wie geeft mij een skup onder de kont??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:58

Systeem in Nederland is behoorlijk stom en nog veel krommer.
Ik zoek tijdelijk werk in de thuiszorg, thuiszorg wil me graag hebben. Maar omdat zij onder dezelfde stichting vallen als het verzorgingshuis waar ik tot vorig jaar werkte (waar ik met regeling weggegaan ben) mag ik niet meer voor die stichting werken, dus ook niet in de thuiszorg ipv dat verzorgingshuis.
Door een foutje wel 3 mnd contract gehad afgelopen 3 mnd, maar mogen ze nu niet meer verlengen, oftewel, ben werkeloos over 1,5 week.
Jij nog werk voor mij in de buurt hier ? :D :+ Hahaha.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:00

heftig, het amk!
heeft niemand van school je eerder aangesproken op dingen die volgens hun een probleem zijn?

ik zou zelf als ik jou was kiezen voor een hulp,
iemand die er 's morgens en na schooltijd is voor Sanne, (ook om op haar te letten, of ze wel tanden poetst, al die dingen).
en diegene kan dan ook koken en schoonmaken.
2 vliegen in 1 klap, en ik denk dat dat best haalbaar moet zijn met je inkomen, je zei zelf dat je je om privé geld geen zorgen hoeft te maken.

óf ik zou kiezen voor extra personeel, zodat je de taken op de tijden dat je bij Sanne moet zijn kan overdragen aan diegene.
ook de financiën kan je uit handen geven, kost wat, maar het geeft je een hoop rust en tijd.

je kleine meid is straks zomaar groot hoor, en dan kan ze het alleen,
ik zou nu echt ook genieten van haar jeugd!
ik weet zelf hoe het is, moet ook keuzes maken, maar persoonlijk zou ik een kind van 10 niet alleen thuis willen laten.
is geen verwijt naar jou toe, ik heb het idee dat je graag alles zelf wilt doen, en jezelf misschien wel een beetje voorbij rent.
het kan anders, taken zijn te verdelen!
je leeft maar 1 keer, en genieten van het leven hoort daar ook bij!
momenten van 'even helemaal níks', lekker samen naar de manege of wat dan ook.

maar in elk geval, wat je ook gaat doen, of welke keuzes je ook maakt, ik vind het erg knap dat je het bedrijf hebt over genomen, de boel draaiend houd, en ik wens je echt toe dat de rust snel zoveel mogelijk terug keert!
(vandaar mijn tips ook, ik hoop gewoon dat je mogelijkheden vind om het wat rustiger te krijgen, voor je eigen, en Sanne's geluk!)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 18:04

KingMarco schreef:
Systeem in Nederland is behoorlijk stom en nog veel krommer.
Ik zoek tijdelijk werk in de thuiszorg, thuiszorg wil me graag hebben. Maar omdat zij onder dezelfde stichting vallen als het verzorgingshuis waar ik tot vorig jaar werkte (waar ik met regeling weggegaan ben) mag ik niet meer voor die stichting werken, dus ook niet in de thuiszorg ipv dat verzorgingshuis.
Door een foutje wel 3 mnd contract gehad afgelopen 3 mnd, maar mogen ze nu niet meer verlengen, oftewel, ben werkeloos over 1,5 week.
Jij nog werk voor mij in de buurt hier ? :D :+ Hahaha.

omgeving Leiden nachtzorgen :) vanaf niveau 2+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:05

Libelle mamma's hebben vanavond weer een theekransje, de dochter van Kwiek heeft een te schoon hoofdje :+
Weet je al wanneer ze komen van de de kinderbescherming, was toch morgen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 18:11

@ marigold.......... ik heb me ook voorgenomen om gewoon iemand voor 10 uur per week aan te nemen die de boel hier bij mij thuis draaiend houd........... ik kan het niet alleen. Sanne komt niets tekort behalve haar moeder........ maar als ik mijn taken thuis wat uit handen kan geven zodat ik als ik thuis ben meer moeder kan zijn, is dat wel helemaal fijn.

