Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:02

dat doe ik dus ook echt ja! even achter de spiegel kijken en onder de zonnekleppen, anders gebeuren er echt ongelukken.

ach ja, elke gek zn gebrek. de een wat meer als de ander :+

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:04

ik las trouwens iets over bijtende spinnen.
dit klopt de spinnen bijten inderdaad ALLEMAAL.
een langpoot spin in zelfs giftig. ( had ik gelezen graag een correctie als het niet klopt )

enkelt is onze huid veelte dik en stug voor een spin om in te bijten ( de gewone normale spinnen heb ik het over ) dus hebben we niets te vresen verder dan kaken er omheen komt i niet haha
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 23-07-09 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:05

Wij waren jaren geleden met een tentje op vakantie in Italië en er kropen elke keer van die dikke spinnen in de bedden of ze zaten in de nok van het tentje, waar ik precies met mijn hoofd tegenaan kwam als ik rechtop ging staan.

Nou vind ik spinnen prima, zolang ze maar mijn persoonlijke ruimte respecteren zal ik maar zeggen :+ . Best als ze er wat 'gewone' spinnen of hooiwagens ergens in een hoek van het huis zitten, maar ze moeten niet te dichtbij komen en ze moeten zeker niet gaan rondrennen in mijn buurt.

Goed, ik kwam dus mijn tentje in, ging staan, deed de zaklamp aan en iiiiiieks! Daar zat er eentje zowat in mijn haren, een hele dikke bruine %) . Mopperend dat die beesten toch 'geen vlieg kwaad doen' (jaja, tuurlijk :D ) kwam de vader van mijn vriendin het dier weghalen. Hij pakte het potige beestje in zijn handen en... 'AUW! GVD!! DAT BEEST HEEFT MIJ GEBETEN!!!'. :') .

Toen ik thuis kwam en ik mijn tas inpakte bleek er zich ook nog zo'n spin heerlijk in mijn tas in een bloesje genesteld te hebben, met een zwik eitjes erbij, brrr :D .

Ik vind spinnen absoluut heel nuttig en ik vind het totaal belachelijk van mezelf dat ik er zo'n schrik voor heb, terwijl ik wel op een paard ga zitten wat welbeschouwd toch veel gevaarlijker is, maar ik kan er echt niets aan doen :o . Het is wel afhankelijk van het formaat en de looks van de spin, zo'n minibeestje op mijn arm daar geef ik niks om, terwijl datzelfde spinnetje misschien wel een hele knoeperd wordt later.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:05

nou ik laat toch liever een spin over mijn hoofd kroelen met de wetenschap dat hij er vanzelf af springt dan dat ik mijn eigen leven waag in een greppel en mijn dure bolide in griezelementen rij

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:06

Ik ben helemaal niet sarcastisch, over lange tenen gesproken. Maar het is natuurlijk heel persoon wat iemand wel of niet nuttig vind.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:08

Gwen schreef:
Wij waren jaren geleden met een tentje op vakantie in Italië en er kropen elke keer van die dikke spinnen in de bedden of ze zaten in de nok van het tentje, waar ik precies met mijn hoofd tegenaan kwam als ik rechtop ging staan.

Nou vind ik spinnen prima, zolang ze maar mijn persoonlijke ruimte respecteren zal ik maar zeggen :+ . Best als ze er wat 'gewone' spinnen of hooiwagens ergens in een hoek van het huis zitten, maar ze moeten niet te dichtbij komen en ze moeten zeker niet gaan rondrennen in mijn buurt.

Goed, ik kwam dus mijn tentje in, ging staan, deed de zaklamp aan en iiiiiieks! Daar zat er eentje zowat in mijn haren, een hele dikke bruine %) . Mopperend dat die beesten toch 'geen vlieg kwaad doen' (jaja, tuurlijk :D ) kwam de vader van mijn vriendin het dier weghalen. Hij pakte het potige beestje in zijn handen en... 'AUW! GVD!! DAT BEEST HEEFT MIJ GEBETEN!!!'. :') .

Toen ik thuis kwam en ik mijn tas inpakte bleek er zich ook nog zo'n spin heerlijk in mijn tas in een bloesje genesteld te hebben, met een zwik eitjes erbij, brrr :D .

Ik vind spinnen absoluut heel nuttig en ik vind het totaal belachelijk van mezelf dat ik er zo'n schrik voor heb, terwijl ik wel op een paard ga zitten wat welbeschouwd toch veel gevaarlijker is, maar ik kan er echt niets aan doen :o . Het is wel afhankelijk van het formaat en de looks van de spin, zo'n minibeestje op mijn arm daar geef ik niks om, terwijl datzelfde spinnetje misschien wel een hele knoeperd wordt later.

hier krijg ik dus echt serieus de rillingen van hoor, gadverdamme zeg!
alles kriebelt nu ook.

ikdoemaarwat, dat doe ik natuurlijk niet voor de lol he :+

kuzznathalie

ikdoemaarwat schreef:
nou ik laat toch liever een spin over mijn hoofd kroelen met de wetenschap dat hij er vanzelf af springt dan dat ik mijn eigen leven waag in een greppel en mijn dure bolide in griezelementen rij

ik ook! :Y)

Frances

over dat giftig.
die hooiwagens waren geloof ik erg giftig idd, maar die zijn niet groot genoeg om je te bijten.
spinnen kunnen dus wel bijten, maar de hooiwagens zijn er gewoonweg te klein voor :P

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:09

Nerwen schreef:
Hannah_Menno schreef:
Sorry hoor, maar je komt hier een beetje over alsof je jezelf wel goed vind en denkt dat wij allemaal grote aanstellers zijn.

