Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:58

Maar ze vraagt hier hoe ze eronderuit kan komen terwijl haar ouders er al 800 euro voor hebben betaald he. ik bedoel ik zou het mijn ouders echt niet aan willen doen dat ze dat geld zo weggooien omdat ik toevallig een ander vakantieland in gedachtenhad..

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:58

Daar gaat het inderdaad niet om, Nadir... het gaat erom dat ze op vakantie gaat naar een heel luxe eiland, maar niet mee wil, omdat ze haar zin niet krijgt om naar een nog luxer, duurder eiland te gaan. Dat noemen we drammen en dat snapt echt zelfs mijn dochter van 6, dat dat niet de bedoeling kan zijn. Echt, 16 zijn is geen enkel excuus om je zo verwend te gedragen. En dan heb ik haar nog niet eens uitgekafferd...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:59

Nadir schreef:
KiWiKo schreef:
iets aardiger tegen haar gedaan worden??????? meis zij KAN op vakantie........... heb je enig idee hoeveel kinderen er van de voedstelbank afhankeiljik zijn voor een maaltijd in de avond hier in Nederland??????

hoeveel kinderen er NOOIT op vakantie gaan omdat er gewoonweg geen geld is????????

slap geleult allemaal........... echt........... en ts mag heel blij zijn dat ze niet mijn dochter is.......

en ik heb het financieel goed, maar dat soort gedrag gaat er bij mij niet in........ nu niet, nooit niet

Kim, daar gaat het niet om. Het gaat er niet om dat er mensen zijn die niet op vakantie kunnen. Zij heeft die mogelijkhied wél. En dáár gaat het om.

Er zijn ook genoeg mensen die geen geld hebben voor een paard.
Heeft diegene dan het recht om iemand die zich dat wel kan veroorloven zo uit te kafferen? :?

Kom op mensen......... Jullie hebben het tegen een puber van 16 jaar!!

en misschien moet die puber van 16 zich eens realiseren dat ze zich in een ongelovelijke luxe positie bevind............ ouders die haar hobbie financieren en haar ook nog eens mee op vakantie willen nemen..........

ook al is dat niet naar de plek waar zij toe wil........

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:59

Oh het is al betaald ook... en daar wil ze onderuit.
Triest.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:00

Je moest je eigen schamen !!
Dat is het enige wat ik erover kwijt kan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:00

Anya schreef:
Ja een puber die kennelijk moet leren dat de gouden paplepel niet vanzelf in beweging komt. Die de helft van haar paard door ouders betaald krijgt en die wel naar Malta wil (en dat eist op straffe van dan ga ik niet mee...) en niet naar Rhodos. Een puber die dus kennelijk moet leren dat de wereld anders in elkaar zit.

Een puber die blij mag zijn geen kind van mij te zijn. Want niet mee naar Rhodos (mét een goed humeur) is de rest van het jaar paard helemaal zelf betalen. Kan mooi, ze gaat toch niet mee.. hele vakantie werken dan ;)

naaah.......... bij mij is het paard verkocht met zo een houding........... ben in ernstig makkelijk in :)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:01

Ik zou eerst ook niet op vakantie gaan, maar ga onverwacht toch:D Me vriend zijn moeder heeft een voordelige reis naar kreta gevonden via sunweb voor 8 dagen. Me vriend zit krap dus dat betaal ik voor hem. We vliegen 19 oktober.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:01

JOh mag IK niet mee?????
Ik wil best in jou plaats mee naar Griekenland hoor.. Laat me zo adopteren..
Bij ons was er gewoon geen geld voor vakanties vroeger... alleen maar een uitkering en schulden......

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:02

Allereerst even aardig reageren: ga gewoon mee, zoek op internet leuke dingen om daar te doen en vraag je ouders of je zelfstandig af en toe wat mag gaan doen daar, zodat je niet continu op mekaars lip zit. Een vakantie moet je zelf toch leuk maken? Neem een klamboe mee en goed muggenspul (deet) en je overleeft het wel. Of ga niet mee en werk om je ouders die 800 euro terug te betalen :D (mag ik dan mee in jouw plaats?)

