Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:51

Aangezien ik makkelijk ervan rondkom heb ik mezelf op een budget van 70 euro per week gezet.

Dit is voor boodschappen voor 5 a 6 dagen (ik eet 1 a 2x in de week bij mijn ouders), inclusief alles: drogisterijdingen (denk aan dingen als tandpasta, shampoo, para’s, make-up etc.), wasmiddelen (haal ik wanneer ze in de aanbieding zijn en dan heb ik ze desnoods direct op voorraad), toiletpapier etc.
Dit is ook meteen mijn benzinegeld (20 euro per week). Dus feitelijk voor alleen boodschappen: 50 euro per week (inclusief roken).
Ik bestel zelden tot nooit, haal geen opwarmgevallen en kook zelf dus bijna dagelijks. Ik hou nog geld over voor wat lekkers ook: van een paar soesjes en chips of toast etc. in het weekend tot een toetje voor doordeweeks voor de ‘latere lekkere trek’.
Als ik iets wil gaan bestellen, dan zet ik dat apart van mijn ‘weekgeld’ en spaar ik het ervan. En standaard haal ik bij de boodschappen altijd iets duurs: wasmiddelen, toiletpapier etc. zodat ik dat verspreid heb en niet in 1 week dus al mijn geld erdoor is eraan.
Ook doe ik maar 2x per week boodschappen: op zaterdag voor de hele week en op maandag haal ik even een halfje bruin met wat broodbeleg voor de rest van de week op mijn werk. Soms pak ik dan nog iets mee wat dan toevallig in de aanbieding is.
Oh ja en ik doe mijn boodschappen 9 van de 10x bij de AH en haal meestal dingen van AH eigen merk (bijna nooit Euroshopper, ligt eraan wat voor product).

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:57

@Armaris, Dus eigenlijk is het alleen eten en drinken wat je koopt en vrijwel geen vlees. Nu begrijp ik hoe jij aan dat bedrag komt.

Tja dan ben ik ook veel minder kwijt :) En dan doe ik nog niet eens moeite om naar de aldi te gaan of aanbiedingen af te lopen.
Maar wij eten wel vlees :9 elke dag eigenlijk wel en aardig wat brood (zeker 3 broden per week). Dat hakt er best in.

Mizora

Re: Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:03

Ik heb hier ergens ook mijn lijstje al staan. Maar ik lees hier ook veel spul voor de dieren. Dat had ik er nog niet bijgerekend. De cavia's hebben eens in de tijd nog 7 euro aan vlas, 17 euro aan voer en 10 euro aan hooi nodig. Dan kopen direct een paardenbaal vlas, 25kg brok en 20kg compactgras. Dus hoelang ze ermee vooruit kunnen? Geen idee, lang.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:02

Lizz schreef:
@Armaris, Dus eigenlijk is het alleen eten en drinken wat je koopt en vrijwel geen vlees. Nu begrijp ik hoe jij aan dat bedrag komt.

Tja dan ben ik ook veel minder kwijt :) En dan doe ik nog niet eens moeite om naar de aldi te gaan of aanbiedingen af te lopen.
Maar wij eten wel vlees :9 elke dag eigenlijk wel en aardig wat brood (zeker 3 broden per week). Dat hakt er best in.

Wij doen gemakkelijk een halve week met een brood :)
Klopt wat je zegt :j Ik koop vlees in het groot in, heb behoorlijk wat in de diepvriezer zitten dus komen ermee toe tot eind van het jaar.
Het is een (onbewuste in ons geval) keuze dat je zelf maakt, ben zelf een vleeseter en eet bij mijn ouders net zo lief een steakje :)
Maar thuis heb ik er geen behoefte aan(vriendje ook niet) en eten het dus erg weinig(veel kip en varianten maar das gevolgte dus)
Wel beleg zoals rosbief of worst maar niet als avondeten

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:03

BKS schreef:
Wij zijn een gezin van 4 en eten en drinken (samen met de honden) per maand tussen de 800 en 1000 euro op.........

