Waar erger jij je ontzettend aan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:08

Miriam91 schreef:
Mijn overbuurmeisje die dan keihard haar zusjes naam door de straat roept. Elke dag 5 minuten lang, het zelfde monotone geroep

Oh ja! Ik heb ook zo'n gezin hier in de straat wonen, minimaal 5 keer per dag wordt er ''Reeeeeeeeeeeeetsjol' of 'deeeeeeeeeeeeemien' door de straat gekrijst. Heb eigenlijk ook wel een beetje medelijden met die kids, je zou zo'n moeder hebben.

vuurneon

Re: Waar erger jij je ontzettend aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:15

Wij hadden zo'n buurvrouw die dat altijd deed, al om 8 uur 's ochtends. Dus wat deed mijn moeder? Die liep er keurig heen om te vragen of het wat zachter kon en dat het effectiver is om even naar je kind toe te lopen ipv te schreeuwen :j
Daarna was het weer een hele tijd rustig. Ze had het zelf niet meer door dat ze het deed :=

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:16

ik erger me aan best welveel dingen; :=

die irritante kattenverjagerapparaten met die hoge tonen
mensen die uit hun neus eten
mensen die smakken en met open mond eten
iemand die geen voorrang geeft bij een zebrapad

enz enz

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:17

omg.. Je zou je maar overal aan alles irriteren ';-)
Ik irriteer me vrij weinig, ik irriteer me slechts,
aan het asociale gedrag, waarbij mensen elkaar kwetsen, of in gevaar brengen..

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:18

Mensen die niet naar je luisteren; door je heen praten/niet uit laten praten.
Mensen die over je roddelen/achter je rug om praten.
Mensen die 't altijd beter weten dan jij.
Mensen die op willen vallen, de aandacht willen trekken.
Een hond op de gallerij van onze flat die constant zit te blaffen als ie alleen thuis is(zoals nu,grrrrr).
In de regen rijden op de scooter naar mijn werk.
Mensen die dronken zijn en erg vervelend gaan doen.

Er zijn nog zoveel dingen,veel dingen die in dit topic al opgenoemd zijn,waar ik 't mee eens ben...

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:37

Mensen die denken dat ze het beter weten _-:(

Als ik naar boven loop om iets te pakken,
iets anders doe boven,
weer naar beneden loop,
en het genen dat ik moest pakken ben vergeten,
vervolgens weer naar boven loop,
en dan niet meer weet wat ik moest pakken 8)7

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:49

Komt weer wat naar boven!

Mensen die in de sauna wijdbeens tegenover je gaan zitten en dan de moeite niet nemen om op een handdoek te zitten. Bah!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:59

Mensen die denken dat ze een geheimpje kunnen bewaren en vervolgens naar de eerste de beste toerennen met hun nieuws. :j

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:02

Mensen die steeds harder gaan praten als je ook iets wilt zeggen.
Mensen die op ELK woordje zogenaamd 'grappig' reageren en op in gaan.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:10

Welshcobfan schreef:
Wij hadden zo'n buurvrouw die dat altijd deed, al om 8 uur 's ochtends. Dus wat deed mijn moeder? Die liep er keurig heen om te vragen of het wat zachter kon en dat het effectiver is om even naar je kind toe te lopen ipv te schreeuwen :j
Daarna was het weer een hele tijd rustig. Ze had het zelf niet meer door dat ze het deed :=

Wel over gedacht, maar ik gok niet dat ze veel aannemen van een student...

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:12

xSiep schreef:
Als ik iets niet kan vinden wat ik 2 seconden geleden nog in mijn hand had :x
Vrésélijk, gebeurt me nogal vaak helaas :=

Zoooooooooo herkenbaar!

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:15

Pion schreef:
xSiep schreef:
Als ik iets niet kan vinden wat ik 2 seconden geleden nog in mijn hand had :x
Vrésélijk, gebeurt me nogal vaak helaas :=

Zoooooooooo herkenbaar!

Ja same

of je wilt wat pakken en dan sta je er voor, en dan denk je huh wat wou ik nou ookalweer doen? >;)
zoooo hatelijk

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 01:24

Keedie schreef:
of je wilt wat pakken en dan sta je er voor, en dan denk je huh wat wou ik nou ookalweer doen? >;)
zoooo hatelijk

Of je hebt iets heel snel nodig, je weet ongeveer waar het zou moeten liggen maar je kan het nérgens vinden. Als je het dan niet meer nodig hebt ligt het íneens' vol in het zicht :+

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:23

O ja er schiet me nog wat te binnen. Voetgangers die een paar meter naast het zebrapad oversteken en dan nog boos zijn als je dan niet voor ze stopt en dan zijn de aller ergsten moeders met kinderwagens die die dingen voor je wielen pleuren zodat je boven op je remmen moet staan. Als je ze erop aan spreekt dat het erg asociaal is om je kind op deze manier in gevaar te brengen worden ze nog boos ook. Oja en schoolgaande fietsers die soms 4 dubbeldik rijden zodat je er niet langs kunt en dan staan ze je nog uit te lachen ook. Je krijgt haast de neiging om ze af te snijden zodat ze allemaal omlazeren.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:40

Ginootje schreef:
Hey!

