vriend laat niks van zich horen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Re: vriend laat niks van zich horen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:55

Ik neem even aan dat het hier gaan om een verkering die nog niet zo oud is. En dat de betrokkenen jong zijn. Alleen onder die voorwaarde kan ik me enigszins indenken dat die jongen er zo op reageert, maar ik blijf erbij dat ik het niet normaal vind.
Mannen mogelijk van mij van alles vergeten, maar dat ik in het ziekenhuis lig dat vergeet je maar 1 keer... ;)

Kijk ik woon samen met mijn vriend, we zijn al jaren samen en allebei eind 20 dus dan zijn dit soort dingen dus helemaal niet meer normaal. Kan het me zelfs niet eens voorstellen.

Advies voor TS; zou zeker uitleggen dat je dit niet leuk vond en het dus bespreken. Als hij stoïcijns blijft reageren dan vind hij je blijkbaar toch niet zo leuk... sorry.

Zag nog voorbij komen trouwens dat je nooit aan je man mag vragen of hij van je houd... wij doen niet anders :) Vind het juist heerlijk, maar wij doen het ook meer op een kleffe manier haha

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:02

CarolShadow schreef:
maar ik ken er meer dan genoeg die vergeten na een tentamen te vragen hoe het ging. En in principe werkt dat voor hersenen hetzelfde: geheugen :) Inmiddels is ie vriendje-lief, en waarschuwt ie altijd dat ie alle data vergeet. En dat doet ie ook. En dat geeft niet, omdat dat gewoon bij hem hoort. Zoals ie ook zoveel kanten heeft waar ik diepverbaasd over kan zijn, zo lief of attent als dat is.. :)
Ieder mens heeft nare kantjes en juist dát is liefde: iemand nemen zoals ie is... :)

Vind jij niet dat het vergeten van het vragen hoe een tentame is geweest niet iets anders dan een ziekenhuisopname waar je vaak wat langer in ligt of thuis moet herstellen? Dat is hier juist de issue denk ik. Iedereen kan wel eens wat vergeten. Ik ben onlangs nog een verjaardag van iemand vergeten. :o Maar als ik weet dat iemand een operatie moet ondergaan of het nou mijn liefje is of een vriend(in) dan vergeet ik echt niet te vragen hoe het met diegene gaat. Ik vind dat van een geheel andere categorie. En daar komt bij dat TS hem nog gebeld heeft en nog laat hij niks van zich horen onder het mom van ik heb het te druk.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:05

Vragen of ie van je houd - prima! :)
Vragen of ie van je houd terwijl je bedoelt dat je het een nare streek vind dat ie niets heeft laten horen is iets heel anders - das even voor hem bedenken dat hij dat blijkbaar niet van je houdt. Behalve dat voor die ander denken geen fijne gewoonte is, is in dit geval wat ze ermee wil zeggen ook bijzonder onduidelijk.
Tja, dan kan hij er al helemaal niets meer mee...

Nee, dan mag 't van mij niet, dan vind ik het een niet-effectieve en nare manier van communiceren :)

Over het vergelijk: dat ligt aan jezelf, hoeveel waarde je ergens aan hecht. Mijn ziekenhuisbezoekjes weet het merendeel van mijn omgeving niet eens van, nergens voor nodig. Anderzijds zijn verjaardagen bij ons thuis heel belangrijk, dus als vriendjelief even iets plant op een verjaardag van broertje of zusje van mij, vind ik dat veel naarder. Enne, ik weet ook niet hoevaak TS vriendje ziet, hoeveel hij weet, wat ze daarbij overgebracht heeft over die opname, wat de randomstandigheden zijn... Ook best van invloed ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:07

Ik denk dat als je in situaties belandt in je relatie waarin je jezelf serieus afvraagt of hij (nog) wel van je houd het sowieso al erg verkeerd gaat. Vind ook dat je dat best mag uitten dan hoor. Maar ik zou de vraag anders stellen. Meer in de richting van "Wat er nu gebeurd is kwetst me heel erg en ik begin eraan te twijfelen of je nog wel van me houd. Of je nog wel met me doorwilt?"

