DSB gedupeerden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:19

vanitymay schreef:
karuna schreef:
Spaarders, mensen met een bankrekening en mensen die normaal hun hypotheek hebben afgesloten zonder een financiele gok te nemen of niet na te denken daar heb ik medelijden mee. Mijn vader heeft nu voor de 2e keer pech. Die zei heel cynisch rond te kijken naar een bank die ook op omvallen staat zodat hij daar zijn spaargeld kan neerzetten :+ . Hij was ook al de pineut bij Icesave en nu dus weer voor de 2e keer.

Ik vroeg me net al af of dit mensen zou overkomen...Ja dus... Sneu voor je vader (en alle andere slachtoffers en mensen die werkloos worden door deze situatie)

Ik vind het voor de mensen die voor/ bij DSB werken veel erger...
Haar vader heeft gewoon gegokt en verkeerd gegokt, en elke solide bank kan door een crisis in de problemen komen.
Icesave bood goede rentepercentages, maar toch zijn er miljoenen in rook opgegaan..

We kennen de problemen rondom Fortis etc. dus mensen zijn op hun hoede.
Klokkenluiders die mensen gaan oproepen om hun geld weg te halen bij DSB richten grote schade aan bij deze bank en dus de mensen die er werken! Paniek, maar waarom eigenlijk??

Voor mensen als Abeltje ontstaan er onmogelijke situaties, dat begrijp ik zeker wel, maar die situatie is mede mogelijk gemaakt doordat mensen miljoenen aan (spaar)geld weg gaan halen, maar waarom eigenlijk??

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:19

Sylvia schreef:
Even tussendoor, ik heb het niet gezegd van die edit-knop, maar die is er idd wel voor bedoeld. Zodat je niet tig berichten achter elkaar hoeft te plaatsen :)

Sinelia, het kan best zijn dat Nikka gelijk heeft hoor :) Je zegt het zelf al: als jij hoort dat het bij de ING slecht gaat, haal je je geld weg. Als iedereen dat doet, zal de ING idd failliet gaan. Want juist ómdat iedereen z'n geld weghaalt, kan de bank dan niet meer aan zijn verplichtingen voldoen... Als men het geld bij de DSB had laten staan was dit niet, of mss pas veel later gebeurd. :)

inderdaad, dat denk ik ook. Iedere bank gaat failliet als iedereen zijn geld daar weghaald, maar er moet wel een aanleiding zijn om je geld massaal weg te halen en voor de aanleiding heeft de DSB zelf gezorgd.

Ik hoop voor iedereen die daar spaargeld, een betaalrekening of een lening heeft, dat er snel duidelijkheid komt en dat iedereen snel weer bij zijn geld kan. Sterkte allemaal!

Ik ben geen klant van de DSB-bank. Ik stuitte op dit topic en las dat mensen zich afvroegen of ze de hypotheek nog moesten betalen en dergelijk. Ik werk als bewindvoerder en als assistent van een curator en kom dagelijks faillisementen tegen en dacht dat ik mensen kon helpen door uit te leggen hoe het zit met de betalingen en wanneer je daarmee moet stoppen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:22

Zoals je zegt de bank was gezond genoeg. Zowel Bos als DNB hebben niet optimaal meegewerkt aan een oplossing van het probleem en ik denk eigenlijk zelfs tegengewerkt. Maar goed dat zal niemand weten. Konden mensen dan niet in het weekend alvast per internet niet aangeven geld te willen overmaken. Kan ik wel bij mijn bank.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:23

Cyntje schreef:
@Kaja: Nee hoor daar is de editknop voor :Y)
1 x 3 en 1 x 4 berichten onder elkaar is een beetje teveel van het goede!!

Dat zijn nog geen 1000 berichten hè... en dus een overdreven reactie :+

Cyntje schreef:
Daarbij wil ik wel graag weten of je zelf ook klant bent van DSB??
Je bent op van alles en nog wat aan het afgeven maar dit topic heb ik geopend zodat DSBklanten elkaar een handje kunnen helpen en zaken straks op kunnen lossen

Het word er echt niet beter op als we elkaar gaan stimuleren om al je geld weg te halen bij deze bank.
En je wilt elkaar toch een handje helpen... zonder struisvogelpolitiek neem ik aan?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:25

Nikka schreef:
Zoals je zegt de bank was gezond genoeg. Zowel Bos als DNB hebben niet optimaal meegewerkt aan een oplossing van het probleem en ik denk eigenlijk zelfs tegengewerkt. Maar goed dat zal niemand weten. Konden mensen dan niet in het weekend alvast per internet niet aangeven geld te willen overmaken. Kan ik wel bij mijn bank.

dat is natuurlijk wel speculatie dat zowel Bos als de DNB niet voldoende hebben meegewerkt. Ik snap dat mensen dat denken en het lijkt er misschien wel een beetje op, maar zeker weten doen we het niet. Daarom komt er ook een onderzoek.

