De harde waarheid.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:19

Ik zou zeggen open een topic over je joje Breez je gaat offtopic.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:20

breezy302 schreef:
Extremisten/zware mishandeling waar hebben jullie het in godsnaam over? En hoe komt Pim Fortyun hier opeens in deze discussie terecht? Omdat mijn vriend een zwaar mishandelde hond heeft afgepakt en daarbij flink klappen kreeg en er 1 heeft terug gegeven? Mijn vriend heeft geen aangifte gedaan maar die ander wel. Zo simpel is het. En jij kan het wel allemaal veel te persoonlijk vinden wat denk je van mij? En mijn partner wordt afgezeken en mijn baan!

Ik denk dat het voor je eigen gemoedsrust en hartslag goed is om niet zo op de kast te gaan zitten ;)
Er is nu meermalen gezegt dat dit topic niet bedoeld is om persoonlijk verzorgenden of ouderen aan te vallen.
Volgens mij moet je proberen je te concentreren op hoe jij hier doorheen gaat komen, in plaats van heel bokt ervan proberen te overtuigen waarom en hoe terecht/onterecht jou vriend vastzit...

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:21

breezy302 schreef:
Extremisten/zware mishandeling waar hebben jullie het in godsnaam over? En hoe komt Pim Fortyun hier opeens in deze discussie terecht? Omdat mijn vriend een zwaar mishandelde hond heeft afgepakt en daarbij flink klappen kreeg en er 1 heeft terug gegeven? Mijn vriend heeft geen aangifte gedaan maar die ander wel. Zo simpel is het. En jij kan het wel allemaal veel te persoonlijk vinden wat denk je van mij? En mijn partner wordt afgezeken en mijn baan!

Jou baan wordt niet afgezeken!!!!
lees verdorie eens (ja we hebben ook pb contact en daar heb ik dat al 10 keer netjes gezegd)

Dan is hij nogal stom dat hij die ander niet heeft aangegeven.
En voor 1 klap in de bak in Nederland?
nee.
Dat geloofd echt niemand. :)

En het gaat niet om jou of je vriend, maar om het algemeen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:23

vorame schreef:
breezy302 schreef:

Jou baan wordt niet afgezeken!!!!
lees verdorie eens (ja we hebben ook pb contact en daar heb ik dat al 10 keer netjes gezegd)

Dan is hij nogal stom dat hij die ander niet heeft aangegeven.
En voor 1 klap in de bak in Nederland?
nee.
Dat geloofd echt niemand. :)

En ik geloof niet dat moordenaars vrijkomen maar het is toch echt zo. waarom denk je dat al die drugsdealers zo snel vrij zijn? Waarom worden verkrachters vrij gesproken? Het Nederlands rechtssysteem en de overheid is gewoon krom.
En het gaat niet om jou of je vriend, maar om het algemeen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:23

breezy302: dan moet je voor de grap eens in turkije en marokko kijken dan :j, echt niet grappig hoor :j
dan zit je liever hier ;)

je vriend had altijd nog aangifte kunnen doen en de zaak kunnen laten voorkomen, voor 1 klap ga je echt niet naar de gevangenis :n
daar moet meer achter zitten,maargoed dat is niet het onderwerp hierzo....
en je voelt je kwa je werk aangevallen? meid waarom trek je het je zo persoonlijk aan :? er is al meerdere malen aangegeven dat het personeel er NIET voor aangekeken word en er knap gevonden word dat jullie nog blijven werken met zulke erbarmelijke toestanden en slecht salaris.....
oftewel met je baan mag je je op de borst slaan van respect want je doet goed werk en houd het nog vol ook
maar de overheid is hier de stomme idioot die bezuinigd op iets wat ons land lief is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:24

Ik heb iets fout gedaan maar in mijn laatste reactie is het laatste stukje van mij.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:27

Citaat:
En ik geloof niet dat moordenaars vrijkomen maar het is toch echt zo. waarom denk je dat al die drugsdealers zo snel vrij zijn? Waarom worden verkrachters vrij gesproken? Het Nederlands rechtssysteem en de overheid is gewoon krom
.
Wie gelooft niet dat ze vrijkomen?
Ik wel.
En het rechtsysteem krom
ja klopt ook.
Er is erg veel krom in nederland.
Hard werkende mensen worden behandeld als vuil.
Ook mensen zoals oudere die nederland groot hebben gemaakt na de oorlog worden behandeld als vuil.
Terwijl lui die nergens geen snars om geven snoepreisjes krijgen om zoet te houden, handjes boven de kop worden gehouden in probleem wijken.
En als ze dan na veel gedoe eens vast komen te zitten meer luxe hebben dan de persoon die er keihard voor werkt voor een minimum loon.