Dat is dan wel gemiddeld over een heel jaar, dus inclusief de feestdagen en de verjaardagen. Ook inclusief de schoonmaakmiddelen, wasmiddelen, drogisterijartikelen en de hele rattaplan.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:41

Wij zijn met z'n 2en en hebben een huishoudpot voor boodschappen van € 400,- per maand. Hier houden we eigenlijk altijd wel van over. Eens in de 2 a 3 maanden gaan we een weekendje (1 nachtje) weg en die kosten halen we ook uit de pot.

Wij (of eigenlijk mijn vriend) doen om de dag boodschappen en halen maar zelden meer dan voor 2 dagen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:26

Cayenne schreef:
Hoeveel is een buil shag? := Ik heb daar geen verstand van, maar ongeveer een pakje?

Los daarvan schrik ik echt van de bedragen die hier langs komen!
Van dat geld kun je zoveel leuke dingen doen :=

Een buil is een pakje... maar let wel, dat is meer dan een pakje sigaretten, uit een buil shag haal je geloof ik toch wel 50 sigaretten als je zuinig rolt heb ik me laten vertellen :D

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 20:12

Nou, ik weet inmiddels waar het probleem ligt. Ik koop te veel extra dingen van het boodschappen geld. Sinds ik alles opschrijf staan mijn nek haren overeind 8)7 . Een paar dagen geleden ondergoed, sokken, shirts e.d. gekocht bij de goedkopere winkels. Ik dacht "nou voor 80,- euro heb ik geld uitgegeven". Kom ik thuis, schrijf het op in het kasboekje blijkt het 121,25 te zijn. Hoe kan je nou zo veel geld kwijt zijn aan ondergoed voor 2 personen, sokken en wat shirts? Maar goed, ik raad het iedereen aan, neem een kasboekje en je leven openbaart zicht :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:15

Aan de hand van dit topic ga ik ook een kasboekje beginnen, iig voor de komende maand wil ik eens bijhouden wat we kopen.

Al is het voor deze maand niet helemaal eerlijk, wegens een maaltijdvervangend dieet (dat ik van mijn eigen centen betaal en niet uit de huishoudpot) eet alleen mijn vriend van 'ons' geld. Maar dan nog denk ik dat het handig is om voorlopig eens bij te houden wat we kopen, en om wat meer naar goedkope winkels te gaan. Nu ga ik toch te snel naar de Super de Boer, want die zit aan de overkant. Lekker makkelijk... maar ook super duur! Toch maar weer eens naar de Lidl/Aldi gaan binnenkort...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:19

Wij zijn met zijn 2 (excl. de dieren) ongeveer tussen de 50 en 70 euro per week aan boodschappen kwijt.. :)

Soms kan het iets meer zijn, omdat ik dan van reclames wil profiteren.. Bijv. extra vlees inkopen ofzo.. Voor in de vriezer..
We wonen in het buitengebied dus ik heb graag een voorraadje aan vlees/brood en aarappelen etc. in huis.. We hebben dan ook een grote voorraadkast en vriezer vol meestal.. :)

Soms hebben we zelfs maar 1x per 2 weken boodschappen nodig.. Het wisselt heel erg..

Wel pluis ik de folders uit, we hebben in de buurt een groot scala aan supermarkten dus ik profiteer altijd optimaal overal van de reclames etc. :j Maak ook een lijstje en hou inkomsten en uitgaven ook bij..

We zijn ook van die mensen die niks aan onszelf spenderen zoals met nieuwe kleren ofzo.. :o Dat word altijd zo lang mogelijk uitgesteld..
We redden het zo prima..

