Mijn 'vriend' komt binnenkort voor 't eerst langs..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:14

Ragnaaa schreef:
Het is eruit.
Hij heeft het verteld.

Ik krijg net een smsje, hij houdt me op de hoogte van hoe en wat.
Hij is nu nog even thuis om nog wat dingen te regelen.

Poeh..

Maak voor jezelf goed je gedachten op orde of je dit wilt!! Hij dwingt jou nu min of meer mee in het schuitje samen met hem (want hij geeft toch alles voor jou op etc etc).

Laat hem eerst maar lekker alleen gaan wonen en zijn zaken op een rijtje zetten, als hij dan nog zo graag wil dan zie je hem dan wel weer. Laat je nu niet door deze rare versnelling die hij inzet meeslepen want je bent zo te lezen zelf er nog helemaal niet van overtuigd dat je dit wilt en zo snel ook..

Overhaast zijn met dit soort zaken komt meestal niet echt goed, denk aan je zelf en wat jij wilt en wanneer je het wilt! Je bent hem helemaal niets schuldig, deze actie is zijn eigen verantwoordelijkheid.
Je weet niet eens zeker dat het nu uit is, hij vertelt jou alleen dat hij het gezegd heeft, maar is het daarmee ook over. Pas goed op jezelf en kies heel bewust wat je nu gaat doen, als hij echt gek op je is, wacht hij wel op je ..

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 16:25

Ik wacht het ook rustig af.
Ik ga niets overhaasten, probeer geen te hoge verwachtingen te hebben, en probeer me er ook geen 'sprookje' bij voor te stellen..

Poeh, wat ligt dít ingewikkeld, zeg.

Ik ga ook heel duidelijk zijn naar hem toe, hoe dan ook.
En ga hem haarfijn uileggen wat er allemaal door me heen gaat.

En tja, nu..
Is het slechts een kwestie van afwachten. :)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:42

Ik wens je sterkte met de spanning - en met hoe je naar jezelf kijkt. Het lijkt mij een bijzonder zware last om te dragen.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:11

Ik heb dit topic even helemaal doorgeworsteld, meer omdat ik de naam van de TS herkende eerdere topics, die over een nieuwe start en ([LZP] Denken jullie dat verliefdheid kan groeien?) en daarom dacht: 'Oh, is de liefde dus toch opgebloeid.' :)*

Maar blijkbaar gaat het nu om weer een ander persoon, vandaar dat ik me eerst maar even ingelezen heb om een correcte reactie te kunnen geven. Ik vind het allemaal nogal verwarrend en vraag me ook af hoe serieus ik dit moet nemen...

Als ik het goed begrijp hebben jullie elkaar vorige week vrijdag leren kennen en heeft hij nu, dus welgeteld 5 dagen verder, al besloten dat hij zo smoorverliefd is dat hij weg gaat bij zijn vriendin. Jij stelt dat je hem niet voor het blok wilt zetten, maar opent wel een topic met Mijn 'vriend' komt voor het eerst langs, waarmee je dus al min of meer ervan uit bent gegaan dat hij voor jou zal kiezen.

Hoe kun je iemand serieus nemen die 5 dagen na jullie eerste 'vonk' al een punt achter zijn relatie zet? Het lijkt mij dat je, júist omdat de situatie complex is, niet over 1 nacht ijs gaat, maar een weloverwogen beslissing neemt. Want in hoeveel relaties krijgt één van de twee partners niet wel eens te maken met gevoelens van verliefdheid of lust naar een ander toe? Dat is niets vreemds, het gaat erom wat je ermee doet, maar als je jezelf dus niet eens langer dan 5 dagen de tijd gunt om daarover na te denken en je dus een vrij drastische beslissing neemt, ook voor je partner en diens dochter, dan vraag ik me af hoe eerlijk je bent :n Hoe eerlijk is iemand überhaubt als hij je knuffelt, lief vastpakt en op je mond zoent, zoals ik in andere topic lees.