Verder ga ik met het merendeel mee: wat een verwende reactie zeg... Oei zoiets had ik echt niet moeten doen vroeger! Ik vind het al verwend dat je zelf aan komt zetten met een vakantie naar Malta en dit min of meer eist bij je ouders. Ehm zij betalen hoor! En daarbij ben je nog maar 16. Al willen je ouders een week in een hutje op de hei zitten en alleen maar graspollen eten, dan heb je nog niks te zeggen en moet je gewoon mee gaan! Of thuis blijven en werken en het huis netjes houden. IMO heb je als 16 jarige echt alleen die 2 opties: meegaan met waar je ouders heen willen of thuis werken. Meedenken over de bestemming is leuk, maar je hebt er echt NIKS over te zeggen. Tenzij je het zelf betaald!
Het is misschien niet heel netjes van je moeder om eerst te doen of ze later wel gaat boeken (ik twijfel hier wel aan, heeft ze dit echt zo gezegd? of zou ze er nog wel over nadenken?) en dan vervolgens een andere bestemming en blijkbaar andere tijd boekt. Ik kan me voorstellen dat je daar (vooral als puber) erg boos om word. Maar dan nog, ZIJ betaald, ZIJ beslist. De mensen die hier zo netjes en rustig reageren, vinden jullie dan werkelijk dat een 16jarige bij haar ouders kan eisen waar ze heen gaan op vakantie??? Ik kan dat echt niet begrijpen...

Echt meid, je hebt verschrikkelijk veel geluk met je ouders. Ik vind al dat ik niks te klagen heb want ik heb altijd een dak boven mn hoofd gehad, eten op mn bord en het merendeel van mn leven heb ik hobby's gehad die zij betaalden (pianoles en paardrijden), totdat dit ook niet meer kon vanwege de financien. En nee, zelfs als puber heb ik daar nooit over geklaagd! Als ik wilde paardrijden ging ik daar wel stallen voor uitmesten of werken. Vond dat niet meer dan logisch en ben mn ouders dankbaar dat ze tot mn 15e die dingen wel hebben betaald (en dat was ik toen ook)
Sowieso gingen wij al niet vaak op vakantie, daar was gewoon geen geld voor met 3 kinderen die later willen studeren. Vroeger wel eens naar parijs geweest omdat daar familie woonde waar we konden logeren. Verder 1 keer zuid frankrijk en voor mn ouders 25 jarig huwelijk een paar jaar geleden een weekje naar, jawel, Rhodos geweest. En oooooooooooh wat was dat mooi en geweldig! Daar kan ik mn hele leven mee vooruit :D

Ook een leuk weetje: ook mijn vader heeft doorgeleerd... iets later heb je het wel beter verwoord namelijk dat het bij jullie ook niet uit de lucht is komen vallen. Maar toch nog even een realitycheck voor je meid: doorleren is GEEN garantie op een rijk leven! Ik vind je erg beledigend in je eerste bericht hierover, je doet net alsof iedereen die niet rijk is, gewoon geen zin had om door te leren. En alsof iedereen die doorleert rijk kan zijn. Jammergenoeg werkt het niet zo simpel.

Misschien waardeer je wel wat je ouders voor je doen, maar zo kom je niet echt over. Is het niet zo, dan moet je toch echt eens je ogen open doen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:03

Nou ja ik wilde nog mild zijn Kim.
Maar dat was het eerste dat in mij opkwam.

Dan heb je alles waar anderen van dromen.. Hoeveel hier willen geen eigen paard en lopen daarvoor in de plaats poep te scheppen in een manege voor een lesje.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:06

Blue_Eyes schreef:
Nadir, dan moet je eens verder lezen. 'Ja maar, wij kunnen het wel betalen want mijn pappie heeft gestudeerd'. *zucht...*

Ik heb die reactie gelezen ja. Daar heeft ze toch ook gelijk in?
Het gaat er niet om dat jij of ik de vakantie niet kunnen betalen en haar ouders wel...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:06

KiWiKo schreef:
Anya schreef:
Ja een puber die kennelijk moet leren dat de gouden paplepel niet vanzelf in beweging komt. Die de helft van haar paard door ouders betaald krijgt en die wel naar Malta wil (en dat eist op straffe van dan ga ik niet mee...) en niet naar Rhodos. Een puber die dus kennelijk moet leren dat de wereld anders in elkaar zit.