dus als er nog iemand een dergelijk baantje zoekt omgeving Moordrecht........ cv en referenties naar mij :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 18:11

Chiqa schreef:
Libelle mamma's hebben vanavond weer een theekransje, de dochter van Kwiek heeft een te schoon hoofdje :+
Weet je al wanneer ze komen van de de kinderbescherming, was toch morgen?

morgenochtend :)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:13

Kim..als je hulp nodig hebt geef je maar een gil hoor! heb de tijd en als je een goede radio hebt dan red ik me wel met poetsen ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 18:16

judithh schreef:
Kim..als je hulp nodig hebt geef je maar een gil hoor! heb de tijd en als je een goede radio hebt dan red ik me wel met poetsen ;)

zaterdag hebben wij een leuk klusje tijdens de saaiere proeven :D :D :D

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:22

dat gaat wel goed komen.. ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 04:17

KiWiKo schreef:
@ marigold.......... ik heb me ook voorgenomen om gewoon iemand voor 10 uur per week aan te nemen die de boel hier bij mij thuis draaiend houd........... ik kan het niet alleen. Sanne komt niets tekort behalve haar moeder........ maar als ik mijn taken thuis wat uit handen kan geven zodat ik als ik thuis ben meer moeder kan zijn, is dat wel helemaal fijn.

dus als er nog iemand een dergelijk baantje zoekt omgeving Moordrecht........ cv en referenties naar mij :D

Heel goed idee: delegeren die hap, zodat je lekker Mamma kan zijn als je thuis bent en je huis aan kant is.

Succes vandaag!

Lieffiefi

Re: wie geeft mij een skup onder de kont??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 05:01

Ik heb zelf met een leerplichtambtenaar samen gewerkt. Het AMK komt eerst kijken naar de thuissituatie, die in mijn ogen niet bizar zorgwekkend is; werkende moeder, verzorgd kindje, kindje moet net iets sneller zelfstandig worden.
Ik denk niet dat je je daar al té druk om moet maken. Het is eng, en klote, maar meestal zijn ze de eerste keer echt op alles voorbereid en als ze dan bij jou komen en zien dat jij en je dochter een goede band hebben, je dochter er goed uitziet is dat eigenlijk al voldoende volgens mij.

Wel is het goed dat het AMK er is. Eigenlijk hadden ze vroeger bij mij langs moeten komen... Maar ja, gedane zaken zijn af.

Laat je even weten hoe het is gegaan? Zal aan je denken vandaag!!! En ook stiekum vanaf mijn werk bokt in de gaten houden :)

Succes KiWiKo!!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 07:46

Kim, ik zal eens een balletje opgooien bij mijn moeder! Die stopt over drie weken met werken en heeft alle tijd van de wereld, weet niet of ze er voor in is, maar kan het wel vragen! Is errug zorgzaam (vooral naar kinderen van een ander, wij zijn namelijk volwassen :D ) en woont op loopafstand van school.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 07:54

hihi das mooi!!! Ze kan gewoon op de loonlijst......... zou mij echt enorme rust geven joh!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:03

hé Kim,
succes straks!

het komt vast allemaal wel goed!
zo te lezen heb je misschien al iemand voor thuis gevonden, dat zou super zijn :)
wat ik gister schreef bedoelde ik echt alleen maar als goedbedoeld advies, vind dat je teveel van jezelf vraagt, en dat houdt geen mens vol!

jij maar altijd je best doen dat iedereen de zorg krijgt die hij of zij verdient of nodig is, maar waar blijf je zelf in dat verhaal...

snappie?

nou, zet 'm op, lekkere bak koffie zetten, even relaxen, en houdt ons op de hoogte he!
zal aan je denken!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 08:08

Senks :) Ik vind het ook wel fijn hoor als iemand gewoon eerlijk kritischer kijkt naar mijn leven dan ik :)

ze komt zo, ik ben nu gewoon thuis aan het werk in afwachting van haar komst :)

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:10

Sterkte met de AMK mensen, ik zal voor jullie duimen.

