Mijn mooie hondje, zomaar heengegaan,...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:28

heb wel degelijk medelijden met TS! kan de reacties ook niet begrijpen als: heb geen medelijden!
en waarom dan wel niet? natuurlijk is het verschrikkelijk voor de hond en een ontzettend domme fout. maar het was nog altijd haar hond, waarvan ze hield, waarvoor ze alles over had.... en dan gebeurt dit! haar schuld, haar trouwe maatje weg! maar ook zo verdrietig. het zou ook een van jullie kunnen overkomen, ook degene die zo hard schreeuwen dat het hun nooit zou gebeuren, maar zouden jullie het hier op bokt durven te zetten? MENSEN MAKEN FOUTEN. en ja deze had eigenlijk niet gemaakt mogen worden, maar het is gebeurd en TS is er erg van overstuur en heeft een schuldgevoel, maar ze zal , net als jullie van jullie dieren houden, zielsveel van haar hond gehouden hebben en dan vind ik het erg hard om te zeggen dat je geen medelijden hebt.

arme hond Y;( en TS, veel sterkte!

Anke_Amigo

Janne_BSGFM schreef:
Neen, dat verwacht ik niet, helemaal niet zelf en je mag best gefrustreerd zijn en boos en al de rest maar komop gimme a break eh,... blijf er niet over doordrammen,...

als eerst, verschrikkelijk voor de hond. Wat een manier om te gaan :n sterkte ook hiermee.

Maar wel een vraag, wat verwacht je dan wel? je "valt" de mensen die inderdaad geen medelijden hebben best aan. Verwacht je hier alleen medeleven?

brenda1982

ik ben dan ook 1 van de weinigen die geen medelijden heeft met TS, als ik me bedenk dat ie arme hond in die snikhete auto is gestikt en op andere afschuiven dat ze maar hadden moeten ingrijpen terwijl TS zelf vrolijk op het paard zit in de hoop dat ze winstpunten haalt, gaat er bij mij ook niet in. :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:29

Noppes schreef:
Wat reageren zulke bokkers toch erg! Ze heeft zelf al gezegd dat dit een hele domme fout is, voelt zich ontzettend schuldig, en is al hard genoeg gestraft aangezien haar hond dood is!
Waarom moeten jullie het dan nog weer zo hard inwrijven met zulke woorden?
Bij die berichten van die moeders die hun baby in de auto vergeten word er toch ook niet zo gereageerd

Veel sterkte TS!

Absoluut wel. Raar maar waar, veel mensen schijnen dat zelfs erger te vinden dan een dier vergeten, want dat is maar een dier.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:29

Net als of het niemand zou gebeuren,mijn man vergat een keer zijn fiets bij een wielrenwedstrijd.Is misschien geen vergelijking maar toch, zeker met haast kan je van alles vergeten zelfs je trouwe viervoeter.Ik leef met jullie mee hoor, heel veel sterkte bij de verwerking van dit grote verlies.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:30

Eponastable schreef:
ikdoemaarwat schreef:
nikki_
ik had de tem inmiddels al geplaatst
ik begrijp de woede wel van de bokkers maar sommige opmerking zijn echt te grof

Had ze toch niet verwacht dat we een traan gingen wegpinken hiervoor?

nee ,maar wel een traan voor de hond...

maar je kan iemand best zeggen dat ie schuldig is en dat je het erg vind ,maar het kan ook subtieler!!
sommige opmerkingen gaan mijn haren echt van overeind staan ......TS is 16 jaar en waar spelen haar ouders deze rol? de bestuurders van de auto? de daadwerkelijke eigenaren van de hond?

sommige bokkers kunnen alleen maar grof afzeiken, en dat is erg jammer
ik ben zelf ook geen brave bokker,maar zelf ik kon het normaal zeggen

Juangi

Pradaatje schreef:
Juangi schreef:
Pfff... sommige mensen hier op bokt.....

Stel dat er een paard zou overlijden, omdat die de hele dag in de hete zon zou staan? Dan zou het 100x erger zijn, omdat dit een paardenforum is. Als je dit zou plaatsen op een hondenforum, zouden de reacties nog een steekje erger zijn.

Dan kan je zeggen, sommige mensen op bokt, maar ik kan hier geen goed woord voor over hebben, en dat mag ook wel is gezegt worden.

