Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:34

Moelie schreef:
Drugs werkt bij iedereen anders. De een word bijv helemaal hyper als diegene een XTC-pil opheeft.. de ander merkt er miss niet veel van. Het ligt eraan hoeveel je ervan neemt en hoe je je emotioneel op dat moment voelt.
De een kan een paar jointjes per dag roken en is een beetje stoned, de ander heeft na een paar heisjes genoeg is gaat zich dan heel anders gedragen?
Ik heb iig nog nooit vreemde dingen gezien van blowen.. haha. Dat heb ik sowieso nog nooit meegemaakt.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je het doet.
Iemand die het elke dag een paar keer doet krijgt er steeds minder van.
Iemand die het bijna nooit doet of voor de eerste keer heeft er veel meer van.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:41

Dat klopt, je lichaam word er resistent van ofzoiets. Daarom gebruiken mensen die verslaafd zijn steeds meer.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:47

Ik heb al een hekel aan dronken mensen, dan kun je raden wat ik vind van mensen die strak staan van de drugs.
Ik vind eeuwig dronken mensen en drugsgebruikers gewoon dom, sorry.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:54

Ik heb zelf alleen spacecake gemaakt en gegeten uit nieuwschierigheid. Op mijn hippie feest. En meer ook niet. En misschien doe ik dat nog wel eens een keer. Het was erg grappig. Inmiddels 2 jaar geleden.

Een goede vriend van me is een periode best aan de drugs geweest. Zomaar vanuit het niets begon hij paddo´s te eten en pillen te gebruiken. Daar was hij totaal het typ niet voor. Toen ik merkte dat hij bij het uitgaan zo vrezelijk stoned was, dat hij aan het knarsetanden en schuimbekken was heb ik hem een fikse klap op zijn smoel gegeven. Ik was zo boos dat hij dit zichzelf aan kon doen. Gelukkig heeft hij niet kort daarna weer voor het juiste pad gekozen en is erger voorkomen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:00

saskiab schreef:
Ik heb zelf alleen spacecake gemaakt en gegeten uit nieuwschierigheid. Op mijn hippie feest. En meer ook niet. En misschien doe ik dat nog wel eens een keer. Het was erg grappig. Inmiddels 2 jaar geleden.

Een goede vriend van me is een periode best aan de drugs geweest. Zomaar vanuit het niets begon hij paddo´s te eten en pillen te gebruiken. Daar was hij totaal het typ niet voor. Toen ik merkte dat hij bij het uitgaan zo vrezelijk stoned was, dat hij aan het knarsetanden en schuimbekken was heb ik hem een fikse klap op zijn smoel gegeven. Ik was zo boos dat hij dit zichzelf aan kon doen. Gelukkig heeft hij niet kort daarna weer voor het juiste pad gekozen en is erger voorkomen.

Gelukkig is hij er weer snel vanaf gedaan.
Ik had in de derde een vriendin die plotseling niet meer op school kwam enz.
Ze was toen 15 en toen begon ze ook opeens drugs te gebruiken.
En als ze op school was liep ze te snuiven in de wc op school.
Ze was eerst ook een beetje mollig en na een halfjaar was ze broodmager en had ze ingevallen gezicht.
Dit heeft bijna 2 jr lang geduurd denk, inmiddels ging ik niet meer met haar om.
Gelukkig heeft ze nu een vriend die haar redelijk op het goede pad heeft gekregen.
Al denk ik dat ze nog wel op feesten enz. gebruikt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:05

junkie meld zich.
Nou ik blow best wel vaak, vooral tijdens de middag op school, gwn ff chilln. En nou tijdens de vakantie zitten we mt heel ons groepje ook weer vrolijk aan de waterpijp. :D Heb zelf ook een tijdje gespote, mr ben gelukkig kunnen stoppen. Op feestjes drink ik meestal wel teveel, en vaak ook wel pillen. Ik doe het allemaal regelmatig, maar nooit teveel dat ik op de ehbo beland ofso. :P
[/quote]
Goh, aan je smileys te lezen krijg ik nog het gevoel dat je er nog trots op bent ook :')[/quote]
Neejoh, vind het gwn te leuk. :D^
Vooral waterpijp is ontzettend gezellig zo met al je vrienden in de zomer in de tuin ofso. :D[/quote]
Waar zijn ouders of opvoeders op dat moment?

Als ouder heb je dat toch in de gaten?
Snap er echt geen moer van dat mensen zich verzieken met drugs of alcohol.
Gelukkig heb ik geen vrienden die gebruiken of te veel drinken en dat gaat ook niet gebeuren.
Had pas geleden een vrijwilliger die mij wou helpen met mijn werk, hellemaal kapot van alle rotzooi en gebruikt af en toe nog.
Je begrijpt het,doei en tot nooit meer ziens.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:13

kohtje schreef:
Gelukkig heb ik geen vrienden die gebruiken of te veel drinken en dat gaat ook niet gebeuren.
Had pas geleden een vrijwilliger die mij wou helpen met mijn werk, hellemaal kapot van alle rotzooi en gebruikt af en toe nog.