Waar erger jij je nou ontzettend aan?

Ik erger me aan als ik mensen hoor eten _O- Of als ze smekken :P

Daar word ik dan ook echt serieus chagrijnig door _O-

En jullie?

-xx-

Heel erg herkanbaar, ik vind het altijd zo'n vervelend iets als ik eetgeluiden hoor, niet de zachte die maken mij niet uit. Maar alsof er een vrachtauto verongelukt daar binnen, zulke geluiden.
Ik raak dan ook uit mijn concentratie. Het grappige is mijn vriend en ik hebben sinds kort een Wii en als we dan een spelletje gaan doen is het allemaal leuk en aardig. Tot mijn vriend een zak chips uit de kast trekt en een hele hand vol zo in zijn mond propt... alsof het een varkentje is dat heel lang geen eten heeft gehad. Nou daar wordt ik toch chagrijnig van! En dan krijg ik nog t horen: Wat doe je nou? Je zag die bal toch? :D

Of wat ik ook echt heel vervelend vind waar mijn dag mee verpest wordt. Onze slaapkamer ligt pal naast de douche en als mijn vriend opstaat en gaat douchen, moet hij onder de douche continu zijn neus doorblazen omdat die vol zit vanwege de hooikoorts. Volgende keer zal ik hem een rol wc papier naar binnen schuiven.. hier doe maar een keer goed je neus snuiten.
En het mooie is nog als ik vraag: Waarom doe je dat zo onder de douche? Het is echt niet om aan te horen dan krijg ik als reactie: In de douche loopt het goed weg en zit mijn neus wat opener.
Haha dat kan best, maar toch blijft het echt te smerig! :D

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:44

Oh ik zit mij trouwens te bedenken waar ik ook niet tegen kan!

Ik heb een doos met van die gekleurde gel-pennen. Aangezien ik deze nodig had ben ik hopeloos op zoek gegaan en ik zei nog tegen mijn vriend: Ja het heeft daar op het kastje gelegen en toen nog op de plank boven de pc, ook nog in de eerste la van het dressoir binnen. Ik heb heel het huis overhoop gehaald, ik heb de schuur overhoop gehaald.
Volgens mij was ik 3 dagen bezig geweest, want dat ding moest hier toch ergens zijn????

Uiteindelijk toch even naar mijn oude kamer bij pa en ma gereden, trek ik de deur open: Tadaa!! Daar ligt de doos met gelpennen in de kast open en bloot voor het oog!

En daar kan ik dus niet tegen: Als ik denk dat iets in ons huisje moet liggen, hard zoeken. En uiteindelijk heeft het gewoon nooit bij ons thuis gelegen! :D

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:03

Ik erger me ook aan mensen die hun neus in je gezicht duwen als ze tegen je praten, tijdens het uitgaan bijvoorbeeld... bah bah bah

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:19

Ik heb een nieuwe erbij: mijn zusje.
Ze moet naar school toe. Echter ligt ze nogsteeds in bed te stinken :( Ik wil even douchen en daarna m'n haar föhnen, maar dat gaat niet als zij thuis is. Dan gaat ze heisa maken, omdat het 'haar föhn' zou zijn en bla bla. Is het niet, de föhn is van mijn moeder en ze heeft dat ding gewoon ingepikt (samen met 10.000 andere dingen.)
En ja, ik wil perse m'n haar föhnen :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:31

Mensen die hun mobiele telefoon als radio of mp3 speler gebruiken. En daarbij geen oortjes indoen, terwijl de hele straat mee kan genieten..

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:07

Oliver schreef:
Chiqa schreef:
Ik irriteer mij enorm aan domme en onnozele mensen.

Ik erger me aan mensen die ergeren aan en irriteren niet uit elkaar kunnen houden.

_O-

On topic:

Zo.Goed.Als.Aan.Alles! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:14

Ik irriteer me aan onbeleefde en associale jongeren. Dan bedoel ik bijvoorbeeld jongeren die in de bus hard muziek aan hebben, of geen gedag zeggen wanneer dat tegen hun wordt gezegd dat soort dingen...