Een puber die blij mag zijn geen kind van mij te zijn. Want niet mee naar Rhodos (mét een goed humeur) is de rest van het jaar paard helemaal zelf betalen. Kan mooi, ze gaat toch niet mee.. hele vakantie werken dan ;)

naaah.......... bij mij is het paard verkocht met zo een houding........... ben in ernstig makkelijk in :)

ik krijg helemaal niks deels betaald door mn ouders nu mn vakantie maar ik ga naar hun toe paard daagjes met me oom en tante en ben daar heel blij mee. tuurlijk ook ik krijg weleens dingen
maar zo verwend ben ik niet
dit vind ik gewoon verwend heid

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:07

@ ts.............

je hebt nu een aantal mamma's in je topic reageren....... ook een aantal niet mamma's maar wel mensen met die een stuk ouder zijn hen hebben geleerd wat het leven inhoud..........

kan je twee dingenen mee doen........ je kan het naast je neerleggen als koeienpoep........... of je kan er over nadenken......

ik moedig het laatste aan
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 24-07-09 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:08

Inderdaad, wees blij dat je kan gaan!
Ik ben erg jaloers op je hoor.. :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:09

Nadir schreef:
Blue_Eyes schreef:
Nadir, dan moet je eens verder lezen. 'Ja maar, wij kunnen het wel betalen want mijn pappie heeft gestudeerd'. *zucht...*

Het gaat er niet om dat jij of ik de vakantie niet kunnen betalen en haar ouders wel...

ja maar ten eerste is de manier waarop ze dit zegt al verwend. Zie wat ik eerder hierover getypt heb.
Ten tweede, gaat het er niet om dat ze niet op vakantie wil, maar niet naar dit eiland, ALLEEN maar naar Malta. Ook nog wanneer ze zelf wil want dan is daar een vriendinnetje. En DAT is wel degelijk str*ntverwend.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:09

KiWiKo schreef:
en misschien moet die puber van 16 zich eens realiseren dat ze zich in een ongelovelijke luxe positie bevind............ ouders die haar hobbie financieren en haar ook nog eens mee op vakantie willen nemen..........

Klopt, een vakantie is ook luxe... Misschien realiseert ze zich dat nu nog niet en komt dat later pas.

Maar ik blijf er bij dat ik het niet nodig vindt dat ze zulke reacties krijgt. ;)

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:10

Ze heeft geluk dat ze uberhaupt op vakantie gaan terwijl er kinderen zijn die doordat de ouders ernstig ziek zijn of overleden niet eens op vakantie kunnen.Ik vind het verschrikkelijk verwend
en dat is waar ik bij blijf.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:12

Nadir schreef:
KiWiKo schreef:

Klopt, een vakantie is ook luxe... Misschien realiseert ze zich dat nu nog niet en komt dat later pas.

Maar ik blijf er bij dat ik het niet nodig vindt dat ze zulke reacties krijgt. ;)

waarom? tis gewoonweg realiteit............

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:13

Zwerte schreef:
ja maar ten eerste is de manier waarop ze dit zegt al verwend. Zie wat ik eerder hierover getypt heb.
Ten tweede, gaat het er niet om dat ze niet op vakantie wil, maar niet naar dit eiland, ALLEEN maar naar Malta. Ook nog wanneer ze zelf wil want dan is daar een vriendinnetje. En DAT is wel degelijk str*ntverwend.

