Kassieres die niet terug tellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:00

Lienek schreef:
Ik kan niet terug tellen en daar baal ik ontzettend van.
Vind het gewoon zo moeilijk en elke keer probeer ik het opnieuw.
Maar het lukt me nog steeds niet. ;( :(:)

Gewoon blijven oefenen en doen komt het vast wel goed ;) en lekker simpel beginnen.

Citaat:
Als ze maar niet al het geld (muntjes en briefjes) tegelijk in je hand douwen.

dat is helemaal erg inderdaad :P dat je dan niet terug telt oke, maar zo alles in je hand proppen :P not done

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:04

Sowieso omdat ik het wat netter vind staan tegenover je klanten wanneer je terug telt, en dat het bedrijf daardoor ervoor zorgt dat de cassiere direct haar eventuele fout opmerkt.

En andere topics ben ik niet tegen gekomen maar dat zal dan wel ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:08

x_Marr schreef:
MarvanTom, aan jou de vraag: heb jij inlevingsvermogen?

Als het gaat om deze vraag : ja.
Ik heb het van beide kanten ervaren.
Misschien heb ik strenge bazen gehad, maar terug tellen moest!
En dat kan snel als je weet waar je mee bezig bent.
Nu als klant is dat toch anders. Is er iemand nieuw: geen probleem, maar als je ergens al een jaar werkt en nog geen 5 cent kan onderscheiden van 50 cent. Ja, dan ben je dom.
En als ik 3 euro geef en eigenlijk 2,15 moet afrekenen en dat terugtellen duurt dan een dikke 5 minuten, ja, dan ben je dom.
Begrijpen jullie nu waar het om gaat?
En ik waardeer geen opmerkingen over mijn moederschap of dochter. Het zal aan jullie opvoeding liggen dat je je iets persoonlijk aantrekt en dat reflecteert naar anderen, omdat je geen andere uitweg hebt dan een ander te beledigen. Ik heb niemand persoonlijk aangesproken. Dat is de kunst van schrijven. Of optellen en aftrekken. :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:09

whitje schreef:
Sowieso omdat ik het wat netter vind staan tegenover je klanten wanneer je terug telt, en dat het bedrijf daardoor ervoor zorgt dat de cassiere direct haar eventuele fout opmerkt.

Maar dat hangt er wel vanaf wie je klanten zijn. In mijn wijk geven de meeste klanten daar volstrekt niet om. Dit is een volkswijk: veel sociale woningbouw, veel mensen van buitenlandse afkomst die die gewoonte dus helemaal niet kennen, veel mensen die analfabeet zijn. Voor de winkels hier is het stukken belangrijker dat ze al die mensen rustig te woord kunnen staan en kunnen helpen. Er zijn bv genoeg klanten die helemaal niet met geld kunnen rekenen, in hun zakken grabbelen, een handvol geld ophouden en de cassiere hoopvol aankijken: "zo goed?" Het is dus ook maar net wat voor soort klanten je hebt. (En mij hoor je niet klagen. De cassieres zijn hier bijna altijd ontzettend aardig en opgewekt, doen het zorgvuldig en mijn buurtsupertje houdt de rijen altijd kort. Dan ben ik al ver tevreden, terugtellen staat ook niet hoog op mijn prioriteitenlijstje :) )

asjemenou

Re: Kassieres die niet terug tellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:12

Maar voor degene die niet terug kunnen tellen:
Waarom tellen jullie dan niet gewoon vooruit? Als je het goede bedrag uit de kassa kunt halen, dan kun je toch ook bij elkaar optellen?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:13

MarvanTom schreef:
x_Marr schreef:

Nu als klant is dat toch anders. Is er iemand nieuw: geen probleem, maar als je ergens al een jaar werkt en nog geen 5 cent kan onderscheiden van 50 cent. Ja, dan ben je dom.
En als ik 3 euro geef en eigenlijk 2,15 moet afrekenen en dat terugtellen duurt dan een dikke 5 minuten, ja, dan ben je dom.
En ik waardeer geen opmerkingen over mijn moederschap of dochter. Het zal aan jullie opvoeding liggen dat je je iets persoonlijk aantrekt en dat reflecteert naar anderen, omdat je geen andere uitweg hebt dan een ander te beledigen. Ik heb niemand persoonlijk aangesproken. Dat is de kunst van schrijven. Of optellen en aftrekken. :+

Ik zie anders geen inlevingsvermogen, alleen in jouzelf.
Dat jij het zo ervaren hebt, dat jij het kan, hoeft niet te betekenen dat andere mensen dat ook kunnen.

5 cent of 50 cent hebben we het hier niet over gehad, dat is toch geen terugtellen?