Sowieso, hoe kun je nu na 5 dagen spreken van 'Mr Right', zoals je in je andere topic doet. Je kunt chemie voelen, je kunt je tot elkaar aangetrokken voelen, maar je ként elkaar nog niet eens echt. En als jij zelf net uit een relatie komt, je je vorige week nog afvraagt of verliefdheid kan groeien en je nu ineens smoorverliefd bent op een ander, vraag ik me ook af hoe stabiel je zelf hierin staat...

celticpony

Re: Mijn 'vriend' komt binnenkort voor 't eerst langs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:30

is het echt dat je hem pas 5 dagen kent?als dat zo is.... kan maar 1 ding bedenken waarom iemand na 5 dagen een langdurige relatie op het spel gaat zetten... waarschijnlijk gek van lust en hormonen en is jouw karakter ff wat minder belangrijk hierin. laat je niet gek maken, maar laat de tijd zijn werk doen en uitwijzen wat jij echt voor hem betekent!

vind nogal een aktie van hem hoor, ben ook nooit de heiligste geweest, maar met kinderen erbij is het ook nog wel ff wat anders. Het zegt imo ook wat over zijn persoonlijkheid om alles op spel te zetten na 5 dagen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 22:34

Nee.

We 'kennen' elkaar al twee maanden, en hadden elkaar daarvoor al een aantal keren gezien.

Maar pas sinds 5 dagen is de 'vonk' echt wederzijds overgesprongen, en hebben we dat aan elkaar laten blijken.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:45

Maar vind je het zelf niet vreselijk snel gaan dan? :)

Ik weet absoluut hoe het is, want ik heb in hetzelfde schuitje als jou gezeten.

Leerde hem kennen en er was een klik, konden het gewoon goed met elkaar vinden en hadden allebei een vlotte babbel. Na een aantal weken bleek dat we meer voor elkaar gingen voelen, maar hij had nog wel een vriendin waar het al niet lekker mee liep :n Maar bij ons is er nóóit een vinger naar elkaar uitgestoken, onze band was tot dan toe alleen gebaseerd op hele fijne gesprekken en gewoon een klik. Tuurlijk was er chemie, maar we waren beide wijs genoeg om daar niks mee te doen.

En toen ik wist dat hij ook gevoelens voor mij had, heb ik alle contact verbroken omdat ik niet wilde dat hij door mij voor het blok gezet werd. Toen we elkaar na een week toch weer spraken, was het voor hem duidelijk dat die gevoelens die voor mij gegroeid waren, een duidelijk teken waren dat zijn andere relatie 'op' was. Hij heeft het netjes uitgemaakt en pas toen is er toenadering gekomen tot elkaar en heb ik mezelf pas toegestaan hoop te hebben :) Inmiddels zijn we ruim 1,5 jaar samen en gaat het enorm goed.

Wat ik in jouw verhaal gewoon niet vindt kloppen is dat er al zo overhaast beslissingen worden genomen. Als pas sinds 5 dagen de vonk over is gesprongen, hoe kun je dan al spreken van je 'vriend' en hoe kan hij dan ineens die beslissing nemen?

Ik begrijp dat je liefde niet in banen kunt leiden, dat is immers bij mij en mijn vriend ook niet gelukt, want we zijn toch bij elkaar gekomen terwijl hij nog bezet was, maar in dit geval mis ik gewoon het moment van bezinning...Prima dat je aan elkaar laat blijken dat er een vonk is overgeslagen, maar zoals ik al eerder zei: als hij werkelijk zoveel geeft om zijn thuissituatie, hoe kun je dan in 5 dagen beslissen dat het over is en je blind ergens anders in storten?

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 02:25

Het is ongelofelijk. Heeft hij zijn ex dan ook verteld dat hij voor jou is gevallen? Of gewoon, het is uit, het gevoel is er niet meer? Daar ben ik pas benieuwd naar! Mijn eerdere post kon ik schrappen toen ik las dat hij het dus uitgemaakt heeft. Ik ben benieuwd wanneer hij jou dumpt voor een ander.
Ik ben benieuwd hoe snel hij erachter komt dat hij een grote fout heeft gemaakt, dat hij eigenlijk toch wel zijn ex mist. Omdat jij niet meer was dan een try-out, het zag er toen goed uit maar de voorstelling was niets. -O-

Ik zou me serieus nooit met zoiets ingelaten hebben. Ik zou het nooit op mijn geweten willen hebben dat ik iemand hypnoticerend uit een relatie trek voor mijn eigen bestwil. Zoveel leuke mannen die niet bezet zijn. En was de relatie van die jongen trouwens al slecht voordat hij jou ontmoette, of viel hij gewoon als een blok voor je en was er niets mis met zijn relatie?