Klopt helemaal dat Nederland krom is.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:28

breezy302 schreef:
Ik heb iets fout gedaan maar in mijn laatste reactie is het laatste stukje van mij.

Wil je dat aunb wijzigen?
Zo lijkt het net alsof ik het schrijf :)

Anoniem

Re: De harde waarheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:54

Ik vind een rectificatie zoals ik heb al meer als genoeg.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:58

breezy302 schreef:
Ik vind een rectificatie zoals ik heb al meer als genoeg.

Daar leest toch iedereen over heen.
Niet erg netjes van je.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:21

Ik eh.. Heb alleen de beginpost gelezen. Zelf werk ik ook in een bejaardentehuis en ik herken er wel wat dingen in. Maar zoals de menulijsten, die ga je zelf met de bewoner langs dus hij kan uit 3 verschillende soorten vlees, aardappelen enz krijgen. Limonade wordt verstrekt en zelfs Chocomelk (de enige échte :D) en Yogho krijgen ze bij het eten. Het zal er vast her en der wel ruiger aan toe gaan bij sommige verzorgingstehuizen maar kom maar eens in het ziekenhuis op een afdeling.. Daar hebben ze nóg minder tijd voor je! Dan hebbende oudjes het niet zo slecht hoor in een verzorgingstehuis.

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 17:05

lijntje87 schreef:
Ga eerst eens zelf in de zorg werken voordat je dit soort dingen roept!
Je begrijpt niet hoe je iemand hiermee beledigd!
Verpleegkundige en verzorgende zijn mensen die werken in de zorg omdat ze van mensen houden en graag mensen willen helpen die afhankelijk zijn.
Die doen het niet voor het salaris (dat echt geen ruk voorsteld) terwijl je verschrikkelijk zwaar werk doet, je poten uit je lijf rent om zo goed mogelijk voor iedereen te zorgen.

En weet je wie het hardste roepen dat het niet goed is, en dat "hun" moeder of vader wordt verwaarloosd...
De kinderen die 1x per half jaar komen.

Weet je dat in landen als Spanje/ Suriname/ Portugal etc. bijna geen verzorgingshuizen zijn? weet je waarom?
Omdat zij zelf voor hun ouders zorgen!
Zoals hun ouders jaren voor hun heeft gezorgd toen zij kinderen waren, zo zorgen zij nu voor hun ouders, en zo hoort het!

Dus roep niet dat WIJ slecht voor jullie ouders zorgen, JULLIE laten je ouders in de steek!

Niet iedere familie laat de ouderen in de steek hoor ..

met mijn oma die altzheimer had ging het op een gegeven moment gewoon niet meer, mijn opa heeft zo lang mogelijk dag & nacht voor haar gezorgt, en elke dag kwam er een van de kinderen langs, op schema.

Ook nu met mn andere oma gebeurt het zo, alleen zij had geen man meer om voor haar te zorgen. zij is sinds kort opgenomen, ze kon niet bij ons in huis, en ook niet bij mn tante. ze kan niet traplopen. ect. We gaan nog bijna elke dag langs, in ieder geval mn tante, aangezien die dichterbij woont. Maar hier gaat het nou eenmaal anders dan in spanje, suriname enz.
wij kunnen niet de zorg van mijn oma op ons nemen helemaal, op een gegeven moment lukt dat niet meer, dan houdt het op en moet ze wel in een bejaardentehuis met medische zorg en alles. iets wat wij niet 24 uur per dag kunnen geven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 17:08

lijntje87 schreef:
Ga eerst eens zelf in de zorg werken voordat je dit soort dingen roept!
Je begrijpt niet hoe je iemand hiermee beledigd!
Verpleegkundige en verzorgende zijn mensen die werken in de zorg omdat ze van mensen houden en graag mensen willen helpen die afhankelijk zijn.
Die doen het niet voor het salaris (dat echt geen ruk voorsteld) terwijl je verschrikkelijk zwaar werk doet, je poten uit je lijf rent om zo goed mogelijk voor iedereen te zorgen.

