waar irriteer jij je aan bij je buren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:43

wij hadden zo'n man in de straat die liep altijd te schreeuwen en hij liep naakt te grasmaaien in de achtertuin maar hun buren konden dat zien toen had de buurman de tuinslag gepakt en hem helemaal natgespoten :+ :+

MARILYN_

Re: waar irriteer jij je aan bij je buren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:00

Ik heb hele gezellige buren, nergens last van dus. :D

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:13

Shaar schreef:
Met de buren van de ene kant heb ik geen moeite. De buurman zegt nooit wat en de buurvrouw zegt alleen maar 'hoi', dus dat is lekker rustig :D
Aan de andere kant hebben we sinds kort nieuwe buren met 3 kleine kinderen, en als ik ergens gek van wordt... Onze tuinen zijn gescheiden door deels een schutting en deels een lager hekje, en die kids willen alleen maar aandacht van ons trekken wanneer ze buiten in de tuin zijn. Zelfs de buurman vindt het nodig om continu bij ons naar binnen kijken, en daar wordt ik een beetje onpasselijk van. De buurvrouw heeft ook een handje van schreeuwen en schelden, dus geef mij de vorige bewoners maar terug haha ;)

Wij hadden dat met onze overburen, die hadden geen vitrage, en als je dan dacht met een lekker weertje buiten te zitten, hielden ze precies in de gaten wat we deden.
op een gegeven moment hebben we zon hoge verhuisaanhangwagen voor het huis laten zetten op de parkeerplek, zodat ze niet meer naar binnen konden kijken.
leuke was aan de kant waar hun dan tegenaan keken, hadden we 2 van die grote ogen geschilderd die terug keken :+

Ze hadden de boodschap wel begrepen denk ik, na 2 weken dat ding weggehaald, en nooit meer last van gehad :D

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:19

In het rijtje hier heeft íedereen 2 of 3 kinderen, vrijwel alleen maar jongetjes, die allemaal vrij onopgevoed zijn en de hémel bij elkaar gillen met z'n allen :+

Om nou te zeggen dat je rustig in de tuin kan zitten, nee dus, ze klimmen op het dak van de garage achter ons, kijken je tuin in of spuiten met waterpistolen, gillen alles bij elkaar en rennen de hele dag achter elkaar aan (compleet met teksten als ''ik ga je doodmaken hoor!''). En van 'nee' of 'hou je mond' hebben ze nog nooit gehoord.
Is soms best vervelend, als je elkaar in de tuin niet kan verstaan omdat er constant doorheen gegild wordt en dan dus midden in de zomer maar binnen gaat zitten de hele dag. Maar goed, verder geen ruzie met buren of wat dan ook dus het is allemaal wel te doen. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:20

Onze meest directe buren hebben 6 kinderen, en die hoor je natuurlijk regelmatig in de zomermaanden want ze spelen veel buiten, maar daar stoor ik me eigenlijk niet aan. Veel meer last hebben we van onze buren van een paar huizen verderop, namelijk 2 grote voetbalclubs die op de zaterdag allebei in de hoofdklasse spelen. Iedere zaterdag is het prijs en gaat om 8.00 stipt de omroep installatie aan zodat wij de hele dag alles goed kunnen volgen. De hele buurt staat vol met auto´s, er is `muziek`en je hoort de supporters luid hun club aanmoedigen. En leuk voor de hond, ze steken ook vaak vuurwerk af. Als er wat te vieren is kunnen wij de hele avond en een gedeelte van de nacht mee genieten. Zelfs tijdens de zomerstop is het niet rustig want beide clubs leggen op dit moment een kunstgrasveld aan op het hoofdveld, vrachtwagens en shoveltjes rijden dus de hele dag af en aan.
Goed, we wisten natuurlijk dat we er wat van mee zouden krijgen maar af en toe irriteer ik me er wel aan, bijvoorbeeld als wij op zaterdag weg moeten met de trailer en niet eens de straat uit kunnen, of wanneer we wakker worden door de omroepinstallatie terwijl we nog lekker lagen te dromen. Maar als ik hier sommige andere verhalen lees hebben wij het eigenlijk nog best getroffen want we weten 9 van de 10 keer van tevoren wanneer we last krijgen van onze buren.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:42