Het mag inderdaad gezegd worden, en ik mag dus ook zeggen dat ik sommige mensen hier op bokt gewoon echt stóm vind reageren.... Zoals dat ze dit topic plaatst om medelijden te krijgen. Ben je helemaal gestoord ofzo? Je ziet toch dat de TS hier echt veel pijn mee heeft dat dit uberhaupt is gebeurd, dan komen er 'sommige mensen' nog eens 3dubbel overheen om het er nog maar even in te wrijfen dat ze stom is. Bij sommige reacties die er hier worden geplaatst krijg ik het gevoel dat ze door sommige word uitgescholden als dierenmishandelaar of dat ze geen dier waard is.
:Z

Winged

Moderatoropmerking:
Het is te begrijpen dat er met zulke verhalen emoties opspelen, maar houdt er wel rekening mee dat bepaalde opmerkingen ook kwetsend kunnen overkomen. Daarom het verzoek om niet meer op de man te spelen maar op de bal :)

mars_loves

mars_loves schreef:
_San87_ schreef:

Ja, tuurlijk is de TS de hond zelf vergeten.
Maar ik vind het ook wel onzin dat jij vind dat die mensen de hond niet moeten redden.
Zou jij zo'n hond wel in een auto laten zitten? Vind ik wel dieptriest als je die ziet zitten, en gewoon daar laat..
Maarja, blijkbaar zijn er ook mensen die niet voor dieren van een ander opkomen...
Die mensen hadden ook wel een verschil uit kunnen maken voor de hond hoor !!

Ga jij eventjes niet voor mij beslissen wat ik wel of niet doe zeg. Ik zou uiteraard meteen proberen de hond eruit te krijgen. Er zijn helaas mensen op de wereld die dat dus NIET doen of die gewoon hun hond vergeten. En je moet de hond ook maar net zien zitten zeg, er staat ook nog een trailer achter de auto.

Nee, de schuld op de omstanders afschuiven gaat er bij mij niet in.

er staat toch dat iemand het heeft gemeld bij de springpiste, dan lijkt het me wel zo duidelijk dat ze die hond hebben gezien he!
Ik heb niet gezegt dat het 100% de schuld van de omstanders is, natuurlijk had de TS beter moeten opletten enzo, maar die mensen
hadden de hond ook eruit moeten helpen! :(

Je kan je op zn minst een beetje inleven, als jou dit zou overkomen zou je je ook rot voellen.
Doe eens niet zo raar..
Ze heeft het toch niet express gedaan joh!

omg..

Ikima

Ik denk niet dat de TS dit heeft geplaatst om medelijden te krijgen maar meer als waarschuwing voor anderen dat dit kan gebeuren. Zij is ook niet 's morgens van huis vertrokken met het idee: goh laat ik de hond vandaag maar vergeten. Zoiets vergeef je jezelf nooit meer, helaas is het ten kostte van de hond gegaan maar dit is niet meer terug te draaien.
Ik probeer het niet goed te praten maar het zal je maar gebeuren.

haan

Ik heb eerst eens goed nagedacht of ik hier wel een reactie bij zou willen zetten, maar toch wil ik het doen. Honden mee op concours vind ik al helemaal niks, maar vergeten in de auto, écht ik kan er niet bij dat je dat overkomt :n :n
Maar, ik wens je toch heel veel sterkte met het verlies van je geliefde hond, je hebt dit niet met opzet gedaan, maar je raakt dit verlies nooit kwijt, je zal er zelfs over 10 jaar nog eens aan terug denken.
Laatst bijgewerkt door haan op 24-08-09 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:31

lovelanga schreef:
heb wel degelijk medelijden met TS! kan de reacties ook niet begrijpen als: heb geen medelijden!
en waarom dan wel niet? natuurlijk is het verschrikkelijk voor de hond en een ontzettend domme fout. maar het was nog altijd haar hond, waarvan ze hield, waarvoor ze alles over had.... en dan gebeurt dit! haar schuld, haar trouwe maatje weg! maar ook zo verdrietig. het zou ook een van jullie kunnen overkomen, ook degene die zo hard schreeuwen dat het hun nooit zou gebeuren, maar zouden jullie het hier op bokt durven te zetten? MENSEN MAKEN FOUTEN. en ja deze had eigenlijk niet gemaakt mogen worden, maar het is gebeurd en TS is er erg van overstuur en heeft een schuldgevoel, maar ze zal , net als jullie van jullie dieren houden, zielsveel van haar hond gehouden hebben en dan vind ik het erg hard om te zeggen dat je geen medelijden hebt.

arme hond Y;( en TS, veel sterkte!

