Rare reacties op Marktplaats!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:19

Bah, 't is gewoon ziek hoe de mensen tegenwoordig reageren op marktplaatsadvertenties, echt onbeschoft :n
Koop zelf vaak dingen nieuw als ik ze moet hebben,
dan heb ik iig niet het gedoe van marktplaats..

Tallie1979

Re: Rare reacties op Marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:21

Ik heb pas geleden een dvd recorder gekocht bij mensen. Dat was echt een heel aardig, vriendelijk stel, geen rare fratsen en ik heb ook niet af staan dingen bij ze. de 75 euro die hij er voor vroeg was het ding zeker waard :)

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:31

Nifinao schreef:
Ja natuurlijk wil je persoonlijk contact als je een paard verkoopt. Als die man mijn vragen kort had beantwoord en ik zou nog steeds interesse hebben gehad, had ik die man uiteraard gebeld om een afspraak te maken het paard te komen bekijken. Maar ja, zover is het nooit gekomen. Ik dacht er goed aan te doen eerst te mailen, kan de ontvanger op het moment dat het hem uitkomt een mailtje terugsturen.

Klopt, ik vind dat een prima manier van reageren. Helaas krijg ik ook regelmatig mailtjes zonder behoorlijke aanhef of afsluiting, en dan vaak ook nog met een onherleidbaar hotmailadres. Iemand die niet eens de moeite neemt een behoorlijk mailtje te sturen verdient in mijn ogen geen reactie. (vaak is het bod, trouwens niet eens de moeite van het overwegen waard, of staat erbij VASTE prijs).

Het ergste dat ik heb gehad was iemand die een hele discussie aanging betreffende mijn jonge (4) jarige ruin welke sinds maart onder het zadel is; dat ze met 4 al minimaal L moeten lopen en dat mijn vraagprijs minstens door de helft moest etc etc; in eerste instantie bleef ik nog netjes antwoordt geven ook nog. Heb uiteindelijk maar gewoon midden in een zin opgehangen :P

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:40

Ja Aurian, ik dacht ook dat ik normaal reageerde. Ik stelde hele normale vragen in een nette mail. De voorbeelden die jij geeft, helemaal mee eens hoe je daarop hebt gereageerd. Zou ik ook doen.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:45

Saul schreef:
bente_ schreef:
Hahaaa,
wat een verhalen hier :')

ik had er een keer een paar leren rijlaarzen opstaan,
krijg ik een mail met de vraag of ik nog een paar versleten sokken had :')

die mail over die sokken heb ik ook gekregen, voor een musical moest ze die hebben? :7

Jaaa ! _O-

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:47

Dat verhaal had ik ook eens nifinao, wilde graag een foto van de andere kant van een bont hengstveulentje. Stonden 3 foto's op mp van maar 1 kant
Dus ik gemaild of ik misschien een foto mocht van de andere kant van het veulen ivm aftekeningen. Ik woon ong. 50 km van het veulen vandaan dus ga niet zomaar even op en neer.
Kreeg een hele botte mail terug dat als ik intresse had ik wel was komen kijken. 8)7
Nou inmiddels zijn we trotste eigenaren van een lieve fjordenveulen :)

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:57

Ook heel raar AaronYve. Ik denk dan meteen (bij jouw en mijn verhaal) Oké, wat is er mis met dat paard / veulen?
Veel plezier trouwens met jullie fjordje.

Maar ik heb als aanbieder op MP trouwens wel goede ervaringen hoor. Ik had eens een tuinset te koop staan, mensen reageerde direct en wilde de vraagprijs betalen. Kwamen netjes op tijd om het hele spul op te halen en te betalen. :)

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:01

Ja marktplaats *zucht*

Zo hadden we een keer iemand die deurpanelen van een auto kwam halen en mijn vriend wees iets aan en die gozer sloeg hem zowat op de vingers dat ie daar niet aan mocht zitten. Die hebben we dus even verwijderd uit onze garage. Wat een aso was dat zeg

Als mensen komen kijken voor iets bij ons zorg ik 1. dat ze altijd alleen in de garage komen 2. dat mijn vriend er altijd bij is en 3. ik laat ook altijd ( per ongeluk ~~}> ) mijn hond even zien. ( een amerikaanse bulldog van dik 60 kilo *zie profiel* ) En meestal zijn ze dan heel vriendelijk.