Jij bent natuurlijk niet de enige die in deze situatie zit, je to be vriend ook. Hopelijk kan je hem geven wat hij van je verwacht. Maar als het nou eens tegen valt? Hoe groot acht je de kans dat hij dan terug gaat naar zijn ex? Ik acht die kans vrij groot...

Mja, ik wens je het allerbeste toe, zeker als jij één van die uitzonderingen bent...
Maar of je je dan zo speciaal moet voelen? Mwah, nee, ik zou me echt een loeder voelen. O:) Maar dat ben ik....

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 11:30

Ik zal het even zo duidelijk mogelijk op een rijtje zetten;

We hebben elkaar ontmoet op school, op 1 september.
Daarvoor hadden we elkaar al een paar keer gezien, maar we waren allebei te verlegen om wat tegen elkaar te zeggen, dus het is die keren bij keken gebleven.

Ik vond hem vanaf het begin al een erg leuke jongen, maar zodra ik wist dat hij een vriendin had, heb ik me netjes op de achtergrond geplaatst, en liet hem niet merken dat ik hem wel zag zitten.

Dat deed hij ook niet naar mij toe.

Zo zijn er twee maanden omgegaan, en we hadden het leuk, we lachten veel en kletsen veel, en daar bleef het ook echt bij.

Sinds afgelopen vrijdag is de vonk echt overgeslagen, en hebben we naar elkaar toe laten merken dat we elkaar wel meer dan leuk vonden.

Anoniem

Re: Mijn 'vriend' komt binnenkort voor 't eerst langs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:40

Ik vind wel dat sommige reacties in dit topic enigzins overdreven zijn.
Ik vind het ook niet netjes wat de jongen in deze kwestie doet,maar...
het kan altijd gebeuren dat je verliefd wordt op een ander,daar doe je niets tegen.
Ben wel van mening dat dit te snel gaat overigens.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 11:44

Wellicht moet ik er ook maar eens een punt achter gaan zetten, en voor mezelf kiezen.

Gistermiddag kreeg ik dus een smsje; 'hij was nog even thuis om wat dingen te regelen, en zou me wat laten weten als hij wist hoe en wat precies. En hij zou me op de hoogte houden'.

Ik heb niets meer van hem gehoord, we zijn bijna een dag verder, en dat frustreert me behoorlijk.

En daarbij; ik denk dat ze het bij hebben gelegd, erachter zijn gekomen dat ze willen 'vechten' voor hun relatie, en het nog eens kans willen geven.

Anders had ik toch waarschijnlijk al wat gehoord?
Of niet?

Het moeilijke is dat ik hem élke dag zie, we nemen vaker de trein samen naar school, zitten in dezelfde vriendengroep, etc.
Dat maakt het er niet makkelijker op.

Bah, wat een pokke situatie!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:48

Ik vind ook dat er wat overdreven gereageerd wordt...

