Het fileprobleem als we nou eens gewoon.......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tantethee

Re: Het fileprobleem als we nou eens gewoon.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:28

lovely: dat lijkt me heerlijk.. fietsen.
ik maak voor mijn werk zo'n 55.000 km op jaarbasis
ik cross een groot gedeelte van nederland door..
gelukkig woon in in het oosten en is het hier niet zo druk als in het westen.
de terug weg heb ik meestal weinig last gezien ik over het algemeen rond 3 uur weer richting huis ga. mijn baas probeert nog wel een beetje mee te denken wat dat betreft..
dagen die we naar de zaak moeten worden we tegenwoordig ook in de buurt gepland, en we rijden in een prius om het milieu een handje te helpen en we gaan dus vroeg weg en vroeg naar huis..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:31

Ik was een van de gelukkigen die in de file stond afgelopen vrijdag op de A10. Ik wilde de Coentunnel nemen, en het viel me weer op hoeveel auto's denken door te kunnen rijden en op het allerlaatste moment, net voordat je niet meer kunt, denken te kunnen invoegen. Lekker langs de file knallen, en zo een aantal minuten besparen. Daar zouden ze nu eens bekeuringen voor uit moeten schrijven.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:35

Cassidy schreef:
Ik was een van de gelukkigen die in de file stond afgelopen vrijdag op de A10. Ik wilde de Coentunnel nemen, en het viel me weer op hoeveel auto's denken door te kunnen rijden en op het allerlaatste moment, net voordat je niet meer kunt, denken te kunnen invoegen. Lekker langs de file knallen, en zo een aantal minuten besparen. Daar zouden ze nu eens bekeuringen voor uit moeten schrijven.

Ik stond stil bij de oprit Oostzanerwerf richting de zeeburgertunnel ...... De kant die dus geheel afgesloten was.... ;(
Ben na een uur bij afslag Landsmeer gekomen (de volgende afrit dus :+ ) en weer terug gegaan naar Zaandam.
Bij mij kwamen er hordes over de vluchtstrook zodat deze ook op een gegeven moment stilstond en niet meer vrij was voor hulpdiensten.
Ben zo braaf geweest om pas bij de uitvoegstrook eraf te gaan...........
Je kan ook werkelijkwaar geen kant meer op als er op ring A10 iets gebeurt. Gelijk een infarct, geen uitvalswegen.......

Ze hebben de achterkant van de file om laten keren onder begeleiding en spook laten rijden terug naar een oprit/afrit.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:41

Dat zouden ze nu eens vaker moeten doen. Ik heb het een keer eerder meegemaakt dat we op de snelweg om moesten keren, toen er op de oprit een vrachtwagen met verf was omgevallen en alle verf op de straat lag, en er naar alle vooruitzichten de hele dag niet meer overheen gereden kon worden. Probleem was dat we de caravan erachter hadden, maar met een paar keer steken lukte het om te keren. Was wel een rare gewaarwording...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:46

Cassidy schreef:
Dat zouden ze nu eens vaker moeten doen. Ik heb het een keer eerder meegemaakt dat we op de snelweg om moesten keren, toen er op de oprit een vrachtwagen met verf was omgevallen en alle verf op de straat lag, en er naar alle vooruitzichten de hele dag niet meer overheen gereden kon worden. Probleem was dat we de caravan erachter hadden, maar met een paar keer steken lukte het om te keren. Was wel een rare gewaarwording...

Ik stem ook voor :) had me een uur gescheeld, stond namelijk echt op de oprit stil :\ nog geen 50 meter bij de kruising vandaan :\
verder inderdaad weer een hoop voorbeelden van asociaal rijgedrag gezien......... lijkt wel of mensen soms niet eens kijken als ze hun auto naar links of rechts gooien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:30

Soms is er op de ring iets aan de hand waardoor het helemaal vast komt te staan. Eigenlijk vind ik dat ook dat Rijkswaterstaat op de borden moet zetten dat iedereen de motor uit kan doen, dat scheelt een hoop vervuiling.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:40

Ik zei toevallig precies hetzelfde vrijdagavond. We reden richting Schiphol, A2/A9 vanuit Utrecht, en daar zijn ze natuurlijk bezig om de banen te verdubbelen. Omdat 4 elke kant op nog niet genoeg is. Pak het OV, ga dichter bij huis werken, thuiswerken, flexwerken ed. Okey, ik snap wel dat het niet zo makkelijk is, ik bedoel het OV heeft ook niet mijn voorkeur en tegenwoordig moet je sowieso blij zijn als je nog aan het werk bent. Maar volgens mij blijft het file probleem hoe dan ook bestaan.. Daarbij werk ik redelijk dicht bij huis, kleine 10 km, maar als ik dit kleine stukje over de snelweg wil gaan, dan moet ik ook uiterlijk kwart voor 7 uur de deur uit, anders kan ik ook een filerijder worden.. :+ Ook als ik binnendoor ga kan ik over de laatste km soms een kwartier doen.. ;(