Vertrouwen jullie je partner voor 100% ? Vreemdgaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vertrouw jeje partner voor 100%

Poll eindigt op

Ja onze relatie is echt waterdicht!
184 (72%)
Weet niet aan de ene kant wel aan de andere kant niet
60 (23%)
Nee hij is al is eerder vreemd gegaan!
10 (3%)

Totaal aantal stemmen: 254

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:37

Twiggy2008 schreef:
Tamara schreef:

En dat is denk ik precies de reden waarom heel veel Bokkers hierboven aangeven dat ze hun partner voor 100% vertrouwen, simpelweg omdat het slopend is om jezelf constant bezig te houden met de mogelijkheden als hij je níet trouw is... Ik stop die energie liever in het goed houden van mijn relatie dan dan ik die besteed aan tobben over of hij me nu en in de toekomst wel trouw is & blijft :)

Ben ik helemaal met je eens, maar wat doe je als hij wel vreemd is gegaan en jij bent daar achter gekomen? Daar ging het over..... Dan is je relatie ineens totaal anders, hoor. ;)

I know :) En dat weet ik niet, wat ik dan doe :) Maar ik reageerde ook meer op de discussie die de boventoon voert in het topic, of je je man voor 100% vertrouwt of niet. Sommigen hier vinden dat naïef vanwege de 60% die vreemdgaat. Maar mijn punt is dus dat ik geen zin heb om energie te steken in het wantrouwen of hij misschien wel eens vreemdgaat...

Overigens vind ik de man in kwestie de hoofdschuldige hoor, als hij vreemdgaat.. I.m.o. is het zinloos om de vrouwen in zijn buurt te wantrouwen, want híj is degene die ervoor kiest om er al dan niet iets mee te doen. In principe moet hij zo sterk zijn en zo gek op jou dat hij dat soort acties kan wantrouwen. Praat het absoluut niet goed van vrouwen die er bewust mee verder gaan, ondanks dat ze weten dat hij bezet is, maar dan nog denk ik: het gaat om de man die uiteindelijk jou belazert, en met wie dat is, dat doet er in veel gevallen (beste vriendinnen e.d. uitgezonderd) weinig toe. Moeten wij vrouwen dan constant op onze tenen lopen omdat de man met wie wij omgaan ons mogelijk wel eens als een interessant avontuurtje zou kunnen zien? Dat is dan de andere kant van het verhaal...

Ik vind idd dat hij gewoon moet kunnen kijken, doe ik ook. Gezellig kletsen of een beetje dansen, ook geen probleem, maar that's it, de rest is voorbehouden aan mij! :D

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:38

Als ik de poll bekijk dan gaat 75 procent ervanuit dat de relatie die zij hebben waterdicht is.
Of er moeten onwijs veel gelukkig stelletjes op bokt zitten of er zijn mensen die de realiteit niet helemaal beseffen.

Geloof mij: als ik met vriendinnen uitga en er wordt wat geflirt dan gaan de meeste mannen zo uit de kleren, ook (juist!!) de getrouwde.
Veel mensen vinden hun eigen leven wel best zo en willen niet zien dat hun partner vreemdgaat.

Nu maakt het inderdaad je relatie niet leuker als je je continue moet afvragen of je vriend niet vreemdgaat. Beter kun je er voor zorgen dat zijn aandacht bij jou blijft en dat hij niet vreemd wíl gaan. Want als ik sommige paardenmeiden zie, met alleen maar aandacht voor de paarden en de bijbehorende wereld zonder nog aan hun uiterlijk en andere interesses te denken, kan ik mij voorstellen dat een man vreemd gaat.
Laatst bijgewerkt door Vudress op 16-07-09 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:38

Rock: ik heb ook met mijn vriend afgesproken hoeveel drank het max is. Ik haat het als hij dronken is :n Dan denk ik: je bent een volwassen kerel, gedraag je daar dan ook naar.
Hij drink nu bijna nooit en hij neemt max.2 biertjes als hij bv uit eten gaat (maar nooit als hij nog met de auto naar huis moet! dan is de max. 0).
Dus ben ook niet bang dat hij zich vol gaat gieten met drank en dat ie daardoor alle remmen los gaat gooien :)

Paintlinger

Re: Vertrouwen jullie je partner voor 100% ? Vreemdgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:39

Dat vind ik ook eng welshcobfan.... :j

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:40

Pff lastig onderwerp aangezien mijn vriend volgend jaar met een aantal vrienden naar Lloret of Salou wil. Ik was daar natuurlijk niet zo happy mee, vanwege het alom bekende imago van die plaatsen en op zijn leeftijd (28) hoeft dat in mijn ogen niet zo meer.