Maar feit blijft dat als een bank zodanig in de negatieve publiciteit komt dat mensen proberen spaargeld veilig te stellen en dat heeft ze de das omgedaan. Maar geef mensen eens ongelijk.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:27

DNB zit al járen te slapen.... :Z

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:31

Kaja schreef:
Het word er echt niet beter op als we elkaar gaan stimuleren om al je geld weg te halen bij deze bank.
En je wilt elkaar toch een handje helpen... zonder struisvogelpolitiek neem ik aan?

Je kan toch al niet meer bij je spaargeld, dat is geblokeerd. Dus dat kan je er niet meer afhalen. En ik ben van mening om wel zoveel mogelijk geld van je lopende betaalrekening op te nemen voordat deze morgennacht geblokkeert wordt. Je moet toch eten en dergelijke.

Ik snap het idee, dat je denkt dat je de bank zo verder omzeep helpt en dat kan best waar zijn, maar je moet ook je zelf denken. Als je alleen geld hebt bij de DSB en je rekening wordt morgen geblokeert en je weet niet wanneer je er weer bij kunt, is het toch verstandig om geld op te nemen zodat je wel boodschappen kunt doen. Of zie ik dat verkeerd?

050206051012

Re: DSB gedupeerden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:35

Wij hebben gelukkig op tijd alles weggehaald bij DSB, onze betaalrekening en spaarrekening (dat laatste was nog een hele kluif, we zijn een ruime maand bezig geweest om ons geld te krijgen). M'n vriend mailde vanmorgen dat zijn moeder een betaalrekening heeft bij de DSB en die kan dus niet meer pinnen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:37

En hoe zit dat dan met mensen die dus daar alles hebben lopen? Die kunnen niet pinnen, niets overmaken, en dan?
Hoe kan je dan eten?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:38

Sancha schreef:
En hoe zit dat dan met mensen die dus daar alles hebben lopen? Die kunnen niet pinnen, niets overmaken, en dan?
Hoe kan je dan eten?

Dan heb je een probleem :j

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:39

Sancha schreef:
Hoe kan je dan eten?

Ja, het advies was om te gaan lenen bij familie. Erger kan het toch bijna niet. Trouwens, je kunt tot en met woensdag 24.00 uur pinnen. Moet er alleen wel geld op je betaalrekening staan :+

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:41

Ik blijf erbij dat door zo'n vent als Lakeman die mensen aanspoorde om hun geld weg te halen meer kwaad dan goed is gedaan.

Geen enkele bank blijft overeind als er miljoenen worden weggehaald. En van die duizenden mensen heeft echt niet iedereen
dat geld morgen nodig hoor.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:44

Only_Hellen schreef:
Sancha schreef:
Hoe kan je dan eten?

Ja, het advies was om te gaan lenen bij familie. Erger kan het toch bijna niet. Trouwens, je kunt tot en met woensdag 24.00 uur pinnen. Moet er alleen wel geld op je betaalrekening staan :+

Nou ja zeg :7 Sta je dan...

Kan me om die reden zeker wel voorstellen dat mensen hun geld daar hebben weggehaald, om dit soort drama's te voorkomen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:45

Sinelia schreef:
Je kan toch al niet meer bij je spaargeld, dat is geblokeerd. Dus dat kan je er niet meer afhalen. En ik ben van mening om wel zoveel mogelijk geld van je lopende betaalrekening op te nemen voordat deze morgennacht geblokkeert wordt. Je moet toch eten en dergelijke.

Ik snap het idee, dat je denkt dat je de bank zo verder omzeep helpt en dat kan best waar zijn, maar je moet ook je zelf denken. Als je alleen geld hebt bij de DSB en je rekening wordt morgen geblokeert en je weet niet wanneer je er weer bij kunt, is het toch verstandig om geld op te nemen zodat je wel boodschappen kunt doen. Of zie ik dat verkeerd?

Dat zie je niet verkeerd...
Als je een betaalrekening hebt bij de DSB, dan word het tijd dat je elders een rekening opent en daar voortaan je salaris etc op laat storten zodat je gewoon boodschappen kunt doen en rekeningen kan betalen.
Totdat er duidelijkheid is.