Ik herken het namelijk een beetje, ook de gevoelens die erbij komen kijken...
Mijn vriend had ook nog een vriendin (waar het absoluut niet goed mee ging en hij was sowieso al van plan er mee te stoppen) toen ik hem leerde kennen en knettergek op hem werd.
Ik heb alleen afgewacht, niks laten merken tot het uit was met zijn vriendin, en ook toen nog heeft hij de eerste stap gezet (dag erna O:) en toen heb ik natuurlijk wel overduidelijk laten merken wat ik van hem vond :Y) )....
Ik heb wel nog veel gesprekken met hem gehad over het feit dat ik niet wilde dat hij zich zou overhaasten. Mijn gevoel was wel duidelijk en 'puur', maar zoals eerder in dit topic aangegeven, er is een verschil tussen uit en over en de kans bestond dat het gevoel bij hem 'troebel' zou zijn...
Gelukkig was dat dus niet zo en kan hij er nu heel goed mee omgaan en is hij eigenlijk gewoon blij dat hij bij haar weg is, dus dat scheelt dan weer :) We hebben er in het begin ook heel veel over gepraat en ik vond het persoonlijk erg moeilijk om niet mezelf te gaan aanpassen naar zijn 'idealen' (zij sliep bijvoorbeeld altijd om 8 uur en ik betrapte me erop dat ik nu juist tot 1 uur wilde opblijven terwijl ik normaal rond 11 in mijn bed lig, snap je beetje wat ik bedoel?). Ik ben dus heel snel weer met beide benen op de grond gaan staan en gewoon weer normaal geworden :P. Nu gaat het echt heel goed tussen ons!!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook in shock was toen ik hoorde dat het uit was, omdat ik natuurlijk hem geweldig vond... en dan hoor je dat ineens... dan gaat er van alles door je heen!!!!

Ik zou zeggen, nu het uit is, praat heel veel en heel goed met elkaar en dwing hem de tijd te nemen om rust in zijn hoofd te krijgen... Het zou jammer zijn als hij zichzelf nu voorbij loopt en jou straks teleurgesteld achterlaat...

Edit: Oh nu neemt het verhaal ineens een andere wending...

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 11:52

Ik denk dus dat het helemaal niet uit ís.
Dat ze het een nieuwe kans hebben gegeven samen. :j

Anders had ik toch al wat van hem gehoord, niet dan?

Even tussendoor; het ging tussen hem en zijn vriendin al geruime tijd niet zo goed.
Het gevoel was er niet meer, hij had het gevoel alsof hij met de FBI samenleefde, en de enigste échte reden om niet weg te gaan, was zijn stiefdochter. Daar houdt hij ontzettend veel van.

Dus het is niet zo dat het als donderslag bij heldere hemel aan kwam zetten.
Het liep al een hele tijd niet goed meer.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:55

Je moet zowiezo voor jezelf kiezen: de belangrijkste relatie in het leven is de relatie met jezelf ;-)

Aan je posts merk ik dat je nog lang niet zover bent, maar dat kan ook niet met je 19 jaar :(:)
Wijsheid komt met de jaren en dat zegt men niet zomaar......je moet jezelf nog ontwikkelen en ontdekken.
Met 19 sta je anders in het leven als iemand van 30 en iemand van 30 staat weer anders in het leven als iemand van 40.

Het kan toch ook niet zo zijn dat je in 5 dagen tijd zo emotioneel laat meeslepen! Het komt zoals het komt, ga aub niet op iemand zitten wachten!
Daarbij als je het realistisch bekijkt, kun je ook niet verwachten van hem dat hij na 5 dagen verliefdheid zijn vaste relatie, woonruimte, stiefkind etc aan de kant zet voor iets wat misschien voor hem een bevlieging is?

Btw Je weet niet wat er daadwerkelijk bij hem thuis afspeelt en hoe zijn relatie met zijn huidige partner in elkaar steekt ;-)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 29-10-09 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:02

en het rammelt nu al.. :=

TS, vergeet m.. laat niet zo met je gevoelens spelen..
want uiteindelijk ben jij degene die zielig achter blijft..

Terwijl je net weer op de goede weg bent (las zoiets over je ex etc)
Kies voor jezelf! :(:)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:21

Kies voor jezelf inderdaad...
Persoonlijk denk ik dat het gewoon een bevlieging is van zijn kant, zoekende naar een manier zijn verdriet over zijn huidige relatie te troosten. Uiteindelijk is dat vertrouwd, en zijn basis... Hij zal dat niet snel loslaten, denk ik. Of misschien wel loslaten, maar zich al heel snel af gaan vragen wat hij in hemelsnaam met een 19 jarige moet (niet banketstaaf bedoeld, ben zelf 20) in een andere levensfase dan hij gewend is...