En hoewel ik helemaal niet jaloers ben, ging er op dat moment wel iets knagen. Hij heeft ooit gezegd dat zijn vrienden hem de hand boven het hoofd houden als er iets "buitenom" gebeurd dus via hun krijg ik het nooit te horen. Hier zal die zich vast wel gedragen... maar daar heb ik toch een beetje het idee bij dat alle remmen los gaan!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:41

Vudress schreef:
Want als ik sommige paardenmeiden zie, met alleen maar aandacht voor de paarden en de bijbehorende wereld zonder nog aan hun uiterlijk en andere interesses te denken, kan ik mij voorstellen dat een man vreemd gaat.

Die gaat vaak op, maar niet altijd, hoor. ;)

Verder vind ik de poll niet goed. Als je gelukkig bent in je huidige relatie en er is geen vuiltje aan de lucht, kun je nog wel beseffen dat ook die relatie niet waterdicht is. Maar daar is geen optie in deze poll voor. Tja.... :D

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:42

Niet om je een rotgevoel aan te praten Ceasar......maar de kans dat het dáár misgaat (incl. drank en jonge dronken meisjes) lijkt me ook vrij groot.......dát zou ik ook echt niet willen :n

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:43

1. Vertrouwen jullie je vriend of vriendin als hij of zij voor een paar weken weg gaat?
Ja, wij hebben sowieso al een lange afstandsrelatie, dus er zitten altijd een paar weken tussen.
Zouden we elkaar niet vertrouwen, dan houdt zo'n relatie ook geen stand.

2. Is hij of zij al een keer eerder vreemd gegaan?
Neen, niet in onze relatie (ik ook niet)

3. Als hij of zij vreemd zou gaan zouden jullie diegene nog een kans geven of eruit schoppen?
Hoogstwaarschijnlijk wel. Ik ben iemand die heel weinig zelfvertrouwen heeft, en snel wantrouwig is.
De wantrouw en het geschonden vertrouwen zullen heel hard gaan doorwegen, en dat zal de relatie dan uiteindelijk toch wel stuk maken. Moeilijk ook om op voorhand in te schatten, zo'n situaties verwacht je niet, en je kan je er moeilijk op voorbereiden.

Maar of de relatie waterdicht is? Een relatie is dat nooit imho, wil daarom niet zeggen dat je/hij vreemd gaat of zal gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:45

Ik zou ook niet graag willen dat mijn vriend op vakantie gaat met een stel partybeesten := maar 1 troost: vriendlief is over die 'fase' heengegroeid en gaat veel liever met zijn meid gezellig burgerlijk naar Ameland hahahaha :D
Hij heeft zelfs afstand genomen van zijn vrienden, omdat die denken dat het leven alleen nog uit zuipen, feesten en meiden bestaan :+ Die durven nog niet volwassen te worden :=

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:47

Caesar schreef:
Pff lastig onderwerp aangezien mijn vriend volgend jaar met een aantal vrienden naar Lloret of Salou wil. Ik was daar natuurlijk niet zo happy mee, vanwege het alom bekende imago van die plaatsen en op zijn leeftijd (28) hoeft dat in mijn ogen niet zo meer.

En hoewel ik helemaal niet jaloers ben, ging er op dat moment wel iets knagen. Hij heeft ooit gezegd dat zijn vrienden hem de hand boven het hoofd houden als er iets "buitenom" gebeurd dus via hun krijg ik het nooit te horen. Hier zal die zich vast wel gedragen... maar daar heb ik toch een beetje het idee bij dat alle remmen los gaan!

Kat op het spek binden...

Ach misschien kun je beter maar hopen dat hij buiten de pot piest en dat je er achter komt...
Zulke kinderachtige streken zou niets voor mij zijn :n

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:48

Hmmm, ik zou zelf nooit aan iemand vragen om afstand van vrienden te doen, hoor.
Ik val meestal op iemand vanwege het totaalplaatje. Aan de vrienden kun je meestal ook wel zien wat voor iemand je voor je hebt. En een keertje zuipen, ik kan me daar niet druk over maken, hoor. Moet kunnen en het is nog leuker als ik mee kan doen. :+

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:49

Nee inderdaad....... ik ken dat WCF :j
Mijn vriends' vrienden zijn ook zo.....stug elk weekend uitgaan en doen alsof ze het zo leuk vinden.
In werkelijkheid zouden ze niets liever willen dat een vriendin en een bankstel.......maar dát zullen ze nooit toegeven ;)

Ceasar: Wel raar dat je vriend dat gezegd heeft......dat zijn vrienden hem de hand boven het hoofd houden....geeft niet bepaald een vertrouwd gevoel....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:52

Twiggy: dat was zijn keuze ;) je denkt toch niet dat ik ga vragen of ie afstand gaat doen van zijn vrienden? :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:53

Maar wat is er mis met uitgaan? Ik ga ook graag nog uit, lekker dansen, gek doen, een drankje (ik ben geen grote zuiplap op zich). En ik ben allang geen tiener meer, hoor, en ik kom ook niet in 16-jarigen kroegen etc. Elke week hoeft van mij ook niet, maar af en toe is het erg gezellig. :j

Gelukkig, WCF (afkorting :D ), want ik ken wel mensen die de vriendschappen van hun partner weggejaagd hebben. En dat vind ik nou niet gezond. :n

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:54

Idd....hier 'groeit' het ook gewoon zo.....heb ik ook niet om gevraagd.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:55

Twiggy: 'Uitgaan' alsin: Het stoer en het hoort zo...... ik zie ze zo vaak met tegenzin die kant op gaan....... :?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:58

Paintlinger schreef:
Twiggy: 'Uitgaan' alsin: Het stoer en het hoort zo...... ik zie ze zo vaak met tegenzin die kant op gaan....... :?