Maar zoals Simongek schrijft... geen enkele bank blijft overeind op deze wijze, klokkenluiders roepen dus waar rook is moet vuur zijn, mensen raken in paniek, maar niet iedereen verkeerd in de situatie als bijvoorbeeld Abeltje, doch zijn zij hier dus wel de dupe van!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:46

Kaja schreef:

dat is helaas harstikke waar. Ik hoorde gisteren dat DSB al de derde bank is in een paar jaar waar het slecht gaat. Je zou denken dat ze lering trekken uit de eerste twee en zou proberen te voorkomen dat het nog een keer misgaat.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:48

De derde bank in Nederland... om maar niet over het debacle rondom Icesave te praten... :o

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:49

Sinelia schreef:
Kaja schreef:

dat is helaas harstikke waar. Ik hoorde gisteren dat DSB al de derde bank is in een paar jaar waar het slecht gaat. Je zou denken dat ze lering trekken uit de eerste twee en zou proberen te voorkomen dat het nog een keer misgaat.

Je en weet je wat het mooiste is. Andere banken krijgen dan hulp van de staat. Wat krijgt DSB? Juist ja.

Een persconferentie met die kerel van DNB en Wouter Bos. Die presenteren daar een geweldige oplossing.
Hoe help ik een bank om zeep. wij hebben geregeld dat u een betaalrekening bij bank X kan openen en daar klant kan worden.
Super toch. :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:55

Ja maar hoho, de aanleiding van de crisis bij DSB is wel even anders dan die bij andere banken, ik denk niet dat je dat kunt vergelijken.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:55

Die profiteren optimaal van deze situatie... Ons kent ons ;)
En rare snuiters als de DSB zitten ze helemaal niet op te wachten...

Maar goed Wouter Bos is goed onderuit gegaan rondom Fortis en heeft daar nog geregeld nachtmerries over, volgens mij, dus kan me voorstellen dat hij ook daarom niet staat te springen om de DSB overeind te houden.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:57

Lovely schreef:
Ja maar hoho, de aanleiding van de crisis bij DSB is wel even anders dan die bij andere banken, ik denk niet dat je dat kunt vergelijken.

Wat was de aanleiding bij Fortis?
En wat is de aanleiding bij DSB?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:57

Nee is ook zo maar het feit blijft wel dat andere banken ook niet alleen maar mooie producten hebben verkocht
met het hart bij de klant ipv bij de provisie. Er wordt nu gedaan of dsb de meest verschrikkelijke producten heeft verkocht
in tegenstelling tot de rest.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:01

simongek schreef:
Nee is ook zo maar het feit blijft wel dat andere banken ook niet alleen maar mooie producten hebben verkocht
met het hart bij de klant ipv bij de provisie. Er wordt nu gedaan of dsb de meest verschrikkelijke producten heeft verkocht

Qua maximale verstrekking hypotheek is dat ook zo. De reguliere banken zijn niet verder gegaan dan de normale 125%, waarbij DSB wel tot 150% ging.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:04

Only_Hellen schreef:
simongek schreef:

Qua maximale verstrekking hypotheek is dat ook zo. De reguliere banken zijn niet verder gegaan dan de normale 125%, waarbij DSB wel tot 150% ging.

er zijn wel meer hypotheekverstrekkers die heel veel geld aan mensen hebben verstrekt. DSB is echt de enige niet hoor.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:08

simongek schreef:
er zijn wel meer hypotheekverstrekkers die heel veel geld aan mensen hebben verstrekt. DSB is echt de enige niet hoor.

Heel veel geld is iets anders dan binnen een bepaald percentage vd executiewaarde vd woning blijven. Zijn twee hele verschillende dingen.

Daarnaast staat DSB al jaren in the picture bij Tros Radar en verschillende kranten, dus moeten mensen nu niet opeens gaan roepen dat ze nooit hebben geweten dat die bank anders met verstrekkingen omging. Mensen zijn slectief als het om informatie opnemen gaat. Een hoge hypotheek komt vaak wel goed uit, want een andere bank wil het niet geven. Een hoge rente op een spaarrekening klinkt wel goed, want een andere bank geeft het niet.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:11

Only_Hellen schreef:
Heel veel geld is iets anders dan binnen een bepaald percentage vd executiewaarde vd woning blijven. Zijn twee hele verschillende dingen.

Daarnaast staat DSB al jaren in the picture bij Tros Radar en verschillende kranten, dus moeten mensen nu niet opeens gaan roepen dat ze nooit hebben geweten dat die bank anders met verstrekkingen omging. Mensen zijn slectief als het om informatie opnemen gaat. Een hoge hypotheek komt vaak wel goed uit, want een andere bank wil het niet geven. Een hoge rente op een spaarrekening klinkt wel goed, want een andere bank geeft het niet.

Precies!!!