Onze buren maken altijd savonds laat/snachts herrie. Het zijn muzikanten.. Blijkbaar komen hun pas smiddags tot leven en slapen ze sochtends ofzo..
Ze hebben wel eens in huis lopen basketballen/knikkeren ( op de plavuizen) om half 12 savonds..
En dat is vrij irritant als jij probeert te slapen. Verder snappen ze dan ook nog eens niet dat er zoiets bestaat als muren die het geluid doorlaten "Oooo, hooóren jullie dat dan???".
Pff af en toe word ik gek van die mensen..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:18

De duiven die ze sindskort hebben,... mooi om te zien maar die nagels krassen in de dakgoot en daarvan gaan mijn haren overeind staan :=

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:39

Wanted2003 schreef:
Nou dan hebben we het nog niet gehad.. Als wij op een mooie avond een keer willen barbecuen, gaat meneer ook weer grasmaaien. Ook al betekent dit dat hij 5 keer per week zou moeten grasmaaien, het is telkens als wij barbecuen. :+

Nou het lijkt wel alsof ze het er om doen! Kan je ze niet een keer uitnodigen voor een bbq? Zal vast niet de gezelligste avond van je leven zijn, maar misschien creeer je zo wel sympatie voor jou familie? Beetje over de paarden praten, toevallig ten spare laten komen dat ze schrikken van trampoline springen en grasmaaiers, etc.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:18

niet mijn directe buurman maar wel van een andre bokker;
elke zondag middag grasmaaien. die kerel is ook doordeweek gewoon thuis maar hij moet alijd op zondag middag grasmaaien. hij doet er ruim 1,5 uur!!!!! over (nee, geen grapje)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:20

Ik heb alleen maar linkerburen en die wegen per stuk ong 150 kilo, en dat is geen grapje.
En hun trap zit tegen onze kant van het huis, ons hele huis dreunt als hun de trap op lopen, wat ze blijkbaar ook snachts en heel vroeg in de ochtend doen. Word dus gemiddeld 3x per nacht wakker van hun. Maar daarintegen vinden hun kippen vies, en die heb ik... Dus hun vinden ons ook niks waarschijnlijk. :Y)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:25

Dat ze hun kettingzagen/grasmaaiers/haagsnoeien altijd nét plannen wanneer ik moet leren voor examens. 2 dagen geleden begon ik te leren voor mijn herexamens en, jawel hoor, daar was de kettingzaag weer om 8u 's ochtends _-:(

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:37

Ik erger me dood aan het té bruisende sex leven, waar een hoop gekreun bij hoord. En jahoor ze zijn echt niet stil, en ik hoor alles. En voor 1 keer is dat grappig, maar als jij na een lkangedag eindelijk in je bed licht, en zij beginnen weer..

Aan de andere kant hebben we buren die je 's ochtends wakker maken omdat ze naar hun onopgevoede kinderen moete scheeuwen en schelden.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:42

Arans, misschien eens net zo luidruchtig doen? :+
Ik hoor mijn buren nl nooit (allemaal alleenstaande mensen..) en ik heb dus écht geen idee hoe gehorig het is met sex. Nu maak ik niet veel lawaai, maarja ehh, eerlijk gezegd is je zo inhouden ook niet altijd even prettig in je eigen huis. :o

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:45

Tja ik heb geen partner, maar wacht dat weten hun niet :+ Eigelijk wel slim als mijn vriendinnen hier weer eens slapen, gaan we lekker faken :')

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:46

Haha :D
Tja als ik mijn buren een keer goed hard hoor dan weet ik de volgende keer ook hoe zij ons zullen horen. :o Zolang ik niks hoor, heb ik geen idee hoe gehorig het is! :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:47