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:10

Dan heb je ook een ander doel met je vraag - en dus is je vraag dan prima en ook een stuk beter geformuleerd overigens :)

Willen zeggen dat het je kwetst, maar vragen of ie van je houd - das iets heel, héél anders voor mannen. Das een beetje het onderscheid dat ik hier maak ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:16

Ja ik denk wel dat je gelijk hebt hoor daarin. Mannen hebben een stuk meer nuancering nodig dan vrouwen :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:18

Mijn vriend zou direct in de auto zijn gesprongen, zijn baas had dat absloluut begrepen!
Maar mannen zijn mannen... qua sms reactie kan hij ook een botte boer zijn hahahhaha
Zolang ik maar een duidelijke sms stuur, komt het wel goed.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:27

En als vriendje nou als ambulance-chauffeur werkt? Ik noem maar gewoon een zijstraat ;)
Los daarvan: dagopname, vooraf gepland, geen complicaties - dan vind ik persoonlijk in de autospringen met spoed wel beetje veel van 't goede - das gewoon vooraf een vrije dag plannen :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:28

waar is de TS? heb al een tijdje niets meer van haar gelezen..hoe is het nou TS? heb je al iets van hem vernomen?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:48

Wat een slap excuus dat ie het te druk heeft, als zijn vriendin in het ziekenhuis ligt zou die er tijd voor moeten maken om naar jou toe te komen.
Dat die uberhaupt niet vraagt hoe het is gegaan is al helemaal de druppel, dat is wel erg ongeintereseerd!
Maar meid maak je niet te druk, waarschijnlijk heb je wel wat anders aan je hoofd net na de operatie.
En anders bel je hem toch gewoon om te vragen of er iets aan de hand is, en waarom die niet even langskomt?

Succes ermee!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:08

Nou dat is wel echt een 'droog kloooot' sms geweest zeg. Ik zou ook wat pissig zijn.
Je wil op dat moment natuurlijk een lief smsjes verwachten als: gaat het een beetje met je schatje? Ik hoop dat het meevalt. etc.
Niet zo zakelijk als dit, daar wordt iedereen pissig van.

Ik was een keer op vakantie in salou, enorme regen, alles was ondergelopen. Vriend gesmst, ik denk ik krijg wel een bezorgd smsje terug.
Krijg ik terug: pak je onderwatercamera om foto's te maken.

Nou die was bezorgd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:13

Yinnar schreef:
CarolShadow schreef:
maar ik ken er meer dan genoeg die vergeten na een tentamen te vragen hoe het ging. En in principe werkt dat voor hersenen hetzelfde: geheugen :) Inmiddels is ie vriendje-lief, en waarschuwt ie altijd dat ie alle data vergeet. En dat doet ie ook. En dat geeft niet, omdat dat gewoon bij hem hoort. Zoals ie ook zoveel kanten heeft waar ik diepverbaasd over kan zijn, zo lief of attent als dat is.. :)
Ieder mens heeft nare kantjes en juist dát is liefde: iemand nemen zoals ie is... :)

Vind jij niet dat het vergeten van het vragen hoe een tentame is geweest niet iets anders dan een ziekenhuisopname waar je vaak wat langer in ligt of thuis moet herstellen? Dat is hier juist de issue denk ik. Iedereen kan wel eens wat vergeten. Ik ben onlangs nog een verjaardag van iemand vergeten. :o Maar als ik weet dat iemand een operatie moet ondergaan of het nou mijn liefje is of een vriend(in) dan vergeet ik echt niet te vragen hoe het met diegene gaat. Ik vind dat van een geheel andere categorie. En daar komt bij dat TS hem nog gebeld heeft en nog laat hij niks van zich horen onder het mom van ik heb het te druk.

