Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:09

Nou, mijn situatie. Ik ben 14, zit in 3VWO, heb een hele zieke moeder, m'n ouders zouden met het huis uit schoppen als ik zwanger zou zijn, en tóch zou ik het houden. Waarom? Geen idee. Ik ben gewoon tegen abortus (enige uitzondering is seks onder dwang.) Ik vind inderdaad dat je het altijd nog kan afstaan, of weet ik veel. Als je het écht wilt opvoeden, zelf, is daar ook nog wel een weg naar toe! En ja, daar geloof ik in. Mensen vinden mij vaak naïef, of puberaal, boeiend, maar ik ben gewoon tégen abortus. En dan ook echt tegen..

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:10

Ik was 19 toen ik zwanger was en heb never aan abortus gedacht...
Valt me op dat iedereen heel makkelijk roept abortus maar als het zover is dat je er heel anders over kan denken.
Zelf ben ik zwaar tegen abortus nu helemaal hoe ik weet hoe het in zijn werk gaat :=
maar goed daar gaat dit topic niet over.

Zo'n vraag is eigelijk helemaal niet te beantwoorden, zoiets kun je pas echt beantwoorden als het jezelf is overkomen.

BraveSpots

M_EL_ISSA schreef:
Abortus is ook emotioneel zwaar lijkt me, bij adoptie kan je ook ervoor kiezen dat je het kind niet te zien krijgt.. je moet alleen wel 'eventjes' een bevalling doen.

Anders vind ik dat je toch een leven ontneemt, nu gun je een kind. Je gunt je kind ook iets wat jij niet kan geven..

Echt, mij krijg je van dat kind niet weg als het eenmaal geboren is. Ik heb een heel groot verantwoordelijkheidsgevoel, en die zou me echt niet toestaan om dat zomaar eventjes weg te geven. Dan kan ik beter plannen om het zelf te houden, want dat is wat uiteindelijk zal gebeuren, daar ben ik heel zeker van.

Abortus lijkt me idd ook heel zwaar, maar ik denk dat ik dat wel min of meer zou kunnen handelen. Stukken meer dan adoptie, dat zeker.

Anoniem

marielle231 schreef:
Valt me op dat iedereen heel makkelijk roept abortus maar als het zover is dat je er heel anders over kan denken.
Zelf ben ik zwaar tegen abortus nu helemaal hoe ik weet hoe het in zijn werk gaat :=

Zo'n vraag is eigelijk helemaal niet te beantwoorden, zoiets kun je pas echt beantwoorden als het jezelf is overkomen.

En ik heb dus kei veel respect voor mensen zoals jij! Waar een wil is, is een weg..

Vinaba

M_EL_ISSA schreef:
Rebeccaa schreef:
Ik snap niet dat iedereen zo makkelijk abortus zou plegen? :\

Nou dit was precies wat ik wou zeggen....
Waarom gelijk abortus? Er zit toch nog wat tussen, adoptie..
Waarom is het óf houden, óf weg laten halen?

Adoptie lijkt me echt heel erg. Dan zou ik me blijven afvragen hoe het met mijn kindje is. Dalijk heeft mijn kleine kindje het niet naar zijn zin, heb ik hem zo'n rot leven gegeven in de handen van de ander.

Weghalen lijkt me ook een impact op me hebben: het gevoel zou me denk altijd bijblijven van, wat als het geboren was en hoe was het kindje dan geweest.

Maar, adoptie nee dat zou ik nooit over mijn hart verkrijgen, hoe stom dat ook mag klinken.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:11

Ik zou het niet houden... Ik ben nu 15 en moet gewoon voorlopig nog niet aan kinderen denken..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:11

Ik ben nu 20 jaar, getrouwd en woon in een huurhuisje, zijn op zoek om te kopen.

Willen wij kinderen? Ja. Wanneer, tussen 5 en 10 jaar.

Waarom? Mijn man zit volop in een zaak verder uit te bouwen met zijn bazen, ik wil nog studeren en van mijn paarden genieten en zou graag een andere job uitvoeren. Verder willen we eerst een huis vinden om te kopen, volledig in orde maken, voor er een kleine spruit komt.

Zijn we er klaar voor als het morgen zover zou zijn?