Laat hij wel wat horen, kan je altijd nog iets in overweging nemen, maar ik zou nu vooral lekker voor jezelf kiezen en niet met je gevoelens laten sollen, Succes!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 12:24

Ik ga afstand bewaren. :j

Ik sta niet toe weer gekwetst te worden, dat is al te vaak gebeurd.

En ik ga absoluut níet wachten totdat hij wel weer wat van zich laat horen.
Kom op, zeg, ik heb nogal wat te doen!

Laat hij wat van zich horen, prima.
Dan zal ik ook netjes wat van me laten horen, en zijn smsje of telefoontje beantwoorden, maar ik wil niet meer zo obsessief op mijn telefoon zitten te kijken.

Wat komt, dat komt.
En zo niet.. Tja, dan is dat ook duidelijk.

Maar wachten?

Nee.

Hij zoekt het zich eerst zélf maar eens uit, en pas als hij zéker van zijn zaakjes is, laat hij maar wat horen over hoe en wat.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 17:20

Update:

Ik kreeg net een smsje van hem.

Vanavond komt zijn stiefdochter thuis van vakantie, en dan gaat hij haar vertellen dat hij en zijn vriendin uit elkaar gaan.

Ik ben benieuwd..
Zoiets is allesbehalve makkelijk..

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:30

Nee gemakkelijk is anders.. Lekkere domper op haar vakantie ook ;( Arm kindje..

Mustang1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:32

Mer1980 schreef:
kaarsjes, schemerlampjes, wierookje, Cd'tje met romantische muziek, veel kussens op de bank, etc etc ;)

al zou ik eerst even wachten tot hij het uit heeft gemaakt met zijn vriendin :=

Inderdaad, en geen 'stink' hapjes. :D
Mijn V (niet vriend) deed altijd kaarsjes rond het bad met schuim. :o
Met wijn er bij.
:9

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:33

Hij heeft kinderen?
Oei dan ligt de situatie heel anders.
Arme kinderen.
Zeker als hij er spijt van krijgt dat hij voor jou is gegaan en terug wil naar zijn andere vriendin

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 17:37

Moontje1991 schreef:
Hij heeft kinderen?
Arme kinderen.
Zeker als hij er spijt van krijgt dat hij voor jou is gegaan en terug wil naar zijn andere vriendin

Hij heeft een stiefdochter van 15 jaar.

Ja, dat is ook zo.
Maar het lijkt mij dan wel dat hij een weloverwogen beslissing heeft gemaakt, niet?

Dan zit er al geruime tijd iets niet goed in zijn relatie, want je gaat hierbij niet over 5 dagen ijs.
Dat zou wel heel stom zijn, en ik weet zeker dat hij niet zo is.

Daar ga je geen relatie van 4 jaar voor op het spel zetten. :n

Daar even buitengelaten of het iets wordt tussen ons of niet.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:43

Ragnaaa schreef:
Moontje1991 schreef:
Hij heeft kinderen?
Arme kinderen.

Hij heeft een stiefdochter van 15 jaar.

Ja, dat is ook zo.
Maar het lijkt mij dan wel dat hij een weloverwogen beslissing heeft gemaakt, niet?

Dan zit er al geruime tijd iets niet goed in zijn relatie, want je gaat hierbij niet over 5 dagen ijs.
Dat zou wel heel stom zijn, en ik weet zeker dat hij niet zo is.

Daar ga je geen relatie van 4 jaar voor op het spel zetten. :n

Daar even buitengelaten of het iets wordt tussen ons of niet.

Je weet het niet mensen doen soms raare dingen als ze last heben van lustgevoelens

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 17:49

Het spookte al een hele tijd door zijn hoofd, er een punt achter te zetten.
En ik denk dat dit hem slechts over die drempel heeft 'geholpen'.

Nee, hij zou nooit zijn relatie op het spel zetten, puur voor lustgevoelens. :n

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:52

Zijn stiefdochter is bijna net zo oud als jij bent?
Hoe oud is zn (ex)vriendin dan?

naja het is hoe dan ook een vervelende situatie...