Nou lekker consequent... :n Als je vindt dat ie aan een ziekenhuisopname moet denken moet ie ook gewoon aan een tentamen denken, daar moet je dan wel 1 lijn in trekken..

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:16

Hij denkt aan alle tentamens, dat moet ik hem na geven. Er staat ook "ken er genoeg" ;)
Maar data, ook belangrijke, vergeet ie. En dus zweert ie bij zijn agenda, maar dit is gewoon zijn "misser". Mijn pa komt altijd te laat, sommige mensen zijn te eigenwijs voor woorden, anderen willen nog weleens bot uit de hoek komen. We hebben allemaal wat :)

Edit: waarmee ik die trekjes of 't gedrag van de heer in kwestie niet wil goedpraten, maar een klein beetje perspectief kan geen kwaad, denk ik :) Mijn mama heeft mij stug geleerd dat ieder mens iets heeft, en iemand nemen zoals ie is, das de snelste manier van gelukkig worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:18

WhiteRose schreef:
Hij denkt aan alle tentamens, dat moet ik hem na geven. Er staat ook "ken er genoeg" ;)
Maar data, ook belangrijke, vergeet ie. En dus zweert ie bij zijn agenda, maar dit is gewoon zijn "misser". Mijn pa komt altijd te laat, sommige mensen zijn te eigenwijs voor woorden, anderen willen nog weleens bot uit de hoek komen. We hebben allemaal wat :)

Pcies! Ik vroeg mijn vriend laatst wanneer zijn ouders jarig zijn.. Ja wel binnenkort, maar weet niet precies wanneer :+ Die gaat mijn verjaardag denk ik ook geheid vergeten.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:18

Zoezi schreef:
Idd, zo zijn mannen.
Leer ermee leven!
Het zegt echt helemaal niks over hoeveel hij van je houdt!!
Ik heb de mijne alleen aan zien komen rennen toen hij erbij stond toen ik van mijn paard afpletterde, dan schrikken ze toch wel even.

echt niet waar hoor!!!
of ik heb echt een uitzondering gevonden.. maar die zou naar het ziekenhuis komen ookal lag ik er maar 1 dag!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:24

Relaxed schreef:
Nou lekker consequent... :n Als je vindt dat ie aan een ziekenhuisopname moet denken moet ie ook gewoon aan een tentamen denken, daar moet je dan wel 1 lijn in trekken..

Sorry hoor maar volgens mij zit er wel een wezenlijk verschil tussen een ziekenhuisopname of een tentame. Wat je schrijft slaat werkelijk kant nog wal. Natuurlijk is het attent als ie aan beiden denkt maar het niet informeren naar een operatie of hoe het met iemand, in dit geval je vriendin, gaat is mijns insziens van een hele andere orde! Ze is geopereerd, en een operatie is sowieso nooit zonder ricico's. Het lijkt mij normaal dat je zoiets niet vergeet.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:33

Relaxed schreef:
Pcies! Ik vroeg mijn vriend laatst wanneer zijn ouders jarig zijn.. Ja wel binnenkort, maar weet niet precies wanneer :+ Die gaat mijn verjaardag denk ik ook geheid vergeten.. :P

Haha, o jee.. bereid je vast voor...
Die van mij kwam op een ochtend in de keuken, zag zijn moeder daar staan en zegt "Ha mam! Leuk dat je thuis bent, ben je vrij vandaag ofzo..?" :+
Had overigens al wel een cadeautje in huis, dus 't is echt geen onwil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:47

Yinnar schreef:
Relaxed schreef:

Sorry hoor maar volgens mij zit er wel een wezenlijk verschil tussen een ziekenhuisopname of een tentame. Wat je schrijft slaat werkelijk kant nog wal. Natuurlijk is het attent als ie aan beiden denkt maar het niet informeren naar een operatie of hoe het met iemand, in dit geval je vriendin, gaat is mijns insziens van een hele andere orde! Ze is geopereerd, en een operatie is sowieso nooit zonder ricico's. Het lijkt mij normaal dat je zoiets niet vergeet.