Nee... Ik denk dat je nooit klaar genoeg bent voor kinderen. Het is altijd welkom, maar het zou fijn zijn als het kindje nog even op zich liet wachten :D

Abortus plegen? Nooit! Waarom niet? Je bent met 2 om te zorgen dat het kindje in de maak is, draag er dan ook de zorg voor. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar draag verantwoordelijkheid voor je daden. Het is gemakkelijk om te zeggen 'laten we even abortus plegen', maar dit is hetzelfde, klinkt alleen erger: 'laten we even ons eigen kindje wegzuigen en in de vuilbak gooien'. Emotioneel is het erna nooit gemakkelijk.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:12

Vinaba schreef:
Ik heb eigk voor mezelf altijd gezegd van; tot 18 weg laten halen, en daarna houden.
Dus ik zou het houden. Ik weet niet of mijn vriend dit goed zou keuren en ik zou ook zijn reactie afwachten.
Maar, als hij het kindje niet zou erkennen, mag hij het ook nooit leren kennen.

en als op 18 jarige leeftijd blijkt dat jenog teveel kind bent?
dan hou je het?
er ligt namelijk in grote schalen vast dat 18 jaar jong volwassen is maar ze zeggen niet voor nix 21 is he echte volwassen
omdat net 18 net zo kinderlijk is als 17.
ik weet het ik ben zelf ok 18 ik vind mijzelf door mijn verleden al een stuk ouder ( pb mag ik weet niet of het topic echt ontopic lblijft door dat erbij te voegen)
mar sommige pubers van 17 zijn nog jong zijn

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:13

marielle231 schreef:

Hehe, eindelijk iemand waar ik het helemaal mee eens ben!

Maar ik heb altijd al jong moeder willen worden.
Dus ik snap ook niet dat iedereen zo makkelijk abortus zegt.
Als je er niet voor staat dan weet je het toch niet?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:14

Rebeccaa schreef:
marielle231 schreef:

En ik heb dus kei veel respect voor mensen zoals jij! Waar een wil is, is een weg..

En als je niet wilt (stel, ik wil gewoon geen kinderen, ondanks dat ik huis, vriend, geld heb), geen respect?

lovelanga

allereerst oppassen dat ik nu nog niet zwanger wordt, zou anders denk ik toch voor adoptie gaan...
Laatst bijgewerkt door lovelanga op 22-10-09 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabinee__

DeniseM schreef:
marielle231 schreef:

Hehe, eindelijk iemand waar ik het helemaal mee eens ben!

Maar ik heb altijd al jong moeder willen worden.
Dus ik snap ook niet dat iedereen zo makkelijk abortus zegt.
Als je er niet voor staat dan weet je het toch niet?

Ik weet gewoon dat ik nu absoluut GEEN kind wil.
Maar ook echt NIETNIETNIET gewoon.

Anoniem

Ja. Dan geen respect vanaf mijn kant.

vuurneon

En ik heb kei veel respect voor mensen die in het belang van het kind handelen. Dus dat kan zijn houden, abortus en van mij part adoptie. Want niet elke plek is geschikt voor een kind
Dus waar een wil is, is een weg gaat ook op voor abortus. Want als jij geen kind kunt opvoeden, is er ook een andere weg.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:15

DeniseM schreef:
Ik ben 19, heb nu 3 jaar een vriend.
Woon nog thuis.

En ik zou het zonder twijfel houden!
Het lijkt mij echt helemaal het einde, volgens mij ben ik een van de weinige die zo denkt hier ?! ;)

Nee, maar in dit geval zegt mijn gevoel iets heel anders dan mijn hoofd. Het zou gewoon niet haalbaar zijn (of eerlijk tegenover m'n ouders)... En momenteel heb ik een mooie toekomst in het vooruitzicht (diploma enzo...), maar met een kind zou het allemaal minder vanzelfsprekend zijn.

Abortus heb ik eigenlijk weinig problemen mee in het vroegste stadium...

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:16

Chipieke dan heb jij zeker nooit een abortus filmpje gezien?
Je ziet gewoon een beeld met sneeuw net als wanneer de tv niet goed werkt.
Het is dan nog geen kind gewoon een sneeuwbal

Dus rebbeca jij vindt iemand die een hekel aan kinderen heeft (zoals ik) moet het toch maar houden?
Gellukig bestaan dat soort regels niet want dan zou er veel meer kinder mishandeling voorkomen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:16

Rebeccaa schreef:

Waarom? Ben je dan zwak, of egoïstisch? Als je zelf beslist over je eigen kind, dat je hem niet wilt, omdat ie anders zijn hele leven zal ongewenst zijn en niet van gehouden worden?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:17

Dus als ik het goed begrijp heb jij geen respect voor BraveSpots Rebeccaa omdat BraveSpots bewust kiest om geen kinderen te nemen?