Ik heb fijne buren, dus nergens last van gelukkig :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:52

Muziek loeihard aan, s'ochtendsvroeg gaan boren, geschreeuw, s'nachts buiten naar de katten roepen en vervolgens bij ons aanbellen omdat, die van ons toevallig buiten zijn etc etc. :Y)
Andere buren geen last van, omdat ik die niet heb. :')

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:59

Hebben jullie fff :? :=

Ik woon in een klein schalig appartementencomplex waar 8 woningen zijn.
De mensen tegenover ons roken :7 maar ze roken niet in hun eigen huis :n , ze roken in de hal, terwijl ik zelf ook rook vind ik het te ranzig voor woorden daarbij woont er ook een jong gezin in het complex en worden deze kinderen aan hun rooklucht ed blootgesteld, kleine moeite om op je eigen balkon te gaan staan en daar je peukie te roken :(
Erg aso vind ik het ook dat hun visite het dus ook doen en het soms blauw ziet in de hal -:(-

Naast ons woont een alleenstaande moeder met haar twee puber kinderen :o
Ze veroorzaken altijd een boel geluidsoverlast, slaan met deuren, schreeuwen e.d.
Voor hun voordeur is het een soort van mini vuilnisbelt, ze verzamelen een week lang of wellicht nog wel langer al hun afval en gaan dan eens naar de container 8)7
De kinderen hebben ook wel eens vrienden / vriendinnen te spelen / chillen :=
Niets mis mee, maar wel dat ze voor mijn voordeur gaan hangen, roken en drinken jah en soms ook drank!!!
Iedere ochtend komt er een griet het buurmeisje ophalen met haar MP3 met speakers knoerhard aan :(
Een beetje rekening houden met elkaar is teveel gevraagd :o

Aan de achterkant hebben wij een buurman die mensen voorziet van bepaalde levensbehoefte's.
Heb geen last van die jongen, alleen soms staan er klantjes echt wanhopig aan de deur en dat voelt wel onprettig

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:06

Als ik sommige verhalen zo lees, heb ik echt geluk met mijn buren. Ik woon sowieso best in een leuke buurt.
Van mijn ene buurvrouw hoor ik eigenlijk nooit iets. De buren aan de andere kant zijn een jong gezin met 2 kinderen dus die hoor je wel eens, maar niet storend. Overburen zijn allemaal ook vriendelijk en niet aso ofzo met auto's parkeren voor je huis o.i.d.

Het enige waar ik me heel erg aan kan irriteren is dat mijn buurman het 's avonds wel eens in zijn hoofd krijgt om nog even te gaan klussen. Lekker boren ofzo... Klinkt heerlijk door en zeker als je een keer vroeg wil gaan slapen, is het vreselijk irritant.

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:02

ik heb echt super buren..
alleen die hebben een baby gekregen en die kan heerlijk krijsen :D
dus ik slaap niet eerder dan 2 uur snachts en ik wordt wakker om 7 uur want dan gaat ze weer krijsen ;)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:08

Jeetje, wat staan hier verschrikkelijke dingen tussen! In ons vorige huis hadden we vooral last van mensen die 2 deuren verder woonden (jawel, helaas duidelijk te horen). Uiteindelijk is buuf erom verhuisd, die kon er echt niet meer tegen. De buurman aan de andere kant stak continu zijn hoofd over de schutting om vanalles mede te delen (leuk als je in je bikini ligt en geen zin hebt in een praatje) en aan de andere kant 2 deuren verder was een kind wat verder helemaal niet vervelend was, maar het kind had zo'n schril stemmetje dat je haren ervan overeind gingen staan! En aangezien het kind nogal veel buiten speelde stond mijn haar regelmatig overeind. Verder helemaal geen verkeerd kind ofzo, alleen haar stemmetje......
Huidige buren heb ik niks over te mopperen, helemaal niet. Nou ja, er vliegen af en toe wat ballen door de tuin, maar die gooien we dan weer terug en dan is dat ook weer geregeld.

