Vergeet niet dat de lezer van de brief niet weet wie Slimmerik van bokt is, voor hem/haar is het dus wel een hele slordige onoplettende schrijffout. En het is me er werkelijk bij elke "hoe schrijf ik een
sollicitatiebreif"-les goed hard ingepeperd: lees je brief altijd goed na, want voor veel bedrijven die veel sollicitaties krijgen wordt standaard eerst het kaf van het koren gescheiden door alles wat een
schrijffout bevat op de "sorry" stapel te leggen. Dat is nu eenmaal zo, ook bij bedrijven waar de sfeer heel leuk is om te werken. Ik kan me eerlijk gezegd wel inbeelden dat zo'n bedrijf eens goed lacht met de fout, maar dat die dan evengoed geweigerd wordt. Meestal hebben ze toch liever iemand die foutloos kan schrijven dan iemand die een fout uit onoplettendheid maakt.
Je kan proberen om het recht te trekken, maar dan ga je denk ik wel een héle goede sollicitatiebrief geschreven moeten hebben, want als er meerdere wel van de eerste keer alles netjes juist hebben krijgen die meestal voorrang. Of je hebt gewoon echt geluk en een bedrijf dat zich niets aantrekt van een stomme fout, dan kan je het daar gewoon eens gaan uitleggen

.
Maar die fout zal je wel nooit meer maken

.