Dat vindt JIJ dat er een wezenlijk verschil in zit.. Dat betekent niet dat dat voor iedereen zo is.. :n

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:50

Sorry hoor relaxed, maar ik denk dat er (gelukkig...) zeer weinig mensen zijn die een tentamen en een ziekenhuisopname als hetzelfde zien... Bij een operatie is er zelfs altijd een hele kleine kans dat je eraan overlijd! Is bij een tentamen nou niet echt het geval he? Ik denk dat voor bijna iedereen een tentamen en een ziekenhuisopname twee totaal verschillende dingen zijn...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:53

Tentamen of ziekenhuis opname is voor mij zeker een groot verschil. Hij mag best vergeten te vragen na een tentamen, maar na een ziekenhuisopname? nee :n
hij neemt zelfs vrij als ik een dag in het ziekenhuis moet liggen :j
kwestie van goed plannen :)

Bij het missen van een tentamen heb ik hooguit vertraging, maar als ik de dagopname ga missen, dan heb ik veel meer ellende :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:54

Zwerte schreef:
Sorry hoor relaxed, maar ik denk dat er (gelukkig...) zeer weinig mensen zijn die een tentamen en een ziekenhuisopname als hetzelfde zien... Bij een operatie is er zelfs altijd een hele kleine kans dat je eraan overlijd! Is bij een tentamen nou niet echt het geval he? Ik denk dat voor bijna iedereen een tentamen en een ziekenhuisopname twee totaal verschillende dingen zijn...

Dan nog.. Ik vind het raar dat hij dan niet naar een tentamen hoeft te vragen en wel naar een ziekenhuisopname. Als je wil dat ie interesse toont moet ie dan doen zonder uitzonderingen te maken..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:54

Ja en JIJ vindt dat blijkbaar niet en dat betekent ook niet dat dit voor iedereen zo is!

Ik wil je er even op wijzen dat het hier niet gaat om een tentame of een vergeten verjaardag. Dit zijn voorbeelden die er bij zijn gehaald. Misschien snap ik gewoon niet dat jij deze twee totaal verschillende gebeurtenissen als net zo erg aanmerkt. Ik probeer het te snappen maar het lukt me echt niet! :? Sorry.

Zwerte en Welshcobfan begrijpen in ieder geval wel wat ik bedoel.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 03-07-09 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:56

Relaxed schreef:
Dan nog.. Ik vind het raar dat hij dan niet naar een tentamen hoeft te vragen en wel naar een ziekenhuisopname. Als je wil dat ie interesse toont moet ie dan doen zonder uitzonderingen te maken..

Daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat als je een tentame vergeet dat anders is dan een ziekenhuis opname met operatie. Zwerte verwoordt het prima!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:57

Ik weet het makkelijk gemaakt: hij moet maar gewoon naar beide vragen :P
Al vergeet mijn vriend een tentamen of verjaardag bv sneller een ziekenhuisopname waarbij ik aan de machines ga liggen omdat ze bang zijn dat ik een allergische reactie krijg en er tussen uit kan piepen...
En ik vind het niet leuk als hij vergeet naar een tentamen te vragen, maar ik zal echt pissig worden als hij zo'n belangrijke ziekenhuisopname zal vergeten waarbij ik kán overlijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:58

Yinnar schreef:
Relaxed schreef:

Daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat als je een tentame vergeet dat anders is dan een ziekenhuis opname met operatie. Zwerte verwoordt het prima!

Mijn opmerking was in eerste instantie bedoeld om het feit dat jij vond dat er verschil in zat qua ernaar vragen. En ik vind dat niet.. Als je wil dat ie interesse in jou toont moet ie dat altijd doen..