Wat een verschrikkelijk begin van de dag

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:24

Miep"]
[quote="Cer"][quote="MarianneR schreef:
Mensen moeten hun katten maar binnen houden omdat anderen er last van hebben, maar ondertussen mogen honden wel in het openbaar hun drollen leggen, waar ook mensen last van hebben.


Zit er geen verschil tussen een 'openbaar terrein' en een 'prive-tuin'
.... Verward

Kan me vergissen hoor....
[/quote]

Ja idd...

Ik snap het punt niet van die mensen die last hebben van honden drollen....je gaat toch ook zeker niet voor je lol in een hondenpoepveld lopen?
[/quote]

Dat is nou juist het probleem.... die drollen liggen niet alleen op hondenpoepvelden.

Nogmaals, ik heb niks tegen honden (hebben er zelf ook een gehad), maar al dat commentaar op katten terwijl honden ook zo hun nadelen hebben.

Verschil tussen privètuin en openbaar terrein is er wel (ik ben ook niet gek hoor), maar het gaat hier toch om de 'overlast' die dieren kunnen bezorgen??? Honden laat je nou eenmaal niet uit in de tuin van een ander, omdat je controle hebt op de hond omdat hij aan een lijntje zit.
Katten zitten niet aan een lijntje. En ik ga ze hun vrijheid niet afnemen, sorry.

En volgens mij zou het nog niet echt helpen als ik mijn katten binnen zou houden, omdat er nog 1000en katten rondlopen buiten.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:24

MarianneR"]
Jij haalt er nu wel hele aparte dingen bij. Wat heeft het buurjongetje hier in godsnaam mee te maken zeg.
[/quote]

Dat is net zo'n rare redenatie als dat ik het maar goed moet vinden dat er katten in mn tuin zitten, omdat ze binnen zo zielig zijn. Ze mogen van mij best buiten lopen, maar niet in mijn tuin....

[quote="MarianneR"]
Verder heb jij mij ook niet horen zeggen dat jij er blij mee moet zijn als je erin zit te graaien. Ik ben ook niet blij ala ik uitglij over een hondendrol. Is toch logisch. Ik ben ook niet blij als ik in de poep van mijn eigen kat zit te graaien.
[/quote]

Dan snap ik je redenatie weer niet... Ik kies toch niet voor kattenpoep in mn tuin... ALs ik op de openbare weg loop weet ik dat ik uit moet kijken, maar in mn eigen tuin ga ik ervan uit dat ik een beeeeetje weet wat erin ligt...
In de poep van je eigen kat graaien?? Nou ja je hebt mensen met hele vreemde fetish.... Haha!

[quote="MarianneR schreef:
En honden zitten wel aan de lijn ja, maar ze poepen ook op openbare plaatsten waar mensen er last van hebben.


Toch weer die 'openbare' plaatsen he..... Cool

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:25

Kitty schreef:
Mooi dat ik wel bijna onderuit ging doordat ik met mijn slipper (ja lekker...) in een kattenkeutel ging staan.


charming, hahahahaha!
ja sorry, vind het toch een beetje lachwekkend maar ik leef met je mee hoor. poep is en blijft onsmakelijk. Behalve die van paarden, die vind ik aanzienlijk minder vies.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:28

ik kan t tikmatiggewijsgezien niet bijhouden... Haha! maar goed

MarianneR"]
Verschil tussen privètuin en openbaar terrein is er wel (ik ben ook niet gek hoor), maar het gaat hier toch om de 'overlast' die dieren kunnen bezorgen???
[/quote]

Nou ja ik had het met name over overlast op prive terrein, zoals een tuin, en dat ik dat blijkbaar maar normaal moet vinden, omdat katten nu eenmaal buiten horen... Dus niet echt overlast in zn algemeenheid, want er zijn veel meer dieren die, met name op openbaar terrein, overlast bezorgen...

[quote="MarianneR"]
Honden laat je nou eenmaal niet uit in de tuin van een ander, omdat je controle hebt op de hond omdat hij aan een lijntje zit.
[/quote]

Now were talkin' !!!!

[quote="MarianneR"]
Katten zitten niet aan een lijntje. En ik ga ze hun vrijheid niet afnemen, sorry.
[/quote]

Kijk, en das dan weer jammer... want wat maakt ze nou zo bijzonder dat zij blijkbaar recht hebben op die vrijheid?