En weet je wie het hardste roepen dat het niet goed is, en dat "hun" moeder of vader wordt verwaarloosd...
De kinderen die 1x per half jaar komen.

Weet je dat in landen als Spanje/ Suriname/ Portugal etc. bijna geen verzorgingshuizen zijn? weet je waarom?
Omdat zij zelf voor hun ouders zorgen!
Zoals hun ouders jaren voor hun heeft gezorgd toen zij kinderen waren, zo zorgen zij nu voor hun ouders, en zo hoort het!

Dus roep niet dat WIJ slecht voor jullie ouders zorgen, JULLIE laten je ouders in de steek!

Met een fulltime baan en misschien al zelf kinderen is het misschien ook wel moeilijk om elke dag naar je moeder te gaan niet waar? ;)

--
maar inderdaad. Ik vind dat de zorg zuigt..

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:23

Ik hoor toch een boel mensen die hun eigen ouders in huis zouden nemen.. Ik zeg: geknipt voor een baan in de zorg! :)

Voor iedereen die dat vergelijkt met de zorg voor je kinderen: kinderen zijn niet te vergelijken met ouderen. Co-morbiditeit is een puntje, maar vooral ook het zelfstandige dat ouderen hebben en niet kwijt willen.
Ik vind het een nobel streven, en zal er nooit iets tegenin brengen. Maar ik vind het onzin om te zeggen dat wij onze grootouders "wegstoppen". Mijn opa is er vele malen beter aan toe nu er dag en nacht voor hem gezorgd wordt, dan toen bij hem thuis 4x op een dag zijn kinderen langskwamen. Ik ben al anderhalf jaar niet op de longafdeling van 't ziekenhuis geweest om 'm op te zoeken, en dat vind ik bijzonder prettig :) Maar het mooiste vind ik, dat hij er zelf gelukkig is..
En ik geloof niet dat hij er zo goed en gelukkig aan toe zou zijn in zo'n druk gezin als het onze: te vermoeiend, te druk.

En las ik ergens een reactie over een naar verloop van een opname, in een instelling waar iemand absoluut niet heen wilde. Dan mis ik nog even waarom daar geen tijdelijke opname van gemaakt is, en er dus 3 maanden de tijd was om ergens anders geplaatst te worden..

Ik begrijp bijzonder goed waarom verzorgend personeel zich aangevallen voelt. Sterker nog, dat vind ik een héél goed iets. Zij voelen zich namelijk verantwoordelijk voor wat ze doen, en zien zich niet gekend in dit verhaal. Ik ben blij en dankbaar dat we zulke zorgverleners hebben, want dat maakt zorg menselijk.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 19:30

Wat gaat het hier toch lekker offtopic zeg!!!!

Enne @moon; Ben jij maar lekker trots op nederland!!! Want van mij part kan nederland zelf nog wel een heleboel wijzere raad opvolgen van derden.
Ik ben totaal niet trots op nederland, ik had 2 vrienden en die hebben beide ook in de bak gezeten nou geloof me maar maar zij kregen echter van alles gratis hadden zelfs gratis tv in hun cel en dat terwijl zij meerdere keren mensen zwaar gewond het ziekenhuis in gemept hadden!! Ik vond dat natuurlijk niet kunnen en heb zelf wel een grote bek gegeven tegenover hen en heb hun ook zelf verraden door ze aan te hebben gegeven (mijn 2 beste vrienden notabene), maar ik vond het gewoon niet kunnen daar ben ik gewoon heel eerlijk in. Maar ze krijgen wel de vele luxe in de bak en dat vind ik zooooo ongelooflijk ziekelijk!!

Maar weer ff ontopic...Mensen die in de zorg werken jullie zijn allemaal TOPPERS echt waar jullie doen tenminste het nog steeds terwijl jullie ook bijv hadden kunnen opstaan en vaarwel tegen dat beroep kunnen zeggen doordat er in de zorg veelste weinig word betaald etc...

ALLE WERKNEMERS IN DE ZORG: JULLIE ZIJN TOP ECHT TOP ;)

Moon schreef:
Tis ook diep en dieptriest.
De mensen die jaren lang voor ons kikkerlandje gewerkt hebben, die ons land hebben verdedigd en opgebouwd in en na de oorlog worden nu nog slechter verzorgd dan de gevangenen die ons land vern**ken.