Beetje kromme redenatie niet?
Ik ben dan jong moeder, maar ik heb wel degelijk respect voor de mensen die een weloverwogen keuze maken wbt kinderen etc.

Daarbij ben ik het zeker ook niet eens met alle abortussen etc.

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:19

Puissance schreef:
Equidea schreef:
en dan nog een vraag...
Wat als je alles kunt bieden (financieel, huis, liefde) maar je hebt zelf een geestelijke/psychiatrische aandoening? (bv. borderline, eetstoornis, sociale angst etc etc.).
Hou je het dan nog steeds?

Ook hier val ik onder. Ik denk dat het verstandiger is om eerst met mezelf te leren leven voordat ik überhaupt aan kinderen ga denken. :)

Hier ga ik helemaal in mee :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:20

Ik zou ten allereerst een béétje verbaasd opkijken als ik zwanger zou zijn.. :')

Maar goed, mocht het op de een of andere mysterieuze wijze gebeuren zou ik het never niet weg laten halen. Ik zou dat echt niet kunnen. Het kind zou niet eens ongewenst zijn, ik bedoel.. Het is een kind. Ik heb daar niet eens goede argumenten voor, ik zou het gewoon houden en daarmee klaar. :)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:21

BraveSpots schreef:
Rebeccaa schreef:

Waarom? Ben je dan zwak, of egoïstisch? Als je zelf beslist over je eigen kind, dat je hem niet wilt, omdat ie anders zijn hele leven zal ongewenst zijn en niet van gehouden worden?

Ik kan je verzekeren zo`n soort kind wordt nooit gellukig.
Ik had het gelluk dat ik mijn vriend leerde kennen en met 15 jaar daardoor het huis uit kon.
Anders had ik zelfmoord gepleegd.
En ik haat mijn moeder nog altijd en heb geen contact meer met haar.
En op haar begravenis gaan we daar ook zeker niet heen!
Dus als je geen kinderen wil is het alleen maar beter om abortus te doen.
Liever geen kind dan een dood ongellukig kind

vuurneon

Ik vind het erger dat een meiske van 14, die nog volop pubert en totaal niet voor zichzelf kan zorgen voor een hulpeloos wezentje moet zorgen... Bovendien is een zwangerschap voor hele jonge meiden slecht voor hun lichaam (is immers nog niet volgroeid).
Tuurlijk is het het mooiste als iedereen die geen kids wil nog super goed bezig is met anticonceptie, maar het gaat wel eens mis. Moet een kind dan maar dupe worden van de situatie?
Die embryo heeft nog geen besef, maar als het geboren word wel. Als je een goede stabiele omgeving kan bieden en zelf voor je kind kan zorgen, prachtig dat je ervoor kiest!
Maar niet iedereen kan dat of wil dat. Moet een kind daarom maar lijden voor de rest van zijn leven omdat papa en mama een fout hebben gemaakt? Want geloof mij, je wilt écht geen ouder(s) hebben die bv erg labiel zijn... Dat draag je altijd bij je.

Ik heb respect voor een ieder die achter zijn of haar keuze staat! Want dat is mooi in Nederland, dat je zélf de keuze kan maken.

Anoniem

Rebecca, 1 b

En tja. Ik snap wel waarom mensen abortus plegen, maar ik ben er zelf gewoon écht tegen. Dat mensen het doen, moeten ze lekker zelf weten. Maar ík heb dan geen respect voor ze.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:22

Ikzelf ben nu 16.
Als ik nu zwanger zou raken zou ik het weg laten halen.
Dit omdat ik zelf nog geen moeder gevoelens heb en het kind niet kan bieden wat die nodig heeft.
Ik zit overigens in me examen jaar die zou ik daar ook aardig door kunnen verzieken omdat je dan vaak lessen kunt missen enz.
Het zou ook niet eerlijk zijn tegenover het kind.
Ik heb zo mijn eigen dingen waar ik graag mee bezig zijn en dat wil ik nu echt nog niet opgeven.
Heb trouwens ook geen vriend. ;)
Al zou het wel een moeilijke beslissing zijn hoor.

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:23

Ik ben 14, en ik denk wel dat ik het zou laten weg halen!