Dat ìs toch ook zo? :+

Ik bedoel, kom op hé, een SPIN. Waar hebben we het over. Klein beestje, heel nuttig en nog mooi om te zien ook :j
Als ik hier in huis een spin tegen kom, dan pak een potje en een stukje papier en zet de spin weer buiten neer. Klaar, niks engs aan.

Ik moet trouwens eerlijk toegeven dat ik wel kan schrikken van een spin, als ze ineens vlak voor m'n neus opduiken :Y) Maar ook dan, potje, stukje papier en naar buiten :).

Ik vind dat je een beetje kleinerend overkomt. Er zijn dus echt mensen met een fobie voor spinnen, en ja ik hoor daar ook bij. Ik kom niet dichterbij een spin dan 2 meter, raak al in paniek als ik ze op plaatjes zie en al helemaal op filmpjes. De beesten weghalen is voor mij dus echt dramatisch en schakel dan altijd mijn vader in. Ookal zijn ze nuttig, kijk wat we met vliegen, muizen etc doen? Dat ze niks doen geloof ik per direct, alleen is het maar zo eenvoudig zoals jij het beschrijft. Ik denk dat mensen er bang voor zijn omdat ze zo snel en wendbaar zijn. Je kunt ze soms nauwelijks volgen en hierdoor raak ik dus in paniek van oooh waar is dat beest. Daarom durf ik niet dichtbij te komen omdat ik weet dat ze snel weg kunnen kruipen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:10

Cookies schreef:
Ik ben helemaal niet sarcastisch, over lange tenen gesproken. Maar het is natuurlijk heel persoon wat iemand wel of niet nuttig vind.

je opmerking om een lijst te maken was zeker wel sarcastisch

maargoed, ontopic maar weer he

Dani_

Die kaken van een hooiwagen passen nergens om heen gelukkig :D

Twiggy2008

ikdoemaarwat schreef:

En als je beiden nou niets vindt? Kan dat ook? :D
Het leven is niet zwart/wit, hoor. ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:11

Ik heb een vriendin die een fobie heeft voor spinnen, letterlijk.

De eerste keer dat ik het meemaakte wist ik niet wat ik zag. Ze was op dat moment net een bericht op haar gsm aan het lezen toen ze de deur opendeed. Ze deed zó hysterisch dat ik serieus dacht dat haar vriend een dodelijk ongeval had. Ik schrok echt van haar gedrag, had nog nooit iemand zo panisch zien huilen, voor een klein spinnetje wat wegkroop. Ik was al jaren haar vriendin, was al talloze keren op stap geweest en ze had me dat nooit verteld.
Maar ze kan zelfs geen spin op tv zien. Echt niet. Eens een keertje een dierenprogramma gezien waarin een spin voorkwam, ze sloot snel haar ogen en ik moest zeggen wanneer het voorbij was. Terwijl ze wel naar de engste horrorfilm kijkt(zolang er geen spin in voorkomt dan :D ). Zelfs het woordje spin mag niet gezegd worden, daar krijgt ze echt letterlijk de kriebels van, als zij praat heeft ze het bijna altijd over 'die achtpotige beestjes'.

Dat klinkt ontzettend raar en onbegrijpelijk voor iemand die geen fobie heeft, maar in de leefwereld van iemand met een fobie is het juist niet raar. Ik heb ook een lichte fobie voor wespen, en ik voel me ook ontzettend naar als ik er eentje op een tv-programma zie, terwijl ik goed genoeg weet dat het helemaal ongevaarlijk is. Ik heb haar ook gevraagd waar die angst vandaan kwam, en ze vertelde me dat ze toen ze klein was een hele lange tijd geplaagd is geweest met vreselijke levensechte nachtmerries over reuzachtige spinnen die in haar bed kropen. Sindsdien heeft ze die paranoia ontwikkeld.
Mensen met een fobie stellen zich niet aan, mensen met een fobie zijn gewoonweg niet in staat om helder na te denken over datgene waar ze zo'n panische angst voor hebben. Je kan als buitenstaander duizend keer zeggen 'stel je niet aan, zo'n spinnetje doet niets en zet hem gewoon buiten', in het hoofd van iemand met een fobie zal vanaf het moment dat er spin verschijnt alleen maar geschreeuwd worden 'waaah! help! vernietig het!'. Het enige wat je kan doen is, wanneer het echt je leven zou beïnvloeden, hulp zoeken. Want als je ècht een fobie voor iets heb dan kom je er echt niet zomaar overheen door tegen jezelf te zeggen 'komop, stel je niet aan, er zijn ergere dingen!'.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:12

Twiggy2008 schreef:
ikdoemaarwat schreef:

dat kan..maar heb jij meer keuze dan ,dan bovenstaande op het moment supreme?