Honden en kattenvoer halen we bij de groothandel, waar we ook paarden/koeien en schapenvoer halen, op rekening dat zal iets van 50/60 euro per maand in totaal zijn denk ik zo..
Voor de katten hebben we altijd een 20 kilo zak aan brokjes, daar doen ze ontzettend lang mee.. :))

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:24

80-100 euro per week.
2 volwassenen en 1 kleine van 4.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:42

Wij hebben een gezamenlijk rekening, waar we alles van kopen wat ons tweeen aangaat. Dus.. Boodschappen, drogisterijspullen, wasmiddelen, staatslot :P , kleinere huishoudelijke artikelen (zoals brandblusser, planten (net gaan samenwonen)), en op die rekening staat iedere maand 350,- euro. Dus ik denk puur voor de booschappen, drogisterijspullen en wasmiddelen ongeveer 280,- wat het dus ongeveer 70,- per week maakt!
En dan eten wij graag een lekker stukje vlees, of een stukje vis.. we houden heel goed de 'krantjes' in de gaten en passen daar onze boodschappen op aan! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:23

Ik heb het idee dat mijn ouders veel geld kwijt zijn aan ons.. Wij leven met z'n 5'en thuis (incl. ouders), en hebben sowieso op de zaterdag +- 120 euro bij de AH, verder doen we elke dag boodschappen rond de 15 euro, dus 120+75=195. En dan nog de 3 katten die eten moeten etc.. Verder halen we ook wel eens nog wat extra bij de Lidl en zo.. dus dan zijn we ook nog wat meer kwijt :o

Wij eten wel echt heel veel vlees en alles thuis en houden gewoon van veel eten :').
En met kerst gaan we altijd uit eten in een restaurant met opa+oma, en het gezin, en dat betalen mijn ouders altijd.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:28

Ik woon sinds kort in mijn eigen appartementje, en ik denk dat ik van maandag tot vrijdag ongeveer 60 euro kwijt ben aan boodschappen.

Het is best een bedrag, maar ik vind het erg belangrijk om gezond én lekker te eten, en daar bezuinig ik dan ook niet echt op. :j

Versgeperste fruitsapjes, garnalen, smoothie, gezonde maaltijdsalades, etc.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:50

Leuk topic! Ik ben een echte koopjesjager, maar kan aan de andere kant ook onwijs geld over de balk smijten. Dat laatste wil ik vanaf nu ik echt wil gaan sparen voor iets.
Boodschappen doe ik altijd (voor 2 volwassenen) en ik heb nooit bijgehouden hoeveel maar het liep rustig op naar meer dan 70 euro per week als ik niet uitkijk. Nu ben ik vorige week begonnen met nóg beter opletten en bewust inkopen. Dus vereer ik de Lidl vaker met een bezoek en denk ik verder twee keer na voor ik iets in mijn wagentje mik :o

Ontdekte vanmiddag een geweldige site. Als je toch wat nodig hebt kan je hier supersnel zien welke supermarkt het eventueel in de aanbieding heeft :D Ik ben helemaal happy met deze ontdekking :j
http://www.voordeelmuis.nl

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:18

Dat is een goede link!!!
Heb afgelopen week nog maar 50,- uitgegeven aan boodschappen :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:35

Ik vind het heerlijk om zuinig te doen met geld en uitdagingen te gaan dus heb deze week voor het eten gezorgd en flink geld uitgespaard volgens mijn moeder. Helaas had ze haar gordel niet om met autorijden maandag, werd ze aangehouden en kreeg een boete.. Daar ging onze winst :D

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:08

Mijn vriend en ik hebben ook een aparte rekening waar we beiden aan het begin van ons salaris geld naar overboeken, samen 400 euro.

Ik ga eigenlijk altijd op de maandag naar de winkel om boodschappen te doen voor de hele week..... aangezien ik echt een hekel heb aan boodschappen doen :P
In de pauze op het werk maak ik altijd een boodschappenlijstje van wat ik nodig heb en schrijf ik ook altijd op wat ik die week wil eten..... en omdat ik zo'n hekel heb aan naar de winkel gaan ren ik naar binnen, pak alle spullen van het lijstje en ben dan ook weer binnen 15 á 30 minuten uit de winkel...... :D dus meestal neem ik ook niets extra's mee die we eigenlijk niet nodig hebben }>
Meestal ben ik dan rond de 40-45 euro kwijt..... ;)

Ook de kosten voor kattenvoer/papagaaienvoer pinnen we van deze rekening..... ;)

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:11

Wat een interessante link.

Ik ga ook maar eens aan een huishoudboekje beginnen :o
Ik ben zo'n muts met geld. Geef standaard te veel uit. Ook aan boodschappen, vervolgens kan ik redelijk wat spul weggooien, omdat het over de datum is :o .