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:29

Hahahah! Ik heb ook mn camera op marktplaats staan en heb 2 keer precies hetzelfde mailtje gehad!! hahahaha
Ben er verder ook niet op in gegaan..ze zoeken het maar lekker uit :P

Kikka schreef:
Ik heb mijn camera op Marktplaats gezet, kreeg ik gister dit bizarre mailtje. Heb hem doorgestuurd naar spam@marktplaats, want ik vertrouw het voor geen meter. Als je dan toch mensen op probeert te lichten, doe dan iig een beetje je best om de verkeerde namen en spelfouten eruit te halen :+

Geachte NC (mijn initialen),Geachte Jan (ik ken geen Jan? :')), Mijn naam is XXX Janssen, ben 38 jaar en kom uit Belgie.De reden dat ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt. (Het ging om een camera, niet om een goed tehuis voor een konijntje..) Graag zou ik willen weten , of het artikel dat u anbiedt ook ettertijk (pardon?) in de staat verkeert dat wat u beschrijft, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon bestemd is Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale ostenplaatje naar mij te versturen inclusief rzendkosten.Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam , En Adres,evt ook uw tel nr.Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon.

Name: XXX BabaTunde
Address: Lagere road
City ; ile ife
State : osun state
Zip code: XXX
Country:Nigeria

.Mvg, XX Janssen,

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:29

Ik haal wel gelijk even mn nummer van Marktplaats. Heb er zelf nooit problemen mee gehad, maar als ik sommige reacties hier lees...

Had zelf mijn oude zadel een tijdje geleden op Marktplaats staan. Oud Pagony zadel, maar heb het wel pas voor 100 euro op laten knappen, dus het is echt gewoon bruikbaar. Dacht zelf aan 100 euro, vond ik al aan de lage kant. Kreeg ik alleen maar reacties van mensen die 75 euro wilden betalen. Nou prima, zadel uiteindelijk ook verkocht voor dat bedrag.
Had ik een keer mensen aan de deur die er maximaal 40 euro voor over hadden. Maar omdat het gewoon kaal was, maar 30. Nou goed, ik had het er al een tijd op staan en dacht dat ik het anders helemaal niet meer kwijt ging raken. Kwamen ze kijken en verklaarden me zowat voor gek dat ik er nog 30 euro voor wou hebben. Voor 15 euro wilde ze het hebben, want het was maar een IJslanderzadel en die zijn al helemaal niet duur :? behoort tot de duurdere soort. Namen ze me nog kwalijk dat ik ze had laten komen. Ja doei! :evaw:

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:31

Ik heb gewoon een stalker door MP! _-:( Een hele freaky.

Heel stom van mezelf ook |o , had ook niet met mijn gezicht op de foto gemoeten blijkbaar.
Maar ik had supergave korsetten te koop bij de dameskleding op MP. Gewoon leuk voor op een blouse ofzo.
Deze foto was het trouwens:
Afbeelding
Heb dus dat ding aangetrokken omdat mensen dan goed kunnen zien wat ze kopen.
Wist alleen niet hoe ik mijn gezicht eraf kon halen, maar verwachtte ook niets raars!