Ik zou op die leeftijd ook liever naar Malta gaan waar mijn vriendinnetje is dan met mijn paps en mams naar Griekenland..... :')

Ik begrijp uit de openingspost van de TS dat ze al eerder duidelijk aangegeven heeft dat ze niet mee wil naar Griekenland. Haar ouders hadden dus imo best met haar kunnen overleggen. Ik begrijp best dat ze niet alleen thuis mag blijven, maar om nou €800,- uit te geven aan een vakantie voor je dochter die daar geen zin in heeft is ook voor niemand de oplossing...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:14

Zwerte schreef:
Nadir schreef:
-------"Blue_Eyes"------
-------------------------

Mwah, precies. Het was meer wat Zwerte zegt: de manier waarop. Alsof we allemaal jaloers zijn omdat wij niet naar Rhodos kunnen (says who? Je kunt best net terugkomen van Rhodos of Malta en dit alsnog tenenkrommend vinden). Het gaat erom dat zij als zestienjarige die het hele jaar door haar ouders verzorgd en ondersteund wordt, niet te dicteren heeft waar de vakantie precies naartoe gaat. En dat het dan onzin is om te gaan strooien met 'mijn papa heeft doorgestudeerd'. Haar papa heeft dan ook het recht om te kiezen waar ze heengaan, zou ik zeggen.

Edit: toen moeder het voorstelde wilde ze dat inderdaad niet, zegt ze. Want ja... ze wilde alleen maar mee naar Malta.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 24-07-09 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:15

Je bent 16 en het lijkt me dat je dan nog naar je ouders moet luisteren. Weinig keus denk ik!

Rosie

Las net dat ze ook een maand geleden een paard heeft gekregen van pappie en mammie, en dan MOET ze ook nog eens mee op vakantie met het vliegtuig.. wat een verschrikkelijk leven heb je TS. :roll:

areke

Weet je het ergst vindt ik het nog voor de ouders, die willen alles zo goed mogelijk doen voor hun kind en worden hier op bokt afgezeken.

Ik kan het echt niet opnemen voor de TS sorry hoor maar je moeder afzijken op een forum verdient geen respect.
Laatst bijgewerkt door areke op 24-07-09 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:16

Nadir schreef:
KiWiKo schreef:

Ik vind zo'n houding dermate ongepast voor een 16 jarige, dat ik zulke reacties wel nodig vind eerlijk gezegd. Even een keiharde realitycheck is blijkbaar niet overbodig!

Maar Nadir, jij vind dus dat de ouders moeten overleggen met een 16jarige dochter over de vakantiebestemming? Misschien willen zij wel heeeeel graag naar Rhodos. En omdat je dochter dan perse naar Malta wil moet je daar je op aanpassen? Beetje omgekeerde wereld... sinds wanneer bepaald een puber waar de ouders geld aan uitgeven? Meepraten over waar ze heen gaan vind ik heel wat anders dan dat ouders moeten overleggen voordat ze boeken...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:18

KiWiKo schreef:
@ ts.............

je hebt nu een aantal mamma's in je topic reageren....... ook een aantal niet mamma's maar wel mensen met die een stuk ouder zijn hen hebben geleerd wat het leven inhoud..........

kan je twee dingenen mee doen........ je kan het naast je neerleggen als koeienpoep........... of je kan er over nadenken......

ik moedig het laatste aan

+ een 19 jarige die het helemaal eens is met de mama's enzo :D
Ik ben ook wel een vervelende puber geweest en heb ook wel eens moeilijk gedaan over niets hoor.
Maar dit is klagen over iets wat je toch niet meer in de hand hebt. Het is betaald dus leg je er alsjeblieft bij neer en ga je moeder geen moeilijke tijd bezorgen omdat jij zit te mokken.
Ik ben laatst met mijn moeder meegeweest naar Jan Smit terwijl ik dat werkelijk waar verschrikkelijk vind. Ik had die avond ook liever iets leuks gedaan met mijn vrienden maar ik vond het belangrijker dat mijn moeder erheen kon zodat zij ook een keer kon onstpannen.
Denk eens aan je moeder en niet aan jezelf. Ik denk dat je jezelf nog gaat verbazen over hoe leuk je vakantie gaat worden, mits je er met een goede instelling heen gaat.