Blue_Eyes schreef:Wat is nou het verschil? Je komt een presentatie geven in de school waar ze vragen om een rok te dragen, dus....
Je krijgt er toch voor betaald, je werkt in dit geval toch voor die mensen? En wat nog, je wilt daar toch leerlingen werven?
Nou, kijk, dat vind ik al een van de opmerkelijke dingen hier: de vmbo-school is niet degene die de voorlichtende student betaalt. En daarmee kan die school nog veel minder aanspraak maken op zo'n verzoek.
Maar goed, ik zou dus ook mijn werkgevers en klanten uitkiezen: er moeten hele goede redenen zijn om voor iemand te werken met een dergelijk verzoek - ik zou vermoedelijk eerder besluiten dat het beter is om verder te zoeken naar een betere match.
Citaat:
Buiten dat zie ik heel veel mensen die heel hard hun kont tegen de krib gooien omdat de achtergrond van deze vraag toevallig geloof is.
Eigenlijk is mijn grootste bezwaar meer feministisch: het komt niet overeen met mijn principiele normen en waarden op gebied van vrouwenrechten.
Het punt is dat als het GEEN christelijk college zou zijn, iedereen wel zou inzien dat het een vrij onredelijk verzoek is, en dat een dergelijk verzoek uberhaupt alleen maar kans van slagen heeft *omdat* er religieuze overwegingen aan ten grondslag liggen. Want daarmee wordt het zo makkelijk buiten de discussie geplaatst.
Citaat:
Maar wat is dat nou voor onzin? Als de vraag nou was geweest 'trek een onderbroek aan, want dat is goed fatsoen' - hadden jullie er dan ook allemaal in je blote achterwerk gestaan, want 'er moet toch keuzevrijheid zijn' en 'ik gooi mijn kont tegen de krib als er eisen gesteld gaan worden'?
Ik zou niet opzettelijk de andere manier kiezen (want dan laat je je nog net zo veel beinvloeden), maar ja, ik vind niet dat een ontvangende partij die verder niets met je te maken heeft op voorhand dat soort verzoeken hoeft te doen. En ik zou daar in de meeste situaties dan ook op reageren.