kleedgeld 17 jarige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:29

Marilyn, vind je dat weinig?

Tot mijn zestiende kreeg ik 25 gulden, later 10 euro zakgeld per maand.
Ik kreeg af en toe kleding, maar echt wat nodig was, en af en toe iets leuks. Vanaf mijn zestiende was dat ook helemaal klaar en moest ik gaan werken voor mijn eigen centen. Heel af en toe wat gekregen, maar ik mocht er echt niet vanuit gaan dat dat gebeuren zou..
En ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd gewoon fatsoenlijke kleding aan mijn lijf heb gehad tot de dag van vandaag.. Heb me er nooit druk over hoeven te maken :)

Ik ste eerder raar hoeveel jullie krijgen, dan hoe 'weinig' ik heb gekregen..

ReJo

Re: kleedgeld 17 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:50

25 euro zakgeld..
en mn kleren kreeg ik en ik moest er zelf voor werken!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:51

noekje schreef:
Ylana schreef:
Als 17 jarige had ik al een eigen winkel en kreeg dus niets meer van mijn ouders 8-)
Ze zouden me zien aankomen :D

Echt waar? Wat voor winkel?

Een snoepwinkel :D

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:56

Een snoepwinkel :D[/quote]

dat wil ik ook :D :D dan trakteer ik mezelf te vaak denk ik zo ;) Kan ik op zondag ff bij komen van de misselijkheid.

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:57

Ik kreeg tot m'n 18e €50,- zak- en kleedgeld. Daar moest ik dus alles van kopen (ook cadeautjes e.d.).

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:01

_Lott schreef:
waarom zou ik nu 40 uren per week moeten maken als ik gewoon naar school ga?

ken niemand die dat doet. zowel niet van mbo/hbo of wo.

nou goed, jullie liever dan ik :D

Er zijn zat mbo'ers/ hbo'ers die op kamers moeten omdat ze in een andere stad gaan studeren, bij mij en bij veel andere is het zodra je het huis uit gaan je echt op jezelf bent en dus al je eigen kosten hebt :) (oke, je hebt mazzelaars waarvan pappie en mammie nog steeds de huur/gas/water/licht etc. betalen maar dit zijn echt de uitzonderingen.) Daar zul je toch echt flink voor moeten werken hoor!

En nu ben je 17 en zit je waarschijnlijk nog op de middelbare school, maar als je 18 wordt of je gaat al studeren is de opleiding die je gaat volgen opeens wel onwijs veel geld elke maand (150 euro) Schoolboeken , vgz komt daar bij ( gem. 100,-) , je eigen risico wat hieronder valt per jaar (150,-) , je rijbewijs( ong. 2000,-) waar je in deze tijd als je op jezelf woont eigenlijk niet meer zonder kan, , je kleding, en dan nog niet te spreken over als je inderdaad op jezelf gaat en en je dan ook nog voor je eigen huis/eten moet zorgen. Ik heb echt het mega geluk dat zolang ik nog studeer en ik zelf ook gewoon hard werk mijn moeder mijn onkosten compenseert en ik geen kostgeld hoef te betalen zolang ik studeer, maar zelfs nu werk ik ontzettend hard om alle kosten bij elkaar te krijgen, en eigenlijk lukt dat prima, tot nu toe betaald mijn moeder alleen mijn paarrijden en heeft ze een keer ingesprongen toen de ziekenhuiskosten 150 euro waren(eigen risico)

( ik kreeg op mijn 17e trouwens 60 euro ( zak/kleedgeld) en moest hier ook alles van kopen,

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:02

Trouwens, even wat anders :) vinden jullie het niet heerlijk om te werken voor je eigen geld? Ik vind het zo fijn dat ik daardoor echt onafhankelijk ben, vanaf het moment dat ik werkte al :)

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:02

Ik krijg geen kleedgeld. :) Als ik wat leuks zie overleg ik meestal even met mijn ouders als ze er niet bij zijn en dan koop ik het eventueel en wordt het teruggestort op mijn rekening. Zakgeld is 25 euro in de maand, abonnement á 32.50 wordt betaald en ze betalen het merendeel van mijn paard. Ik mag niet klagen. :)

Verdien zelf minimaal €250 in de maand en daar betaal ik ook wel eens zelf kleren van, als ik wat zie hangen terwijl ik net nieuw spul heb.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:14

Ik krijg 75 euro per maand, daar moet ik in principe alles voor kopen. Maar er zijn af en toe wel dingen die mama voorschiet :)
Dit is omdat ik van mijn zak- en kleedgeld en dat karige minimum loontje gewoon niet alles kan kopen.
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 24-07-09 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:15

ChantalSmook schreef:
Trouwens, even wat anders :) vinden jullie het niet heerlijk om te werken voor je eigen geld? Ik vind het zo fijn dat ik daardoor echt onafhankelijk ben, vanaf het moment dat ik werkte al :)

Oh jawel, ik vind het wel leuk om te kunnen zeggen dat ik daar echt zelf voor gewerkt heb en zelf verdient heb enzo. :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:18

Ik heb dat vooral nu met mijn rijbewijs dan, daar ben ik sinds mijn 17,5 voor aan het sparen en heb nu echt heel mijn pakket kunnen kopen, ben echt trots op mezlef als ik het straks heb :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:20

Volgens mij kreeg ik 150 euro p/mnd toen ik 17 was maar daar ging dan nog mijn ziektekostenverzekering vanaf. Maar dat weet ik niet meer zeker. Mijn ouders hebben school altijd belangrijker gevonden dan dat ik zou werken, heel lief van ze maar bijbaantjes horen denk ik ook gewoon bij het volwassen worden.