Sowieso sterkte met alles, het zit echt even tegen. Maar zelfs dit kunnen jullie aan, dat zal je zien!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:11

Ook vanaf hier heel veel sterkte zo! Komt wel goed!

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:11

Mijn moeder is jaren in een gezin geweest vanaf een uur of 3 in de middag.
Wat poetsen, de was strijken, net wat nodig was.
Dan kwamen de kinderen om 4 uur thuis en nam ze daar even thee en een koekje mee.
En dan ging ze koken en hield een oogje in het zeil op de kinderen.
Als dan een van de ouders thuis was, ging ze naar huis.
Voor ook daar beide werkende ouders een uitkomst.
Misshien kun jij ook zo iemand vinden.
Zet een een advertentie in de plaatselijke krant en bij de supermarkt.

Succes vandaag.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:29

Kim heel veel succes vandaag, het komt vast allemaal goed! go for it!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:41

Kim, heb het topic zitten lezen. Wat een ellende stapelt zich op bij je zeg :(:)

Veel succes zo met het gesprek, maar denk dat dat wel goed komt! Je bent een oersterke vrouw die alleen een beetje teveel pech heeft gehad afgelopen daagjes!

Denk inderdaad wel dat het handig is om iemand te zoeken die Sanne na school opvangt, dan wat huishoudelijke taken uitvoert, eventueel boodschapjes doet en kookt zodat jij wat meer ademn ruimte krijgt om je werk uit te voeren. Want denk dat al je clienten erg blij zijn met jouw doorzettingsvermogen en ruimdenkendheid in zaken!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:45

Ik heb niet al je excuses doorgelezen. Maar wat een onverantwoordelijk gedrag van jouw kant. Je bent werkgever van een aantal werknemers maar hebt ook de zorg over heel veel cliënten.

In mijn ogen ben jij héél verkeerd bezig. Gewoon schandalig !!

Alle smoesjes zijn imo dan ook onterecht. Als ik alleen al zie hoeveel je op bokt bezig bent, heb ik absoluut geen medelijden met je.

edit: lees dat ook je thuissituatie te wensen overlaat. Ook daar geen goed woord voor van mijn kant :n

Jij mag je imo echt diep schamen. :(
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 19-06-09 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:52

Afbeelding

en een hele dikke

Afbeelding

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:52

slimmerik schreef:
Ik heb niet al je excuses doorgelezen. Maar wat een onverantwoordelijk gedrag van jouw kant. Je bent werkgever van een aantal werknemers maar hebt ook de zorg over heel veel cliënten.

Alle smoesjes zijn imo dan ook onterecht.

edit: lees dat ook je thuissituatie te wensen overlaat. Ook daar geen goed woord voor van mijn kant :n

Hihi, ik zag als poster Slimmerik en ging vol vermoedens lezen. En jawel: vermoedens worden bevestigd :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 08:55

slimmerik schreef:

Alle smoesjes zijn imo dan ook onterecht. Als ik alleen al zie hoeveel je op bokt bezig bent, heb ik absoluut geen medelijden met je.

misschien moet jij het mij maar een maandje voor komen doen hoe het moet :)

Ik zou het fijn vinden als je me verteld op wat voor een manier jij vind dat ik heel verkeerd bezig ben. Want aan zo een losse flodder heb ik niks

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:00

Misschien dat je een fatsoenlijke management cursus moet doen. Sinds dat je in de oliebol zit (de laatste 3 dagen) ruim 100 posten op bokt.... tja sorry hoor, maar wil je er wel wat aan doen?

Met al dat geaai, ge-aah en achèrm hier kom je volgens mij niet veel verder toch? ;)

JIJ hebt er een zooitje van gemaakt..... los het dan ook ff zelf op. Je bent toch een volwassen vrouw?