Njah ik kan het al 3 jaar verstoppen.
Kijk ze kunnen niet veel merken want alles gebeurd buitenshuis en de hoeveelheden zijn nooit zo groot dat ze er thuis nog wat van kunnen merken.
En jah ik verziek mijn leve er misschien mee, maar dat is het dan ook, MIJN leven.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:16

CandyQueen schreef:
kohtje schreef:

Njah ik kan het al 3 jaar verstoppen.
Kijk ze kunnen niet veel merken want alles gebeurd buitenshuis en de hoeveelheden zijn nooit zo groot dat ze er thuis nog wat van kunnen merken.
En jah ik verziek mijn leve er misschien mee, maar dat is het dan ook, MIJN leven.

Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens, jou ouders zijn in jou leven?? Denk ik??
Hoeveel pijn en verdriet denk je hen te doen wanneer ze er achter komen?
Sorry hoor, maar hard roepen dat het MIJN leven is vind ik egoïstisch.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:17

Denk niet te snel dat ouders niet doorhebben wat hun kind doet, dat lijkt mij wat naief.

Ouders zijn niet gek, en het zou je nog wel eens kunnen verbazen hoeveel je ouders wel niet van je weten, zónder dat jij het zelf doorhebt. ;)

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:21

maradhja schreef:
Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens, jou ouders zijn in jou leven?? Denk ik??

Jah ok dat is waar. :\

@ Ragnaaa
Ze weten al verschillende dingen waar ik niet trots op ben.
Maar dit kunnen ze echt niet weten. :n

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:22

Ik gebruik geen drugs en drink niet. Gewoon geen behoefte aan, ik heb het zo al naar mijn zin. :)

Candyqueen - Ik hoop dat je met je 15 jaar op tijd tot bezinning komt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:22

Ongelovelijk dat een meisje van 15 al zo denkt en doet!
Hoop dat je toch binnenkort door iemand "gesnapt"wordt en eens een goed gesprek met je hebben.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:23

CandyQueen schreef:
maradhja schreef:

Jah ok dat is waar. :\

@ Ragnaaa
Ze weten al verschillende dingen waar ik niet trots op ben.
Maar dit kunnen ze echt niet weten. :n

Best naief om zo te denken.

Ouders zijn tovenaars wat dat betreft. :D

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:25

BraveSpots schreef:
Ik heb nog nooit drugs gebruikt, en drink zelfs geen alcohol of rook geen sigaretten ;) . In mijn dichte omgeving kan ik er erg moeilijk tegen als mensen dronken zijn of onder de drugs zitten. Het heeft me het gevoel dat ik niet op ze kan rekenen en ze niet kan vertrouwen.
Iemand die regelmatig drugs neemt zal dus heel wsl geen vriend van mij zijn.

In het algemeen vind ik het persoonlijk een teken van zwakte, en mensen waarvan ik het zie/weet heb ik eigenlijk weinig tot geen respect voor.

mee eens maar maar zwak vind ik het niet, ik vind het zwak als je gaat drinken of pillen gaat slikken om het (gezellig) te gaan maken dat moet ook zonder die troep kunnen! :j verder moet iedereen het zelf weten en een joint ofzo vind ik anders als pillen of snuiven
Laatst bijgewerkt door WhySoWhite op 21-07-09 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:26

@ dejavu
Jah hoor, ik ben al gestopt met sommige dingen. Het gaat wel weer beter dan vroeger.

@ Ragnaaa
Naja. :) Ik hoop toch van niet.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:31

Ik ben heel erg tegen welke vorm van drugs dan ook. Alleen nu val ik gelijk door mand, want ik drink wel! Maar ik drink alleen wanneer ik met vrienden uitga, gezellig met vrienden thuis ben en soms bij het eten. Als ik alleen thuis ben, zal ik ook nooit drinken. Ik zal nooit naar alcohol grijpen wanneer ik diep in de put zit.. Het is dus nogal dubbel. Ik heb een hekel aan elke vorm van drugs, maar ik gebruik zelf ook op z'n tijd..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:35

Ik gebruik zelf geen drugs, drink vrijwel geen alcohol en rook geen sigaretten, maar ik
heb gezien hoe iemand er kapot aan kan gaan. Mijn broer begon er ook mee om stoer
te doen en het ging van kwaad tot erger. Door drugs is hij van 2 scholen gestopt en
een opleiding, momenteel werkt hij alleen (wat al een hele mijlpaal is). Hij heeft
niets van een diploma oid, terwijl hij havo deed. Hij is sinds kort ontslagen bij
iriszorg (verslavingszorg) en gaat in september proberen om zijn havo te halen, hij is
nu 20. Verdovende middelen hebben bij mij thuis voor een heleboel ellende gezorgd.
Ik vind het rotzooi.
En dan heb ik het nog niet eens over drugs zoals heroïne of cocaïne. ;)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:37

BraveSpots schreef:
Ik heb nog nooit drugs gebruikt, en drink zelfs geen alcohol of rook geen sigaretten ;) . In mijn dichte omgeving kan ik er erg moeilijk tegen als mensen dronken zijn of onder de drugs zitten. Het heeft me het gevoel dat ik niet op ze kan rekenen en ze niet kan vertrouwen.