[quote="MarianneR schreef:
En volgens mij zou het nog niet echt helpen als ik mijn katten binnen zou houden, omdat er nog 1000en katten rondlopen buiten.


Das meer het gevoel van normen en waarden.. als jantje zn papier op straat gooit, mag klaasje het ook....

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:31

Cer"]
[quote="MarianneR schreef:
En honden zitten wel aan de lijn ja, maar ze poepen ook op openbare plaatsten waar mensen er last van hebben.


Toch weer die 'openbare' plaatsen he..... Cool
[/quote]

Ik weet het... Haha!

Nu mijn laatste berichtje in deze discussie van vandaag (ik krijg pijn in mijn ogen van het scherm Cool )

Ik snap heel goed dat mensen het vervelend vinden dat katten in de tuin poepen. Maar er zijn ook dingen die vervelend zijn van honden. De enige reden dat honden niet in privetuinen plassen ed is omdat ze aan een lijntje zitten.

En nu stop ik echt hoor. De hondenliefhebbers en kattenbinnenhouders zijn het toch niet met mij eens. En ik niet met hun.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:33

ps: Ik kan het typmatiggewijsgezien ook niet meer bijhouden trouwens.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:33

Desiree schreef:
Behalve die van paarden, die vind ik aanzienlijk minder vies.


Het is misschien minder vies, maar paarde(n?)poep op een geweldig fietspad waar je fijn kan skeeleren is ook behoorlijk irritant! Probeer dan ook om je paard zo op te stellen dat het in de berm terecht komt...!
(moet je wel kunnen sturen natuurlijk Cool )

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:37

Cer schreef:
[
Het is misschien minder vies, maar paarde(n?)poep op een geweldig fietspad waar je fijn kan skeeleren is ook behoorlijk irritant! Probeer dan ook om je paard zo op te stellen dat het in de berm terecht komt...!
(moet je wel kunnen sturen natuurlijk Cool )
[/quote]

Ik kan mijn paard in de berm sturen en daar rij ik bij voorkeur ook hoor. maar de weggetjes zijn alleen minder geschikt om te skeeleren, niet egaal.... dus.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:44

Cer"]
ik kan t tikmatiggewijsgezien niet bijhouden... Haha! maar goed

[quote="MarianneR"]
Verschil tussen privètuin en openbaar terrein is er wel (ik ben ook niet gek hoor), maar het gaat hier toch om de 'overlast' die dieren kunnen bezorgen???
[/quote]

Nou ja ik had het met name over overlast op prive terrein, zoals een tuin, en dat ik dat blijkbaar maar normaal moet vinden, omdat katten nu eenmaal buiten horen... Dus niet echt overlast in zn algemeenheid, want er zijn veel meer dieren die, met name op openbaar terrein, overlast bezorgen...

[quote="MarianneR"]
Honden laat je nou eenmaal niet uit in de tuin van een ander, omdat je controle hebt op de hond omdat hij aan een lijntje zit.
[/quote]

Now were talkin' !!!!

[quote="MarianneR"]
Katten zitten niet aan een lijntje. En ik ga ze hun vrijheid niet afnemen, sorry.
[/quote]

Kijk, en das dan weer jammer... want wat maakt ze nou zo bijzonder dat zij blijkbaar recht hebben op die vrijheid?

[quote="MarianneR schreef:
En volgens mij zou het nog niet echt helpen als ik mijn katten binnen zou houden, omdat er nog 1000en katten rondlopen buiten.


Das meer het gevoel van normen en waarden.. als jantje zn papier op straat gooit, mag klaasje het ook....
[/quote]

Hehe een beter milieu begint bij jezelf Tong uitsteken

carola

Berichten: 8695
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:06

Desiree, ik heb het hier niet over een boek, maar over tientallen boeken, cursussen, syllabi, enz, enz, enz.... Ongeveer 2 grote boekenkasten vol.
M'n aanbod geldt nog steeds: kom maar langs!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:33

carola schreef:
Desiree, ik heb het hier niet over een boek, maar over tientallen boeken, cursussen, syllabi, enz, enz, enz.... Ongeveer 2 grote boekenkasten vol.
M'n aanbod geldt nog steeds: kom maar langs!