Amen. Helemaal mee eens!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:31

Ik wist even niet wat ik moest zeggen..
Geen dierenliefhebber zou dit expres doen, dat weet ik.. Het dier zou eigenlijk eerste prioriteit (moeten) krijgen, gezien je paard zeker straks juist alle aandacht krijgt.
Ik vind het wel moedig dat je dit zo op bokt durft te zetten. Veel sterkte met het verlies van je maatje, want dat zal het altijd blijven, en met dit pijnlijke afscheid. Ik hoop dat je vriend zonder teveel pijn heengegaan is. Y;(

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:32

Ben benieuwd hoe bokt gaat meten... zal wel met een susser aflopen.

Neskolay

Suzanne F. schreef:
Och wat vreselijk....
Dapper dat je het hier neerzet en zo ook mensen de kans geeft om te leren van andersmans fouten.
Je weet zelf ook wel dat je stom bent geweest en je vergeet dit de rest van je leven niet meer. Maar gebeurd is gebeurd, je kan alleen maar leren hiervan, je kan het niet meer terugdraaien.
Veel sterkte met het verwerken ervan, zowel met het verlies van je vriendje als met het schuldgevoel.

Ik heb ook weleens stomme dingen gedaan die dan nog NET wel goed gingen maar waar mijn hart van in mijn keel zat omdat het heel fout had kunnen aflopen.
(ik denk nu trouwens ook aan dat meisje wat haar verzorgveulen per ongeluk een hele wormenkuur had gegeven en die overleden is, ook zo'n vreselijk iets wat je jezelf nooit vergeeft.)

Sluit me hierbij aan...
Idd herinner me het meisje ook met wormspuit bij veulentje...

TS: Sterkte, dat schuldgevoel zal enorm zijn en erg veel pijn doen.. sterkte met het verwerken en een plaatsje geven van dit verlies...

Pradaatje

Oke, je spreekt nu in 'je' vorm, kijk eens goed naar mijn berichten. Heb ik dat ergens geplaatst? Ik snap de frustratie van iedreen die dat plaatst, incl mijzelf heel goed. Erg word over gepraat alsof ze dr cap vergeten is in de auto, terwijl het gewoon een levend dier was waar je het over hebt en niet iets wat vervangen kan worden.

Pluttersput

Ik wilde net gaan Temmen, wat een rare mensen zitten er toch op bokt. Zelfde verhaal als toen met mijn veulen, er zijn altijd mensen die het nog even in willen wrijven.
Hoe sneu is dit wel niet? Mensen kijk eens naar jezelf. Willen jullie zeggen dat jullie nog nooit iets fout hebben gedaan? Fouten gebeuren nu eenmaal. Tuurlijk is het vreselijk naar dat de hond is overleden, maar als wij ons al zo voelen, moet je je voorstellen hoe de TS zich voelt.
Ik had al eerder geschreven, maar nogmaals veel sterkte.

@ Orlando_ : Dat meisje was ik. Mijn veulen is toen overleden, ook mijn schuld. Het laatste wat je dan wilt zijn mensen die het er nog even in gaan wrijven.
Laatst bijgewerkt door Pluttersput op 24-08-09 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:33

Oke fout maar ik denk dat niemand vrij is van dit soort fouten. Zeg nooit dit overkomt mij niet. Zelfs de beste kan dit overkomen. Soms loopt een mens zijn hoofd gewoon over.

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:34

Babsiej schreef:
mars_loves schreef:

Het maakt niet uit hoe lang jou hond daar zit, maar dát ie daar zit met dat hete weer.
Dan lijkt het me sowiezo duidelijk dat je hem/haar daaruit haalt. Of desnoods maximaal
10 min erbij blijft, komt er niemand, dan haal je dat beessie daar weg !

Je kan toch moeilijk van omstanders verwachten die daar ook zijn voor concours dat die wel 10 minuten gaan staan wachten ? Iemand heeft gedaan wat ie kon, om laten roepen..