Ik ben wel voor de aanbiedingen in de supermarkt, bekijk de folders en ga er dan om (AH of C1000, dat ligt op de route)..
Overigens ben ik van mening dat Lidl en Aldi niet altijd goedkoper zijn. Bepaalde dingen zijn daar wel (goedkoper en) lekkerder naar mijn idee.. Die haal ik daar wel.
Op fruit bespaar ik niet. Ga er wekelijks om. Ik eet zo'n 2-3 stuks per dag...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:20

Wij zijn zo'n 60 euro per week kwijt aan boodschappen (alles, incl. verzorgingsproducten en kattenvoer). Ik doe mijn boodschappen bij de AH (zelfs via Albert :o ) en fruit kopen we op de markt. Iedere dag eten we 'gezond' (aardappelen/rijst/pasta met groenten en vlees en er gaan 3 broden per week doorheen..).

Sinds ik via Albert boodschappen doe bespaar ik zeker 20 euro per week.. De aanbiedingen zijn super overzichtelijk, je kan goed zien hoeveel je aan het besteden bent en als je het een beetje slim doet betaal je maar 5 euro bezorgkosten (dat ben ik anders kwijt aan parkeergeld).

Wat ook helpt is een grote vriezer: altijd handig om eventuele aanbiedingen op te slaan. En zelf aardappelen schillen en groente schoonmaken ipv al die schoongemaakte zakjes te kopen, scheelt euro's per week. Ondanks dat ik niet echt op de centjes hoef te letten vind ik verspilling ook zonde en probeer dan ook zo goedkoop mogelijk in te kopen (ondanks dat het bij de AH is, maar na een paar keer bij de super de boer te zijn geweest kwam ik tot de conclusie dat de huismerken van AH vaak veel goedkoper zijn..)

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:37

Ik doe voor een gezin met 2 volwassenen, 3 kinderen, 4 katten en 2 honden voor ong 100-120 euro pw boodschappen. Is dan incl, wc-papier, badkamer artikelen als shampoo, tandpasta etc. Hondenvoer, kattenvoer. Oh ja en ook nog eten voor de hamster en rat incl alle dingen voor in het hok.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 01:18

@ Marieke_K De uitspraak "Ook voor de prijs naar Albert Hein" of in jouw geval AH naar jou, is inderdaad geen loze kreet. Juist doordat ze heel veel B en C merken hebben die goed betaalbaar zijn hoef je hier helemaal niet duur uit te zijn.
Super de Boer kom ik maar heel af en toe voor een aanbieding, die vind ik vaak echt schrikbarend duurder :j

C1000 vind ik ook duur, niet zozeer in zijn A merken, maar het C1000 eigen merk is vaak maar ietsje goedkoper of soms zelfs duurder en ze hebben bijna geen C merk artikelen. Waardoor ik daar vaak teveel A merken 'moet' kopen en dus duur uit ben :)

lady88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 04:11

ik haal het met 50 per week om boodschappen te doen

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 04:56

wij leggen beide altijd E 150 per maand in voor de boodschappen, dus E 300 per maand voor 2 personen en dan 2 katten.
Maar eerlijk gezegd gaan we zelfs daar volgens mij nog vaak overheen. Doe 1 keer per week boodschappen van ong E 75 dan (meestal is dat al iets meer) en dan halen we door de weeks vaak nog wel wat op. Of een keer een pizza bestellen, of patat halen, of toch nog die groente of ingredienten voor een bepaald gerecht (of chocolade idd haha).

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 07:28

Wij (2 volwassenen, kind van 13 en van 10) redden het ongeveer met 80 euro per week. Als je inderdaad elke dag boodschappen haalt, kom je meer in de verleiding voor meer. Dus ik ga 1 x per week naar Lidl (frisdrank, groente, toiletpapier, keukenrol, en sommig vlees) en de rest naar Plus/AH (voor de aanbiedingen en de rest). Sinds onze puber naar het VO gaat, eet hij meer, dus of we het nog blijven redden...