er iemand moet zoeken die ervaren is om je te helpen of je gaat voor een verassing te komen staan als hij strax rugproblemen heeft."
Dan is mijn antwoord: "Ok bedankt, ik ga vanavond eens kijken naar een leuk zadeltje!"
Alleen omwille van het taalgebruik schat ik bokker 1 veel volwassener en met veel meer ervaring in, en hecht ik veel meer geloof aan wat ze zegt. Bokker 2 mag van mij part jaarling-expert zijn van 25 jaar zijn, ik zie een 13-jarige meisje voor mij die maar wat in het rond roept.