Dat snap ik ook niet. Maar over welke leeftijdsgroep hebben we het dan. Ik ben 38. :+
En stoer? Welnee, ik vind het heerlijk om me een stel vriendinnen lekker te gaan dansen en gek te doen. Zolang ik maar kan uitslapen de volgende dag en dat is met een kind wel eens lastiger, dus dan doe je er wat langer over om over je moeheid heen te komen. ;)
Dat heb je dan weer als je zo 'oud' bent. :+

Wekelijks stappen, zoals vroeger, hoef ik ook echt niet meer, hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:58

paintlinger: mijn vriend heeft ook een tijd zo meegedaan met 'de jongens' , maar hij heeft wel eerlijk toegegeven dat er voor hem meer was in het leven, zoals zijn werk, vriendin en ook de familiedingen :)
zijn vrienden hadden er geen begrip voor :n Die vonden het al raar dat mijn vriend mijn verjaardag belangrijker vond,dan met hun de kroeg leegzuipen :+
Sindsdien is het ook over en hij is nu echt helemaal zichzelf. Niet meer stoer gedrag, omdat ie anders gezeik kreeg van de jongens. Maar gewoon de burgelijke vent, die het zelfs heerlijk vind om bij mijn ouders de hele avond te zitten :D

Uitgaan is gezellig,maar zuipen om het zuipen om maar stoer te zijn zoals het bij zijn vrienden ging? nee.... dat is niet mijn ding en ook niet zijn ding gelukkig!
zijn vrienden snapten ook niet waarom mijn vriend het zo treurig vond. enige wat die jongens deden waren uitslapen en zuipen :+

Mijn vriend is met zijn 22 enorm volwassen gelukkig :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:59

Paintlinger schreef:
Idd....hier 'groeit' het ook gewoon zo.....heb ik ook niet om gevraagd.

Dat heb je trouwens ook wel een beetje als je als eerste in je vriendengroep een kind krijgt. Dan 'verwateren' sommigen vriendschappen ook langzaam om dan een paar jaar later weer hechter te worden, omdat die stellen dan ook kinderen krijgen. :D

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:00

Twiggy2008 schreef:
en het is nog leuker als ik mee kan doen. :+

Je bent er zo een die graag 'one of the guys' is?

Daar krijg je meestal niet meer sexappeal van.....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:01

Twiggy2008 schreef:
Paintlinger schreef:

Dat snap ik ook niet. Maar over welke leeftijdsgroep hebben we het dan. Ik ben 38. :+
En stoer? Welnee, ik vind het heerlijk om me een stel vriendinnen lekker te gaan dansen en gek te doen. Zolang ik maar kan uitslapen de volgende dag en dat is met een kind wel eens lastiger, dus dan doe je er wat langer over om over je moeheid heen te komen. ;)
Dat heb je dan weer als je zo 'oud' bent. :+

Wekelijks stappen, zoals vroeger, hoef ik ook echt niet meer, hoor.

Je gaat toch niet nu al achter de geraniums zitten :+

Ik word over 3 maanden 35 en ik ga wekelijks op pad...meerdere dagen zelfs :o

Vandaar dat ik zie wat er allemaal gebeurt :oo := en mannen houden inderdaad elkaar de hand boven het hoofd....
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 16-07-09 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:01

Twiggy: leeftijd van 25 tot 35 ;)

Mijn vriend is 25 en gelukkig ook volwassen ;)

Vudress: Ik ga ook liever met de jongens mee hoor..... die pietluttige gesprekken over nieuwe meubels en behand ben ik allang zat.........liever gewoon lekker domme, lompe humor :j

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:02

Ik vertrouw mijn vriend volledig..
Als mijn vriend zonder mij weggaat maak ik mij geen zorgen.

Mijn vriend is ook nog nooit vreemdgegaan.
En als hij vreemd zou gaan zou ik hem geen kans meer geven.

Ik denk dat ik hem eerder met een hakbijl achterna kom :o
Laatst bijgewerkt door Lieszje op 16-07-09 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:02

LL: Hangt er natuurlijk ook vanaf waar je woont......wij zitten hier op het platteland van Drenthe...... ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:03

Ik hoefde nooit mee met de zijn uitjes met de guys, ging liever met de meiden op stap hahaha :D Kijkt wat beter naar lekkere kerels :P