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:21

erger :D

even een copy/paste
--------------------------------------------
De betekenissen van irriteren en ergeren liggen dicht bij elkaar, maar deze werkwoorden verschillen gedeeltelijk in hun gebruiksmogelijkheden.

Ergeren en irriteren zijn beide overgankelijke werkwoorden (ze verlangen een lijdend voorwerp bij zich). Zijn slordigheid irriteert me en Zijn slordigheid ergert me zijn beide goed; in beide zinnen is me het lijdend voorwerp.

Het verschil tussen de twee werkwoorden is dat ergeren ook wederkerend kan worden gebruikt, zoals in Ik erger me aan zijn slordigheid. Irriteren kent die mogelijkheid niet, maar wordt - onder invloed van zich ergeren - toch vaak zo gebruikt. Een zin als Ik irriteer me aan zijn slordigheid wordt echter nog algemeen als fout beschouwd.

(1) Ik irriteer me aan het geblaf van die honden. (fout)

(2) Het geblaf van die honden irriteert me al de hele dag.

Correcte mogelijkheden zijn verder: zich ergeren aan, zich storen aan, iets stoort iemand, iets ergert iemand.

(3) Wie zich aan de geur van mest ergert, kan maar beter in de stad gaan wonen.

(4) Omdat ze hem al de hele dag geërgerd hadden, besloot Piet enkele leerlingen straf te geven.

(5) Mensen storen zich vaak aan slechte tafelmanieren bij anderen.

(6) Stoort het je dat ik het raam even openzet?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:46

- Ik erger me aan het feit dat sommige mensen op een parkeerterrein hun auto gewoon ergens neerzetten (en dus 2 plaatsen in beslag nemen waardoor anderen ook genoodzaakt zijn om hun auto fout neer te zetten) en ik hierdoor 2 straten verder moet parkeren ondanks dat, als iedereen goed geparkeerd had, ik minstens 8 parkeerplaatsen had.
- Aan die dode kat die hierlangs al een week ligt te ontbinden (aangereden en midden op de stoep geschopt, ik steek dus over)
- Aan een meisje bij mij in de les die echt niet mooi is of interessant maar dat wel denkt (door te foute kleren aan te trekken en de hele tijd f*cking, oliebol,.. door haar zinnen te gooien:bv 'wat een f*cking schattig hondje')
- Dat sommige mensen echt schandalig met de Nederlandse taal omgaan, ik ben ook niet vrij van fouten maar de foute bezitsvormen en 20 verschillende versies van woorden rijst echt de pan uit
- Aan mensen op bokt die keer op keer een topic fout plaatsen (bijvoorbeeld 3x een muizentopic in de jeugdhonk)
- Het feit dat om enkel de slides voor mijn examen af te printen ik een hele dag bezig ben en er minstens 1 pak printpapier en verschillende toners door moet jagen
- Het feit dat ondanks mijn printer op zwart-wit is ingesteld mijn magenta kleur op is (?)
- Het laatste deel van de cursus Klassieke Wereld is vorige week pas online gekomen

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:56

Zondag ergerde ik me zo aan mijn ex vriendje, dat hij wéér constant over zichzelf aan het banketstaaf was (en dat doet hij ALTIJD, eigenlijk erger ik mij bijna altijd aan hem, waarom hij me zo aantrekt is dan ook een raadsel ) dat, toen hij zei dat die nonnen die op dat moment op tv waren naar zijn zeggen echt geen maagd meer waren, enorm uitviel!

"Misschien zijn ze wel maagd, kan me geen ruk schelen en ik ben dit gezeik zat. Heb het gewoon helemaal gehad!! Wat doe je hier eigenlijk??!".

Ik was zo enorm geirriteerd en hij haalt altijd het bloed onder mijn nagels vandaan, dat hij mij echt zo aan keek van '? wtf?" maar ik was ZOO over de zeik dat ik echt met ogen vol vuur keek.

toen zei hij "nou dan ga ik maar naar huis!"
Dus ik "ja ga maar naar huis ja!"
Hij bleef nog even zitten...naar me kijken.
"Ga dan naar huis!!!"

Afijn, zo geschiedde...Was daarna nog vol adrenaline van het overkoken!!

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:10

gisteren zijn de ruiten ingeslagen van de tram waar ik op stond.
de jonge mannetjes waren niet van plan te betalen. ook hadden
ze een grote dolk bij zich en hebben we die van ze kunnen ontnemen.
maar helaas toch ontstnapt.

aan dat soort lui erger ik me mateloos !