Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M_EL_ISSA schreef:Abortus is ook emotioneel zwaar lijkt me, bij adoptie kan je ook ervoor kiezen dat je het kind niet te zien krijgt.. je moet alleen wel 'eventjes' een bevalling doen.
Anders vind ik dat je toch een leven ontneemt, nu gun je een kind. Je gunt je kind ook iets wat jij niet kan geven..
marielle231 schreef:Ik was 19 toen ik zwanger was en heb never aan abortus gedacht...
Valt me op dat iedereen heel makkelijk roept abortus maar als het zover is dat je er heel anders over kan denken.
Zelf ben ik zwaar tegen abortus nu helemaal hoe ik weet hoe het in zijn werk gaat![]()
maar goed daar gaat dit topic niet over.
Zo'n vraag is eigelijk helemaal niet te beantwoorden, zoiets kun je pas echt beantwoorden als het jezelf is overkomen.
M_EL_ISSA schreef:Rebeccaa schreef:Ik snap niet dat iedereen zo makkelijk abortus zou plegen?
Nou dit was precies wat ik wou zeggen....
Waarom gelijk abortus? Er zit toch nog wat tussen, adoptie..
Waarom is het óf houden, óf weg laten halen?
Vinaba schreef:Ik heb eigk voor mezelf altijd gezegd van; tot 18 weg laten halen, en daarna houden.
Dus ik zou het houden. Ik weet niet of mijn vriend dit goed zou keuren en ik zou ook zijn reactie afwachten.
Maar, als hij het kindje niet zou erkennen, mag hij het ook nooit leren kennen.
marielle231 schreef:Ik was 19 toen ik zwanger was en heb never aan abortus gedacht...
Valt me op dat iedereen heel makkelijk roept abortus maar als het zover is dat je er heel anders over kan denken.
Zelf ben ik zwaar tegen abortus nu helemaal hoe ik weet hoe het in zijn werk gaat![]()
Zo'n vraag is eigelijk helemaal niet te beantwoorden, zoiets kun je pas echt beantwoorden als het jezelf is overkomen.
Rebeccaa schreef:marielle231 schreef:Ik was 19 toen ik zwanger was en heb never aan abortus gedacht...
En ik heb dus kei veel respect voor mensen zoals jij! Waar een wil is, is een weg..
DeniseM schreef:marielle231 schreef:Ik was 19 toen ik zwanger was en heb never aan abortus gedacht...
Hehe, eindelijk iemand waar ik het helemaal mee eens ben!
Maar ik heb altijd al jong moeder willen worden.
Dus ik snap ook niet dat iedereen zo makkelijk abortus zegt.
Als je er niet voor staat dan weet je het toch niet?
DeniseM schreef:Ik ben 19, heb nu 3 jaar een vriend.
Woon nog thuis.
En ik zou het zonder twijfel houden!
Het lijkt mij echt helemaal het einde, volgens mij ben ik een van de weinige die zo denkt hier ?!
Puissance schreef:Equidea schreef:en dan nog een vraag...
Wat als je alles kunt bieden (financieel, huis, liefde) maar je hebt zelf een geestelijke/psychiatrische aandoening? (bv. borderline, eetstoornis, sociale angst etc etc.).
Hou je het dan nog steeds?
Ook hier val ik onder. Ik denk dat het verstandiger is om eerst met mezelf te leren leven voordat ik überhaupt aan kinderen ga denken.
BraveSpots schreef:Rebeccaa schreef:Ja. Dan geen respect vanaf mijn kant.
Waarom? Ben je dan zwak, of egoïstisch? Als je zelf beslist over je eigen kind, dat je hem niet wilt, omdat ie anders zijn hele leven zal ongewenst zijn en niet van gehouden worden?