Gos, wat ben ik trots op Nederland.....

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:21

friesiszwart schreef:
Ik begrijp je helemaal en zelfs bij mijn moeder (in rolstoel) zitten de deuren op slot en als zij naar haar kamer wil en zij wordt daar al gebracht sluiten zij de deur ook nog achter haar (op slot dus) en dit terwijl mijn moeder in een rolstoel zit en deze zelf niet kan bewegen.
Schandalig maar vaak als ik kom en ik ben daar dan enkele uren komen er uren voor dat er zelfs geen verpleegster / verzorgster over de afdeling heen loopt. Laat staan dat er hulp is al de ene bewoner de andere iets aandoet. Als ik zeg dat ik twee mensen uit elkaar gehaald heb is het maar jij was er toch. Ja ja, ik werk niet eens in een medische wereld dus als er iemand een aanval oid krijgt kan ik niets doen.

Toch verbaas ik me over dit soort berichten.
Heb je zelf dan geen toestemming gegeven voor het opsluiten? (ik neem even aan dat je moeder dat zelf niet meer kan geven)

Gesloten afdelingen vallen onder de wet BOPZ. Je mag dus alleen maar iemand opsluiten als hij handelingsonbekwaam is en de familie toestemming heeft gegeven voor plaatsing op een gesloten afdeling. Dat geldt voor alle vrijheidsbeperkende maatregelen zoals bedhekken omhoog, fixeren (vastbinden), dwangmedicatie. Alleen in een spoedsituatie mag een arts dit voor hele korte termijn zonder toestemming voorschrijven, maar alles moet gemeld bij de Inspectie. Echt, het toezicht daarop is streng en al dit soort handelingen wordt geregistreerd. Ook in het zorgdossier. Dat zou ik dan toch heel gauw eens nakijken!
Wat me ook verbaast, is dat hier blijkbaar een PG-afdeling is zonder permanent toezicht. Enkele jaren geleden is de inspectie voor gaan schrijven dat in alle PG-huiskamers permanent toezicht moet zijn. Juist om het fixeren zoveel mogelijk te beperken. In de periodieke inspectie-bezoeken wordt daar altijd erg op gelet.

Wat ik niet begrijp, is dat ik hier toch diverse naaste familieleden van verzorgings-en verpleeghuisbewoners lees, die blijkbaar totaal niet weet hoe een en ander voor vader of moeder geregeld is. Hoe kan dat toch?

Zou één van jullie die hier post, eens antwoord hierop willen geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 23:32

beantsje schreef:
Wat ik niet begrijp, is dat ik hier toch diverse naaste familieleden van verzorgings-en verpleeghuisbewoners lees, die blijkbaar totaal niet weet hoe een en ander voor vader of moeder geregeld is. Hoe kan dat toch?

Vrij onzinnige opmerking als je kijkt naar hoe de belevenissen die we om ons heen zien met de ouderen,
dus wat maakt het je dat je die opmerking zo spannend vindt?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 23:44

helaas heb ik een groot gedeelte zelf mee gemaakt met mijn oma! ik weet dus wel degelijk dat het nog niet zo ver gezocht is!!

het is echt erg in sommige plekken...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 00:36

Possie__ wat schandalig dat het zo moet met die oudjes in een verpleeg huis, kunnen ze geen vrijwillers aan trekken dan die met de mensen gaan wandelen, en eventueel hun haren ook kan wassen etcetra

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 08:57

MSQuincyTE schreef:
Possie__ wat schandalig dat het zo moet met die oudjes in een verpleeg huis, kunnen ze geen vrijwillers aan trekken dan die met de mensen gaan wandelen, en eventueel hun haren ook kan wassen etcetra

Vrijwilligers?
Waarom geeft de staat geen geld voor gewoon personeel?
Er zijn toch zoveel werklozen nu?
En genoeg daarvan zouden zoiets willen en kunnen, maar mogen nu niet omdat ze een papiertje er voor missen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:23

Chiqa schreef:
beantsje schreef:

Vrij onzinnige opmerking als je kijkt naar hoe de belevenissen die we om ons heen zien met de ouderen,
dus wat maakt het je dat je die opmerking zo spannend vindt?

