Als je kinderen eenmaal Nike Air dragen......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:24

Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik wil toch eventjes mijn mening kwijt :p

Londsdale word inderdaad snel gezien als racistisch, maar dat komt ook doordat veel racisten het dragen. Maar er zijn ook mensen die het dragen omdat ze het mooi vinden of iets dergelijks.

Nike air max hetzelfde, dat heb je het vooral over de clasics. ik vind ze ook niet mooi, maar je hebt ook andere nike air's die er een stuk beter uit zien, en dan ben je niet gelijk een racist, gewoon mode bewust.
Een vriendin van mij loopt altijd op nike air max, en word toch echt beschouwd als iemand die veel van mode af weet.
Het ligt er ook aan hoe je het draagt, en wie het draagt.
Om gelijk iemand een racist te vinden omdat die nike's draagt vind ik ook zo raar, alles over 1 kam scheren.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:26

Bij veel mensen roept het een associatie op met een "bepaalde groep mensen" (hoezo hokjes). Als je kind zich verder fatsoenlijk gedraagt kunnen Nike schoenen daar echt geen verandering in brengen. Het is vooral de manier van dragen dat een associatie oproept. Als je niet tegen de associatie kan moet je het niet dragen of het voor lief nemen.. maar zeggen dat het dan alleen maar bergafwaarts gaat met een kind gaat ook een beetje ver.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:28

Toch van de zotte dat je tegenwoordig eerst een soort van naslagwerk moet raadplegen als je gaat shoppen:

"Welk merk koop ik en hoe profileer ik mij dan?"

-racist
-kakker
-homo
-nationalist
-feminist
-libelle moeder
-milieubewust
-veganist
-"gewillig"

noem maar op!

Als we eens wat minder zouden kijken naar "wie draagt wat en wat willen we er mee zeggen" maar eens meer naar wat we leuk vinden en wat lekker zit, denk ik dat mode weer een stukje leuker wordt, niet?

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:29

Ik zou denk ik eerder zoiets hebben van.
Je kan ze ook gewoon schoenen van de scapino geven in plaats van Nike Air, of kleding van de H&M in plaats van Gsus.

Denk dat je je kinderen niet zozeer echt beinvloed maar eerder verwent als je ze aanleert dat ze alleen maar dure spullen krijgen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:32

Afbeelding

Het racisme straalt ook wel van deze schoentjes af hoor..... :z

Ik neem aan dat we het over deze sneakers hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:33

Barmat schreef:
Toch van de zotte dat je tegenwoordig eerst een soort van naslagwerk moet raadplegen als je gaat shoppen:

-racist
-kakker
-homo
-nationalist
-feminist
-libelle moeder
-milieubewust
-veganist
-"gewillig"

noem maar op!

Als we eens wat minder zouden kijken naar "wie draagt wat en wat willen we er mee zeggen" maar eens meer naar wat we leuk vinden en wat lekker zit, denk ik dat mode weer een stukje leuker wordt, niet?

het punt is alleen dat het me echt een worst zou wezen of ik voor libellemoeder, feminist, kakker, millieubewust ofzo word aangezien...

Politieke voorkeuren, en dan met name in het extreemrechtse spectrum liggen in mijn ogen toch ietwat gevoeliger....

Tivoli

Barmat schreef:

-racist
-kakker
-homo
-nationalist
-feminist
-libelle moeder
-milieubewust
-veganist
-"gewillig"

noem maar op!

Vergeet de kledingmaat niet... want als je maatje 36 draagt heb je anorexia :j

En tuurlijk snap ik dat je een kind van 10 niet in een string laat lopen en aankleed als een meid van 18.
Dat zou ik ook zeker niet goedkeuren.
En als mijn dochter in een groepje gaat hangen met Nike's en Lonsdale aan,om vervolgens turken uit te gaan schelden, verbied ik haar die Nike's niet,maar die vríénden!

Lovely1

Ze zijn kaal en owwww kijk die veters :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:34

Ik ben 13. Ik draag nike air max..
En zal ik je eens stiekem vertellen waarom? :o
Ik was 11 ofzo toen ik ze wou, Ze waren natuurlijk duur. maar de grootste reden was, Er zat een pak schuim in jongens niet te filmen!!! :oo Ze zaten zááálíiiggg!! Echt heel fijn! En ik wou ze meteen hebben. Door de lucht lijkt het alsof je soms terug veert, Nóg fijner dus!! Ik heb zelf van die iets hogere, iets lompere, met roze! :D

Tivoli

Re: Als je kinderen eenmaal Nike Air dragen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:38

Afbeelding
Iemand hier had deze?
I like it :)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:39

Barmat schreef:

-racist
-kakker
-homo
-nationalist
-feminist
-libelle moeder
-milieubewust
-veganist
-"gewillig"

noem maar op!

Dat is toch niet van tegenwoordig! Dat is al jaren zo.