Maargoed, had dus mijn telefoonnummer er NIET bij gezet. Wordt ik gebeld op de huis/bedrijfstelefoon.. >;) huh? had toch geen telefoonnummer erbij gezet dacht ik nog, maarja mischien foutje.
Man zegt: hallo, bent u de mevrouw die de korsetten aanbied op MP?
Ik: JA klopt.
Man: Hoeveel wil je ervoor hebben?
Ik: 50,-
Begint hij ineens heel vunzig te praten
WAt voor cupmaat is het? Je ziet er zo G..l uit! en echt nog meer vieze praat.
Heb hem uitgescholden en verteld dat mijn vriend hem wel ff in elkaar zou rammen. Dat vond hij wel lekker zei hij. Boos de hoorn erop gekwakt. Ik zat helemaal verbaasd op de bank.
Wordt er later weer gebeld, dus ik neem op, krijg ik enkel dit te horen.
Ik sp..t me warme z..d in je gezicht! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH :r
GGGOOOOOOORRRR...heb meteen opgehangen. Het is nu alweer een tijd geleden maar we worden soms
nog steeds gebeld. ALs mijn vriend opneemt wordt er opgehangen, als ik opneem wordt er niets gezegt, maar hoor ik duidelijk iemand ademen aan de andere kant van de lijn. Gevolg is dat ik de huistelefoon niet meer op durf te nemen. Mij nog steeds een raadsel hoe hij aan mijn nummer is gekomen. En via het huistelefoonnummer kunnen ze je adres achterhalen!!!! :? ENG! Rare mensen heb je toch.
Een vent tussen de dameskleding op MP gaat zoeken, vervolgens veel moeite doet om het nummer te achterhalen en gaat stalken. Er zijn zoveel sites en meisjes die gebeld WILLEN worden voor dit soort dingen...bel die dan?

Diezelfde dag nog wel de 2 korsetten meteen zonder poespas verkocht aan een bokker. :D

Heb ook wel goed dingen met MP, ik verkoop er veel en koop ook weleens wat. Maar ik heb al behoorlijk veel rare reacties en biedingen gehad op mijn spulletjes.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:31

Moet je de volgende keer anders aanpakken. Als jij 100 euro voor dat ding wil hebben, zet je hem er voor 200 euro op! Kunnen ze je nog de helft eraf praten, en dan ben je nog tevreden!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:38

Iew das echt ranzig!

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:38

Die bedragen die mensen bieden op paarden zeg :=
Dat je probeert wat eraf te banketstaaf is geen probleem, mijn budget
voor de aanschaf van een paard was ook niet wonderbaarlijk groot, maar daar paste ik de zoektocht dan ook op aan.
maar 50,- euro bieden voor een goed gezond paard! kom op zeg. 8)7

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:39

@esterpitout

Als je naam dr volledig op staat kunnen ze er wel achterkomen.
Je kunt op marktplaats ook op kaart drukken geloof ik en dan kunnen ze zien welke straat je woont en dan ff in de telefoongids op internet zoeken en ze hebben zo je nummer hoor
Laatst bijgewerkt door Natasja22_01 op 22-07-09 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:39

Das is echt ranzig ja, ik was ook helemaal in schock toen ik de hoorn erop had gekwakt en mijn vriend opbelde om te vertellen wat er gebeurd was. Wilde zowat gaan janken. hahaha

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:40

Natasja22: inderdaad, tegenwoordig kan je overal heel makkelijk achter komen. Had nooit verwacht dat iemand dat zou doen.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:40

Haha ja zou ik ook hebben, gedverdemme zeg!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:46

ik heb afgelopen week een paar (NIEUWE EEN KEER GEDRAGEN) Paar laarzen verkocht ..
Deze hebben altijd netjes op mijn kamer gestaan maar gewoon nooit aan gehad..

Was nog niks op geboden en toen kreeg ik in een keer een bod waar ik van dacht.. Nou daarvoor mag zij ze hebben.
Na alles geregeld en gedaan. Op gestuurd en al..

Krijg ik in een keer een mailtje dat de schoenen aan het vergaan zijn :z .. Bij de naden.. Nou ik heb de schoenen nagekeken voordat ik ze verstuurde en toen was er niks mis mee ..

Maar oke zei ik: Eerst terug sturen en dan krijg jij je geld terug!!! ..

