Hoe zou jij het vinden als blijkt dat je zus/broer lesbi/hom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:26

Toen mijn oom na jaren uit de kast kwam, moest ik wel even omschakelen.

Maar het bleef mijn oom.

Waar ik echter wel heel veel moeite mee heb en ook niet KAN accepteren is dat hij op jongere jongens valt.

Hij is 55 en heeft een relatie met een gozer van 27. Die is dus nog jonger dan dat ik ben!
Nou schijnt het wel vaker voor te komen bij homoseksuelen...
Ik vind het extreem.

Daar zal ik nooit aan wennen en accepteren lukt me tot nu toe ook niet. Ben blij dat hij op Bali woont sinds kort en ik hem niet met zijn vriend hoef te zien. Krijg wel regelmatig foto's gemaild maar ik hoef er echt niets mee te maken te hebben.

* knuppel in het hoenderhok*

Hoe zou je reageren als jouw lieve broer pedofiel blijkt te zijn?
Dat is ook een sexuele 'geaardheid' maar strafbaar en niet geaccepteerd. Meeste pedofielen worden opgesloten en uitgekotst.
Let op! Ik zeg niet dat ze hun gang maar moeten gaan hoor! Ben absoluut tegen sex met minderjarigen.
Maar feit is wel dat het een sexuele geaardheid is!!
Pedofielen kiezen er nooit voor om pedofiel te worden!

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:46

ik zou het zeker accepteren, maar bij ons thuis wordt dat het dus absoluut niet, en ook niet in de overige familie. ken dus echt helemaal niemand van mijn famillie die bi/homo of lesbi is.
Soms is dat best naar, want mocht ik ooit nog bi worden
(ik ben heel happy met mn vriend hoor), zal dat niet geaccepteerd worden denk ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:20

mick75 schreef:
Als een van je ouders plotseling verliefd word op iemand van hetzelfde geslacht zegt dat niet dat die ouder ook zijn/ haar hele leven zich anders voorgedaan heeft. Je kan ook gewoon na jaren een relatie met iemand van het andere geslacht, zonder bisexuele of homosexuele gevoelens te hebben, op een gegeven moment verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht en daarmee verder willen.

Dat zie (en voel) ik toch anders. Homo- of biseksueel bèn je, dat word je niet ineens. Als iemand homoseksueel is kan ik me niet voorstellen dat hij/zij zich goed voelt in een heteroseksuele relatie. Ook niet als hij/zij nog niet weet (of aan zichzelf durft toe te geven) dat hij/zij homoseksueel is. Dan knaagt er toch altijd wat, en dat wordt misschien pas duidelijk als je iemand van hetzelfde geslacht tegenkomt waar je verliefd op wordt, maar dat gevoel is wel degelijk altijd aanwezig, al dan niet definieerbaar.

mick75

Re: Hoe zou jij het vinden als blijkt dat je zus/broer lesbi/hom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 00:36

De liefde van je leven kan zowel man als vrouw zijn. Een van mijn beste vriendinnen was netjes getrouwd, kindjes, blablabla en nooit ook maar enige serieuze interesse gehad in andere vrouwen. Totdat ze haar huidige vriendin tegenkwam, liefde op het eerste gezicht. Waarom zou er perse iets moeten "knagen" of je sexuele voorkeur "verborgen" moeten houden? Verliefdheid kan je niet sturen, echt niet. Je weet pas of je de juiste persoon hebt gevonden als je die daadwerkelijk tegen bent gekomen en daar speelt geslacht geen rol in. Hoewel dat niet te begrijpen is voor veel mensen die dat nooit meegemaakt hebben. Er bestaat trouwens ook zoiets als bisexualiteit.

Zij was net zo gelukkig in haar huwelijk met een man toen die relatie nog goed was als dat ze nu is met haar vriendin.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 00:42

Mijn broertje is homo, mijn zus lebsi. Ik ben hetero en mijn oudere broer is hetero in het kwadraat. :Y)
Zowel mijn broertje als mijn zus hebben een aantal jaar een vaste relatie met iemand die 20 jaar ouder is. Dat was voor mijn ouders eerlijk gezegt een groter "issue" dan dat ze homo/lesbi zijn. Enige verschil is wel dat mijn broer 19 is en mijn zus 31. Maar ze zijn gelukkig en daar gaat het om. Heb er totaal geen problemen mee.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 00:47

laetitia schreef:
* knuppel in het hoenderhok*

Hoe zou je reageren als jouw lieve broer pedofiel blijkt te zijn?
Dat is ook een sexuele 'geaardheid' maar strafbaar en niet geaccepteerd. Meeste pedofielen worden opgesloten en uitgekotst.
Let op! Ik zeg niet dat ze hun gang maar moeten gaan hoor! Ben absoluut tegen sex met minderjarigen.
Maar feit is wel dat het een sexuele geaardheid is!!
Pedofielen kiezen er nooit voor om pedofiel te worden!

Ten eerste vind ik het zeer discutabel of pedofilie een geaardheid is. Dat is geloof ik nog niet op die manier erkend.
Pedofilie ontstaat vaak bij mensen die zelf vroeger misbruikt zijn als kind. Dan schaar ik dit toch eerder onder een psychische aandoening omdat zij niet in staat zijn om een volwaardige seksuele relatie op te bouwen met volwassenen. Pedofielen misbruiken vaak kinderen om hun eigen verleden te wraken (nu zijn zij in de "machtige" rol). Homoseksueel bén je, daar heb je inderdaad geen keuze in.

Overigens is homoseksualiteit in de natuur veelvuldig aangetoond, over pedofilie heb ik daar tot op heden nog niets over gelezen gehoord. Verder is pedofilie als zodanig niet strafbaar, pas als je daadwerlijk seks hebt met kinderen dán ben je strafbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 06:24

mick75 schreef:
Er bestaat trouwens ook zoiets als bisexualiteit.

Ja precies, en dan kan ik me een situatie zoals die van jouw vriendin heel goed voorstellen. Ik schreef dus ook:

RedPassion schreef:
Als iemand homoseksueel is kan ik me niet voorstellen dat hij/zij zich goed voelt in een heteroseksuele relatie.

Ik ken namelijk geen homoseksueel die dat wel kan of heeft gekund (en ik ken er behoorlijk wat). Wel mensen die eerst in een heteroseksuele relatie zaten maar dat meer als broer/zus verhoudingen beschreven en zeggen eindelijk zichzelf volledig te snappen en te kunnen zijn nu ze een homoseksuele relatie hebben (gehad).

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 07:43

Ik zou me rotschrikken maar meer omdat hij het allerlaatste is waarvan ik het verwacht hahahaha. Als er iemand van dames houdt dan is het mijn broer.

Maar het zou me verder niks uitmaken. In principe maakt het natuurlijk geen bal uit. Er verandert niks aan de broer zus situatie.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:34

Mijn vader is homo.
Hij is redelijk jong met mijn moeder getrouwd, en kwam er later achter dat dat toch niet was wat ie zocht/wilde.
Ik vind het prima.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:52

Ik zou schrikken omdat ik het niet verwacht had, maar daarna ook gewoon verder gaan. Heb totaal geen problemen met homo's/lesbiennes, m'n broer is mijn broer.

Destino

Re: Hoe zou jij het vinden als blijkt dat je zus/broer lesbi/hom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:20

Ik zou wel even schrikken, maar ik zou het wel accepteren.
Het gaat voor mij om de persoon niet om zijn/haar voorkeur in de liefde.