Rixt95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:16

Ik woon op een buurt waar alleen maar Boeren wonen, en jaah wij zijn ook boer. We hebben op een na leuke buren. De buurman vloekt altijd, als ie zn koeien gaat melken, dan skreeuwd ie en slaat de dieren ook, omdat dat als we hem horen, we ook altijd een koe horen loeien. Tjaah, vast overspannen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:34

Joh. mischien denk koe 'jij loeien, ik ook loeien' Of wenst ze hem juist goeiemorgen :D

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:33

Huisgenoten: controleerderig gedrag, mannen moeten hier zittend plassen (!!) (zou het daarom komen dat ik nog niet aan de man ben? :+), ROKEN met de deur open en het raam dicht (bah bah bah), vriend van huisgenoten zonder manieren.
Gelukkig ben ik hier binnenkort weg!

Oja en mijn andere huisgenoot die verhuisd is, die deed het doodleuk in de douche. En dan zó hard dat ik dacht dat het meisje echt uitscheurde oid. Leuk detail: Ik sliep náást de douche...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:08

Ik heb van mijn directe echte buren geen last. Maar achter ons huis staat een appartementencomplex. 15 flats. Die hebben een centraal plein, met maar 1 toegangspad en die loopt langs ons huis. Ook wij, de buren en de mensen daarnaast maken daar gebruik van.

Nu hebben al die flats en huizen hun eigen papiercontainer, vuilcontainer en mogen ze ook nog grof vuil aan de weg leggen.
Dit elk op een aparte dag in de week (en papier 1x in de maand).
Opzich wel leuk geregeld. Maar die worden dat op het minipleintje naast ons huis gezet. Daar staan dan op die dagen 30 containers of een mini vuilnisbelt.
Alleen vinden de mensen uit de flat het dus leuk om om half 12 's nachts de containers buiten te zetten of binnen te halen. En dan 's ochtends om 6 uur weer een paar.
Ik mis dus altijd een stukje slaap aan het begin en aan het einde, de steeg echoot.

Ook zetten ze regelmatig auto's op de stoep. Dat is niet zo erg, maar als ze dan een paar uur er staan. Maar met alarmlichten aan... Dat is echt irritant. Overal in huis zie je dan dat geknipper oplichten.

Mijn overburen presteren het ook om raar te doen. Deze buurt heeft parkeer te kort. Dat betekend dat het knokken is om wie plek heeft. Ik ben nooit voor 7 uur thuis. Dus ik heb altijd peg en moet dan op de parkeerplaats 300 meter verder in de volgende straat aan het einde van de kade gaan staan.
Overbuurman kan alleen niet parkeren en z'n vrouw heeft de auto altijd op de dubbelbrede oprit staan (maar ze parkeren er maar 1 auto en 2 fietsen).
Overbuurman zet dan z'n auto op 2 vakken. Mijn minimini-autotje schoof ik laatst een keer 's avonds laat daar achter. Stak een stukje (10 cm ofzo) op z'n oprit uit. Maar dat is niet anders (parkeer was ook vol en anders had ik het kanaal moeten overstekken om te parkeren, halve km terug lopen is me te veel van het goede). Gaat ie op zaterdagochtend om 6 uur aanbellen om te eisen dat ik de auto ga verplaatsen. Grapje zeker???

De buren verder maken geen kabaal meer. Heb een keer op zondag ochtend om 9 uur uit het raam gegild. Ze waren aan het verbouwen en dat kabaal was al weken aan de gang
Ik gilde zo iets van "Ik werk gvd 50 uur in de week en heb 1 vrij weekend in de 4 weken, is het dan misschien mogelijk dat ik dan uit kan slapen zonder gezeik van me buren? "
Stilte... Ze klussen tegenwoordig op normale tijden. Van 10 tot 6 ongeveer. Dat vind ik te doen. Duidelijkheid kent geen tijd.