Maar hier staan nog ranziger verhalen op bah!!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:48

prinsesJ ik zou dat dus echt niet doen he :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:49

Twee jaar terug op zoek gegaan naar een trailer samen met mijn vader. Na het halve land gezien te hebben en waardeloze trailers. Verkopers die je voor €2000 een trailer willen verkopen met een 'klein gat' in de vloer. Ik zakte er met mijn 50 kilo al doorheen, hoe moet mijn paard dat dan wel niet doen?

Op de terug reis kocht mijn vader iets te impulsief en te snel een leuke trailer. Te laag voor mijn paard. Op geknapt, alles is helemaal in orde, nieuwe banden, prima vloer, gekeurd e.d. op marktplaats gezet, er duidelijk bij gezet dat het een prima trailer is voor pony's.

Er kwam een stel kijken om de trailer daarna gelijk mee te nemen. €150,- vonden ze wel een mooi bedrag. :j

Nu hebben we dus een ideale overdekte aanhangwagen en wordt het paard gewoon vervoert in een normale twee paards trailer.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:51

haha, nu ik ff verder denk. Ik had een mooie party outfit te koop. Heel duur ding, echt bijna 200,- met allemaal glitters enz. HEEEl erg mooi. 1x aan gehad bij misteryland en daarna verdomd om voor altijd in de kast te blijven liggen omdat ik geen partymens ben.

Heb er heel veel reacties op gehad, serieuze dacht ik in eerste instantie. 1 meisje over en weer gemaild over de prijs en maat enzo. puntje bij paaltje wilde ze hem toch niet, maar of ik toevallig bi was? >;)
Nope sorry.

Daarna een vrouw die een beetje zat te tubben of ze het wel zou passen ja of nee.
WAs heel netjes en zakelijk over de mail. Was akkoord met de prijs.
Stuurde ze me een foto of ik eerlijk wilde zeggen of ze het zou passen:

Kreeg ik me toch een foto te zien! :wow: Daar staat het schaamrood nog van op me kaken.
Een ouwe taart gehuld in een netpakje ( zo'n netpanty maar dan over je lichaam) met tieten op
haar buik en met een bloot kruis! :r

Het klinkt onwerkelijk maar het is echt gebeurd. Overigens heb ik hier in een deuk om gelegen samen met mijn vriendin en me vriend. Getsie wat een vieze foto was dat zeg.

Nee voor mij geen kleding meer op MP.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:53

prinsesj ik zou je laarzen niet terugnemen hoor. Wie weet wat ze allemaal met die dingen heb gedaan waardoor ze aan het vergaan zijn. Verkocht is Verkocht. En als jij ze gewoon in goede staat heb verkocht is er niets aan de hand, had ze maar gelijk de eerste dag dat ze ze binnen kreeg haar beklag moeten doen. Je bent geen winkel waar je je spullen kan ruilen of waar je garantie hebt. ;)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:54

Judith_ schreef:
Twee jaar terug op zoek gegaan naar een trailer samen met mijn vader. Na het halve land gezien te hebben en waardeloze trailers. Verkopers die je voor €2000 een trailer willen verkopen met een 'klein gat' in de vloer. Ik zakte er met mijn 50 kilo al doorheen, hoe moet mijn paard dat dan wel niet doen?

Op de terug reis kocht mijn vader iets te impulsief en te snel een leuke trailer. Te laag voor mijn paard. Op geknapt, alles is helemaal in orde, nieuwe banden, prima vloer, gekeurd e.d. op marktplaats gezet, er duidelijk bij gezet dat het een prima trailer is voor pony's.

Er kwam een stel kijken om de trailer daarna gelijk mee te nemen. €150,- vonden ze wel een mooi bedrag. :j

Nu hebben we dus een ideale overdekte aanhangwagen en wordt het paard gewoon vervoert in een normale twee paards trailer.

Die trailer gaat dus niet meer de verkoop in? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:01

Na twee jaar buiten staan is hij een uhm klein beetje verwaarloosd en vind ik het niet meer nodig om hem de verkoop in te doen. Heb zelf gemerkt hoe het is om een krot aangesmeerd te krijgen.. :D