Misschien waarderen wij geen opmerkingen over dat mensen dom zijn als ze niet kunnen terugtellen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:14

MarvanTom schreef:
Ja, dan ben je dom.

Als je het nou nog 10 keer weet te herhalen vanavond, dan heb je je bingokaart weer vol :j

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:17

BINGO :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:35

[/quote]
En ik waardeer geen opmerkingen over mijn moederschap of dochter. Het zal aan jullie opvoeding liggen dat je je iets persoonlijk aantrekt en dat reflecteert naar anderen, omdat je geen andere uitweg hebt dan een ander te beledigen. Ik heb niemand persoonlijk aangesproken. Dat is de kunst van schrijven. Of optellen en aftrekken. :+[/quote]

Ik zie anders geen inlevingsvermogen, alleen in jouzelf.
Dat jij het zo ervaren hebt, dat jij het kan, hoeft niet te betekenen dat andere mensen dat ook kunnen.

5 cent of 50 cent hebben we het hier niet over gehad, dat is toch geen terugtellen?

Misschien waarderen wij geen opmerkingen over dat mensen dom zijn als ze niet kunnen terugtellen?[/quote]

Jij neemt niet aan dat ik het van 2 kanten heb ervaren, da's jouw probleem.
Jij neemt ook niet aan dat (onder andere) ik weet waar we het hier over hebben. Weet je het zelf wel of zoek je mij als pispaal uit? Jij hebt ook echt geen idee tegen wie je het hebt he? nogmaals: jouw probleem.
Jij maakt het een persoonlijke vete, prima, als dat jouw zaterdagavond besteding is... \Mijn visite ligt hier in een deuk, om jou ! :D
Mja, terugtellen kan je leren.
Jij klinkt als een tiepje die niet wil, dus zonde van de tijd eigenlijk. Ik wens jouw ouders en baas veel succes met jou...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:39

Ik heb er niet zoveel moeite mee over het algemeen als het om kleine bedragen gaat, maar mocht ik een grote aankoop doen dan vind ik het wel prettig dat caissières terugtellen. Dat is vaak toch een kleine moeite. Ik zelf deed dat in mijn caissieretijd wel altijd. In het begin vond ik het echt heel moeilijk, vooral als mensen dan ook nog eens geld bij gaan leggen :+ Maar na veel oefenen is het eigenlijk heel logisch.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:41

Shadow0 schreef:
MarvanTom schreef:
Ja, dan ben je dom.

Als je het nou nog 10 keer weet te herhalen vanavond, dan heb je je bingokaart weer vol :j

Moet ik dit in dit topic zeggen of mag dat ook in ieder ander topic?
Ik accepteer de voorwaarden van afgezeken worden en de rest, bladiebladiebla :+

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:54

Wat ontzettend DOM om nu niets meer te zeggen... *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:18

ik heb in een zelfbedieningsrestaurant gewerkt waar ik veel kassa werk deed, in het begin vond ik t rottig dat terug tellen en op een gegeven moment was ik sneller dan mn typen in de kassa..ik moest mn handelingen nog in de kassa invoeren en wist al wat er terug gegeven moest worden.

Ik werk nu in een zonnestudio en heb ik ook met kassa werkzaamheden te maken en de computer geeft niet automatisch aan wat je terug moet geven ( moet je weer speciaal dingen voor intoetsen ) maar gaat prima.

Maar ik kan wel begrijpen dat mensen het gewoon niet snappen hoor, zo heeft iedereen wel de slechtere kwaliteiten hoor

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:19

Eerlijk gezegd vind ik het ook best apart als je niet kunt terugtellen.
Ik ben echt heel erg slecht in rekenen, nooit goed in geweest, alleen onvoldoendes voor gehaald en je moet aan mij geen simpele rekensommetjes vragen. Dat ligt mij gewoon niet.
Maar terugtellen??? Dat is zon makkie!
Je moet het gewoon oefenen, de eerste maanden lukte het me ook niet hoor, maakte ik ook veel fouten etc. Maar nu is het zooo makkelijk. En handig, want je weet meteen precies of je genoeg teruggegeven hebt, en niet teveel.
Het heeft in mijn ogen echt niks met rekenen te maken, het is namelijk tellen. Als je een beetje verstand van geld hebt, dan kun je het gewoon.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Ik doe het dus ook altijd. Ondanks dat onze winkel ook in een volksbuurtje is zoals hierboven beschreven. Ik doe het trouwens niet bij iedereen, ik voel goed aan welke klanten dit waarderen en welke het niets uitmaakt.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:29

