Wie rijdt er hier allemaal cabrio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama_Suus

Re: Wie rijdt er hier allemaal cabrio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:31

Ik ben afgelopen donderdag geopereerd, helaas is de operatie heel erg tegengevallen, maar hoop snel weer zonder kap te kunnen rijden.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 17:57

oei balen zeg.

nou heel veel beterchap! hopen dat je snel weer van een open dak kan genieten

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:51

Oooh ik krijg een cabrio mini als ik 18 word haha! :D

Eerst zat m'n moeder nog moeilijk te doen dat ze het dak open zouden snijden ofzo.. maar ze kunnen ook net zo goed een raam inslaan. :roll:

Stel dat de katten erop lopen, zou dat dan kwaad kunnen bij het plastic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:10

take_one schreef:
Eerst zat m'n moeder nog moeilijk te doen dat ze het dak open zouden snijden ofzo.. maar ze kunnen ook net zo goed een raam inslaan.

Risico op een mes dr in op een linnekap is gewoon groot, met name in buurten waar veel uitgaanspubliek voorbijtrekt of tuig woont.
Daarom zijn bepaalde steden ook duurder in premie.
Maar vergelijken met een raam inslaan zou ik niet doen, is niet te vergelijken.
Raam zit namelijk een lager eigen risico op, kap wordt vaak volkomen uitgesloten van verzekering dus wat heb je liever.
Elke week een mes in je kap en je houdt geen cent meer over.
Dus je moeder heeft wel een punt.

Katten op plastick, ik wil het niet hebben, wat denk je wat het linnen doet als ze hem als krabpaal gebruiken?

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:57

mijn linnen kap is geheel gedekt..ook tegen "mes"schade..

Mini cooper is ook erg leuk....wie weet ga ik daar ook nog een keertje voor ;

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:59

Hmm dan moet ik er maar een doek overheen leggen..
Wij wonen gelukkig in een rustig dorp.. maar als ik uitga moet ik natuurlijk wel oppassen haha.

Kan er bij jou geen mes doorheen dan montignac?

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:04

er kan wel een mes doorheen. Ik betaal gewoon een hogere premie. Niet alle verzekeraars doen dat hoor..zeker niet in de klasse waar mijn auto onder valt. Maar goed. Ik wil geen gezeur met dat dak als er toch iemand zo idioot moet zijn om hem open te snijden o.i.d. Mijn raam achter is wel gewoon van glas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:05

zou de cabrio lekker thuislaten met uitgaan, een peukie uitdrukken is zo gebeurd, al is het alleen al de kift....
Montignac schreef:

en wat is je eigen risico op de kap?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:12

Nou ga ik niet uit in grote steden, alleen in Eindhoven.. maar daar trein ik altijd heen.. verder ga ik alleen naar ruiterfeestjes.. en naar valkenswaard..
Dus dat scheelt wel haha.. naar Amsterdam ofzo zou ik hem ook absoluut niet meenemen.. of in een woonwijkje parkeren.

Krijg je het dan vergoed of hoe moet ik dat zien??

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:15

oei,..weet ik niet zo uit mijn hoofd... dat zou ik moeten uitzoeken maar volgens mij iets van 500 euro of zo maar dat zou ook hoger kunnen liggen.

Ik rij gewoon met mijn auto naar Amsterdam als het moet. Als er een beschadeging aan mijn kap is dan wordt deze gewoon vernieuwd of hersteld...

Ik zou trouwens ook niet weten wat de premie bedraagt hoor...ook dat zou ik moeten uitzoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:29

Montignac schreef:
oei,..weet ik niet zo uit mijn hoofd... dat zou ik moeten uitzoeken maar volgens mij iets van 500 euro of zo maar dat zou ook hoger kunnen liggen.

En net zeg je;

Montignac schreef:

Dus is tie niet geheel gedekt, kan ook niet, nauwelijsk althans ik heb het niet voro elkaar kunnen krijgen en heb toch de hoogste korting :)
Naast die €500 euro die je dus elke keer dokken moet als je kap beschadigd wordt, moet je ook noclaim betalen dus al met al.,.....dat kappie wil je niet kapot hebben.

Take one; dus je moet elke keer €500 euro betalen als ze je kap kapot maken, plus noclaim.
Dan nog je premie, ga maar sparen meid, want die zal niet te zuinig zijn.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:30

Haha nouja ga er niet vanuit dat ze die kapot maken, en ik hoef gelukkig zelf niets te betalen dus dat scheelt. :))

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:34

Chiqa... ik moet zeggen dat ik al 12 jaar schadevrij rij en dat mijn kap, deze auto is druie jaar oud, nog nooit iets gehad heeft. Eigen risico heb je volgens mij altijd.. althans het is al weer drie jaar geleden dat ik dit heb afgesloten dus voor de volledigheid zou ik echt even de polis erbij moeten pakken...