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:13

Twiggy2008 schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Volgens mij heb je niet veel keus op het moment dat het gebeurd :P

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:13

euhm....snel je raampje open en hopen dat ie naar buiten waait??

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:14

o je was me al voor ikdoemaarwat :P

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:14

Een tijdje terug heb ik een beker stukgegooid tijdens het afwassen omdat er een spin in zat waar ik zó van schrok :D.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:15

Sorry Yeyo :D .

In de auto heb ik afgelopen jaar ook zo'n hele dikke vette spin gehad.

Mijn auto staat vaak tegen de laurierheg van de buren en met het openen van de deur en het instappen was er waarschijnlijk eentje op mijn jasje terecht gekomen. Ik was mijn vriend naar het station aan het brengen en ineens zie ik een heel dikke bolletje van zeker 1,5 tot 2 cm omtrek (waar praten we over :D ) met een heleboel pootjes in mijn blikveld verschijnen %) . Met een gilletje sloeg ik hem in een reflex weg, maar toen wist ik dus niet meer waar hij zat en ik had blote voeten in mijn nogal open schoenen %) %) . De hele weg heb ik mijn voet amper nog op het gas durven houden :+ , wat had ik vreselijk de kriebels en wat was ik ongelooflijk opgelucht toen we bij het station waren en ik met een reuzesprong uit die auto kon jumpen.

Ik heb de auto binnenstebuiten gekeerd, maar de spin heb ik nooit meer teruggevonden :? . Ik kan je wel zeggen dat ik een tijdje niet zo op mijn gemak achter het stuur heb gezeten :+ .

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:17

Er staat een smilie achter ikdoemaarwat. Klein beetje relativeren mag wel.

Hetzelfde geld bij mij voor muizen. Ik woon op zolder, dus ik zet dan gif neer. Raam openzetten en vragen of hij naar buiten wil gaat niet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:18

Als je echt geplaagd bent met een fobie denk je helemaal niet na over wat nu de meest logische oplossing is. Op dat moment telt maar 1 ding: dat ding wat je een doodsangst bezorgd kwijt geraken. Ik heb net hetzelfde met wespen. Als ik er 1 zie dan telt 1 ding: dat beest moèt weg. Kan me niet schelen als ik dingen in mijn handen heb die ik kapot laat vallen, kan me niet schelen als er een hoop vreemde omstaanders zijn die me aankijken alsof ik gek ben omdat ik plots dansend, kloppend en schreeuwend (wat nou eens net niet handig is bij een wesp weet ik wel als ik hier rustig zit, maar dat verstand is dat volledig uitgeschakeld :+ ) wegloop. Op dat moment lijkt het alsof mijn gezond verstand letterlijk is uitgeschakeld.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:19

Gwen, nou flik je het wéér!

brrrrrrrrr! ik zou mn auto aan de kant gegooid hebben, echt waar!
en 2 cm is echt wel veel voor een spinnelijf hoor | | <-zoiets!

Frances

Re: Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:19

yeyo dat is nog niet 1 cm :=

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:20

Ik heb niet een echte spinnenfobie, maar ik kom er ook niet dichter in de buurt dan hoogst noodzakelijk en een glaasje met een papiertje lukt me écht niet :')

Wil er even bij vermelden dat ik het erg flauw vind dat mensen hier het hebben over aanstellers en dat men niet zo panisch moet doen. Arachnofobie is wel degelijk een echt bestaande fobie, net zoals je claustrofobie, xenofobie of pleinvrees hebt. Evolutionair gezien zit er een hele verklaring achter waarom het begrijpelijk is dat mensen fobieën voor spinnen kunnen hebben.
Dus om te spreken van aanstellers schiet bij mij een beetje in het verkeerde keelgat. :+

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:21

Ikdoemaarwat, als je echt een fobie voor spinnen hebt en er tijdens het autorijden eentje voor je neus ziet zitten, is het heus geen bewuste keuze om van de weg af te raken ;)
Ik weet niet of je ooit écht in paniek bent geweest? Op dat soort momenten kun je niet meer helder nadenken, en dus ook niet meer gericht handelen.
Ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk in te denken is als je zelf nergens een fobie voor hebt, maar als je een fobie hebt raak je gewoon écht in paniek. Je wéét eigenlijk wel dat het onnodig is, maar dat wil niet zeggen dat je die paniek ook kunt stoppen.. Als dat zo simpel zou zijn zou er natuurlijk niemand meer een fobie hebben ;)