Afgelope zaterdag nog zo'n geval gehad.. Ze snapte er niks meer van en kwam er niet meer uit, dus had ze mij erbij geroepen.. Appeltje eitje

Ik denk altijd maar: Ik ben ook zo begonnen en dat weet ik nog goed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CCindy schreef:Ik heb nu 2x achter de kassa gewerkt (ben vorige week aangenomen) en heb dit ook al een paar keer meegemaakt. Het terugtellen is het probleem niet, maar je moet intikken wat het bedrag is , anders klopt de kassa niet meer. Als de kassa dan eenmaal al open is en je hebt het bedrag al ingetikt, kun je dat niet meer veranderen bij ons volgens mij. Of het moet via een ingewikkelde manier die ik nog niet weet , en aangezien ik dus net nieuw ben durf ik dit niet te proberen, voordat dalijk alles weg is en de bon dus ook niet meer uitgeprint kan worden : O
Als ze er meteen 5 cent bij geven is dat mooi, maar niet als het bedrag al is ingetikt en de kassalade al open is ...
WoodySan schreef:Simpel uitgelegd:
Iets kost 17.45
Ze geeft 20 euro
Ze geeft er 2.45 bij. Dat wordt dan van die 17.45 afgehaald dus wordt het 15 euro.
Hoef je alleen nog maar 5 euro terug te geven
Maar goed dit kan je wel 100 x uitleggen aan sommige mensen, maar dan snappen ze het nog niet. Het heeft gewoon tijd nodig..
noekje schreef:Toen ik net kassa zat vond ik dat ook moeilijk op de een of andere manier. Kon wel rekenen, maar was nog beetje stresserig omdat ik nieuw was. Nu vind ik het juist fijn als ze er wat bijgeven.
Maar je hebt ook klanten die het niet snappen hoor als je er iets bij vraagt.. Kijken ze daarna heel verward naar wat ze terugkrijgen, moet ik het toch nog even hardop voor de klant uitrekenen
Chiqa schreef:zap schreef:We of niet voor de leeuwen geworpen worden heeft namelijk heeeelemaal niks te maken met het zelf kiezen voor de baan. Misschien ben ik
dom (tja, ook kassamuts he), maar ik snap die logica niet!
Nou t is idd behoorlijk duidelijk dat je er niet veel van begrijpt zo moeilijk moet een kassabaantje toch niet zijn.
Ik hoop voor je dat je het ooit wel zal begrijpen, mocht je ooit hogerop komen
Chiqa schreef:Nou t is idd behoorlijk duidelijk dat je er niet veel van begrijpt zo moeilijk moet een kassabaantje toch niet zijn.
Chiqa schreef:zap schreef:We of niet voor de leeuwen geworpen worden heeft namelijk heeeelemaal niks te maken met het zelf kiezen voor de baan. Misschien ben ik
dom (tja, ook kassamuts he), maar ik snap die logica niet!
Nou t is idd behoorlijk duidelijk dat je er niet veel van begrijpt zo moeilijk moet een kassabaantje toch niet zijn.
Rosie_Posie schreef:Klanten kunnen er anders ook wat van.
Moeten ze 8,90 betalen, vragen ze of ze er 10 cent bij moeten doen