Ik weet zo niet waar dat ligt, heb net al geprobeerd te zoeken..maar ik weet zo niet waar mijn man het heeft neergelegd. Als ik meer duidelijkheid heb dan zal ik dat hier plaatsen.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:48

'k heb nooit problemen met m'n linnen kap...poes ligt d'r zo nu en dan op te piten.
enige wat ik doe, met oud en nieuw gaat ze de garage in, zodat m'n kap niet beschadigd door dvuurwerk

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:27

Op het moment hebben we geen cabrio, maar ik denk dat dat niet al te lang meer duurt als ik zie welke sites op i-net mijn man aan het bekijken is :D .
We hebben er tot-nu-toe 6 stuks gehad, waarvan er eentje zonder elektrische kap was, maar dat maakte niets uit, want die was gewoon super leuk (VW kever :+: ). ´s Winters rijden we de cabrios´s nooit (op een na en daar besloegen de ramen iig niet, maar daar was ik weer blij dat ik dat ding na een jaar de deur uit kon doen, omdat ik de auto in z´n algemeenheid een onding vond :roll: ).

DyMarvel schreef:
...wanneer kan je prijstechnisch beter een cabrio kopen? is het waar dat eind van de zomer mensen ze goedkoper wegdoen? of is dat een fabel

Dat wordt altijd gezegd, maar in ons geval is dat zeker niet zo :n . Als mijn man bijv. in het voorjaar een andere auto wil hebben, verkopen we hem vaak ook aan het einde van de zomer omdat er dan weer plek in de garage is voor een van onze "normale" auto´s.
Gaat de auto niet weg voor het bedrag wat we er voor willen hebben, blijft ´ie gewoon lekker de hele winter in de garage staan ;) . (En die van mij buiten op de oprit :+ .)

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:25

ik heb het!

ik ben verzekerd bij de Ohra en de kap is geheel gedekt zonder eigen risico ;)

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:03

Jaja ikke sinds vandaag ook!! Heb pas een week m'n rijbewijs, maar de opel astra cabrio staat al op de oprit! En ik ben er echt ontzettend blij mee!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 08:03

kruimellover foto's :P

sterre ik kan dus nu ent zo goed mijn auto halen dat is mooi :D

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:57

Sterre schreef:
Op het moment hebben we geen cabrio, maar ik denk dat dat niet al te lang meer duurt als ik zie welke sites op i-net mijn man aan het bekijken is :D .
We hebben er tot-nu-toe 6 stuks gehad, waarvan er eentje zonder elektrische kap was, maar dat maakte niets uit, want die was gewoon super leuk (VW kever :+: ). ´s Winters rijden we de cabrios´s nooit (op een na en daar besloegen de ramen iig niet, maar daar was ik weer blij dat ik dat ding na een jaar de deur uit kon doen, omdat ik de auto in z´n algemeenheid een onding vond :roll: ).

DyMarvel schreef:
...wanneer kan je prijstechnisch beter een cabrio kopen? is het waar dat eind van de zomer mensen ze goedkoper wegdoen? of is dat een fabel

Dat wordt altijd gezegd, maar in ons geval is dat zeker niet zo :n . Als mijn man bijv. in het voorjaar een andere auto wil hebben, verkopen we hem vaak ook aan het einde van de zomer omdat er dan weer plek in de garage is voor een van onze "normale" auto´s.
Gaat de auto niet weg voor het bedrag wat we er voor willen hebben, blijft ´ie gewoon lekker de hele winter in de garage staan ;) . (En die van mij buiten op de oprit :+ .)

de bedrijven hier in de buurt incl die van ons, verkopen veel meer cabrio's zodra het lekker weer begint te worden (ze vliegen echt de deur uit) eind van de zomer(slechte weer komt eraan) kopen mensen minder snel een cabrio, hierdoor worden bij ons in de buurt de prijzen van een cabrio lager.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 18:11

ik zit zelf te denken aan begin september/ eind september. mooie tijd om te kopen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:13

Dymarvel hoe oud ben je als ik vragen mag?

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 18:20

Vrij jong 20 jaar :o

Verzekering is helaas nog erg duur maar heb t geluk dat ik ook een mooie spaarpot heb. ( geen paard meer hebben = rijk worden)
financieel zijn de maand lasten rond.

Heb nog een kleine kia pride van mezelf staan en een audi a8 van mijn partner. Dus het is geen noodzaak puur plezier. als vervanging van mijn paard :D nieuwe vaste maandlasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:32

Ik hoop dat je dan gegarandeerd bent van een goed inkomen, want naast de peperdure premie die je elke maand op zal moeten hoesten zijn er ook nog andere dingetjes, werken voor je auto zou ik persoonlijk nooit doen.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:26

Ik haal gelukkig mijn auto bij een vriend van mij haha die heeft een autobedrijf, scheelt me weer een hoop euro's. :D
Nouja mij niet, maar m'n moeder wel haha.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 22:54

mijn partner zit ook in de autohandel en heeft dus ook weer veel contacten (garages monteurs enz) . werken voor mijn auto zal ik ook nooit doen. dit is puur hobby en een vervanging van. Nee financieel zit t goed. het is gewoon een nieuwe hobby.De paarden is voorlopig een jaartje over. Daarna zie ik wel als het te duur is dan gaat hij weer weg. zolang ik de vaste lasten kan betalen en nog een beetje kan sparen kan ik een cabrio houden. Zodra t te duur word gaat hij terug de handel in.