Momenteel betalen ze een stuk meer voor me omdat ik nu op mezelf woon en studeer maar als ik straks klaar ben met mijn studie en lekker verdien zal ik juist weer meer voor mijn ouders betalen. Zolang ik studeer ben ik in ieder geval wel financieel afhankelijk van ze.

Ik heb overigens wel altijd bijbaantjes gehad vanaf mijn 17e.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:21

DarkShines schreef:
Volgens mij kreeg ik 150 euro p/mnd toen ik 17 was maar daar ging dan nog mijn ziektekostenverzekering vanaf. Maar dat weet ik niet meer zeker. Mijn ouders hebben school altijd belangrijker gevonden dan dat ik zou werken, heel lief van ze maar bijbaantjes horen denk ik ook gewoon bij het volwassen worden.

Mijn moeder vind school ook belangrijker. Werken ga je je hele leven nog doen en school heb je nu de kans voor, dus dan wil ze ook dat ik het goed doe. :)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:23

Wat ik heb met zelf gekochte spullen is dat ik er veel blijer mee ben eigenlijk, dan iets wat ik gekregen heb.. Trotser, omdat je er zelf voor hebt gewerkt en kunnen betalen...

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd toch wel veel krijg van mijn vriendje. Vaak zijn dat luxere dingen, een extra spijkerbroek, een groter beeldscherm, telefoon... Klinkt heel cru, maar als ik dan een keer iets moois zie, of ergens voor spaar, dan ben ik er op een andere manier veel blijer mee..
Dus ik snap je gevoel ChantalSmook..!! Helemaal eens :)

Moment van loon krijgen is ook altijd leuk.. :)) Je zelf-verdiende centen op je rekening krijgen :)) Op mijn 21e vind ik dat nog elke keer even leuk :))

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:25

Ik kreeg niets, ben vanaf mijn 14 gaan werken in de horeca als bijbaan, maar vanaf toen kreeg ik al niets meer...

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:45

Ik krijg niets. Heb zelf 4 baantjes. :+

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:14

jeetje, als ik dit topic zo lees, voel ik mezelf beschaamd om wat ik krijg... Ik ben 18 en krijg nu 135 euro per maand. (zak-en kleedgeld). En ik heb een bij-baantje in het weekend. Het onderhoud van de paarden (voer en smid) wordt ook door mijn ouders gedaan. Het liefst van alles zou ik gewoon onafhankelijk willen zijn, maar met school zit dat er echt niet in...

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:19

ik ben 16 en ik krijg 30 euro zakgeld per maand en geen kleedgeld

lucasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:25

Kleedgeld krijg ik niet. Heb studiefinanciering, werk voor mijn geld.Maar heb zeker niet te klagen, want mijn kleren betalen mijn ouders. Behalve als het niet nodig is dat ik iets koop, maar wel wil hebben dan moet ik het zelf betalen. Maar dingen die ik nodig heb krijg ik van hun. Ook mijn rijbewijs heb ik gehad, dus mij hoor je niet klagen zeker niet!

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:26

100 euri in totaal, 50€ zakgeld en 50€ kleedgeld + nog ong 80 euro loon ;)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:28

Ik ben nu 16 en krijg 50eu per maand kleedgeld.
Daarvan koop ik gewoon alles. 1x per 3 maanden krijg ik nieuwe schoenen.
Aangezien ik werk en ongeveer 150 pm bij verdien,
zet ik mn kleedgeld meestal opzij en spaar ik dat op.
Over 5 dagen word ik 17.
Dan krijg ik 55eu per maand aan kleedgeld.

Zakgeld krijg ik niet.. Daar werk ik voor ;)

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:31

Ik ben 14 en toen ik 13 was kreeg ik 40 en nu krijg ik 50

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:32

en 12,50 zakgeld dus 3.50 per week,
en ik moet van mijn kleedgeld ook jassen en schoenen en bikini kopen,alleen soms ga ik winkelen met me moeder en dan krijg ik wat van haar.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:33

Heb nooit kleedgeld of wat dan ook gehad. gewoon werken voor je centen vind ik niet meer dan normaal.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:37

MARILYN_ schreef:
Ik ben 16 maar krijg 85 euro kleedgeld en 25 euro zakgeld per maand.

woow, dát is een hoop!
ik ben bijna 16 en krijg op dit moment 60 euro kleedgeld, hierbij zit mijn zakgeld ook bij.
ik begon met kleedgeld toen ik bijna 12 werd, kreeg toen 40.
toen ik 13 werd kreeg ik 45, toen ik 14 werd 50 en toen ik 15 werd 60.
Zelf moet ik betalen; kleding, uitgaan, kado's voor vriendinnen (sommige hoeven zelfs dit niet zelf te betalen!) en dingen voor mijn paard zoals halster, hoofdstel, nieuw zadel, alle toilleteerspulletjes zoals anti-schuur en anti-klit, scrub en ledervet e.d.
Ik hoef hiervan niet te betalen: 1 paar schoenen per seizoen, 1 jas per seizoen, ondergoed, smid, stalling (235 per maand, incl. wormenkuur), les van elke week.

werken heb ik geen tijd voor, ik ga 6x per week naar mijn paard en rijd daarnaast in het weekend ook nog een ander paard.
mijn ouder hebben liever dat ik in de tijd die ik kan gaan werken, voor school werk... ik heb al wel eens een deal gemaakt dat als
ik bijv. alles boven een 7 had, ik 500 euro kreeg, voor elke 6 100 euro eraf.
klinkt stom en daarvoor moet je het natuurlijk niet doen, maar opzich vind ik het wel slim.
jammer genoeg deden ze dat maar 1 keer :9