Nee, ze hebben niet gedaan wat ze konden.
Je gaat niet alleen naar die wedstrijd, dus ze hadden ook nog altijd iemand anders kunnen vragen de hond te redden.
Wat zou jij daar dan belangrijker vinden, het leven van die hond, of je eigen wedstrijd..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

mars_loves schreef:
er staat toch dat iemand het heeft gemeld bij de springpiste, dan lijkt het me wel zo duidelijk dat ze die hond hebben gezien he!
Ik heb niet gezegt dat het 100% de schuld van de omstanders is, natuurlijk had de TS beter moeten opletten enzo, maar die mensen
hadden de hond ook eruit moeten helpen! :(

Je kan je op zn minst een beetje inleven, als jou dit zou overkomen zou je je ook rot voellen.
Doe eens niet zo raar..
Ze heeft het toch niet express gedaan joh!

omg..

Ik heb al lang gemeld dat ik het vervelend vind en heb haar al sterkte gewenst. Het valt me gewoon op dat veel mensen opeens de omstanders de 'schuld' willen geven, zelfs TS zelf.

Dit soort dingen zouden mij niet snel overkomen, ten eerste heb ik geen hond, ten tweede, neem ik die niet eens mee op concours, honden horen daar niet.

Binckydenice

Dit is gewoon oliedom zeg! Verschrikkelijk voor de hond, de hond heeft een hele nare dood gehad, door de weer eens niet oplettende baas. Natuurlijk is het anders dan met een kind. Maar het is niet minder erg. Ik snap echt niet dat mensen hun dier kunnen vergeten, waar is de verantwoordelijkheid?

Tcoh wil ik de TS sterkte wenzen voor het verlies... Laat dit weer een les voor velen wezen...

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:35

Citaat:
Nee, maar de verwijten die ik voorbij zie komen, heeft niks meer te maken met het wegpikken van een traan!
Ben benieuwd hoe eerlijk bokt hierin gaat zijn. Zie een hoop persoonlijke sneren, is toch iets wat niet mag?

Vind het een deeltje opvoeding.

Paarden die verdinken, hamsters die sterven door een val, kittens die overlijden door slechte verzorging, honden die overreden worden.
God, daar is allemaal zo veel respect voor, maar idem is dat PRECIES hetzelfde als wat hier gebeurd is.

Dieren die sterven door een natuurlijke omstandigheid is verdrietig ja, maar dieren die sterven waar jij of iemand verantwoordelijk voor zijn valt imo niet goed te praten hoe erg het ook is, je denkt toch niet dat mensen die hun baby achterlaten en laten sterven dat die goedgepraat worden? of zie ik dat verkeerd?
hoe cru het klinkt maar dit is dierenmishandeling, alsook voor dieren die geen eten krijgen, geen drinken krijgen of geslagen worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:35

Jongens.. de ts voelt zich wel schuldig genoeg, zullen we ophouden met verwijten maken??
Maar meeleven met het verdriet... net als dat wij het nu voelen...
dit is een hele domme fout geweest... een fout met grote gevolgen... de dood van een dier...
het is stom je hond te vergeten in je haast... zker met deze hitte

maar laten we beter de ts-er wat steun geven... zodat zij de kracht heeft om hier bovenop te komen... spijt heeft ze genoeg... dat weet ik zeker... iemand die denkt dat ze geen spijt heeft, of die denkt dat ze dit bewust heeft gedaan ; ga je schamen...

Ts: heel veel sterkte.... en alsjeblieft... de volgende keer... als je haast hebt.... ga je NIET haasten... blijf alles controleren...
je ziet nu ; een ongeluk zit in een klein hoekje.....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:36

waar telkens omheen gegaan word:

de meerderjarige....de verantwoordelijke...de ouders...de bestuurder....de eigenaar van de hond

is dat niet diegene die de meeste schuld draagt :?
diegene die verantwoording heeft over mens en dier?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:37

ikdoemaarwat schreef:
waar telkens omheen gegaan word:

de meerderjarige....de verantwoordelijke...de ouders...de bestuurder....de eigenaar van de hond

is dat niet diegene die de meeste schuld draagt :?
diegene die verantwoording heeft over mens en dier?

dat wou ik net zeggen!!
aar zijn de ouders in dit verhaal... de baasjes... de bestuurders..