Onzinnige opmerkingen?
Ik lees hier dingen als dat naaste familieleden blijkbaar niet weten dat hun vader/moeder gefixeerd of opgesloten wordt, dat ze niet weten hoe dingen wettelijk geregeld zijn enz. en dat ze niet weten waarom bepaalde zaken wel of niet gebeuren.

Als kwaliteitsmedewerker in een zorginstelling verbaas ik me daarover. Hoe kan het toch dat informatie totaal ontbreekt bij familie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:13

beantsje schreef:
dat ze niet weten hoe dingen wettelijk geregeld zijn enz. en dat ze niet weten waarom bepaalde zaken wel of niet gebeuren.

lekker belangrijk, feit is dat ze het meestal slechter hebben dan een topcrimineel, dáár gaat het om ;)
Moet nodig wat aan gedaan worden de verschillen zijn te groot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:41

Beantsje, ik vind daar niet alleen een plicht bij de familie liggen, ik vind ook dat bij opname van een patient informatie moet worden verstrekt door de zorginstelling, mijn part in de vorm van een folder met daarin bijvoorbeeld verwijzingen naar bepaalde wetgevingen en gebruiken in een instelling.

Het is niet leuk als zonder je medeweten je vader wordt platgespoten, omdat hij vervelend was met wassen en daarom om 14:00 half in coma op bed ligt. Of als je komt om 14;00 dat hij wakker en wel met de gordijnen nog dicht op bed ligt ipv in de huiskamer.

Dat is heel zuur om te zien, voor je idee ligt je naaste daar te verkommeren en dan komt het vreselijke gevoel opzetten dat je hem toch liever thuis hebt, met alle aandacht en liefde en het machteloze gevoel dat je weet dat dat niet meer kan.

De regering mag wel wat meer investeren om hun oudgedienden een mooie oude dag met genoeg personeel te bezorgen. Het is schandalig, hoe weinig personeel er soms rondloopt, puur en alleen vanwege de centen, nee dat gaat met grote scheppen naar de ontwikkelingshulp.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:16

Mindim: dat de zorginstelling niet voldoet aan de normen die je verwacht, is zeker iets wat ook voor hen als verantwoordelijkheid geldt. Maar om dan te zeggen dat die verantwoordelijkheid alleen daar ligt, daar geloof ik niet in. Als het je ter harte gaat dat ze zo met je vader omgaan, waar blijft dan dat gesprek over het hoe en waarom? En waarom wordt er dan geen informatie gezocht over andere manieren of zelfs overplaatsing? Het is zo makkelijk om te praten over de slechte zorg, maar in principe gaat iedereen er door passiviteit wel mee akkoord...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:27

WhiteRose schreef:
Mindim: dat de zorginstelling niet voldoet aan de normen die je verwacht, is zeker iets wat ook voor hen als verantwoordelijkheid geldt. Maar om dan te zeggen dat die verantwoordelijkheid alleen daar ligt, daar geloof ik niet in. Als het je ter harte gaat dat ze zo met je vader omgaan, waar blijft dan dat gesprek over het hoe en waarom? En waarom wordt er dan geen informatie gezocht over andere manieren of zelfs overplaatsing? Het is zo makkelijk om te praten over de slechte zorg, maar in principe gaat iedereen er door passiviteit wel mee akkoord...

Citaat:
Beantsje, ik vind daar niet alleen een plicht bij de familie liggen, ik vind ook dat bij opname van een patient informatie moet worden verstrekt door de zorginstelling, mijn part in de vorm van een folder met daarin bijvoorbeeld verwijzingen naar bepaalde wetgevingen en gebruiken in een instelling.

Dat zeg ik dus ook helemaal niet, even beter lezen ;)

De gesprekken zijn gevoerd hoor. ;) Overplaatsing gaat niet makkelijk met de wachtlijsten en omdat de man al in een verpleeghuis is, gaat dat nog minder, de urgentie is er niet.

Je zegt hier dingen, waarom is nog geen gesprek gevoerd als het me ter harte gaat, waarom is er geen overplaatsing aangevraagd, wie zegt dat men hier passief is geweest? Dat maak jij er van, niet zo gauw je oordeel klaar. En ik roep niet dat de zorg slecht is. Ik vind dat de overheid er meer geld in moet stoppen.