Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
breezy302 schreef:Extremisten/zware mishandeling waar hebben jullie het in godsnaam over? En hoe komt Pim Fortyun hier opeens in deze discussie terecht? Omdat mijn vriend een zwaar mishandelde hond heeft afgepakt en daarbij flink klappen kreeg en er 1 heeft terug gegeven? Mijn vriend heeft geen aangifte gedaan maar die ander wel. Zo simpel is het. En jij kan het wel allemaal veel te persoonlijk vinden wat denk je van mij? En mijn partner wordt afgezeken en mijn baan!
breezy302 schreef:Extremisten/zware mishandeling waar hebben jullie het in godsnaam over? En hoe komt Pim Fortyun hier opeens in deze discussie terecht? Omdat mijn vriend een zwaar mishandelde hond heeft afgepakt en daarbij flink klappen kreeg en er 1 heeft terug gegeven? Mijn vriend heeft geen aangifte gedaan maar die ander wel. Zo simpel is het. En jij kan het wel allemaal veel te persoonlijk vinden wat denk je van mij? En mijn partner wordt afgezeken en mijn baan!

vorame schreef:breezy302 schreef:Extremisten/zware mishandeling waar hebben jullie het in godsnaam over? En hoe komt Pim Fortyun hier opeens in deze discussie terecht? Omdat mijn vriend een zwaar mishandelde hond heeft afgepakt en daarbij flink klappen kreeg en er 1 heeft terug gegeven? Mijn vriend heeft geen aangifte gedaan maar die ander wel. Zo simpel is het. En jij kan het wel allemaal veel te persoonlijk vinden wat denk je van mij? En mijn partner wordt afgezeken en mijn baan!
Jou baan wordt niet afgezeken!!!!
lees verdorie eens (ja we hebben ook pb contact en daar heb ik dat al 10 keer netjes gezegd)
Dan is hij nogal stom dat hij die ander niet heeft aangegeven.
En voor 1 klap in de bak in Nederland?
nee.
Dat geloofd echt niemand.
En ik geloof niet dat moordenaars vrijkomen maar het is toch echt zo. waarom denk je dat al die drugsdealers zo snel vrij zijn? Waarom worden verkrachters vrij gesproken? Het Nederlands rechtssysteem en de overheid is gewoon krom.
En het gaat niet om jou of je vriend, maar om het algemeen
, echt niet grappig hoor 