Je toon klinkt nu wat aardiger maar ik ben nog niet overtuigd! DAarbij kan ik al die boeken niet efkes uitlezen. Maar misschien kan ik jou wel uitleggen waarom ik denk zoals ik denk.

carola

Berichten: 8695
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:07

Sorry, daar ben ik niet in geinteresseerd. Omdat ik jou mening toch al onzin vind, naar aanleiding van die 2 boekenkasten vol boeken.
En je hoeft ook niet binnen een uurtje weg te zijn hoor! Je bent de hele dag welkom. En daarbij komt dat ik vrijwel uit m'n hoofd weet wat waarin staat, dus als je wat wilt weten, kan ik het je binnen 5 minuten voorschotelen.
En, ik heb ook nog een hele goede pizzeria tegenover me zitten! Dus verhongeren zal je niet.

Ik heb al wel door dat ik je zo niet kan overtuigen, dus kom maar langs.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:11

carola schreef:
Sorry, daar ben ik niet in geinteresseerd. Omdat ik jou mening toch al onzin vind, naar aanleiding van die 2 boekenkasten vol boeken.
En je hoeft ook niet binnen een uurtje weg te zijn hoor! Je bent de hele dag welkom. En daarbij komt dat ik vrijwel uit m'n hoofd weet wat waarin staat, dus als je wat wilt weten, kan ik het je binnen 5 minuten voorschotelen.
En, ik heb ook nog een hele goede pizzeria tegenover me zitten! Dus verhongeren zal je niet.

Ik heb al wel door dat ik je zo niet kan overtuigen, dus kom maar langs.


Je bent niet geinteresseerd in mijn mening, omdat je die onzin vindt. Verwacht dan niet dat ik wil weten wat jij te brengen hebt. Jij gelooft in jouw boeken en in de wetenschap, ik tot bepaalde hoogte. Ik lust trouwens geen pizza en je klinkt nog steeds niet oprecht uitnodigend. Ik zal nooit bij iemand langs gaan die totaal geen sympathie voor mij kan opvatten, DAT zul je toch wel snappen he! Ik heb namelijk geen stront in mijn ogen om jouw woorden te gebruiken, zie je.

Tallie1979
Berichten: 22780
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:22

Hehe, we zijn er weer.. *LOL*

Lief blijven voor elkaar hoor Veel gezelliger..

carola

Berichten: 8695
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:29

Oke, dan geef ik het op hoor. Ik heb je een paar keer echt gemeend uitgenodigd, maar als jij steeds zo reageert....
Kun je nou nooit eens iemand gelijk geven? Ben je nou altijd zo enorm koppig?

Kitty

Berichten: 7707
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:53

Desiree"]
[quote="Kitty schreef:
Mooi dat ik wel bijna onderuit ging doordat ik met mijn slipper (ja lekker...) in een kattenkeutel ging staan.


charming, hahahahaha!
ja sorry, vind het toch een beetje lachwekkend maar ik leef met je mee hoor. poep is en blijft onsmakelijk. Behalve die van paarden, die vind ik aanzienlijk minder vies.
[/quote]
Ja, lach maar... je zou toch verwachten dat je in je eigen tuin (waar een schutting omheen staat) gewoon door het gras kan lopen. Ben allang blij dat ik niet op blote voeten liep Lips are sealed

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:03

Kitty schreef:
[
Ja, lach maar... je zou toch verwachten dat je in je eigen tuin (waar een schutting omheen staat) gewoon door het gras kan lopen. Ben allang blij dat ik niet op blote voeten liep Lips are sealed
[/quote]

O, je voelt het al door je tenen naar boven sijpelen, HAHAHAHAHA!

Carola, niet ik ben hier degene die koppig is. Kijk eens naar wat je zelf schrijft. Je verwacht dat ik open sta voor jouw boeken terwijl je mijn mening af doet als onzin. Ik zou stront in mijn ogen hebben als ik op jouw uitnodigingen in ging. Je kunt trouwens ook niet iemand gelijk geven als je zelf een heel andere mening hebt. en het lijkt er echt op dat jij perse gelijk wilt krijgen.