Dat heb ik nou ook! Ergens vind ik dat erg vervelend, want als ik ga stappen, dan voel ik me met dronken mensen nooit op mijn gemak. Anderen vinden dat gezeur, als ik op tijd naar huis wil voor het feest echt losbarst. Fijn te lezen dat jij er ook moeite mee hebt, Bravespots. :)

Candyqueen - Fijn. Doe gewoon 'braaf' en maak wat van je leven. Wel zo leuk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:45

Moelie schreef:
pharagirlke schreef:
alle drugs is rotspul :D

Dus ook alcohol en roken, had laatst gehoort dat dat te vergelijken is met herione.. dat had ik dus echt niet verwacht :?

Schaf maar af ;) Ik rook niet, ik drink niet en ik gebruik al helemaal geen drugs.

Lieszje schreef:
pharagirlke schreef:
Vergeten we niet dat iedereen anders reageert op wiet. ;)

Ik ging vroeger om met mensen die blowde en ik heb het zelf gedaan.
En niemand ging er rare dingen van zien hoor..

en je kent IEDEREEN die blowt? :D
Heb er hier ook een aantal zien blowen en sommige gingen het toch over hele gekke (voor mij onzichtbare) dingen hebben :')

kohtje: in de gaten wel. Geloof me maar dat ouders er van af zien, maar je kan er gewoon niets aan doen... Je hebt geen vat op dergelijke mensen.

Blondie_

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:47

Alcohol, sigaretten, drugs.. 1 pot nat. allemaal lekker.

Tja het is misschien slecht maar wat is dat tegenwoordig niet.

je moet toch ergens aan kapot gaan ;)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:01

Blondie_ schreef:
Alcohol, sigaretten, drugs.. 1 pot nat. allemaal lekker.

Tja het is misschien slecht maar wat is dat tegenwoordig niet.

je moet toch ergens aan kapot gaan ;)

Wat is dat voor achterlijke mentaliteit?
Die opmerking slaat m.i. kant noch wal.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:02

Tjsah ik heb nogal tegenstrijdige mening wat drugs betreft. Ik vind het gewoon dom om aan drugs te beginnen met name harddrugs, iedereen weet dat je makkelijk verslaafd word het hoe je eraan kapot kan gaan. Maar ik ken ook een vrouwtje met spierziekte wie aangeraden wordt af en toe te blowen
Verder voegt het nou niet bepaald wat toe aan je leven lijkt me, ik mis iig niets.

Enne op je 15 al verslaafd :n Ik hoop voor je dat 't nog goed komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:04

suus_ schreef:
Tjsah ik heb nogal tegenstrijdige mening wat drugs betreft. Ik vind het gewoon dom om aan drugs te beginnen met name harddrugs, iedereen weet dat je makkelijk verslaafd word het hoe je eraan kapot kan gaan. Maar ik ken ook een vrouwtje met spierziekte wie aangeraden wordt af en toe te blowen
Verder voegt het nou niet bepaald wat toe aan je leven lijkt me, ik mis iig niets.

Enne op je 15 al verslaafd :n Ik hoop voor je dat 't nog goed komt.

Vanuit medisch gebruik, raakt men niet/minder snel verslaafd omdat het dan op andere gebieden van je hersenen in werkt. ;)
Medisch en recreatief gebruik is absoluut niet te vergelijken. De drugs werkt anders. Ik kan het precies opzoeken want het is al weer een jaar geleden dat ik het geleerd heb dus het zit een beetje wazig in mijn hoofd :')

Cherrypop

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:09

Ik gebruik alleen op festivals. Das gewoon top als je daar met duizenden mensen staat en iedereen lekker vrolijk en gezellig is. Ik doe geen coke, andere harddrugs, wiet of paddo's alleen af en toe een pilletje ;) Gewoon vanwege het gevoel en de energie die je krijgt.
Tevens doen al mijn vrienden het ook dus als ik dan als enige nuchter ben werkt dat ook niet :P
Houd dus in 2 a 3 x per jaar duss nothing too serious!

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:10

CandyQueen schreef:
@ dejavu
Jah hoor, ik ben al gestopt met sommige dingen. Het gaat wel weer beter dan vroeger.

@ Ragnaaa
Naja. :) Ik hoop toch van niet.

Vroeger je bent nog maar 15,en dat je al gespoten hebt.Ik zal me dood schamen om dat te zeggen.Ook al geloof ik het niet zo heel erg eerlijk gezegt.