Ik ben ook een kasiere, en bij ons moeten we ook terug tellen. Ik vind het niet zo moeilijk, en sinds kort heb ik het ook onder de knie als mensen geld te veel geven. Alleen soms maak ik een foutje, dan geef ik heel iets anders dan wat ik zeg :+ En dan meestal heeft de klant het niet door :P En als ze het wel doorheeft, verbeter ik altijd :P

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:35

LimaMambo schreef:
ik ben dan geen supermarktcassiere.. maar heb wel een kassa in de winkel waar ik werk.. :P
maar ik tel ook niet terug omdat ik het gewoon NIET KAN :o
in de periode dat ik aan het terug tellen ben, had ik al 3 andere klanten kunnen helpen :P

Ik heb dus hetzelfde, ben geen cassiere maar sta regelmatig achter de kassa bij het afhandelen van een klant. Terug tellen doe ik ook niet, om dezelfde simpele reden dat ik het echt niet kan. Ik heb vanwege emigratie, een groot deel basis wiskunde gemist en daarom enorm veel moeite met simpele dingen zoals terug tellen en domme rekensommetjes. Als een klant iets terug krijgt, bv 34,45 zeg ik het wel altijd erbij. Dat ze het weten wat ze terug krijgen. Ik snap dat het vervelend is, maar als iemand het niet kan, kan het gewoon niet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:37

Ik heb het wel geleerd toen ik cassiere was, kan het nu nog steeds, maar ja heb het niet meer nodig. Maar vond het altijd wel handig om te kunnen voor als ik toch iets te weinig of teveel uit de kassa had gehaald, dan kom je er tijdens het terugtellen wel achter.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:39

FZ_Lin schreef:
MarvanTom, dus als iemand gewoonweg niet terug kan tellen is die persoon dom?
Iedereen is slim op zijn/haar eigen manier. Ik heb geen hoge opleiding, maar kan zeggen dat ik een toppertje ben ik terug tellen.
Maar verder over het algemeen ben ik totaal niet goed in wiskunde, dan ben ik toch ook niet dom? Je kan/hebt het of niet...

ik doe bijvoorbeeld wel weer een 'hoge opleiding' (beetje een rare benaming maargoed)..
en in princiepe kan ik terugtellen.. alleen niet hardop en als er iemand precies mee gaat zitten kijken..
(maar misschien komt dat ook deels omdat ik t zelf ook vreslijk vind om aan te horen "met 50 cent maakt 5, + 5 maakt 10" blegh :P)

ik denk echt dat het deels met inzicht te maken heeft maar dus ook deels met wat je gewend bent..
als je je hoofdrekenen bij houdt zul je dat 'lichtje' ook veel sneller (of gelijk al) zien met het terugtellen.
ik weet dat op basisscholen het onderwijs echt van lokatie tot lokatie kan verschillen en ook van school tot school.
of zelfs van leraar tot leraar.
(zo kwam ik in de brugklas op school en moesten we bij een plaatje van een lichaam alle belangrijke lichaamsdelen zetten, ik kwam niet verder dan 'schedel' terwijl de rest van de klas nergens problemen mee had.. ik had gewoon (bijna) geen bio gehad, en(bijna) geen AK en(bijna) geen geschiedenis, geen verkeerslessen,amper engels enz)

(ik denk ook dat degenen die het echt niet snappen gewoon nog niet voor zichzelf een ezelsbruggetje oid bedacht hebben).

edit:
ik lees net een andere reactie van marvantom naar mij toe die toch wel redelijk aanvallend/beledigend is. zal er verder maar niet op reageren, morgen eerst even de rest van t topic doorlezen

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:50

Ik heb trouwens ook wel eens dat ik iets heel anders intyp dan wat de klant geeft als wisselgeld, en dan moet ik wel echt even héél lang nadenken voor dat ik het weet. Maar dat is vooral omdat er meestl een klant voor je neus een beetje ongeduldig staat te doen..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:51

MarvanTom schreef:
Wat ontzettend DOM om nu niets meer te zeggen... *D

Oh tegen iemand die zo dom is, die nieteens logisch kan nadenken zeg ik echt niks meer! :=
Jou visite zit hier zeker op bokt, in een huiskamer topic zeker? ;)
Jij zit natuurlijk 24 uur per dag op bokt :)*

Weet niet hoor, ik heb geen probleem :) Uh je hebt het van 2 kanten ervaren, maar je kan wel terugtellen.. hmmmm dan zie ik die 2 kanten niet?
Want jij hebt het geleerd en kunt het ook uitvoeren, er zijn hier mensen die dat dus niet kunnen, waaronder ik.
En dat maakt me geen bal uit dat jij denkt dat ik mn best er niet voor heb gedaan, ik weet namelijk wat de waarheid is :)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:55

Omdat er hier erg persoonlijk en niet ontopic gereageerd wordt, een slotje.