er is al meerdere malen aangegeven dat het personeel er NIET voor aangekeken word en er knap gevonden word dat jullie nog blijven werken met zulke erbarmelijke toestanden en slecht salaris......Citaat:En ik geloof niet dat moordenaars vrijkomen maar het is toch echt zo. waarom denk je dat al die drugsdealers zo snel vrij zijn? Waarom worden verkrachters vrij gesproken? Het Nederlands rechtssysteem en de overheid is gewoon krom
) en Yogho krijgen ze bij het eten. Het zal er vast her en der wel ruiger aan toe gaan bij sommige verzorgingstehuizen maar kom maar eens in het ziekenhuis op een afdeling.. Daar hebben ze nóg minder tijd voor je! Dan hebbende oudjes het niet zo slecht hoor in een verzorgingstehuis. lijntje87 schreef:Ga eerst eens zelf in de zorg werken voordat je dit soort dingen roept!
Je begrijpt niet hoe je iemand hiermee beledigd!
Verpleegkundige en verzorgende zijn mensen die werken in de zorg omdat ze van mensen houden en graag mensen willen helpen die afhankelijk zijn.
Die doen het niet voor het salaris (dat echt geen ruk voorsteld) terwijl je verschrikkelijk zwaar werk doet, je poten uit je lijf rent om zo goed mogelijk voor iedereen te zorgen.
En weet je wie het hardste roepen dat het niet goed is, en dat "hun" moeder of vader wordt verwaarloosd...
De kinderen die 1x per half jaar komen.
Weet je dat in landen als Spanje/ Suriname/ Portugal etc. bijna geen verzorgingshuizen zijn? weet je waarom?
Omdat zij zelf voor hun ouders zorgen!
Zoals hun ouders jaren voor hun heeft gezorgd toen zij kinderen waren, zo zorgen zij nu voor hun ouders, en zo hoort het!
Dus roep niet dat WIJ slecht voor jullie ouders zorgen, JULLIE laten je ouders in de steek!
lijntje87 schreef:Ga eerst eens zelf in de zorg werken voordat je dit soort dingen roept!
Je begrijpt niet hoe je iemand hiermee beledigd!
Verpleegkundige en verzorgende zijn mensen die werken in de zorg omdat ze van mensen houden en graag mensen willen helpen die afhankelijk zijn.
Die doen het niet voor het salaris (dat echt geen ruk voorsteld) terwijl je verschrikkelijk zwaar werk doet, je poten uit je lijf rent om zo goed mogelijk voor iedereen te zorgen.
En weet je wie het hardste roepen dat het niet goed is, en dat "hun" moeder of vader wordt verwaarloosd...
De kinderen die 1x per half jaar komen.
Weet je dat in landen als Spanje/ Suriname/ Portugal etc. bijna geen verzorgingshuizen zijn? weet je waarom?
Omdat zij zelf voor hun ouders zorgen!
Zoals hun ouders jaren voor hun heeft gezorgd toen zij kinderen waren, zo zorgen zij nu voor hun ouders, en zo hoort het!
Dus roep niet dat WIJ slecht voor jullie ouders zorgen, JULLIE laten je ouders in de steek!
Maar het mooiste vind ik, dat hij er zelf gelukkig is..
Moon schreef:Tis ook diep en dieptriest.
De mensen die jaren lang voor ons kikkerlandje gewerkt hebben, die ons land hebben verdedigd en opgebouwd in en na de oorlog worden nu nog slechter verzorgd dan de gevangenen die ons land vern**ken.
Gos, wat ben ik trots op Nederland.....
friesiszwart schreef:Ik begrijp je helemaal en zelfs bij mijn moeder (in rolstoel) zitten de deuren op slot en als zij naar haar kamer wil en zij wordt daar al gebracht sluiten zij de deur ook nog achter haar (op slot dus) en dit terwijl mijn moeder in een rolstoel zit en deze zelf niet kan bewegen.
Schandalig maar vaak als ik kom en ik ben daar dan enkele uren komen er uren voor dat er zelfs geen verpleegster / verzorgster over de afdeling heen loopt. Laat staan dat er hulp is al de ene bewoner de andere iets aandoet. Als ik zeg dat ik twee mensen uit elkaar gehaald heb is het maar jij was er toch. Ja ja, ik werk niet eens in een medische wereld dus als er iemand een aanval oid krijgt kan ik niets doen.
beantsje schreef:Wat ik niet begrijp, is dat ik hier toch diverse naaste familieleden van verzorgings-en verpleeghuisbewoners lees, die blijkbaar totaal niet weet hoe een en ander voor vader of moeder geregeld is. Hoe kan dat toch?
Zou één van jullie die hier post, eens antwoord hierop willen geven?
MSQuincyTE schreef:Possie__ wat schandalig dat het zo moet met die oudjes in een verpleeg huis, kunnen ze geen vrijwillers aan trekken dan die met de mensen gaan wandelen, en eventueel hun haren ook kan wassen etcetra
Chiqa schreef:beantsje schreef:Wat ik niet begrijp, is dat ik hier toch diverse naaste familieleden van verzorgings-en verpleeghuisbewoners lees, die blijkbaar totaal niet weet hoe een en ander voor vader of moeder geregeld is. Hoe kan dat toch?
Zou één van jullie die hier post, eens antwoord hierop willen geven?
Vrij onzinnige opmerking als je kijkt naar hoe de belevenissen die we om ons heen zien met de ouderen,
dus wat maakt het je dat je die opmerking zo spannend vindt?
beantsje schreef:dat ze niet weten hoe dingen wettelijk geregeld zijn enz. en dat ze niet weten waarom bepaalde zaken wel of niet gebeuren.

WhiteRose schreef:Mindim: dat de zorginstelling niet voldoet aan de normen die je verwacht, is zeker iets wat ook voor hen als verantwoordelijkheid geldt. Maar om dan te zeggen dat die verantwoordelijkheid alleen daar ligt, daar geloof ik niet in. Als het je ter harte gaat dat ze zo met je vader omgaan, waar blijft dan dat gesprek over het hoe en waarom? En waarom wordt er dan geen informatie gezocht over andere manieren of zelfs overplaatsing? Het is zo makkelijk om te praten over de slechte zorg, maar in principe gaat iedereen er door passiviteit wel mee akkoord...
Citaat:Beantsje, ik vind daar niet alleen een plicht bij de familie liggen, ik vind ook dat bij opname van een patient informatie moet worden verstrekt door de zorginstelling, mijn part in de vorm van een folder met daarin bijvoorbeeld verwijzingen naar bepaalde wetgevingen en gebruiken in een instelling.
Overplaatsing gaat niet makkelijk met de wachtlijsten en omdat de man al in een verpleeghuis is, gaat dat nog minder, de urgentie is er niet.