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:40

sologirl schreef:
Ze zijn walgelijk.. Echt afschuwelijk lelijk. Zeker die met die extra grote zool, het ziet er niet uit! En dan die meisjes die ermee lopen, dan is het nog erger..

heelemaal mee eens

rommulus

pff heb zelf ook jaren nike levis ed gedragen

ik koop wat ik leuk vind en als dat zeeman of londsdeale is boeit het me niets

het is kleding om de mens te beschermen tegen weers invloedden omdat ie zelf niet meer geschikt is om dat zelf te doen that's it niet meer niet minder

Giolli
Zeg maar Ber!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:41

Die blauwe heb ik,maar dan met een volledig witte bovenkant zeg maar.
Als zijn ze totaal niet wit meer :')

Giolli
Zeg maar Ber!

rommulus schreef:
pff heb zelf ook jaren nike levis ed gedragen

ik koop wat ik leuk vind en als dat zeeman of londsdeale is boeit het me niets

het is kleding om de mens te beschermen tegen weers invloedden omdat ie zelf niet meer geschikt is om dat zelf te doen that's it niet meer niet minder

Idd. Ik koop merkkleding, Maar dat weerhoud me niet om geen kleding te kopen bij de wibra, Kringloop of Zeeman! :j
Als ik wat leuks zie en het is lekker betaal baar koop ik het gewoon :j Zéker nu ik vaak zelf van mijn eigen geld kleren moet kopen ;)

Barmat

Menino schreef:
Barmat schreef:

-racist
-kakker
-homo
-nationalist
-feminist
-libelle moeder
-milieubewust
-veganist
-"gewillig"

noem maar op!

het punt is alleen dat het me echt een worst zou wezen of ik voor libellemoeder, feminist, kakker, millieubewust ofzo word aangezien...

Politieke voorkeuren, en dan met name in het extreemrechtse spectrum liggen in mijn ogen toch ietwat gevoeliger....

Dat snap ik. Maar er worden tegenwoordig stickers op iedereen geplakt! Iemand noemt al bijvoorbeeld: Een kakker draagt een polo.....Iemand met een kort rokje is een h*oer (of nog net niet, maar komt in de richting)

En zo dus ook met politieke voorkeuren, terwijl het nergens op gebaseerd is. Of eigenlijk, op een enkeling.

Dat Lonsdale populair zou zijn bij rechtsextremisten zou voortkomen uit het feit dat als je een jasje over het shirt zou dragen, de letters "nsd" zichtbaar zouden zijn... heel vergezocht, maar dat heb ik ooit gehoord. Dat schijnt dan ook de reden te zijn dat het merk in NL zo met rechtsextremisme in verband wordt gebracht, en in andere landen dus niet.

Maar goed, wat er van waar is.... ik weet het niet. Maar ik blijf er bij dat er genoeg mensen zijn die het merk dragen omdat ze het gewoon mooi vinden, en niet omdat ze racistisch zijn.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:42

en ik wil het even opnemen voor de gabbers... ik ben een van de old school gabbers, ging elk weekend naar een feest. Dan heb ik het over de periode jaren '90 tot 2004.

Ik heb inmiddels twee academische titels (2x M.A.) en over anderhalf jaar de titel Dr voor mijn naam staan, doe wetenschappelijk onderzoek voor de universiteit en geef Grieks en Latijn op een gymnasium.

Veel van mijn oude gabbermaatjes hebben gewoon hun opleiding afgemaakt en nu een goede baan. Muzieksmaak zegt niet altijd iets over de persoon.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:42

ik kik egt op dit soort nikes
Afbeelding
Hoe meer felle kleuren hoe beter :P
Deze schoenen worden tegenwoorden ook veel gedragen door "urban" types (om maar even een hokje van de vele te noemen) omdat deze schoenen goed te combineren zijn met kleding en heerlijk lopen. Ik vind die nieuwe generatie nikes air max dus alles behalve racistisch!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:43

Die onderkant.. vét lijp :D

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:44

5% van de lonsdaledragers zijn extremistisch stond er net in een artikel.
Ik durf te wedden dat er in 5% van de birckensotcks ook racsisten zijn,en ook in 5% van alle mensen met een paars sjaaltje,en zwarte jas of blonde haren.

Edit: typen is moeilijk :Y)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:46

haha wat een onzin zeg. Nu ben ik een hele slechte mama want van mijn dochtertje komt dus later niks terecht.
Ze heeft ook nike's maatje 21 van die witten met roze :o :D

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:47

Loop al jaren op de air max classics, mn broertje sinds een jaar ook hij zit op havo/atheneum.

Ik wil ook geen andere schoenen als deze, vind ze heerlijk lopen. En ben zelf totaal niet van de pumps of hakjes en dingen.

Ik vind wat die vrouw zegt niet kloppen, als je ziet hoeveel jeugd erop loopt gaan ze allemaal zo bergafwaarts?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:47

ahaaha toen ik koter was (denk 2 jaar) had ik roze nike air maxjes, en ooooo ik kan helemaal niks :') die schoentjes waren egt zoooooooo cute :P heb ze nog steeds :P

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:48

melanie_h schreef:
haha wat een onzin zeg. Nu ben ik een hele slechte mama want van mijn dochtertje komt dus later niks terecht.
Ze heeft ook nike's maatje 21 van die witten met roze :o :D

IMO ben je een hele goede moeder op dat gebied, het voetbed van een goede Nike is vele malen beter voor de vollop groeiende voetjes van je kind dat platte plastic schoentjes zonder ondersteuning.
Mijn dochter van 2 heeft Wibrakleertjes aan,en zelfs tweedehandse kleertjes... maar het enige waar ik niet op bezuinig zijn haar schoenen... Ze moet nog zo'n (hopelijk) 80 jaar met haar voeten vooruit,misschien zelfs nog langer.