Stel je krijgt dé kans van je leven maar je partner wil niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise

Re: Stel je krijgt dé kans van je leven maar je partner wil niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:23

Ik laat alles en iedereen in de steek, zo egoïstisch ben ik wel. Mijn grootste wens ligt nu ook even heel gevoelig bij me, omdat de mogelijkheid hem te vervullen me eergisteren ontnomen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:59

LindyH,heftig voorbeeld.
maar ik zou het kind houden.
Voor hetzelfde geld is dit je enige en laatste mogelijkheid/kans om een kindje te krijgen...
Nee,ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen een abortus te plegen voor een ander,als er iets in MIJ groeit dat voor MIJ welkom en gewenst is, dan wil IK het laten komen..

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:25

fransje23 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Amen, sister! Het is echt ondenkbaar dat ik mijn hubbie in de steek zou laten voor een baan.

Het gaat hier in dit topic ook niet gewoon om een baan maar om een droom die je waar kan maken. De invulling van wat die droom is, is heel persoonlijk.

Laat ik het dan sterker stellen: het moet wel heel raar lopen wil ik mijn hubbie in de steek laten.

Wat betreft Lindy's voorbeeld: daar heb ik mijn man juist (onder meer) op uitgezocht, dus daar kan ik me geen voorstelling van maken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:40

LindyH schreef:
Maar opeens ben je toch zwanger. Je partner wil absoluut geen kinderen (daarom had hij jou immers 'uitgekozen') en staat erop dat je abortus laat plegen. Zo niet, dan gaat hij bij je weg.

In zo'n geval zou ik mijn man uitzwaaien omdat hij me dingen gaat opleggen, en niet zozeer omdat mijn kinderwens me ontnomen wordt.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:58

Nou oke, hij eist geen abortus, maar als je het kind houdt gaat hij bij je weg, dus als je hem wilt houden zul je abortus moeten plegen.

Ja, het is een extreem voorbeeld, maar het was ff bedoeld om de de discussie uit de 'verlaat je man voor een auto'-sfeer te trekken, want daar gaat het dus niet om.

Sommige mensen kunnen zich blijkbaar niet voorstellen dat je een wens kunt hebben waar je je partner voor zou kunnen verlaten. Hopelijk kunnen ze er zich met dit voorbeeld wel een voorstelling van maken.
En die sterke wens om kinderen te krijgen hebben sommige mensen voor iets anders.

(Ik kan me trouwens ook niks voorstellen bij het voorbeeld hoor. Ik heb geen kinderwens, en ook geen andere Grootste Wens. En ookal geen partner. :D)

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:31

Heino schreef:
LindyH schreef:
Maar opeens ben je toch zwanger. Je partner wil absoluut geen kinderen (daarom had hij jou immers 'uitgekozen') en staat erop dat je abortus laat plegen. Zo niet, dan gaat hij bij je weg.

In zo'n geval zou ik mijn man uitzwaaien omdat hij me dingen gaat opleggen, en niet zozeer omdat mijn kinderwens me ontnomen wordt.

Helemaal mee eens!!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:00

LindyH schreef:
Nou oke, hij eist geen abortus, maar als je het kind houdt gaat hij bij je weg, dus als je hem wilt houden zul je abortus moeten plegen.

Dat komt toch op hetzelfde neer? :)
Ik snap overigens waarom je het aanbracht hoor, maar ik denk dat het niet zo'n goed voorbeeld is :P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:37

ik stond voor die keuze........... en heb een wereldmeid van een dochter :D :D :D

ging naar een flatwoning die kleiner was dan de kelder onder het huis waar ik in woonde........... liet de toen net een jaar oude 535I op de oprit staan......... en de 52foot Trintella zeiljacht in de haven achter..............

en echt, het is een hele beste keuze geweest :)

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:29

Mijn ouders hebben deze keuze gehad, die hebben de keuze gehad ook om naar frankrijk, hawaï of Amerika te gaan.
Toch hebben ze besloten om in Nederland te blijven.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:34

Zelf kreeg ik de kans om 3 jaar terug te verhuizen en mijn droom waar te maken.
Heb toen tegen manlief gezegd dat hij kon kiezen. Of hij ging mee, of niet en dan zou het voorbij zijn.
Hij heeft gekozen om mee te gaan. Hij heeft het in het begin wel moeilijk gehad, maar heeft doorgezet en nu zijn we enorm gelukkig samen.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:05

Als ik die kans had en ik had een vriend zou ik daar wel even goed over na moeten denken.
Maar als mn paard niet mee kan dan zou ik toch niet die kans pakken. :n

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:36

Als ik de kans van mijn leven had, en mijn partner was er tegen dan vind ie mij toch niet zo leuk als ik dacht dat ie me vond; als je echt om iemand geeft, dan moet je diegene de mogelijkheid geven om ze dromen achterna te gaan...